از چه سنی می توانیم برای کودک اسباب بازی چوبی بخریم؟

بازی چوبی چه مزایایی برای کودک دارد؟

در بازاری که پر از انواع اسباب بازی از هر جنس و مدلی است بی شک یکی از دغدغه های والدین انتخاب اسباب بازی با کیفیت ، ایمن و کارآمد برای کودکان است. از آنجایی که ارزشمندترین دارایی ما فرزندانمان هستند و ارزشمندترین دارایی فرزندانمان هم اسباب بازی هایشان هستند مهم است که برای کودک خود بازی هایی تهیه کنیم که موجب به خطر افتادن سلامت ایشان نشود. خرید اسباب بازی چوبی به دلیل اینکه برخواسته از طبیعت است جزو ایمن ترین اسباب بازی ها محسوب می شود.

انسان همیشه عاشق طبیعت بوده و ارتباط با طبیعت از ارکان آرامش روان بشر بیان شده است. اسباب بازی های چوبی به دلیل انتقال همین آرامش و احساس خوب بر انواع دیگر اسباب بازی برتری دارند. به همین دلیل خرید بازی چوبی به خصوص برای کودکان نوپا به شدت توصیه می شود زیرا هم به جهت متریال استفاده شده در آن و هم به دلیل نوع طراحی از ایمنی بسیار بالایی برخوردار است. پیشنهاد می شود از انواع بازی آموزشی دیدن فرمایید.

آشپزی |آلمان

در هنگام خرید اسباب بازی های چوبی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

  • مثل همه بازی های دیگر برای انتخاب اسباب بازی چوبی هم باید به رده سنی بازی دقت کرد.
  • انتخاب برند معتبر از دیگر نکاتی است که باید در خرید اسباب بازی چوبی مد نظر قرار داد. زیرا برندهای معتبر از رنگ های گیاهی و طبیعی در ساخت بازی های چوبی استفاده می کنند.

از چه سنی می توانیم برای کودک اسباب بازی چوبی بخریم؟

با توجه به اینکه اکثر کودکان در سن کمتر از دوسال اسباب بازی هایشان را به دهان می برند بهترین انتخاب برای کودکان زیر دو سال اسباب بازی های چوبی با رنگ های خوراکی و طبیعی است. اسباب بازی هایی که قطعات ریز و جدا شونده نداشته باشند و از حاشیه ها وکنار های گرد و برخوردار باشند از زیر یک سالگی برای کودکان مناسبند. از انواع اسباب بازی کودک 2 سال بانک بازی دیدن فرمایید.

خرید بازی فکری چوبی در پرورش حواس پنجگانه چه تاثیری دارد؟

حواس پنجگانه انسان در محیط های طبیعی و لمس خاک و چوب و آب بهتر و کاملتر پرورش پیدا می کند. اسباب بازی های چوبی به دلیل داشتن بافت طبیعی حس لامسه را بهتر درگیر می کنند. صدای طبیعی بدون موزیک های گوش خراش شنوایی کودکان را پرورش می دهد. رنگ های طبیعی و ملایم این دسته از اسباب بازی ها بینایی کودکان را تقویت می کند و در نهایت بوی خوب چوب و حتی مزه ی چوب وقتی کودک زیر دو سال آن را به دهان می برد کاملا با انواع اسباب بازی های پلاستیکی متفاوت خواهد بود.

دلایل خرید اسباب بازی چوبی برای کودکان

اسباب بازی های چوبی اکثر فکری یا مهارتی هستند و بازی فکری چوبی دختر و پسر ندارد یعنی از نظر جنسیت هم دختران و هم پسران می توانند با یک بازی فکری چوبی بازی کنند و اسباب بازی چوبی دخترانه و اسباب بازی چوبی پسرانه نداریم. شاید در نگاه اول قیمت اسباب بازی چوبی بالاتر به نظر برسد و باعث شود فکر کنید از نظر اقتصادی مناسب نیستند اما واقعیت این است که بازی فکری چوبی علاوه بر کیفیت و ایمنی دوام بسیار بالاتری نسبت به اسباب بازی های پلاستیکی دارد.

 اغلب بازی های چوبی نمی شکنند و چون نیاز به باطری ندارند کودکان را در هر شرایطی می توانند سرگرم کنند. علاوه بر این ها به دلیل کیفیت بالای متریال کاملا قابلیت این را دارند که از نسلی به نسل دیگر منتقل شوند. دلیل دیگر در انتخاب اسباب بازی چوبی این است که بازی چوبی به خصوص از دسته ی ساختنی های چوبی در پرورش خلاقیت کودکان تاثیر بسیار زیادی دارند.

این سازه ها چون ساده تر با شکل های مشخص تر هستند برای اینکه به یک سازه ی قابل تجسم تبدیل شوند نیاز به خلاقیت بیشتر دارند. تنوع بسیار زیاد پازل در بازی های چوبی باعث شده که از سن یک سال به بالا بتوانید برا ی کودک خود بازی فکری چوبی تهیه کنید. پیشنهاد می شود از انواع پازل چوبی دیدن فرمایید.

چطور یک اسباب بازی چوبی مناسب بخریم؟

برای خرید اسباب بازی چوبی کودک کافیست در وبسایت بانک بازی بخش بازی های چوبی را باز کنید تا بتوانید تنوع بی نظیری از انواع اسباب بازی چوبی را ببنید. نکته مثبت در خرید آنلاین اسباب بازی چوبی این است که می توانید بدون صرف وقت زیاد و مسافت طولانی جامع ترین اطلاعات را در وبسایت بانک بازی کسب کنید و بهترین بازهای چوبی را بر طبق رده بندی سنی و مهارتی ببینید تا انتخاب هوشمندانه تری داشته باشید.

انواع اسباب‌بازی چوبی

پازل‌های چوبی یکی از انواع پرفروش‌ترین اسباب بازی چوبی هستند و برای هر رده سنی مدل‌های مختلف آن وجود دارد. در ادامه انواع اسباب‌بازی چوبی را بر اساس سن و جنسیت بررسی می‌کنیم.

انواع اسباب‌بازی چوبی بر اساس سن

در انتخاب اسباب‌بازی‌های چوبی هم مانند دیگر اسباب‌بازی‌ها باید به رده سنی نوزاد، نوپا و کودک و توانمندی‌های کودک در هر رده سنی توجه کنیم. اگر بخواهیم براساس سن، انواع اسباب‌بازی چوبی را انتخاب کنیم، می‌توانیم از طبقه‌بندی زیر استفاده کنیم اما در عین حال باید به تفاوت‌های فردی و ویژگی‌های شخصی کودک هم توجه کنیم و آن را معیار اصلی انتخاب و خرید اسباب‌بازی چوبی قرار دهیم.

اسباب‌بازی چوبی از نوزادی تا یک‌ سالگی

  • انواع مختلف جغجغه چوبی

اسباب‌بازی چوبی از یک‌ سالگی

  • انواع پازل چوبی پین‌دار
  • اسباب‌بازی مرتب‌سازی و چینشی اشکال چوبی
  • راکر چوبی
  • بلوک‌های حروف و اعداد چوبی
  • اسباب بازی‌های شمارشی چوبی

اسباب‌بازی چوبی مناسب ۱۸ ماهگی به بالا

  • اسباب‌بازی چوبی سوارشدنی چرخ‌دار و واکر چوبی مثل اسباب‌بازی اسب چوبی
  • بازی چوبی آموزشی برای شناخت رنگ‌ها و اشکال
  • انواع پازل‌های چوبی مگنتی
  • بلوک‌های ساده چوبی با قطعات بالا

اسباب‌بازی چوبی مناسب ۲ سالگی به بالا

  • مجموعه‌های لوازم خانه و ابزارهای کار چوبی (نقش‌آفرینی)
  • ماشین بازی چوبی
  • پازل چوبی چند وجهی
  • مجموعه‌های خانه عروسکی
  • مزرعه چوبی
  • مازهای چوبی
  • بازی‌های چوبی تعادلی
  • اسباب‌بازی آدمک چوبی

انواع اسباب‌بازی چوبی دخترانه و پسرانه

بعضی از انواع اسباب‌بازی‌های چوبی اسباب‌بازی چوبی پسرانه هستند، یعنی معمولا پسربچه‌ها با توجه به ویژگی‌های شخصیتی و فیزیولوژیکی که در آن‌ها غالب است، تمایل بیشتری برای بازی با این اسباب‌بازی‌ها دارند مثل ست تعمیرکاری چوبی، پارکینگ طبقاتی چوبی یا فوتبال‌دستی چوبی. برخی ازمدل‌های دیگر اسباب‌بازی چوبی دخترانه هستند و معمولا برای دخترکوچولوها جذاب‌تر هستند مثل خانه عروسکی چوبی.

اسباب‌بازی‌های چوبی مشاغل مثل وسایل آشپزی چوبی مثل گاز و وسایل آشپزی، یا ایستگاه آتش‌نشانی چوبی، ماشین‌های اسباب‌بازی چوبی، راکرهای اسب چوبی و جنگل و مزرعه‌ چوبی هم برای پسران و هم دختران جذاب است. جالب است بدانید هم اسباب‌بازی ‌چوبی پسرانه و هم اسباب‌بازی دخترانه چوبی از لحاظ زیبایی‌شناختی هم در روش‌های آموزشی معتبر دنیا مورد توجه قرار گرفته‌اند. خطوط تمیز، رنگ‌های جذاب باعث ایجاد یک محیط یادگیری آرام می‌شوند و برای نمایش جذاب هستند.

