گیلاس و سپر ایمنی: تقویت سیستم ایمنی با این میوه خوشمزه

یکی از فواید قرار دادن میوه در برنامه غذایی افزایش قدرت ایمنی بدن در برابر بیماری­های مختلف است، از زمان­های بسیار دور مردم بر این باور بودند که خوردن میوه می­تواند به درمان بیماری­ها کمک کند و یا حتی از بیمار شدن و ابتلا به بیماری­های عفونی نیز جلوگیری کند، آیا به نظر شما این موضوع تا چه حد می­تواند واقعیت داشته باشد؟ در این خبر نامه در رابطه با تاثیر میوه‌ گیلاس در افزایش قدرت ایمنی بدن مطالعه کرده و نتیجه را خدمت شما عزیزان گزارش کرده‌ایم، پس چنانچه در رابطه با تاثیر میوه گیلاس در افزایش ایمنی بدن و درمان بیماری­های عفونی کنجکاو هستید تا انتها این خبرنامه با ما باشید که قرار است حقایق جذابی را گزارش کنیم.

بیماری عفونی |تقویت سیستم ایمنی

تاثیر سپر ایمنی در کنترل بیماری­های عفونی

همانطور که همه ما می­دانیم بیماری­های عفونی که ویروسی و یا باکتریایی هستند می‌توانند برای ما دردسرساز باشند، اما به صورت طبیعی بدن ما انسان­ها دارای سپر ایمنی و دفاعی است که می­تواند در درجه اول از ورود میکروب­ها به بدن جلوگیری کرده و در درجه دوم در صورت ورود آنها به بدن آنها را از بین ببرد، بسیاری از روش­های درمانی بر تقویت این سیستم ایمنی استوار هستند و در واقع با تقویت سیستم ایمنی به جنگ با آن میکروب می­روند.

همه ما پاندمی منفور ویروس کرونا را به خاطر داریم، تولید واکسن در واقع تحریک سیستم ایمنی بدن برای دفاع در برابر ویروس کرونا است که در نهایت توانست این ویروس را شکست دهد، در همان دوره به خاطر داریم که بسیاری از داروهای گیاهی تنها به منظور تقویت سیستم ایمنی مورد استفاده قرار می­گرفت مانند زنجبیل تازه، اما استفاده از میوه و سبزیجات در راس اهمیت قرار داشت و دیدید که به توصیه پزشکان خوردن آب هویج، استفاده از لیمو ترش و انواع میوه­ها برای کنترل بیماری رواج پیدا کرد.

بنابراین می­توانید تصور کنید که تقویت سیستم ایمنی تا چه حد می­تواند در کنترل بیماری‌های عفونی موثر واقع شود، اما در ادامه به اهمیت میوه گیلاس در تقویت سیستم ایمنی خواهیم پرداخت.

نقش گیلاس در تقویت سیستم ایمنی برای مقابله با بیماری­های عفونی

برای درک بهتر نقش گیلاس در تقویت سیستم ایمنی بدن باید به عناصر غذایی و ویتامین‌هایی که در گیلاس می­توانند به تقویت سیستم ایمنی کمک کنند اشاره کنیم، همه‌ ما می­دانیم که ویتامین C از دسته ویتامین­هایی است که در تقویت سیستم ایمنی نقش بسزایی دارد و به همین دلیل است که در زمان سرماخوردگی رو به خوردن انواع مرکبات می­آوریم، از لیمو شیرین و پرتقال گرفته تا لیمو ترش در ترکیب با عسل و آب جوش، شاید برای شما جالب باشد بدانید که مرکبات تنها منبع ویتامین C نیستند و میوه گیلاس نیز در خود مقادیر زیادی از این ویتامین را دارد که می­تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند.

