کاشت ابرو به روش FIT چیست و چقدر هزینه دارد ؟

علاوه بر اهمیت ابروها در زیبایی و جذابیت چهره، سلامت چشم هم در گرو داشتن ابروهای سالم است. ابرو با نگه داشتن عرق پیشانی مانع از ورود آلودگی‌ها به چشم می‌شود. افراد زیادی ممکن است در اثر بیماری‌ها یا حوادث گوناگون مانند سوختگی، زخم و شکستگی بخشی از موهای ابروی خود را از دست بدهند.

استفاده از لوازم آرایشی و راه‌هایی مانند تاتو یا میکروبلیدینگ به طور موقت می‌توانند جای خالی ابرو را پر کنند؛ اما دائمی نیستند و از همه مهم‌تر ظاهری غیرطبیعی را برای فرد ایجاد می‌کنند.

کاشت ابرو تنها راه‌حل دائمی با ظاهری طبیعی برای مقابله با ریزش ابروست که به روش‌های مختلفی قابل انجام است. در این مقاله به کاشت ابرو فیت می‌پردازیم و مزایا و عوارض آن را برایتان شرح می‌دهیم. برای آشنایی بیشتر با کاشت ابرو FIT و هزینه آن با ما همراه باشید.

کاشت ابرو به روش FIT چیست؟

کاشت ابرو به روش FIT یکی از رایج‌ترین روش‌های کاشت ابروست که با استفاده از آن می‌توانید به راحتی به ابروهایی زیبا و متراکم دست پیدا کنید. در کاشت ابرو به این روش گرافت‌های مو از ناحیه اهداکننده سر، معمولا پشت گردن و فاصله بین دو گوش، برداشت شده و سپس زیر میکروسکوپ جداسازی و آماده می‌شوند.

در نهایت فولیکول‌های جداشده در ناحیه ابرو مطابق به مدل مدنظر شما کاشته می‌شود. کاشت ابرو به روش FIT با استفاده از بی‌حسی موضعی انجام می‌شود و تقریبا ۳ تا ۶ ساعت به طول می‌انجامد. FIT یک روش غیرتهاجمی است و حداقل خطر و عوارض جانبی را به همراه دارد.

چه کسانی برای کاشت ابرو به روش FIT مناسب هستند؟

از کاشت ابرو FIT می‌توان برای زنان و مردان در سنین مختلف استفاده کرد. البته طبق ، بیشتر افرادی که از این روش استفاده کرده‌اند، زنان بین ۳۰ تا ۵۰ ساله بوده‌اند. در حالت کلی تمام افرادی که به دلایلی مانند وراثت، بیماری، حوادث و غیره دچار ریزش ابرو شده‌اند، می‌توانند از این روش برای متراکم کردن ابروهایشان استفاده کنند.

مزایای کاشت ابرو فیت چیست؟

روش FIT یکی از بهترین و جدیدترین روش‌های کاشت ابروست که مزایای زیاد دارد و بسیاری از مشکلات روش‌های سنتی کاشت ابرو را برطرف کرده است. مزایای کاشت ابرو به روش FIT عبارتند از:

  • ایجاد زخم‌های بسیار ریز که به زودی بهبود می‌یابند
  • به‌وجود آوردن حداکثر تراکم در ناحیه ابرو
  • ایجاد ابروهای کاملا طبیعی
  • عدم نیاز به بی‌هوشی
  • عدم ایجاد اسکار
  • عدم نیاز به پانسمان یا مراقبت ویژه

معایب کاشت ابرو طبیعی به روش FIT چیست؟

FIT از پیشرفته‌ترین روش‌های کاشت ابرو است که در طول زمان تمام معایب و عوارض جانبی آن رفع شده است. بعد از کاشت ابرو ممکن است صورت دچار تورم و کبودی شود. البته این موارد در همه افراد یکسان نیست. اگر در کلینیک‌های غیرمعتبر انجام شود یا مراقبت‌های بعد از کاشت رعایت نشود، فرد شاهد عفونت در ناحیه اهداکننده و ابروها خواهدبود.

مراحل کاشت ابرو به روش FIT چگونه است؟

کاشت ابرو فیت  طی سه مرحله انجام می‌شود. اولین مرحله از کاشت ابرو طراحی مدل ابروست. در مرحله بعدی گرافت‌های مو با روش FIT از ناحیه پشت سر برداشته شده و زیر میکروسکوپ جداسازی می‌شوند. برداشت مو به روش FIT آسیب به فولیکول‌ها را به حداقل ممکن می‌رساند. درنهایت، فولیکول‌ها در ناحیه ابرو کاشته می‌شوند.

قبل از عمل

قبل از عمل لازم است با پزشک متخصص خود مشورت کنید. اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید، حتما به او اطلاع دهید. آزمایش‌هایی مانند هپاتیت، ایدز و سایر آزمایش‌های لازم مانند تست کرونا باید انجام شود. بهداشت شخصی قبل از عمل یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید رعایت کنید. مصرف انواع ویتامین، پروتئین و مواد معدنی هم توصیه می‌شود.

 برداشت مو از بانک مو

برداشت مو از بانک مو به روش FIT با استفاده از ابزارهایی با قطر بسیار کم (نهایت ۸/۰ میلی‌متر) انجام می‌شود. معمولا از فولیکول‌هایی برداشت می‌شود که ظرافتشان مانند موهای ابرو باشد. کل مراحل برداشت با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. بنابراین شما در طول عمل هیچ‌گونه دردی احساس نخواهید کرد. استخراج فولیکول‌ها از پوست سر بدون تراشیدن موها انجام شده و فقط یک ناحیه بسیار کوچک از سر جراحی می‌شود.

طراحی و کاشت ابرو

مدل ابرو با نظرسنجی از خود مشتری طراحی می‌شود. هنر و تجربه پزشک تاثیر زیادی در زیبایی ابروها، ایجاد تاج مناسب و تقارن بین دو ابرو دارد. کاشت فولیکول‌ها در ناحیه طراحی شده باید به دقت انجام شود؛ زاویه و جهت خروج مو در زیبایی نتیجه نهایی بسیار اهمیت دارد. موهای ابرو باید هم‌جهت با ابروهای اصلی و با زاویه ۱۵درجه از پوست باشند.

بعد از عمل

زخم‌های بسیار ریزی در ناحیه بانک مو و ابرو ایجاد می‌شود. زخم‌ها و قرمزی‌های بعد از کاشت، به مرور زمان و طی شستشوی اصولی از بین می‌روند. تقریبا بعد از یک هفته از کاشت ابرو هیچ جای زخمی روی ابرو باقی نمی‌ماند.

دو تا سه هفته بعد از کاشت، موهای کاشته شده دچار شوک شده و شروع به ریزش می‌کنند. در طی چهار تا ۶ ماه بعد از کاشت، موهای جدید ظاهر شده و در ماه هشتم ابروهایی با ظاهر کاملا طبیعی خواهید داشت. البته نتیجه نهایی کاشت ابرو را پس از ۱۲ ماه مشاهده خواهید کرد.

مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو به روش FIT چگونه است؟

دوران نقاهت کاشت ابرو طبیعی FIT چندان طولانی نیست. تنها کافی است چهار روز بعد از عمل ناحیه اهداکننده را با استفاده از سرم‌های شستشو بشویید و از پمادهای مخصوصی که پزشک تجویز کرده است، استفاده کنید.

شستشوی اصولی ناحیه ابرو، مرطوب نگه داشتن آن و جلوگیری از تماس هرچیزی با ابروهای کاشته شده و کندن آن‌ها ازجمله نکات مهمی است که باید بعد از عمل به خوبی رعایت کنید. به یاد داشته باشید که تا دو هفته بعد از کاشت از انجام ورزش و فعالیت‌های سنگین خودداری کنید.

هزینه کاشت ابرو به روش FIT چقدر است؟

براساس تعداد گرافت‌های کاشته شده محاسبه می‌شود. برای هر ابرو تقریبا ۱۰۰ تا ۳۵۰ گرافت موردنیاز است. هزینه نهایی کاشت ابرو در کلینیک صدف بین ۸ تا ۱۰ میلیون تومان محاسبه شده است. روش انجام کاشت تاثیر چندانی در قیمت عمل ندارد؛‌ بنابراین هزینه کاشت ابرو فیت هم از پنج تا هفت میلیون متناسب با تعداد گرافت‌ها متغیر است.

