هر آنچه باید در مورد تزریق در خانه بدانید

تزریق یک روش پزشکی رایج است که بسیاری از ما در طول زندگی خود بارها با آن مواجه شده ایم. از واکسیناسیون های معمول گرفته تا تزریقات درمانی یا تقویت کننده، تزریقات نقشی حیاتی در مراقبت های بهداشتی و درمان دارند. اما این سوال پیش می آید که آیا برای تزریق باید همیشه به مراکز درمانی مراجعه کنیم؟ اصلا! در واقع، خانه یا محل کار خود شما می تواند بهترین مکان برای تزریق باشد، که اغلب زمان بسیار کمی را می گیرد. در هومکا، ما وظیفه خود را بر این گذاشته ایم که سهولت تزریق در خانه را برای شما فراهم کنیم. در این مقاله به انواع تزریقات قابل انجام در منزل و مزایای این خدمات می پردازیم.

آلرژی |انتظار

انواع تزریق در منزل

تزریق در طیف گسترده ای از اشکال وجود دارد. در حالی که برخی ممکن است نیاز به مراجعه به مراکز بهداشتی داشته باشند، بسیاری از انواع تزریق را می توان به راحتی در خانه انجام داد.

قبل از پرداختن به تزریقات خانگی، بیایید تعریف تزریق را طبق ویکی پدیا مرور کنیم:

 تزریقات در منزل یا شات روشی است که با استفاده از سرنگ و سوزن، مایعات (دارو، واکسن و …) به بدن وارد می شود و علاوه بر سرنگ، با استفاده از ابزارهای دیگری مانند جت انژکتور نیز می توان تزریق را انجام داد. (انژکتورهای بدون سوزن).

در اینجا انواع مختلفی از تزریقات را می توان در خانه انجام داد:

1. تزریق داخل جلدی

تزریق داخل جلدی برای تزریق مقدار کمی دارو به لایه های پوست برای اهداف تشخیصی یا تست آلرژی استفاده می شود. محل های رایج برای تزریق داخل جلدی شامل قسمت داخلی ساعد، بازو، شانه و بالای قفسه سینه است. توجه به این نکته ضروری است که محل تزریق باید عاری از مو، رگ و هرگونه تغییر رنگ باشد.

2. تزریق زیر جلدی

زمانی که نیاز به جذب آهسته دارو باشد از تزریق زیر جلدی استفاده می شود. محل های مناسب تزریق برای تزریق زیر جلدی شامل قسمت های قدامی و جانبی ران، قسمت تحتانی شکم، ناحیه بافت چربی و قسمت پایین کمر است. این تزریق ها درست در زیر پوست در لایه بافت چربی انجام می شود.

3. تزریق داخل وریدی

تزریق سرم در منزل شبانه روزی زمانی انجام می شود که بیمار به دلایل مختلف قادر به دریافت مایعات به صورت خوراکی نباشد. انتخاب وریدها برای تزریق معمولاً بر اساس دسترسی است.

4. تزریق عضلانی

تزریق عضلانی شامل تزریق دارو به عضله و بافت زیر پوستی است. این رایج ترین روش تزریق است و زمانی استفاده می شود که دارو از طریق سیستم گوارشی جذب نشود یا در صورت مصرف خوراکی باعث آسیب شود.

تجویز صحیح تزریق عضلانی بسیار مهم است و پرستار باید محل تزریق را بر اساس سن و شرایط بیمار به درستی انتخاب کند. پس از تزریق عضلانی، معمولاً عوارض جانبی مانند درد، احساس سوزن سوزن، بی حسی، قرمزی و تورم در محل تزریق مشاهده می شود. بیشتر این عوارض طبیعی هستند، اما علائم و واکنش های خاص ممکن است نشان دهنده یک مشکل جدی باشد، در این صورت توصیه می شود با پزشک مشورت کنید.

چه کسانی می توانند از تزریق در خانه سود ببرند؟

چندین موقعیت وجود دارد که تزریق در خانه می تواند مفید باشد:

  1. افراد مسن یا ناتوانی که تحرک محدودی دارند و سفر به مراکز درمانی برایشان مشکل است.
  2. کودکانی که ترس یا فوبیا از تزریق دارند.
  3. افرادی که دور از مراکز درمانی زندگی می کنند و مجبورند مسافت های طولانی را طی کنند.
  4. افرادی که نگران خطر ابتلا به بیماری های عفونی مانند COVID-19 در مراکز مراقبت های بهداشتی هستند.
  5. افرادی که زمان محدودی برای صرف انتظار در صف های طولانی برای تزریق دارند.

مزایای تزریق در خانه

استفاده از پرستار بیمار در منزل تهران مجرب و ماهر برای تزریق در منزل چندین مزیت را به همراه دارد:

  • صرفه جویی در زمان و هزینه: با اجتناب از نیاز به سفر به مراکز درمانی، می توانید در زمان و هزینه های حمل و نقل صرفه جویی کنید.
  • آسایش و راحتی: اینکه بتوانید تزریقات را در آسایش خانه خود انجام دهید، نیاز به ترک خانه و مراجعه به مراکز درمانی شلوغ را از بین می برد.
  • کاهش خطر ابتلا به بیماری های عفونی: تزریق در خانه خطر ابتلا به بیماری های مسری مانند COVID-19 را که در مراکز مراقبت های بهداشتی شایع تر است به حداقل می رساند.

تزریقات در منزل

ما اهمیت ارائه خدمات بهداشتی راحت و حرفه ای در آسایش خانه شما را درک می کنیم. پرستاران ماهر ما مجهز به انجام انواع مختلف تزریقات در خانه هستند و بالاترین استانداردهای ایمنی و مراقبت را تضمین می کنند.

قیمت تزریق در منزل

ما تلاش می کنیم تا قیمت های خود را مقرون به صرفه و رقابتی نگه داریم و خدمات خود را برای طیف گسترده ای از افراد در دسترس قرار دهیم. در اینجا به تفکیک قیمت ما برای تزریق در خانه آمده است:

آلرژی |انتظار

دکمه بازگشت به بالا