بیماری عفونی |تقویت سیستم ایمنی

شاید در این لحظه این سوال برای شما مطرح شود که آیا تفاوتی میان ارقام مختلف گیلاس با میزان ویتامین C موجود در آنها وجود دارد یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید گفت تفاوت فاحشی وجود ندارد اما به هر حال ارقامی از گیلاس که دارای میوه­های با رنگ تیره تر هستند نسبت به ارقام با میوه های صورتی می­توانند میزان بیشتری از این ویتامین را در خود داشته باشند، خرید نهال گیلاس در ارقام با میوه­های تیره­تر این روزها در بین باغداران رواج بیشتری پیدا کرده هر چند باغات قدیمی با ارقام قدیمی نیز وجود دارند اما به هر حال به مرور ارقام جدید گیلاس در حال جایگزین شدن با ارقام بومی و قدیی هستند، باغداران این ارقام را از نهالستان­های معتبر و مجوز دار مانند پالیز نهال (www.paliznshsl.ir) خریداری می­کنند.

گیلاس علاوه بر داشتن ویتامین C دارای عنصر پتاسیم نیز هست که این عنصر علاوه بر تنظیم فشار خون به تقویت سیستم ایمنی در بدن نیز کمک بسیار زیادی می­کند، این میوه تابستانه که علاوه بر پتاسیم عناصر دیگری نظیر کلسیم، منیزیم، روی و مس را در خود دارد می­تواند با کمک به تقویت قوای عمومی بدن به تقویت سیستم ایمنی نیز کمک کرده و در زمان درگیری شدن بدن با میکروب­ها و بیماری­های عفونی عملکرد بهتری نشان دهد.

علاوه بر ویتامین­هایی مانند C، B،  Aکه می­توانند به تقویت سیستم دفاعی بدن کمک کنند گیلاس درون خود دارای منابع غنی از آنتی اکسیدان­ها و یا به اصطلاح همان ضد سم­ها بوده که این مواد آنتی اکسیدان می­توانند مواد سمی و رادیکال­های آزاد درون بدن را دفع کنند، دفع سموم از بدن و به ویژه از کبد در درمان بیماری­های عفونی بسیار موثر بوده و می­تواند به طور غیر مستقیم در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش داشته باشد.

آیا گیلاس می­تواند جایگزین داروی سرما خوردگی شود؟

زمانی که صحبت از سرماخوردگی ویروسی به میان می­آید هر منبع غذایی که بتواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند می­تواند نوعی دارو برای سرماخوردگی به شمار بیاید چرا که هیچ داروی شناخته شده ای برای درمان بیماری­های ویروسی مانند سرماخوردگی ویروسی وجودنداشته و تنها امید انسان به دفاع طبیعی بدن در برابر این مهاجمان است.

آیا گیلاس یک داروی گران قیمت است؟

نکته ای که اینجا مطرح می­شود قیمت گیلاس است، قیمت نهال گیلاس که متناسب با نوع رقم بوده و می­تواند قیمت گیلاس را در بازار تعیین کند بین ارقام مختلف متفاوت است.

ممکن است برخی بگویند گیلاس یک میوه لوکس و گران قیمت است و برای همه مقدور نیست که در زمان بیماری عفونی از این میوه ی گران قیمت تهیه کنند، در این مورد باید بدانید که گیلاس در ارقام مختلف با کیفیت های مختلف وجود داشته که نه تنها باغداران متناسب با شرایط خاص خود می­توانند ارقام مناسب را خریداری کنند بلکه در بازار نیز ارقام مختلف قیمت متفاوت داشته و دسترسی را برای افراد ساده­تر کرده است.

بیماری عفونی |تقویت سیستم ایمنی

کلام آخر:

با توجه به تاثیر بسزایی که این میوه می­تواند در تقویت سیستم ایمنی بدن داشته باشد خاطر نشان می­کنیم که ارقام مختلف و تجاری از گیلاس در نهالستان­ها وجود دارد که علاوه بر باردهی بالا زود بازده بوده و هزینه نگهداری و پرورش کمتری داشته و همین امر سبب می­شود که افراد بیشتری بتوانند این میوه را در سبد غذایی خود داشته باشند، چنانچه بخواهید اطلاعات بیشتری در رابطه با ارقام مختلف گیلاس و قابلیت­های خاص آنها دریافت کنید باید با مشاوران فروش نهال گیلاس در نهالستان­ها تماس برقرار کنید و اطلاعات بیشتر را از ایشان جویا شوید.

تماس با پالیز نهال:

 09144501007

09144501008

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا