آموزش هواگیری پکیج بوتان

هواگیری پکیج بوتان، یکی از ضروری‌ترین کار‌ها برای افزایش راندمان و عمر مفید دستگاه است. در این پروسه که اغلب، پیش از فصل سرما انجام شده، هوای جمع شده در مسیر گرمایشی آب خارج می‌شود. اگر هواگیری پکیج بوتان انجام نشود، هوای خانه گرم نشده و در نتیجه به پکیج به دلیل افزایش مصرف انرژی فشار زیادی وارد خواهد شد. در نتیجه بعد از گذشت مدتی، علاوه بر وجود مشکل در پکیج رادیاتور نیز دچار مشکل می‌شود. هواگیری کار نسبتا ساده ای است و خودتان می‌توانید انجام دهید ولی چنانچه مشکلی داشتید می‌توانید برای تعمیر پکیج خود از یک تعمیرکار پکیج بوتان کمک بگیرید.

تعمیر پکیج بوتان (butane Repair gas boliler ) پکیج بوتان یکی از معتبرترین و با کیفیت ترین پکیج های گرمایشی تولید داخل است ، که بسیار با استقبال مردم عزیزمان مواجه شد . در این مقاله ما قصد داریم ، تعمیرات پکیج بوتان را برای شما مورد بررسی قرار دهیم و با بیان نکات مهم و کاربردی درباره تعمیر و سرویس پکیج بوتان به شما عزیزان آموزش دهیم ، تا در هنگام بروز مشکل در پکیج بوتان خود چه اقداماتی باید انجام دهیم.
در صورت نیاز به مشاوره و یا حضور کارشناس در محل از طریق فرم درخواست خدمات و یا تماس با یکی از شعب تهران سرویس آنلاین با ما در تماس باشید.

آموزش |استاندارد

چه زمان پکیج بوتان را هواگیری کنیم؟

  • وجود هوا در رادیاتور‌ها باعث می‌شود در هنگام شروع فصل سرما، متوجه شوید که قسمتی از پکیج سرد و بخش دیگر آن گرم شده است. این اختلال دما را باید به حساب اینکه، دستگاه شما نیاز به هواگیری دارد بگذارید.
  • اگر چند وقتی است که متوجه شده‌اید، آب گرم فشار مناسبی ندارد، یا اصلا آب گرم نمی‌شود و از لوله‌های درون پکیج سروصدای زیادی می‌آید، باید پکیج بوتان را هواگیری کنید.
  • عوامل دیگری نیز، در به جلو انداختن زمان هواگیری پکیج بوتان موثر هستند. عواملی همچون مدت زمان کارکرد پکیج و میزان ارتفاع منزل شما از زمین.
    زیرا در برخی از خانه‌ها، که لوله کشی آب از پایین به بالا است، فشار آب در طبقات بالاتر کمتر بوده و میزان آب در رادیاتور‌ها از حد استاندارد کمتر است. این موضوع باعث می‌شود، دستگاه نیاز به هواگیری پیدا کند.
  • یک نشانه خاص دیگر برای هواگیری پکیج، کاهش فشار دستگاه است. به عقربه فشار پکیج نگاه کنید، اگر عقربه زیر یک را نشان می‌دهد باید برای هواگیری آن اقدام کنید.
    این نکته را هم در نظر بگیرید که، با افت فشار پکیج دستگاه خود به خود خاموش خواهد شد. زیرا کمبود آب، در مسیر گرمایشی وجود دارد. خاموشی پکیج در هنگام افت فشار، به وسیله قطعه پرشر سوئیچ آب رخ خواهد داد. زیرا در صورت کمبود آب در دستگاه، امکان آسیب به قطعات داخلی وجود دارد.

هواگیری پکیج بوتان مدل بیتا، پارما، پرلا، پرلا پرو، اپتیما، پاویا و ورونا

طریقه هواگیری پکیج دیواری بوتان مدل پارما، پرلا، پرلا پرو، اپتیما، پاویا و ورونا یکسان بوده و اساس کار شبیه به همدیگر است. به عبارت دیگر، تفاوت برند‌ها و مدل‌ها باهم، باعث نمی‌شود نحوه هواگیری نیز تغییر کند. شما می‌توانید با دنبال کردن مراحلی که در ادامه گفته خواهد شد، و با کمک شیر هواگیری پکیج بوتان، این کار را در مدل‌های مختلف انجام دهید.

نحوه هواگیری پکیج بوتان تصویری

اساس کار هواگیری پکیج، توسط قطعه‌ای به نام شیر پر کن و یا شیر هواگیری پکیج بوتان انجام می‌شود. شیر پرکن پکیج بوتان وظیفه کنترل میزان آب و فشار پکیج را نیز برعهده دارد. بسته به اینکه پکیج بوتان شما قدیمی است یا جدید شیر پرکن آن ممکن است به سه شکل وجود داشته باشد.

  1. شیر پرکن دستی
  2. شیر پرکن نیمه اتومات
  3. شیر پرکن اتومات

حال که با انواع شیرها آشنا شدید باید بدانید پیچ هواگیری پکیج کجاست و چطور باید هواگیری پکیج را انجام داد. با این روش می‌توانید هواگیری مدل‌هایی چون bn324i، مدل اپتیما، مدل پرلا، مدل بیتا، پرلا پرو، پاویا، ورونا و … را به راحتی انجام دهید.

  • ابتدا شیر هواگیری یا پرکن که در زیر پکیج و کنار لوله‌های رفت و برگشت آب قرار گرفته پیدا کنید.
  • حال برای افزایش میزان آب و فشار پکیج، شیر هواگیری پکیج را بر خلاف عقربه‌های ساعت بچرخانید.
  • با باز کردن شیر هواگیری پکیج بوتان٬ آب وارد دستگاه می‌شود.
  • با وارد شدن آب به دستگاه عقربه فشار پکیج کم کم بالا می‌رود.
  • بسته به مدل پکیج چند ثانیه منتظر بمانید تا فشار پکیج بالا آید و به عدد ۱.۵ برسد.
  • سپس شیر پرکن را ببندید.
  • بعد از چند دقیقه پکیج آماده کار می‌شود
  • پس از هواگیری نوبت به تنظیم فشار پکیج بوتان است. تنظیم فشار پکیج ساده است و فقط نیازمند کمی دقت و رعایت چند نکته مهم است. بالا و پایین بردن فشار هوا به کمک شیر هواگیری پکیج انجام می‌شود که در ادامه با آنها آشنا می‌شوید.

راهنمای صحیح هواگیری پکیج بوتان مدل cv424s

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، هواگیری پکیج بوتان در تمامی مدل های گوناگون مشابه یکدیگر می باشند. شما می توانید هواگیری پکیج را مطابق با هر آنچه که در قسمت بالا به سمعتان رساندیم پیش ببرید. اگر فکر می کنید که وقت و حوصله کافی برای هواگیری ندارید، می توانید با یک سرویسکار تماس گرفته تا به هواگیری دستگاه شما بپردازد.

راهنمای هواگیری پکیج بوتان کالدا ونزیا

هواگیری به سرویس سالیانه ای اشاره دارد که از ملزومات نگه داری دستگاه می باشد. در حقیقت فراگیری چگونگی هواگیری پکیج بوتان کار سختی نیست فقط کمی وقت گیر است. هواگیری پکیج کالدا ونزیا نیز به شرح مراحل زیر است:

  • در هواگیری پکیج بوتان مدل calda venezia در وهله اول آب گرم را باز کرده تا پمپ شروع به کار نماید و پکیج نیز روشن شود.
  • دور تا دور پیچ هواگیری دستمالی ببندید تا آب خارج شده از آن جذب دستمال شود.
  • خلاف عقربه های ساعت پیچ هواگیری را باز کرده تا هوا به خوبی تخلیه شود و سپس آن را ببندید.
  • آبی که به همراه هوا از پکیج خارج می شود، ممکن است داغ باشد به همین خاطر توصیه می کنیم تمامی نکات را رعایت کنید.

نکته : توجه داشته باشید اگر صداهای غیر عادی از پکیج و رادیاتورها به گوش می رسد و یا اینکه آب پکیج به خوبی گرم نمی شود، این از نشانه های زمان فرا رسیدن هواگیری می باشد.

آموزش هواگیری پکیج بوتان مدل پرلا، پاویا، ورونا، اپتیما، پارما

فرقی ندارد که دستگاه بوتان شما در چه مدل می باشد. هواگیری این دستگاه ها به طور کلی مشابه یکدیگر می باشد. برای هواگیری پکیج بوتان مدل اپتیما، پرلا، هواگیری پکیج بوتان مدل پارما، و تمامی مدل هایی که در این مقاله به سمعتان رساندیم، هواگیری رادیاتور ها نیز بسیار مهم است. دوستان عزیز توجه داشته باشید که در تمامی این مدل ها شما باید شیر پر کنی که در زیر دستگاه قرار دارد را باز کنید تا هوا به خوبی خارج گردد و بعد پیچ را سفت نمایید.

هر کدام از رادیاتور ها نیز باید هواگیری شوند که برای این منظور در قسمت بالا و سمت چپ رادیاتور پیچی قرار دارد که نیاز است آن را باز کنید. چون آب و هوا با یکدیگر خارج می شوند، ظرفی نیز در زیر پیچ قرار دهید. زمانی که صدای خروج هوا قطع شد می توانید پیچ را ببندید. حال هواگیری پکیج بوتان و رادیاتورها را با موفقیت انجام دادید. هواگیری پکیج بوتان مدل ورونا، هواگیری پکیج بوتان مدل بیتا و پرلا پرو همانند مدل های دیگر می باشد.

هواگیری پکیج بوتان مدل روما

از دیگر روش هواگیری پکیج بوتان در مدل روما این است که پس از راه اندازی رادیاتور ها در وهله اول باید پمپ هواگیری شود. برای هواگیری گاز پکیج بوتان و مدل روما شیر آب گرم را باز می کنیم تا آب در پکیج به جریان افتد. در انتهای پمپ پکیج ها پیچی وجود دارد که با قرار دادن تکه ای از پارچه پیچ را باز می کنیم. همراه با آب هوا نیز خارجی می شود. حالا که خیالتان از خارج شدن هوا راحت شد پیچ را دوباره محکم ببندید.

خطرات بالا بودن فشار پکیج بوتان

در این مقاله در رابطه با راهکار هواگیری پکیج بوتان و تنظیم فشار آن به گفت و گو پرداختیم. در نظر داشته باشید که تنظیم فشار پکیج از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و اگر فشار بیش از حد استانداردی که ذکر کردیم بالاتر رود، مطمئنا با خطراتی همراه خواهد بود. از جمله این مشکلات می توان به آسیب دیدن بخش‌های داخلی پکیج، به وجود آمدن پوسیدگی و زنگ زدگی در لوله‌کشی‌ها و همچنین ایجاد نم و رطوبت و آسیب به ساختمان که با توجه به نشتی آب این مشکلات پیش می آید، اشاره کرد.

نکات مهم در نحوه هواگیری پکیج و رادیاتورها

  • قبل از هواگیری مطمئن شوید که تنظیمات پکیج بر روی حالت زمستانه قرار دارد.
  • از تنظیم بودن فشار دستگاه اطمینان حاصل نمایید.
  • از سلامت پمپ دستگاه خود نیز اطمینان حاصل کنید که آب به خوبی در آن در گردش می باشد.
  • قبل از هواگیری پکیج بوتان از سلامت شیر برقی نیز صحت کامل داشته باشید.
  • شیرهای رفت و برگشت رادیاتورها در حین هواگیری حتما باید باز باشند.

چرا هواگیری پکیج بوتان اهمیت دارد؟

یادگیری نحوه هواگیری پکیج بوتان باعث می‌شود در زمان‌های لازم به هواگیری آن بپردازید و از آسیب دیدن پکیج که قیمت نسبتا گرانی هم دارد پیشگیری شود. وجود هوا در رادیاتور و پکیج‌ باعث ایجاد اختلال در عملکرد آنها می‌شود؛ به این صورت که ممکن است بعضی از قسمت‌های شوفاژ گرم و بعضی از قسمت‌های آن سرد شود.

همچنین هواگیری کردن باعث می‌شود فشار مناسب آب گرم احساس و سر و صداهای کمتری از داخل لوله‌های پکیج شنیده شود و در آخر آشنایی با علائمی که نشان می‌دهند پکیج به هواگیری نیاز دارد

مهم‌ترین مواردی که نشان‌دهنده‌ نیاز پکیج به هواگیری هستند، شامل گرم نشدن آب و سرد شدن برخی از قسمت‌های شوفاژ است. این موارد نشان‌دهنده‌ این هستند که پکیج شما هر چه زودتر باید هواگیری شده تا آسیبی به آن وارد نشود.

نکته مهم دیگر، هواگیری پکیج بوتان در تابستان است. با توجه به اینکه از شوفاژ برای گرم شدن استفاده نمی‌شود، اما باید برای گرم ماندن آب مصرفی آن‌ را هواگیری کرد تا به مشکل برنخورد.

تعمیر پکیج بوتان در شمال تهران:

عزیزان ساکن در شمال شهر تهران میتوانند با تماس با شماره تلفن 22669196 نست به ثبت درخواست خود اقدام نمانید ، تا تکنسین پکیج تهران سروبس آنلاین در کمتر از 1 ساعت در محل حاضر شده و اقدام به تعمیر پکیج شما عزیزان نماید.

تعمیر پکیج بوتان در مرکز تهران :

مناطق مرکزی شهر تهران در صورت تمایل به استفاده از خدمات تهران سرویس آنلاین کافیست با شماره تماس 66593368 تماس حاصل نمایند .

تعمیر پکیج بوتان در شرق تهران :

نمایندگی تهران سرویس آنلاین در شرق تهران همواره در تلاش است ، در کمترین زمان ممکن نیروی متخصص را اعزام و مشکل را برطرف نمایند. 77241505 شماره تماس نمایندگی تهران سرویس آنلاین در شرق تهران است.

تعمیر پکیج بوتان در غرب تهران :

برای تعمیر پکیج بوتان توسط متخصصان تهران سرویس آنلاین در غرب تهران کافیست با شعبه غرب ما با شماره تلفن 44284743 تماس حاصل نمایید.

تعمیر پکیج بوتان در جنوب تهران :

نمایندگی تهران سرویس آنلاین در جنوب تهران واقع در میدان الغدیر به سراسر مناطق جنوبی تهران در کمتر از یک ساعت خدمات رسانی خواهد کرد. کافیست با شماره تماس 55795334 تماس حاصل نمایید.

خبرهای کسب و کار

علاقمند به جدیدترین مقالات روز کسب و کارها در ایران و جهان با رویکرد علمی و فرهنگی، علاقمند به فناوری های روز و حمایت از پلتفرمهای جدید که خدماتی به مردم جهت رفاه و آسایش آنها میدهد.
دکمه بازگشت به بالا