کاشت ابرو به روش FIT چه تفاوتی با سایر روش‌ها دارد؟

مراحل کلی کاشت ابرو به روش FIT مشابه سایر روش‌های کاشت است. روش‌های مختلف کاشت ابرو در انجام هر مرحله و استفاده از ابزارها متفاوتند.

مقایسه روش FUT با FIT

کاشت ابرو به روش فیت کاملا متفاوت از کاشت ابرو به روش FUT است. FUT یک روش سنتی از کاشت ابروست که با جراحی و درد و خونریزی همراه است. عوارض جانبی فراوان آن و دوره نقاهت طولانی منجر به منسوخ شدن این روش شده است. در صورتی که کاشت ابرو  FIT یک عمل بدون جراحی است که درد و خونریزی برای آن گزارش نشده است.

مقایسه روش FIT با SUT

از جدیدترین تکنیک‌های کاشت است که جای هیچ زخمی روی سر یا ابرو برجای نمی‌گذارد. تمام مراحل کاشت ابرو به روش SUT تقریبا مشابه FIT است؛ با این تفاوت که در طی انجام مراحل SUT، از دستگاه‌های خودکار و پیشرفته و تحت نظارت پزشک استفاده می‌شود. میزان انتقال فولیکول در روش FIT نسبت به SUT بسیار بیشتر بوده و دوره نقاهت آن کوتاه‌تر است. نیز وجود دارد که متفاوت است.

چرا کلینیک صدف انتخاب مناسبی برای کاشت ابرو به روش FIT است؟

کلینیک صدف با داشتن فضای ۶۰۰ متری مخصوص خدمات پوست و مو، بزرگترین کلینیک کاشت ابرو در تهران است. تمام فرایندهای برداشت، آماده‌سازی و کاشت ابرو در اتاق‌های کاملا مجهز و مجزا انجام می‌شود.

به منظور رعایت اصول و استانداردهای بهداشتی، کلینیک صدف یک اتاق مخصوص به هر مشتری اختصاص می‌دهد؛ این بدین معناست که در هر لحظه تنها یک عمل در حال انجام است. تجهیزات و دستگاه‌های مورد استفاده در کلینیک صدف برای انجام عمل‌های پیوند، از بهترین و به‌روزترین امکانات کاشت است.

تجربه و مهارت تیم پزشکی در رسیدن به نتیجه مطلوب تاثیر به‌سزایی دارد. از آن‌جایی که تیم پزشکی کلینیک صدف از برجسته‌ترین پزشکان با تجربه کاری بالا تشکیل شده است، درصد زیادی از مراجعه‌کنندگان (بیش از ۹۸درصد) از تمام خدمات این مجموعه رضایت کامل داشته‌اند.

مشاوران کلینیک صدف قبل و بعد از عمل، به صورت آنلاین، تلفنی و حضوری آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

کلام آخر

از جمله معیارهای زیبایی صورت ابروهای متراکم و خوش حالت است. ابروهای زیبا جذابیت چهره و اعتماد به نفس افراد را بیشتر می‌کند. افرادی که دچار ریزش ابرو شده‌اند، می‌توانند برای پر کردن قسمت‌های خالی ابروهایشان یا داشتن ابروهای موردعلاقه‌شان از کاشت ابرو استفاده کنند.

کاشت ابرو یک روش دائمی برای رفع ریزش ابروست که نتیجه آن تا پایان عمر باقی می‌ماند. از بهترین روش‌های کاشت ابرو، پیوند با روش FIT است که در این مقاله به طور مفصل درباره آن صحبت کردیم. اگر در زمینه کاشت ابرو سوالی دارید، با ما درمیان بگذارید.

سوالات متداول

آیا ممکن است بعد از کاشت ابرو دوباره به ریزش ابرو دچار شوم؟

در هفته‌های ابتدایی فولیکول‌های کاشته شده در ابرو بسیار سست و شکننده هستند. اگر عمل پیوند با موفقیت انجام شده باشد و از آن‌ها نهایت مراقبت را داشته باشید، فولیکول‌ها دچار ریزش یا جابجایی نمی‌شوند.

اما تقریبا دو هفته پس از کاشت ابرو، موهای کاشته شده شروع به ریزش می‌کنند؛ البته هیچ جای نگرانی نیست. چرا که ریزش موها در این دوران به استحکام و رشد فولیکول‌های کاشته شده کمک می‌کند. بعد از عبور از مرحله شوک (که یک مرحله طبیعی است) مجددا شاهد رویش موهای تازه در ناحیه کاشته شده خواهید بود.

ابروهای کاشته شده طبیعی به نظر خواهند رسید؟

رسیدن به ابروهایی با ظاهر کاملا طبیعی به روش کاشت ابرو و تجربه و مهارت پزشک بستگی دارد. طراحی یک مدل ابروی زیبا که متناسب با اجزای صورتتان باشد و همچنین جهت خواب و روییدن موهای تازه کاشته شده قطعا تاثیر زیادی در طبیعی جلوه دادن ابروها خواهد داشت.

بنابراین انتخاب کلینیک و پزشک مناسب در کاشت ابرو از اهمیت زیادی برخوردار است. نتیجه کاشت ابرو به روش FIT و SUT ظاهری کاملا طبیعی برای شما ایجاد خواهد کرد.

کاشت ابرو به روش FIT دردناک است؟

کاشت ابرو  FIT با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود و چون فولیکول‌ها با سوزن‌های بسیار ظریف برداشت و کاشت می‌شوند، در طول عمل هیچ دردی احساس نخواهد شد. سردرد بعد از عمل یک اتفاق معمول و طبیعی است که با مصرف مسکن‌های تجویز شده قابل پیش‌گیری است.

دوره نقاهت کاشت ابرو  FIT چقدر طول می‌کشد؟

دوره نقاهت کاشت ابرو به روش FIT بسیار کوتاه است. شما حتی یک روز بعد از عمل، می‌توانید به سر کار خود برگردید. تنها کافی است یک هفته بعد از عمل، نکات لازم را رعایت کنید و از انجام فعالیت‌های سنگین خودداری کنید.

فولیکول‌های لازم برای کاشت ابرو به روش FIT از کجا برداشت می‌شود؟

در روش FIT فولیکول‌های لازم از قسمت پشت سر که به آن بانک مو می‌گویند، برداشته می‌شود. برداشت مو در این روش بدون نیاز به تراشیدن یا کوتاه کردن موی سر است.

ابروها با این که بخش کوچکی از ظاهر ما را تشکیل می‌دهند، اما تاثیر انکار ناپذیری در زیبایی صورت خواهند داشت. اگر باور ندارید، بهتر است به افرادی که از این نعمت برخوردار نیستند، نگاه کنید. کاشت ابرو به روشFIT از راه‌هایی است که می‌تواند این زیبایی را برگرداند. افراد در طول زندگی و در رویارویی با شرایط مختلف، دچار استرس‌های شدید می‌شوند که این استرس تاثیرات منفی بر سلامت جسم و از همه مهم‌تر، زیبایی شما خواهد داشت. رویارویی با استرس که جزء انکار ناپذیر و جدانشدنی از زندگی امروز است، موجب برهم خوردن فیزیولوژی بدن انسان شده است.

برهم خوردن تعادلات هورمونی، سوء تغذیه، عدم جذب مواد مغذی، ابتلا به بیماری‌های عفونی به دلیل افت عملکرد سیستم ایمنی، همگی از عواملی هستند که عمدتا به واسطه‌ی استرس ایجاد می‌شوند و تاثیر به سزایی بر سلامت بدن شما به خصوص فولیکول‌های مو می‌گذارند. فولیکول‌های مو به شدت حساس هستند و در اثر موارد گفته شده، سریعا تضعیف می‌شوند و درنتیجه به سرعت دچار ریزش می‌شوند. اما برای هر دردی، دوایی وجود دارد. روش‌های جدید کاشت مو و ابرو به کمک ما آمده‌اند که بزرگترین کمک را می‌توان از روش  اف آی تی انتظار داشت.

کاشت ابرو اف ای تی چقدر زمان می برد ؟

روش کاشت ابرو به روش اف آی تی بسته به تعداد فولیکول‌های مورد نیاز برای کاشت در محل ابرو به طور متوسط به 4 الی 6 ساعت زمان نیاز دارد. در روش FIT به دلیل اینکه معمولا فولیکول‌ها را به صورت واحد استخراج می‌کنند مدت زمان بیشتری نسبت به روش FUT که در آن نواری از فولیکول‌های مو به همراه پوست برداشته می شود مورد نیاز خواهد بود.