قیمت اسباب بازی چوبی

ممکن است در نگاه اول به نظرتان برسد که قیمت اسباب‌بازی چوبی در مقابل سادگی آن زیاد است. قیمت اسباب‌بازی چوبی ممکن است به دلیل دست‌ساز بودن بالا باشد. ساخت این محصول کارگاهی است و با حک اسم و نام کودک بر روی آن می‌توان تا سال‌ها آن را در خانواده ماندگار کرد و به کودکان نسل‌های بعدی خانواده هدیه داد. اگر تمایل به خرید اسباب‌بازی چوبی دست‌ساز دارید، در فروشگاه اینترنتی بازی دونه اسباب‌بازی چوبی دست‌ساز برند شرکت معروف Niermann را در بخش اسباب‌بازی پیشنهاد می‌دهیم. استفاده از رنگ‌های ایمن و گیاهی و دارای استانداردهای بین‌المللی هم بر روی قیمت اسباب‌بازی چوبی تاثیرگذار است.

چرا خرید اسباب بازی چوبی به‌صرفه است؟

هر چه از عمر اسباب بازی چوبی بگذرد باز می‌توان آن را به کودک دیگر کادو داد یا به دیگران واگذار کرد یا برای کودک دیگری در خانواده نگه داشت. اسباب‌بازی‌های چوبی به راحتی نمی‌شکنند، خراب نمی‌شوند و تا زمانی که مراقب آن باشید قابل استفاده هستند. بنابراین اگر اسباب‌بازی چوبی را از برند با کیفیتی بخرید در عین زیبایی و بهداشت،به صرفه هم هستند.

بهترین برندهای اسباب‌بازی چوبی

هنگام خرید اسباب‌بازی چوبی باید روی انتخاب برند دقت کنید چون فقط به این دلیل که اسباب‌بازی از چوب ساخته شده‌است آن را بهداشتی، سالم و مطابق با منافع محیط زیست نمی‌کند بلکه باید بدانیم چوب این اسباب‌بازی چوبی از کجا تامین شده‌است و چه نوع رنگی برای رنگ‌آمیزی اسباب‌بازی استفاده می‌شود؟ به دنبال اسباب‌بازی چوبی باشید که چوب آن از جنگل‌های مدیریت شده پایدار تامین شده‌است. برخی از بهترین برندهای اسباب‌بازی چوبی عبارتند از:

  • Plan Toys؛ دارای گواهی تجارت منصفانه است. تمام اسباب‌بازی‌ها نیز در تایلند از چوب با منبع پایدار ساخته می‌شوند و با رنگ‌های غیرسمی رنگ‌آمیزی می‌شوند. علاوه بر اسباب‌بازی‌های چوبی جامد، «پلن تویز» اسباب‌بازی‌هایی از خاک اره تولید می‌کند. پس در فرآیند استفاده از چوب هیچ بخشی ازآن هدر نمی‌رود و به محیط زیست آسیبی نمی‌رسد.
  • Niermann؛ برند آلمانی که اسباب بازی چوبی دست‌ساز تولید می‌کند. اسباب‌بازی چوبی ساخت این برند منطبق با استاندارد اروپائي EN 71است و از رنگ‌های ایمن در مقابل حرارت استفاده می‌کند و داراي برچسب گواهيCE است.
  • Pin Toys؛ یک برند تایلندی که اسباب بازی خود را از rubberwood تهیه می‌کند.
  • Roba؛ محصول کشور آلمان که در ساخت اسباب‌بازی چوبی کلاسیک و آموزشی ایمن شهرت دارد.
  • Oops؛ برند سوئیسی و ممتاز در زمینه محصولات آموزشی و اسباب بازی کودک است.
  • Toynwood؛ یک برند با کیفیت ایرانی در تولید اسباب‌بازی چوبی است.
  • سپتا؛ یک برند ایرانی اما کاملا ایمن با طراحی‌های جذاب و مطابق با استانداردهای جهانی است.

برخی از سوالات رایج:

در هنگام خرید اسباب بازی های چوبی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

مثل همه بازی های دیگر برای انتخاب اسباب بازی چوبی هم باید به رده سنی بازی دقت کرد، انتخاب برند معتبر از دیگر نکاتی است که باید در خرید اسباب بازی چوبی مد نظر قرار داد.

دلایل خرید اسباب بازی چوبی برای کودکان چیست؟

بازی فکری چوبی علاوه بر کیفیت و ایمنی دوام بسیار بالاتری نسبت به اسباب بازی های پلاستیکی دارد. اغلب بازی های چوبی نمی شکنند و چون نیاز به باطری ندارند کودکان را در هر شرایطی می توانند سرگرم کنند.

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا