انتخاب بهترین اسباب بازی برای کودک

بررسی 8 بهترین اسباب بازی آموزشی کودک + تصویر

انجام بازی‌های متنوع و مناسب با سن کودک نه تنها باعث سرگرمی کودک شده بلکه به رشد و پرورش استعدادهای کودک نیز کمک می‌کنند. مثلا در ابزی های پلیسی با نشان دادن ویژگی های خاص اسباب بازی های پلیسی مانند انواع باتوم اسباب بازی و نشان دادن چگونگی به کار انداختن حرکت ها و چراغ ها و آهنگ های اسباب بازی شروع کنید.

 در حالی که شما بازی می کنید کودک را تشویق به انجام کاری با اسباب بازی مانند لباس پلیس یگان امداد بچه گانه کنید. او مطمئنا با یک غافل گیری مواجه می شود که او را برای دوباره بازی کردن ترغیب می کند. همچنین مفهوم علت و معلول را درک می کند و در مورد کارکرد اسباب بازی فکر می کند. این نوع از اسباب بازی ها مانند خرید باتوم اسباب بازی به شما کمک می کند تا کلمات و مفاهیم ساده را به کودک یاد بدهید. مانند کوچک و بزرگ/ بالا و پایین. همچنین می توان از این اسباب بازی ها برای تقویت ادراک علت و معلول استفاده کرد.

بازی‌ها از فعالیت‌های مهم و تأثیرگذار برای رشد کودکان هستند، به صورتی که تمایل به بازی و جنب‌وجوش از نشانه‌های سلامت کودک به شمار می‌رود. اسباب‌بازی‌ها انواع مختلفی داشته و هرکدام برای تقویت مهارت‌های خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. هنگام خرید اسباب بازی برای کودک خود حتما به رده سنی، موارد استفاده، تأثیرات آن بر تربیت و شخصیت کودک، جنس و میزان امنیت آن برای کودک توجه داشته باشید. در ادامه ابتدا به اهمیت استفاده از اسباب بازی و تأثیر آن بر کودک پرداخته و سپس به معرفی چندین نمونه از بهترین اسباب بازی آموزشی کودکان می‌پردازیم.

اهمیت استفاده از اسباب بازی برای آموزش کودک

بازی کردن و انجام فعالیت‌های سرگرم کننده برای کودکان در تمام سنین مهم است. انجام بازی‌های متنوع و مناسب با سن کودک نه تنها باعث سرگرمی کودک شده بلکه به رشد و پرورش استعدادهای کودک نیز کمک می‌کنند. اسباب‌بازی‌هایی که در اختیار کودک خود قرار می‌دهید، به صورت مستقیم بر تربیت، شخصیت و استعدادهای کودک شما تأثیر می‌گذارند. همچنین یکی از روش‌های عالی برای نشان داده احساسات و عواطف و تخلیه فشار و استرس برای کودکان بازی کردن است. به همین دلیل در انتخاب اسباب بازی برای کودک خود دقت کافی داشته باشید.در ادامه برخی از مهم‌ترین تأثیرات اسباب بازی بر کودک معرفی شده‌اند:

تأثیر اسباب بازی بر هوش کودک

فراهم کردن اسباب بازی‌های متنوع و مفید برای کودک فرصت‌های زیادی را برای فکر کردن برای کودک فراهم می‌کند. اسباب‌بازی‌های مختلف هرکدام به نحوی کودک را سرگرم کرده و باعث افزایش هوش و ایجاد خلاقیت در کودک می‌شوند. تحقیقات نشان می‌دهد کودکانی که تنوع بیشتری از اسباب‌بازی‌ها را در اختیار دارند، باهوش‌تر بوده و قدرت یادگیری بیشتری در آینده خواهند داشت. پیشنهاد می شود از انواع اسباب بازی پسرانه پیکوتویز دیدن فرمایید.

یادگیری مهارت‌های اجتماعی

کودکان معمولا برای اولین بار از طریق بازی با بکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. مفاهیم بسیار مهمی ازجمله شکست، پیروزی، همکاری، رقابت و … ازجمله موارد بسیار مهمی هستند که کودکان در هنگام بازی مخصوصا بازی‌های گروهی آموزش می‌‌بینند. پیشنهاد می شود درباره بهترین اسباب بازی فکری کودکان بخوانید.

تأثیر بازی بر مهارت‌های فیزیکی

برخی از اسباب‌بازی‌ها کودک را وادار به حرکت و جابجایی می‌کنند. این اسباب بازی‌ها به کودک کمک می‌کنند بتواند از دستان خود به خوبی استفاده کرده و مهارت‌های حرکتی مختلف را با بازی و سرگرمی آموزش ببیند.

آموزش مفاهیم شناختی

بسیاری از مفاهیم اولیه مانند، شکل‌ها، رنگ‌ها، نام حیوانات، اعداد و … به راحتی با استفاده از اسباب‌بازی‌های مناسب به کودک آموزش داده می‌شوند. کتاب‌ها و اسباب‌بازی‌های مختلفی برای آموزش موارد گفته شده وجود داشته که باتوجه به سن کودک خود می‌توانید برای او تهیه کنید. از انواع اسباب بازی دخترانه پیکوتویز دیدن فرمایید.