معاینات لازم قبل از کاشت ابرو اف ای تی

معمولاً قبل از انجام هر نوع جراحی از جمله کاشت ابرو به روش اف آی تی پزشک متخصص به منظور آگاهی یافتن از امکان وجود برخی بیماری‌ها ومشکلات زمینه‌ای یکسری آزمایشات بالینی برای متقاضی تجویز می‌کند تا شرایط کاشت را متناسب با وضعیت بیمار آماده سازد. این آزمایش‌ها شامل موارد زیر است:

CBC برای شمارش سلولهای خونی است تا بتوان کم خونی و یا احتمال وجود عفونت در خون بیمار را تشخیص داد.  PTو PTT به منظور تشخیص زمان لخته بسته خون انجام می‌گیرد، FBS برای تشخیص دیابت، آزمایش‌های HIV، HBS وHCV برای تشخیص برخی بیماری‌های عفونی چون ایدز، هپاتیت B و هپاتیت C، آزمایش ادرار برای بررسی گلوگز و تشخیص بیماری های کبدی کلیوی و در سال‌های اخیر نیز آزمایش سطح ایموگلوبولین‌های خون به منظور  تشخیص احتمال ابتلای فرد به ویروس کرونا به سایر آزمایشات اضافه شده است.

مقایسه کاشت ابرو fit با fut

در روش کاشت ابرو به روش FIT، هر واحد فولیکولی جداگانه از پوست سر برداشت می‌شود. فولیکول‌های مو به‌صورت تصادفی برداشته می‌شوند و به پزشک شما این امکان را می‌دهد تا موها را از ناحیه اهداکننده بدون اینکه هیچ تفاوتی در تراکم موهای محل اهداکننده ایجاد شود برداشت کند. با استخراج واحد فولیکولی، مو از طریق برش‌های دایره‌ای میکروسکوپی روی پوست سر برداشت می‌شود. در این روش اثر مشخص و قابل توجهی از جای زخم یا اسکار در پوست مشخص نخواهد شد.

در روش FUT یا پیوند واحد فولیکولی (گاهی اوقات به عنوان “روش نواری” نیز شناخته می‌شود) یک تکه بافت بلند و نازک از پوست ناحیه پشت پوست سر به همراه فولیکول‌های آن برداشته می‌شود. سپس واحدهای فولیکولی جداگانه با استفاده از تشریح استریو میکروسکوپی از نوار خارج شده و برای کاشت در محل ابرو آماده می‌شوند. هنگامی که فولیکول‌ها برداشت شدند، زخم بخیه زده می‌شود و یک اسکار خطی ظریف در محل اهداکننده باقی می‌ماند که ممکن است برای برخی افراد آزار دهنده باشد. به همین دلیل بیشتر افراد ترجیح می‌دهند در صورت فراهم بودن شرایط از روش FIT برای ایمپلنت ابرو استفاده نمایند.

مطالب بیشتر :

برای اطلاع از برای ابروهای خود می‌توانید با مشاورین از طریق شماره  در ارتباط باشید و همچنین به صورت حضوری و کاملا رایگان نوبت مشاوره حضوری دریافت کنید. و هچنین از طریق پیام رسان واتس اپ به شماره  تمامی سوالات خود در رابطه با کاشت ابرو و سایر خدمات زیبایی با ما در میان بگذارید.

روش کاشت ابرو به روش FIT

در ابتدا لازم است بدانید که کاشت ابرو یا مو به روش FIT چیست و چگونه انجام می‌شود. برای عمل کاشت ابرو روش‌های متعدد و جدیدی ارائه شده‌اند که در این بین، روش اف آی تی محبوبیت خاصی میان متقاضیان عمل زیبایی کاشت مو و دارد. البته مبنای همه روش‌های پیوند طبیعی ابرو یکسان بوده و فقط در جزئیات و کارکرد با یکدیگر تفاوت‌های اندک دارند. اینکه کدام روش کاشت ابرو برای شما مناسب است، در گرو نتیجه آزمایشات و نظر تیم پزشکی است تا بتوانید بهترین انتخاب را با بهترین نتیجه دریافت کنید. اگر در انتخاب کادر پزشکی خود دقت کافی را به خرج دهید، عمل کاشت ابرو و کاشت مو به روش FIT بسیار راحت خواهد بود و دردسر چندانی برای شما نخواهد داشت. پس از تصمیم‌گیری نهایی و تایید این موضوع که روش FIT برای شما مناسب است، در طی یک جلسه، کاشت ابرو شما به سادگی انجام می‌گیرد.

در این روش، پزشک متخصص فولیکول‌های مو را از بانک مو خارج می‌کند تا بتواند آن‌ها را به قسمت‌هایی که دچار ریزش شده‌اند یا طاس یا کم‌پشت‌ هستند پیوند بزند. برای این کار، پزشک متخصص با استفاده از میکروسکوپ مخصوص، فولیکول‌های مو را از بانک مو با استفاده از پانچ دستی به صورت تک تک جدا کرده و آن‌ها را وارد مرحله آماده‌سازی کاشت ابرو می‌کند. سپس با استفاده از دستگاهی مخصوص، در نواحی مورد نظر برای کاشت ابرو، برشی کوچک ایجاد می‌کند و فولیکول مو را به آن ناحیه پیوند می‌زند. این محل‌ها برش آنقدر کوچک هستند که نیاز به بخیه یا بانداژ ندارند.

کاشت ابرو به روش اف آی تی نتایج دائمی به شما خواهد داد و اگر به پزشک متخصص در این زمینه مراجعه کنید، نیاز مجدد به عمل زیبایی کاشت ابرو نخواهید داشت. عمل کاشت ابرو FIT بدون درد و خونریزی است و چون فولیکول‌های مو به صورت دانه دانه از بانک مو جدا می‌شوند، همواره شاهد یکنواخت ماندن تراکم مو در این نواحی خواهیم بود و آسیبی به تراکم مو در این نواحی وارد نخواهد شد. پیوند ابرو با  FIT، عملی وقت‌گیر است و در هر جلسه حدود 1500 تا 2500 واحد فولیکولی (4000 تا 8000 تار مو) جداسازی می‌شوند. تعداد فولیکول برداشت شده بسته به مدل ابروی انتخابی و تراکم موی مورد نیاز، متفاوت خواهد بود.

مطالب بیشتر:

نحوه کاشت ابرو به روش FIT

نحوه کاشت طبیعی ابرو به روش FIT تقریبا مشابه کاشت مو به همین روش است. به این صورت که ابتدا گرافت‌های مو از بانک مو برداشته می‌شوند. سپس آن‌ها را زیر میکروسکوپ دقیق به صورت تار به تار درآورده و آماده کاشت در ناحیه ابرو می‌کنند. از آنجایی که قرینه‌سازی ابرو و ایجاد خط رویش صاف اهمیت بسیار بالایی در زیبایی چهره دارد، مرحله تعیین خط رویش و قرار دادن گرافت‌ها در محل‌های مناسب امری بسیار حیاتی است. به همین دلیل توصیه می‌شود تا پیوند ابرو به روش اف آی تی حتما در مراکز معتبر و توسط متخصصانی مجرب انجام شود. خوشبختانه کلینیک تخصصی پوست و مو رز به صورت کاملا حرفه‌ای در محیطی استاندارد خدمات مربوط به کاشت ابرو را با تمامی روش‌های روز دنیا برای مشتریان خود ارائه می‌دهد.

مزایای کاشت ابرو به روش FIT

  1. این روش برخلاف روش‌های دیگر مثل FUT، از تهاجم کمتری برخوردار است و سرعت بهبودی و اثربخشی آن نیز سریع‌تر خواهد بود. به همین دلیل کاشت ابرو به روش FIT جزء روش‌های برتر عمل زیبایی پیوند ابرو محسوب می‌شود.
  2. چون برداشت فولیکول مو در روش FIT به صورت نواری نیست، خونریزی و درد بسیار کمتری دارد و جای زخم آن هم برخلاف روش‌هایی مثل FUT بسیار ناچیز و پنهان‌تر است.
  3. چون کاشت ابرو در روش FIT با ظرافت خاصی انجام می‌شود. نتیجه‌ نهایی آن نیز به آسانی قابل تشخیص نیست و درست مانند موی طبیعی رشد خواهد کرد و زیبایی و جذابیت را دوباره به شما برمی‌گرداند.