لیست بهترین اسباب بازی آموزشی کودکان

انتخاب بهترین بازی آموزشی برای کودکان در سنین مختلف بسیار مهم است. همان‌طور که مطالعه کردید اسباب بازی تأثیر مهمی بر جنبه‌های مختلف شخصیتی و تربیتی کودک دارد. به همین دلیل در ادامه قصد داریم به معرفی بهترین اسباب بازی آموزشی کودکان بپردازیم.

1. اسباب بازی سینک ظرفشویی

اولین نمونه از اسباب بازی‌های جذاب و مفید برای کودکان وسایل خانه و آشپزخانه است. این نمونه با داشتن وسایل موردنیاز برای آشپزی فرصتی هیجان انگیز برای بازی در اختیار کودک شما قرار می‌دهد. اسباب بازی ظرفشویی برای کودکان بالای سه سال مناسب است و با داشتن وسایل ضروری برای آشپزی باعث سرگرمی کودک می‌شود.

2. اسباب بازی ست باغبانی

یکی دیگر از اسباب بازی‌های جذاب و تأثیرگذار برای کودکان ست‌های باغبانی و کشاورزی است. بازی کردن با خاک تأثیر مثبتی بر روحیه و کاهش استرس کودک دارد. با اسباب بازی باغبانی کودک شما با طبیعت آشنا شده و مشغول باغبانی و کاشت نهال می‌شود. عشق به طبیعت را در همان سنین پایین در کودک خود ایجاد کنید. این اسباب بازی از چوب و فلز ساخته شده و برای کودکان بالای 5 سال مفید است.

3. ست‌های حمام یا دستشویی

برخی از اسباب‌بازی‌ها به منظور آموزش فعالیت‌های شخصی کودک ایجاد شده‌اند. ست‌ها حمام یا دسشویی با بازی و سرگرمی نحوه حمام کردن و دسشویی رفتن را به کودک آموزش می‌دهند. همچنین کودک شما به رعایت نظافت و پاکیزگی تشویق می‌شود. این اسباب بازی برای کودکان بالای 3 سال مفید است. پیشنهاد می شود مقاله دیگر ما درباره بهترین اسباب بازی پسرانه را بخوانید.

4. لگو اتوبوس اعداد و حروف

لگوها ازجمله بهترین اسباب بازی آموزشی کودکان هستند که به افزایش دقت و تمرکز کودک کمک می‌کنند. لگو اتوبوس به چند شکل مختلف ساخته می‌شود و کودک به تمرین و تکرار می‌تواند این وسیله‌های جذاب را ایجاد کند. خرید لگو علاوه بر تقویت مهارت‌های دستی به یادگیری اعداد و حروف نیز کمک می‌کند. این اسباب بازی جذاب برای کودکان بالای سه سال بسیار مناسب است.

5. بلوک ساخت و ساز کودک

یکی از نمونه اسباب بازی‌های بسیار جذاب و هیجان انگیز بلوک‌ ساخت و ساز کودک در ابعاد بزرگ هستند. با استفاده از این بلوک‌ها می‌تواند خانه‌های اسباب بازی با ابعاد بزرگ ایجاد کرد. از مهم‌ترین ویژگی‌های این اسباب بازی این است که کودک به کمک دوستان و همسالان خود به ساخت سازه‌های مختلف پرداخته و با کار گروهی و همفکری آشنا می‌شود. این اسباب‌بازی از جنس پلی اتیلن بوده و مهارت‌های حرکتی کودک شما را تقویت می‌کند. پیشنهاد می شود درباره نقش بازی در رشد کودکان بخوانید.

6. حلقه بسکتبال کودک

انجام بازی‌های حرکتی و جنب و جوش زیاد برای سلامت کودک بسیار مهم است. حلقه بسکتبال کودک گزینه‌ای بسیار مناسب برای کودکان بالای سه سال است. این حلقه را می‌توان در محل‌های مختلف قرار داده تا کودک با دوستان خود به انجام بازی بسکتبال بپردازد. این اسباب بازی می‌تواند کودک را از بازی‌های رایانه‌ای دور کرده و باعث تحرک بیشتر و سلامتی کودک شود.

7. ایر هاکی کودک

بازی جذاب و هیجان انگیز دیگر که کودک شما را ساعت‌ها سرگرم می‌کند. این بازی نیز برای افراد بالای 3 سال مناسب است. ایر هاکی به افزایش دقت و تمرکز و یادگیری فعالیت‌های رقابتی کودک شما کمک می‌کند. پیشنهاد می شود مقاله چگونه با کودکان ارتباط برقرار کنیم را بخوانید.

8. جورچین چوبی طرح حیوانات

در نهایت از میان بهترین اسباب بازی آموزشی کودکان به بازی جورچین چوبی طرح حیوانات که برای کودکان بالای دو سال طراحی و ساخته شده است، می‌پردازیم. کودک شما قطعه‌های مختلف را کنار هم قرار داده و شکل حیوانات را ایجاد می‌کند. بازی بسیار مفید و جذاب که به افزایش دقت و تمرکز کودک شما کمک می‌کند.

خروج از نسخه موبایل