معایب کاشت ابرو به روش FIT

انتخاب یک روش صحیح و مناسب برای کاشت ابرو اهمیت بسیار زیادی دارد. تمامی روش‌های پیوند ابرو طبیعی می‌توانند مزایا و معایب خاص خود را داشته باشند که از فردی به فرد دیگر تغییر پیدا می‌کنند. طبق این گفته، کاشت ابرو به روش FIT نیز می‌تواند معایبی را با خود به همراه داشته باشد. از جمله شایع‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  1. عدم امکان کاشت با بانک موی ضعیف
  2. نیاز به تکرار برای رسیدن به ابروی پرپشت
  3. داشتن دوره نقاهت و نیاز به استراحت

البته ناگفته نماند موارد گفته شده دلیل بر خوب نبودن این روش نیست و در بسیاری از افراد بهترین گزینه ممکن برای کاشت ابرو محسوب شود. به همین دلیل توصیه می‌شود قبل از انتخاب روش کاشت حتما با پزشک متخصص خود مشورت کنید و شرایط و انتظارات خود را بسنجید. کلینیک پوست و مو رز با داشتن کادری مجرب و متخصص در حوزه کاشت ابرو در تمامی مراحل همراه شما خواهد بود.

عوارض احتمالی کاشت ابرو به روش FIT

معمولا خطرات ناشی از کاشت ابرو به روش اف ‌ای تی‌ گریبان‌گیر افرادی می‌شود که با عدم برنامه‌ریزی مناسب، تحقیقات ناکافی و عدم توجه به سابقه و مهارت پزشک و کلینیک‌های موجود، اقدام به انتخاب مراکز نامعتبر جهت کاشت ابرو می‌کنند. لازم است بدانید که انتخاب یک مرکز زیبایی معتبر اولین، مهمترین و موثرترین انتخاب شما برای داشتن یک نتیجه مطلوب با ماندگاری بالا پس از طی دوران نقاهت است. با توجه به اهمیت این موضوع، ما شما را به کلینیک فوق تخصصی پوست و مو رز که سابقه‌ای درخشان در حوزه کاشت مو و ابرو دارد دعوت می‌نماییم.

پزشک با سابقه ما دکتر روحانی در این مجموعه تمامی شرایط بدنی و ظاهری شما را قبل از شروع پیوند ابرو به روش fit بررسی و ارزیابی خواهند کرد. یک خطر احتمالی ناشی از پیوند ابرو در مراکز نامعتبر این است که از فولیکول‌های جدید مو استفاده نمی‌شود و بنابراین رشد مو در ناحیه مورد نظر رخ نخواهد داد. در چنین مواردی، ممکن است در آینده مجبور شوید دوباره این روش را انجام دهید. همچنین خطراتی مرتبط با مراحل انجام این روش وجود دارد. مواردی مثل:

  1. خون‌ریزی بیش از حد
  2. آسیب به بافت عصبی
  3. تورم
  4. کبودی
  5. عفونت
  6. باقی ماندن جای زخم

قبل از پیوند ابرو، جراح ما، سابقه پزشکی شما را مرور می‌کند. لازم است که در صورت داشتن هر نوع بیماری زمینه‌ای و همچنین مصرف هر گونه دارو یا مکمل، موضوع را با پزشک در میان بگذارید. کاشت ابروی طبیعی از طریق fit در صورت وجود موارد زیر ممکن است مناسب نباشد:

  1. آلوپسی آره آتا
  2. تریکوتیلومانیا
  3. اختلالات خونریزی
  4. وجود سابقه عوارض مربوط به جراحی زیبایی

مطالب بیشتر:

نکات قبل از عمل پیوند ابرو به روش FIT

به منظور اینکه فرد بتواند دوره نقاهت کوتاه مدتی را سپری کند و همچنین به نتایج‌ ایده‌آل خود برسد، رعایت برخی نکات قبل از عمل پیوند ابرو به روش FIT  شدیدا توصیه می‌شود. مهم‌ترین نکات را در زیر جمع‌آوری کرده‌ایم:
۱. عدم مصرف دخانیات و مشروبات الکلی یک هفته قبل از پیوند ابرو به منظور جلوگیری از خونریزی در حین عمل
۲. عدم مصرف دارو‌های رقیق‌کننده خون یک هفته قبل از پیوند ابرو به روش اف آی تی

۳. خودداری از رنگ کردن ابرو‌های خود

۴. مراجعه با همراه به کلینیک

۵. عدم مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار در روز عمل

۶. پوشیدن لباس دکمه‌دار به منظور جلوگیری از برخورد لباس به بانک مو و ابرو کاشته شده در حین تعویض

نکاتی درباره زمان نقاهت عمل زیبایی کاشت ابرو اف آی تی

عمل کاشت ابرو یا مو به روش FIT درست همانند سایر عمل‌های زیبایی نیازمند رعایت الزامات به خصوص مراقبت‌های پس از عمل است که باید توسط خود شخص رعایت شوند. این نکات شامل:

  1. در انتها اگر احساس درد داشتید، با پزشک متخصص خود در میان بگذارید. این درد به خاطر شدت و طول زمان عمل حس می‌شود و با مسکن‌های معمولی به راحتی برطرف خواهد شد.
  2. اگر پزشک متخصص شما، برای پوشش محل پیوند ابرو از بانداژ استفاده کرده باشد، معمولا یک روز بعد از عمل، این بانداژ‌ها را می‌توان برداشت.
  3. بعد از عمل، تا 48 ساعت صورت خود را نشسته و سپس تا مدتی که متخصص توصیه کرده است، صورت را با آب ولرم و شوینده تجویز شده بشویید. حتی نوع شوینده موی سر نیز مهم است چرا که به هر حال کف تولید شده، به موی ابرو خواهد رسید.
  4. تجویز معمول پزشکان این است که به مدت یک هفته الی ده روز از انجام هر گونه فعالیت‌های بدنی و ورزش‌های سنگین و شدید پرهیز کنید.
  5. به منظور اطمینان از موفق بودن عمل زیبایی کاشت ابرو به روش اف آی تی، باید در طی یک ماه، چندین بار به پزشک خود مراجعه کنید و معاینات کامل را انجام دهید.
  6. احتمال بروز کبودی و ورم در پیوند ابرو به روش اف آی تی بسیارکم است اما در صورت مشاهده حتما با پزشک خود در میان بگذارید.
  7. در نهایت، به منظور محافظت از فولیکول‌های پیوند‌زده شده، تا چند روز از برخورد مستقیم آفتاب به پوست سر خود دوری کنید یا حداقل حتما از کلاه‌های مناسب استفاده کنید.
  8. از خارش ابرو، ماساژ دادن و یا هر نوع دستکاری در این قسمت خودداری نمایید.
  9. تا مدتی که متخصص سفارش کرده است، در زمان خواب سر بالاتر از بدن باشد.

نکاتی درباره زمان نقاهت عمل زیبایی کاشت ابرو اف آی تی

عمل کاشت ابرو یا مو به روش FIT درست همانند سایر عمل‌های زیبایی نیازمند رعایت الزامات به خصوص مراقبت‌های پس از عمل است که باید توسط خود شخص رعایت شوند. این نکات شامل:

  1. در انتها اگر احساس درد داشتید، با پزشک متخصص خود در میان بگذارید. این درد به خاطر شدت و طول زمان عمل حس می‌شود و با مسکن‌های معمولی به راحتی برطرف خواهد شد.
  2. اگر پزشک متخصص شما، برای پوشش محل پیوند ابرو از بانداژ استفاده کرده باشد، معمولا یک روز بعد از عمل، این بانداژ‌ها را می‌توان برداشت.
  3. بعد از عمل، تا 48 ساعت صورت خود را نشسته و سپس تا مدتی که متخصص توصیه کرده است، صورت را با آب ولرم و شوینده تجویز شده بشویید. حتی نوع شوینده موی سر نیز مهم است چرا که به هر حال کف تولید شده، به موی ابرو خواهد رسید.
  4. تجویز معمول پزشکان این است که به مدت یک هفته الی ده روز از انجام هر گونه فعالیت‌های بدنی و ورزش‌های سنگین و شدید پرهیز کنید.
  5. به منظور اطمینان از موفق بودن عمل زیبایی کاشت ابرو به روش اف آی تی، باید در طی یک ماه، چندین بار به پزشک خود مراجعه کنید و معاینات کامل را انجام دهید.
  6. احتمال بروز کبودی و ورم در پیوند ابرو به روش اف آی تی بسیارکم است اما در صورت مشاهده حتما با پزشک خود در میان بگذارید.
  7. در نهایت، به منظور محافظت از فولیکول‌های پیوند‌زده شده، تا چند روز از برخورد مستقیم آفتاب به پوست سر خود دوری کنید یا حداقل حتما از کلاه‌های مناسب استفاده کنید.
  8. از خارش ابرو، ماساژ دادن و یا هر نوع دستکاری در این قسمت خودداری نمایید.
  9. تا مدتی که متخصص سفارش کرده است، در زمان خواب سر بالاتر از بدن باشد.

هزینه پیوند ابرو به روش FIT

هزینه پیوند ابرو به روش FIT یکی از موضوع‌های مهمی است که ذهن کاندید‌های کاشت ابرو به روش اف آی تی را به خود درگیر می‌کند. شما باید جهت اطلاع از قیمت، یک جلسه مشاوره با پزشک خود داشته باشید چرا که قیمت مربوطه با توجه به پارامتر‌های مختلفی نظیر تعداد فولکیول کاشت شده ناحیه ابرو، وضعیت بانک مو و … تغییر پیدا می‌کند. علاوه بر آن تجهیزات و روشی که پزشک متخصص در حین پیوند ابرو استفاده می‌کند نیز تا حد زیادی تاثیرگذار خواهد بود. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم هرگز کیفیت کار را که مستقیما بر زیبایی چهره شما تاثیر خواهد داشت فدای قیمت نکنید. این اطمینان را می‌دهیم که در مرکز تخصصی پوست و مو رز بهترین قیمت و کیفیت به شما عزیزان ارائه خواهد شد.

پیوند ابرو به روش fit یک روش غیر پزشکی و در واقع متد زیبایی در نظر گرفته می‌شود. این بدان معناست که معمولاً تحت پوشش بیمه درمانی قرار نمی‌گیرد. مگر اینکه در شرایطی مانند سوختگی حین حوادث و یا تصادفات ابروهای خود را از دست داده باشید. قیمت کاشت ابرو به روش اف ‌ای تی به موارد و عوامل مختلفی بستگی دارد. عواملی مثل:

  1. فرم ‌ایده‌آل مورد نظر شخص متقاضی
  2. میزان پر بودن ابرو‌ها
  3. کیفیت مو

آیا هزینه کاشت ابرو اف ای تی توسط بیمه قابل پرداخت است ؟

کاشت ابرو یک روش “غیر پزشکی” و در گروه جراحی‌های زیبایی در نظر گرفته می‌شود. این بدان معناست که معمولاً تحت پوشش بیمه درمانی قرار نمی‌گیرد. ولی پس از انجام جراحی شما می‌توانید بخشی از داروهای خود را با استفاده از دفترچه بیمه خود خریداری کنید.

آیا تکنیک fit برای من مناسب است ؟

اینکه کدامیک از تکنیک‌های کاشت ابرو برای شما مناسب است معمولا در طول جلسات مشاوره و پس از انجام بررسی‌های لازم و بیان انتظارات فرد از کاشت ابرو تعیین می‌شود. ولی در حالت کلی کسانی که از مشکل کم پشتی یا عدم قرینگی ابرو رنج می‌برند و از بانک موی خوبی ترجیحا در ناحیه پشت سر وپشت گوش برخوردار هستند می‌توانند گزینه مناسبی برای کاشت ابرو به روش FIT باشند.

طرفداران این روش کاشت معمولا کسانی هستند که کاشت ابرو به روش FUT را انجام داده و نتیجه مطلوب نگرفته‌اند و نیز افرادی که تمایل به داشتن موهای کوتاه دارند و مهم است که جای اسکار در ناحیه پشت سرشان مشاهده نشود. البته برای اینکه زحمات ناشی از کاشت ابرو خود را هدر ندهید بهتر است ابتدا علت ریزش موی ابروی خود را یافته و پس از حل بیماری زمینه‌ای خود اقدام به کاشت ابرو نمایید.

آیا تکنیک اف ای تی دائمی است ؟

تکنیک اف‌ای‌تی در صورتی که در یک کلینیک با خدمات مطلوب و توسط یک پزشک متخصص و با تجربه انجام گیرد می‌تواند زیبایی مادام العمر به ابروان شما ببخشد. البته مراقبت‌های پس از کاشت نیز تاثیر بسزائی در ماندگاری کاشت ابرو دارد، در صورت رعایت توصیه‌های پزشک و انجام مراقبت‌های لازم ماندگاری کاشت ابرو به روش FIT نیز بالا خواهد بود وحتی تا پایان عمر نتایج رضایت‌بخشی خواهد داشت. البته برخکاشت ابرو چیست ؟

کاشت ابرو فرایندی بسیار شبیه به است که از آن برای رفع دائمی مشکلات ناشی از ریزش ابرو استفاده می‌شود. در تعریف علمی، کاشت ابرو به عنوان یک روش درمان قطعی، دائمی و غیرتهاجمی شناخته می‌شود که می‌تواند کم‌پشتی ابروها را برطرف کرده و از ریزش آن‌ها جلوگیری کند. به این ترتیب می‌توان ضمن افزایش دادن تراکم ابروها، حالت آن‌ها را هم بهبود بخشیده و حتی شکل کلی آن‌ها را تغییر داد.

در فرایند کاشت ابرو، گرافت‌های مورد نیاز برای کاشت، با استفاده از روش‌های خاصی مانند FUE، FUT یا SFUE از ناحیه کنار گوش برداشته شده و در امتداد ابرو کاشته می‌شوند. این موها از نظر ضخامت و نرمی، شباهت زیادی به موهای ابرو دارند؛ به همین دلیل نتایجی کاملا طبیعی را برای شما به ارمغان می‌آورند. به دلیل دقت زیادی که در زمان قرار دادن گرافت‌ها و تعیین زاویه کاشت آن‌ها نیاز است؛ حتما باید این کار را نزد یک پزشک متخصص و باتجربه انجام دهید.

عوامل موثر بر هزینه کاشت ابرو

هزینه کاشت ابروی طبیعی براساس مصوبه وزارت بهداشت و البته براساس تعداد گرافت‌های کاشت شده محاسبه خواهد شد. یعنی به این شکل نیست که هر کلینیکی قیمت مخصوص به خود را داشته باشد. شما در ابتدا به یکی از مراکز کاشت ابروی معتبر مراجعه کرده، جلسه مشاوره با پزشک متخصص برگزار می کنید.سپس روش مدنظر برای انجام کاشت ابروی طبیعی را انتخاب کرده، تعداد گرافت‌های مورد نیاز را مشخص نموده و در نهایت پزشک متخصص با توجه به تجربه، مهارت، میزان تخصص و هنری که در طراحی، تنظیم خواب ابرو و همچنین زاویه دهی دارد، عمل را انجام می‌دهد.

دقت داشته باشید که تمامی این مسائل در هزینه نهایی کاشت ابرو تاثیر دارد. معمولا هم کلینیک‌ها قبل از شروع کار شما را نسبت به هزینه نهایی عمل آگاه می‌کنند. پس از این بابت هیچ نگرانی را به خود راه ندهید.  از تاثیرگذارترین عوامل در تعیین هزینه کاشت ابرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

روش کاشت ابرو

یکی از مهم‌ترین عوامل در تعیین قیمت نهایی این عمل، روشی است که برای برداشت گرافت‌ها از بانک و کاشت آن‌ها در محل مورد نظر استفاده می‌شود. برای این کار از روش‌های مختلفی مانند FUE، FUT، SUT و SFUE استفاده می‌شود. در این میان روش FUT که قدیمی‌ترین و در عین حال تهاجمی‌ترین روش برای کاشت ابرو است؛ هزینه کمتری دارد. اما روش‌های FUE و SFUE به دلیل استفاده از دستگاه‌های پیشرفته برای برداشت گرافت‌ها که احتمال آسیب به آن‌ها را کمتر کرده و تا حد زیادی از شدت عوارض کاشت ابرو می‌کاهد؛ قیمت بالاتری دارند.

تراکم مورد نظر و تعداد گرافت‌های مورد نیاز

بسته به اینکه ابروهای شما چقدر نیاز به ترمیم داشته باشند و بخواهید چه مدلی را بر روی آن‌ها پیاده کنید؛ تعداد گرافت‌های مورد نیاز برای کاشت ابرو متفاوت است. به طور معمول 200 تا 300 فولیکول برای ترمیم ابروها کافی است؛ مگر اینکه شخص متقاضی، ابروهای پهن‌تر و پرپشت‌تری دوست داشته باشد.

مدل ابرو

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر روی هزینه کاشت ابرو، است. واضح است که ابروهایی که پهن‌تر هستند یا دنباله بلندتری دارند؛ نیاز به گرافت‌های بیشتری خواهند داشت. به همین دلیل فرایند برداشت در آن‌ها بیشتر طول می‌کشد و در نتیجه هزینه بیشتری برای شما به دنبال دارد. از سوی دیگر اگر بخش زیادی از گرافت‌ها در تاج یا انتهای ابرو کاشته شوند؛ هزینه انجام این کار بیشتر است. چراکه این قسمت‌ها به دلیل زاویه متفاوتی که دارند؛ زمان و دقت بیشتری را نیاز خواهند داشت.

دستمزد پزشک

بسته به اینکه تجربه و مهارت پزشک در کاشت ابرو چقدر باشد؛ دستمزد او متفاوت خواهد بود. از سوی دیگر اگر همه قسمت‌های ابروی شما دچار ریزش شده باشد؛ تیم پزشکی زحمت بیشتری پیش رو خواهد داشت. به همین دلیل هزینه بیشتری را از شما دریافت می‌کند.

کلینیک کاشت ابرو

کلینیک‌های مختلف با توجه به ابزارها و دستگاه‌هایی که برای کاشت ابرو استفاده می‌کنند؛ قیمت‌های مختلفی را برای انجام این عمل اعلام خواهند کرد. واضح است که کاشت ابرو در کلینیک‌هایی با ابزارهای پیشرفته‌تر، گران‌تر است. همچنین در مواردی ممکن است یک کلینیک طرح‌های تخفیفی را به مشتریان خود ارائه دهد یا برای مقرون به صرفه بودن این روش، پکیج‌هایی را برای متقاضیان تعریف کند.

هزینه کاشت ابرو در کلینیک خانه سفید

یک توصیه بسیار مهم به متقاضیان کاشت ابرو این است که هرگز برای انجام این کار، به دنبال ارزان‌ترین کلینیک یا پزشک نباشید. حتی اگر قیمت پایینی برای کاشت ابرو به شما پیشنهاد شد؛ حتما تلاش کنید تا دلیل پایین بودن این قیمت را متوجه شوید. زیرا در بسیاری از موارد، تجربه کم پزشک، کم‌سابقه بودن کلینیک یا نداشتن تجهیزات کافی برای استفاده از روش‌های مدرن کاشت ابرو، عاملی برای کاهش هزینه انجام این عمل است.

در این موارد ممکن است نتوانید به نتیجه دلخواه خود از کاشت ابرو دست پیدا کنید. برای اطلاع از حدود قیمتی و کیفیت کار هر کلینیک، بهترین راه صحبت کردن با افرادی است که قبلا از خدمات کلینیک مورد نظر استفاده کرده‌اند.

هزینه کاشت ابرو در کلینیک خانه سفید تهران بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان می باشد. (بهار ۱۴۰۲)

مراحل کاشت ابروی طبیعی

برای کاشت ابروی طبیعی باید از سه مرحله عبور کرد! یعنی هیچ اهمیتی ندارد که از کدام روش برای کاشت ابروی طبیعی استفاده می‌کنید یا چه هزینه‌ای را پرداخت خواهید کرد، عبور از این سه مرحله الزامی‌ است.

  • مرحله اول، طراحی ابرو : در این مرحله متخصص کاشت ابرو باید نهایت مهارت و هنر خود را بکار گیرد یا حتی به سراغ ابزارهای مختلف برود تا ابرویی مطابق با سلیقه شما و البته فرم ابرویی که با چهره شما تناسب داشته باشد را طراحی کند.
  • مرحله دوم، برداشت گرافت‌ها : این مرحله یکی از مهم‌ترین مراحل کاشت ابروی طبیعی به حساب می‌آید زیرا موهای اهدا شده که از بانک موی فرد در پشت سرش برداشته می‌شود باید در زیر میکروسکوپ آماده شود.
  • مرحله سوم، کاشت ابرو : در مرحله آخر باید گرافت‌های برداشت شده در ناحیه‌ای که طراحی انجام گرفته و با توجه به خواب و زاویه مناسب ابروها، کاشت شود. بطور میانگین در این مرحله متخصص به چیزی حدود 150 الی 400 گرافت احتیاج پیدا خواهد کرد.

روش های کاشت ابرو را بشناسید

کاشت ابروی طبیعی فقط یک روز و چیزی حدود 4 الی 7 ساعت از زمان شما را به خود میگیرد و خوشبختانه نقاهت سختی ندارد. اگر صرفا به دلیل ذیق وقت کاشت ابرو را به تعویق انداخته‌اید، همین الان به بهترین کلینیک کاشت ابرو یعنی کلینیک خانه سفید تهران مراجعه نمائید. در این کلینیک کاشت به روش‌های مختلفی انجام میگیرد که عبارتند از:

  • : این روش را باید جزء بهترین روش‌های کاشت ابرو بدانید که در آن برداشت فولیکول به صورت نواری انجام می گیرد. متخصص کاشت مو پس برداشت گرافت آن ها را به واحدهای فولیکولی تبدیل کرده و با دقت و مهارت خود در محل مورد نظر کاشت می‌کند. در این روش از کاشت ابرو باید از سوزن‌های مخصوصی استفاده شود که قطری تقریبا یک میلی متری دارند. اینجاست که حساسیت و ظرافت این روش از کاشت ابرو مشخص می‌شود. نکته مثبت این روش از کاشت ابرو اینجاست گرافت‌ها با کمترین میزان صدمه انتقال پیدا می‌کنند. و از مهم‌ترین عیب این روش که همیشه از آن صحبت می‌شود ایجاد اسکار خطی بر روی سر است!
  • کاشت ابرو به روش FUE : این روش پس از روش FUT به جهان معرفی شد و هدف آن برطرف کردن ایرادات موجود nv روش FUT بوده است. در این روش متخصص کاشت ابرو با کمترین میزان عوارض گرافت‌ها را برداشت می‌کند و از ابزارهای دقیقی که قطر آنها به کمتر از یک میلی متر میرسد این کار را انجام می‌دهد. مهم ترین مزیت این روش عدم نیاز به بخیه و جراحی و برجای ماندن جای اسکار بر روی سر است. البته باید دقت داشت که در این روش فولیکول‌ها در زمان طولانی‌تری از روی سر برداشت می‌شود.
  • کاشت ابرو به روش SFUE : این روش تقریبا مراحلی مشابهی روش FUE دارد با این تفاوت که در آن از ابزارهای پیشرفته تری استفاده می‌شود. نتیجه‌ای که این روش دارد کاملا طبیعی بوده و حتی هیچ نیازی نیست تا موهای سر خود را بتراشید. هیچگونه عوارض و مشکلاتی هم با خود به همراه ندارد.

مقایسه کاشت ابرو با دیگر روش‌های پرپشت کردن ابروها

میکروبلیدینگ

احتمالا شما هم در مسیر بررسی هزینه‌های کاشت ابرو و مقایسه آن با دیگر روش‌های پرپشت کردن ابروها، به این سوال برخورد کرده‌اید که کاشت ابرو را انجام دهید یا میکروبلیدینگ؟ زیرا میکروبلیدینگ نتایج طبیعی و بلندمدتی دارد و در عین حال هزینه کمتری را نسبت به کاشت، برای شما به دنبال خواهد داشت. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که اگر به دنبال روشی هستید که یک بار برای همیشه شما را از شر ریزش ابروها خلاص کند؛ پیشنهاد ما به شما کاشت است. اما اگر هزینه برایتان خیلی اهمیت دارد و نمی‌توانید به صورت یک جا همه هزینه‌های کاشت ابرو را پرداخت کنید؛ می‌توانید با استفاده از میکروبلیدینگ ابروهای خود را پرپشت کنید.

البته باید بدانید که در میکروبلیدینگ، برای پرپشت کردن ابرو از رنگ‌دانه استفاده می‌شود. به همین دلیل ممکن است که نتایج به‌دست‌آمده از این روش، به اندازه کاشت طبیعی نباشد. به علاوه این نتایج بعد از مدتی از بین می‌روند و برای بازگرداندن ابروها به حالت اولیه، ناچار هستید که همه مراحل قبل و بعد را انجام داده و عوارض ایجادشده در این روش را تحمل کنید.

تاتوی ابرو یا هاشور

یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای حالت دادن به ابروها و پرپشت کردن آن‌ها، تتو یا هاشور است. در این دو روش هم از رنگ برای پرپشت کردن ابرو استفاده می‌شود؛ به همین دلیل پس از مدتی، ظاهر اولیه ابروها از بین می‌رود. به علاوه تتو و هاشور معمولا درد زیادی را در پی خواهند داشت؛ اما نتیجه حاصل از آن‌ها، طبیعی نیست. همین موضوع باعث شده که حتی بسیاری از افرادی که قبلا تتو یا هاشور را انجام داده‌اند؛ به سراغ کاشت ابرو بروند. زیرا نتایج به دست آمده از طریق کاشت، بسیار طبیعی هستند و نیازی به تمدید نخواهند داشت. اگر بخواهیم هزینه کاشت ابرو را با میکروبلیدینگ یا تتو مقایسه کنیم؛ کاشت ابرو در نهایت به‌صرفه‌تر است. هرچند ممکن است در بررسی اولیه به این نتیجه برسید که هزینه کاشت ابرو، چند برابر روش‌هایی مانند هاشور یا میکروبلیدینگ است.

اما با یک حساب سر انگشتی و محاسبه تعداد جلسه‌های مورد نیاز برای رسیدن به نتیجه در این روش‌ها، تعداد جلسه‌های مورد نیاز برای تمدید و هزینه‌های لازم برای مراقبت‌های قبل و بعد از هاشور یا میکروبلیدینگ، متوجه خواهید شد که کاشت ابرو برای شما به‌صرفه‌تر است.

عوارض کاشت ابرو

مانند عوارض کاشت مو نیست و بسیار محدود و زود گذر هستند. این عوارض به اندازه ای ناچیز هستند که اصلا نیازی به نگرانی راجع به آن ها نیست. حتی بعد از انجام عمل شما می توانید به فعالیت های روزانه خود برسید و مطمئن باشید مشکلی را برای شما ایجاد نخواهد کرد. پس از کاشت ابرو بهتر است که از استرس حداقل به مدت یک هفته دور بمانید زیرا استرس دشمن است. بعد از انجام جراحی ممکن است به علت استفاده از داروهای بی حسی در قسمت پیشانی و ناحیه ابروها مقداری ورم را مشاهده کنید که به سرعت از بین خواهد رفت. همچنین به دلیل ایجاد زخم هایی در محل کاشت ممکن است کبودی هایی خفیف به وجود آید که آن هم بسیار محدود است و جای نگرانی نیست.

در قسمت ابروی کاشته شده خارشی بوجود می آید که کاملا طبیعی است و یکی از مراحل بهبودی است اما اگر این خارش ادامه پیدا کرد باید به پزشک خود مراجعه کنید تا مبادا عفونتی در ناحیه کاشت به وجود آید. بعد از کاشت ابرو متوجه رشد نامناسب موهای آن ناحیه خواهید شد که این مسئله به علت برداشت گرافت ها از قسمت سر، طبیعی می باشد و شما می توانید با اصلاح و کوتاهی به موقع آن ها ظاهر زیبای ابروهایتان را حفظ کنید. در این مدت فاصله های بسیار کمی را داخل ابروی خود مشاهده می کنید که آن هم کاملا طبیعی بوده و به مرور و رسیدن موها به حالت طبیعی خود از بین خواهد رفت.

البته شدت و ضعف تمامی این موارد باز هم به تخصص و تجربیات شخصی برمی گردد که عمل کاشت ابرو را برای شما انجام می دهد. در کلینیک خانه سفید بهترین متخصصین کاشت ابرو با مهارت بالای خود کاشت ابرو به روش FIT چیست؟

کاشت ابرو به روش FIT رایج‌ترین تکنیک برای پیوند ابرو است برای طیف وسیعی از زیباجویان مناسب است. در این روش فولیکول‌های مو به صورت مجزا از نواحی اهدا کننده به نواحی کم پشت ابرو منتقل می‌شوند تا تراکم آن را افزایش دهند. در کاشت ابرو به روش FIT از گرافت‌های موی شبیه به ابروهای شما، مثل موهای پشت گردن، بالای گوش و کنار سر استفاده می‌شود. FIT اولین روش مدرن کاشت ابرو است که در آن با کمترین عوارض،‌ بهترین نتایج حاصل می‌شود.

کاشت ابرو به روش FIT با دقت و ظرافت بالا انجام می‌شود تا احتمال آسیب به فولیکول‌های برداشت شده به حداقل برسد. همچنین با استفاده از ابزارهای مخصوص سلامت گرافت‌های برداشت شده تایید می‌شود و خیال شما از نتیجه نهایی آن راحت است. اگرچه کاشت ابرو به روش FIT تغییرات فوق العاده‌ای در فرم و تراکم ابرو به وجود می‌آورد اما انجام آن برای سایر افراد قابل تشخیص نیست، چرا که نتایج کاملا طبیعی بوده و پس از مدتی اصلا مشخص نیست که فرد کاشت ابرو انجام داده است.

کاشت ابرو به روش FIT هم برای آقایان و هم برای خانم‌ها قابل استفاده است.

کاندید مناسب کاشت ابرو

تکنیک FIT برای افرادی با شرایط زیر رایج است:

  • افرادی که در اثر بیماری دچار ریزش ابرو شده‌اند.
  • افرادی که به صورت ژنتیکی ابروهای کم پشتی دارند.
  • افرادی که در اثر حوادث مختلف و آتش سوزی دچار ریزش ابرو شده‌اند.
  • افرادی که ترجیح می‌دهند ابروهای پر پشت‌تری داشته باشند.
  • افرادی که مایل‌اند فرم ابروهای خود را اصلاح کنند.

برای اینکه از کاشت ابرو به روش FIT بهره ببرید بهتر است قبل از هر اقدامی با پزشک متخصص مشورت کنید؛ پزشک با توجه به شرایط و انتظارات شما بهترین تکنیک کاشت ابرو را در نظر می‌گیرد.

تفاوت‌‌های کاشت ابرو به روش FIT با روش FUT

روش FIT تکنیکی است که بعد از معرفی شد و به عنوان الگویی برای سایر روش‌ها مورد استفاده قرار گرفت. در این روش واحدهای فولیکولی به صورت دانه دانه از پوست سر برداشت می‌شوند و به همین دلیل برخلاف تکنیک FUT احتیاجی به ایجاد برش نواری در ناحیه بانک مو نیست. مزیت تکنیک FIT نسبت به FUT این است که بعد از برداشت اثری از زخم و اسکار در ناحیه بانک مو باقی نمی‌ماند و تراکم آن نیز به هم نمی‌خورد؛ چرا که فولیکول‌ها به صورت مجزا و از نقاط مختلف بانک مو برداشت می‌شوند.

از آنجایی که در روش FUT یک برش در ناحیه بانک مو ایجاد می‌شود علاوه بر باقی ماندن اسکار، ممکن است دوره نقاهت طولانی‌تری نسبت به تکنیک FIT داشته باشد. البته انتخاب مناسب‌ترین روش کاشت ابرو برای شما به شرایط و نیازهایتان بستگی دارد و ممکن است تکنیک FUT برای شما نتایج بهتری به همراه داشته باشد.

هزینه کاشت ابرو چقدر است ؟

بسته به نیازها و انتظارات زیباجویان و همچنین روش انتخابی ممکن است متفاوت باشد و قطعا برای همه افراد یکسان نیست. برای دریافت بهترین نتیجه از کاشت ابرو بهتر است روی اعتبار کلینیک و تبحر جراح تمرکز کنید و کمتر به هزینه‌های آن توجه کنید؛ چرا که هزینه نهایی کاشت ابرو نسبت به بسیاری از جراحی‌های زیبایی بسیار مقرون به صرفه است اما نتایج کاملا طبیعی و رضایت بخش به همراه دارد. بنابراین توصیه می‌شود به دنبال کمترین هزینه برای کاشت ابرو نباشید و کیفیت کار را مورد توجه قرار دهید.

برای تخمین دقیق هزینه کاشت ابرو پزشک باید وضعیت ابروها و بانک موی شما را بررسی کرده و پس از انتخاب روش مناسب هزینه نهایی را به طور تقریبی به شما اعلام کند.

کاشت ابرو به روش FIT در کلینیک خانه سفید بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان هزینه دارد.

کاشت ابرو به روش FIT چگونه انجام می‌شود؟

کاشت ابرو به روش FIT توانسته ابروهای پر پشت و زیبا با فرم دلخواه زیباجویان به ارمغان بیاورد. این تکنیک بین 3 تا 7 ساعت به طول می‌انجامد و فرد می‌تواند در حین عمل استراحت کند. این تکنیک بدون درد انجام می‌شود و کمترین عوارض حین عمل را دارد. به طور خلاصه مراحل کاشت ابرو به صورت زیر می‌باشد:

مشاوره قبل از عمل

در این مرحله شما به پزشک مراجعه می‌کنید تا معاینات و بررسی‌های اولیه انجام شود. در صورتی که از داروی خاصی استفاده می‌کنید، بیماری خاصی دارید یا اینکه به ماده‌ای حساسیت دارید باید آن‌را با پزشک در میان بگذارید. همچنین برخی آزمایشات روتین از تمام زیباجویان اخذ می‌شود که پزشک با استفاده از آن وضعیت سلامت کلی فرد را بررسی می‌کند. در این مرحله جراح بیشتر با انتظارات شما از کاشت ابرو آشنا می‌شود و با بررسی بانک مو و مقدار ، بهترین تکنیک عمل را مشخص می‌کند.

قبل از کاشت ابرو به روش FIT بهتر است یک سری نکات را که پزشک به شما توصیه می‌کند رعایت کنید تا دچار مشکل نشوید. همچنین توصیه می‌شود شرایط خود را به طور کامل برای پزشک شرح دهید تا در حین عمل یا بعد از آن دچار مشکل نشوید.

طراحی ابرو و تزریق بی حسی موضعی

بعد از مشاوره و انجام معاینات با کمک خود شما و طبق سلیقه شما و همچنین با توجه به نوع چهره و آرگونومی آن پزشک متخصص طرح اولیه ابروها را با مداد مخصوص روی صورت شما می‌کشد. سپس با قرینه سازی آن میزان گرافت مورد نیاز برای ایجاد تراکم حداکثری را مشخص می‌کند. سپس با استریل کردن نواحی بانک مو و ناحیه ابروها، بی حسی موضعی برای کاهش درد عمل تزریق می‌شود.

برداشت گرافت‌ها

در این مرحله از کاشت ابرو به روش FIT جراح از ابزارهای مخصوص با قطر کم استفاده می‌کند تا فولیکول‌های سالم بانک مو را به صورت مجزا استخراج کند. این ابزارها بسیار ظریف هستند و به برداشت بهتر فولیکول‌ها کمک می‌کنند. بیشتر از فولیکول‌هایی استفاده می‌شود که موهایی شبیه به ابرو داشته باشند تا از ایجاد ناهماهنگی پیشگیری شود.

پیوند گرافت‌ها

در این مرحله جراح با توجه به انتظارات فرد و الگوی ریزش ابرو، گرافت‌های برداشت را را با طراحی مناسب پیوند می‌زند. تجربه و تخصص پزشک در کاشت مناسب ابروها و به دست آوردن نتایج طبیعی بسیار حائز اهمیت است. کاشت ابرو به روش FIT دسترسی بیشتری به پزشک می‌دهد تا زاویه و تقارن استاندارد را در ابروها ایجاد کند. برای اینکه ابروها با زاویه مناسب در پوست قرار بگیرند تمام ابزارها ظریف و منعطف هستند.

دوره نقاهت

دوره نقاهت یکی از اصلی‌ترین مراحل کاشت ابرو است که حتما باید به آن توجه ویژه داشته باشید. در این دوره شما باید یک سری مراقبت‌های توصیه شده توسط متخصصان را رعایت کنید تا علاوه بر راحتی خودتان،‌ نتایج بهتری نیز به دست آورید. شایسته ذکر است که دوره نقاهت کاشت ابرو FIT بسیار کوتاه بوده و هیچ مشکلی برای شما به وجود نمی‌آورد.

مزایا کاشت ابرو

کاشت ابرو به روش FIT مزایای زیادی دارد و به عنوان یک روش ساده، موثر و دقیق شناخته می‌شود. مهم‌ترین مزایای کاشت ابرو به روش FIT عبارت است از:

  • بدون درد و عدم نیاز به بیهوشی،
  • نداشتن زخم عمیق و اسکار خطی،
  • نتایج کاملا طبیعی و دلخواه،
  • تهاجم کمتر و سرعت بهبودی بالاتر،
  • مشاهده سریع‌تر نتایج.

تکنیک FIT یک روش کم تهاجمی اما دقیق است که نتایج آن کاملا طبیعی خواهد بود. علاوه بر این دوره نقاهت این روش نسبت به تکنیک FUT کوتاه‌تر است و زیباجو پس از رعایت مراقبت‌های بعد از عمل به سرعت بهبود می‌یابد. توجه داشته باشید که ممکن است زخم‌های ریزی در ناحیه اهدا کننده یا ابرو ایجاد شود که نهایتا پس از 72 ساعت اثری از آنها باقی نخواهد ماند.

عوارض کاشت ابرو

کاشت ابرو نیز مثل کاشت مو با هر روشی که انجام شود ممکن است عوارضی به همراه داشته باشد. کاشت ابرو به روش FIT در اغلب افراد عوارض چندانی ندارد اما ممکن است در برخی زیباجویان عوارض خفیف و با شدت پایین داشته باشد. مهم‌ترین عارضه این تکنیک ریزش ابروهای کاشته شده است که کاملا طبیعی بوده و پس از چند ماه رشد کاملا طبیعی خواهد داشت. سایر عبارتند از:

  • تورم و کبودی پوست در ناحیه گیرنده،
  • خونریزی جزئی حین عمل،
  • خارش و پوسته پوسته شدن ناحیه گیرنده یا اهدا کننده،
  • درد جزئی پس از بی اثر شدن داروی بی حسی.

این عوارض کاملا محدود است و پس از مدتی با رعایت مراقبت‌های بعد از عمل به بهبودی کامل می‌رسد. توصیه می‌شود در صورت مشاهده عوارض با پزشک خود تماس بگیرید و در صورت لزوم از مشاوره‌های او برای بهبودی سریع‌تر بهره مند  شوید.

فیلم کاشت ابرو به روش fit |کاشت ابرو به روش fit بهتر است یا fut

توصیه‌های قبل از کاشت ابرو

قبل از عمل بهتر است هر نکته‌ای که به ذهنتان می‌رسد را با پزشک در میان بگذارید تا برای عمل خیالی آسوده داشته باشید. همچنین پزشک قبل از عمل یک سری نکات را به شما متذکر می‌شود تا با مشکل خاصی حین عمل یا بعد از آن مواجه نشوید. در ادامه با به روش FIT آشنا می‌شویم:

  • حداقل دو هفته قبل از عمل از مصرف دخانیات و الکل خودداری کنید.
  • بهتر است قبل از عمل ابروهای خود را رنگ نکنید.
  • قبل از عمل همراه با یکی از اعضای خانواده به کلینیک زیبایی مراجعه کنید.
  • از 10 روز قبل مصرف داروهای ضد انعقاد خون مثل آسپرین و وارفارین را قطع کنید.
  • در روز عمل از مصرف نوشیدنی‌های کافئین دار خودداری کنید.
  • با یک لباس راحت و ترجیحا دکمه دار به کلینیک زیبایی مراجعه کنید.

مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو

مثل سایر روش‌های زیبایی برای بهبودی سریع‌تر بعد از کاشت ابرو به روش FIT و همچنین دریافت نتایج مطلوب می‌بایست یک سری نکات بعد از عمل را نیز رعایت کنید. FIT عبارتند از:

  • تا 48 ساعت بعد از عمل از شستن صورت خودداری کنید و بعد از آن نیز با آب ولرم و شوینده مورد تایید پزشک سر و صورتتان را بشویید.
  • در صورتی که بعد از عمل احساس درد داشتید، از پزشک بخواهید با تجویز داروهای مسکن به حل این عارضه کمک کند.
  • حداقل تا 10 روز از هرگونه فعالیت و ورزش سنگین که موجب ریختن عرق می‌شود خودداری کنید.
  • برای کاهش تورم و التهاب ابروها می‌توانید از کمپرس سرد استفاده کنید.
  • تا 2 هفته بعد از کاشت ابرو از مصرف دخانیات و الکل خودداری کنید.
  • سعی کنید در معرض نور مستقیم آفتاب قرار نگیرید.
  • از خارش یا ماساژ دادن ابرو خودداری کنید.
  • تا زمان دستور پزشک از دستکاری، کوتاه کردن، رنگ کردن و برداشتن ابروها خودداری کنید.

رضایت شما را کسب خواهند کرد و شما نیز به آنچه دلخواهتان در زیبایی چهره هست می رسید.

ی مشکلات نیز وجود دارند که ماندگاری کاشت را کاهش می‌دهند و این بسته به شرایط فیزیولوژیکی بدن هر فرد متغیر است یکی از دلایل دائمی نبودن 100 درصدی کاشت ابرو به روش FIT عدم پذیرش پیوند از سوی سیستم ایمنی بدن فرد است که ممکن است باعث ریزش دائمی موها شود.

منبع:

 

دکمه بازگشت به بالا