چطور مبل ال پیکاسو را درست بچینیم؟

مبل ال، معمولا به همان شکل L انگلیسی طراحی می شود و به معنی این است که تمام مبل های یک سرویس به شکل افقی در کنار همدیگر قرار می گیرند

چیدمان مبل ال چگونه باشد بهتر است؟

نکاتی که باید قبل از خرید مبل ال بدانید .در سال های اخیر با طراحی مبلمان ال، تغییر بزرگی در نوع دکوراسیون منازل بوجود آمده است. چیدمان مبل ال، علاوه بر زیبایی خاصی که به همراه دارد، فضای کمتری را هم نسبت به مبلمان های استیل و کلاسیک اشغال می کند و به نوعی می توان آنها را مبل های راحتی مدرن به حساب آورد.
در خانه، می تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد که امروز می خواهیم در این مقاله به بررسی انواع این چیدمان بپردازیم. نگران نباشید چیدن مبل ال برای شما می تواند کار سرگرم کننده ای باشد.

خانواده |دکوراسیون

برای چیدمان مبل ال در منزل چه مدل هایی را پیشنهاد می دهید؟

با کمک  مبل ال طوسی می توانید منظره خاص و مدرنی را به سالن نشیمن و اتاق تلویزیون خود بدهید. چیدمان مبل ال اگر به شکلی صحیح انجام شود، فضای در دسترس شما را بیشتر کرده و از هدر رفتن کناره های مبل‌ها جلوگیری به عمل خواهد آمد.
البته باید برای چیدمان مبل l ، نکات مهمی را حتما در نظر داشته باشید تا بتوانید تاثیر هر چه بیشتر آن را بر روی فضای منزل خود احساس کنید. این نوع از مبل های راحتی می تواند برای فضاهای کوچک و آپارتمانهایی با متراژ کم بسیار مفید واقع شود و کاربرد بیشتری هم داشته باشد.

مبل ال، معمولا به همان شکل L انگلیسی طراحی می شود و به معنی این است که تمام مبل های یک سرویس به شکل افقی در کنار همدیگر قرار می گیرند اما یک زاویه ۹۰ درجه هم بین آنها بوجود خواهد آمد.
یعنی یک ضلع این مدل بزرگتر از ضلع دیگر خواهد بود. مدل چیدمان مبل ال، البته می تواند کمی قوس دار هم بوده و فقط به شکل زاویه نود درجه نباشد. به عبارتی، سرویس ال گرد نیز وجود دارد که اتفاقا طراحی خاص آن طرفداران زیادی هم پیدا کرده است.
در مورد طرح چیدمان مبل ال، می توان تفاوتی هم قائل شد و آن اینکه نیازی نیست همه مبل ها کاملا به یکدیگر متصل باشند، می توان کمی هم بین دو ضلع بزرگتر و کوچکتر فاصله هم ایجاد کرد.

 بهترین مدل چیدمان مبل ال در پذیرایی مستطیل

در سالن ها و پذیرایی هایی که شکل مستطیل دارند یکی از بهترین انتخاب ها، خرید و چیدمان مبل ال می‌تواند باشد.
در نظر داشته باشید که تعداد مبل های استفاده شده در یک سرویس ال می تواند متفاوت باشد. مثلا ممکن است یک سرویس ال، فقط از یک کاناپه دونفره و یک جزء کوچک متصل به آنها تشکیل شده باشد که برای سالن های مستطیل شکل کوچک خیلی می تواند کاربردی باشد و جای کمی را هم اشغال کند.
گاهی اوقات هم ، دو کاناپه دونفره وجود دارد که می تواند اضلاع L ما را به شکل کاملا مساوی و قرینه تبدیل کند. البته اگر مستطیل شما بزرگتر است، می توانید از این مدل استفاده کنید.

برای چیدمان مبل ال هفت نفره باید چه ترفندی به کار برد؟

همانطور که در ابتدای مقاله هم عنوان کردیم، چیدمان مبل ال، خیلی می تواند متنوع باشد. اگر تعداد مبل شما هفت نفره است، می توانید یا یک ضلع طویل تشکیل شده از دوکاناپه ۳نفره داشته باشید و ضلع کوچکتر را با یک تک نفره بسازید. این نوع چیدمان مبل ال، می تواند در خانه هایی با طول زیاد استفاده شود. شما جزء کوچکتر که همان مبل تک نفره می باشد را می توانید در قسمت عرض خانه استفاده کنید.

در بسیاری از چیدمان ها با مبل ال، می توانید از میز جلو کاناپه ها استفاده کنید اما در چیدمان مذکور بهتر است از این میز در وسط اتاق استفاده نکنید زیرا طول مبل های شما به خودی خودی زیاد است و میز وسط منظره را نازیبا خواهد کرد. به جای میز وسط می توانید از میزهای عسلی کوچک در کناره مبل ها استفاده کنید.

مبل ال باکس دار و چیدمان آن

گاهی می توان از مبل ال باکس دار استفاده کرد. منظور از باکس، اجزای مربع شکل اضافی است که در کنار بقیه مبل ها می توانید در صورت وجود جمعیت بیشتر از آن برای نشستن استفاده کنید.

حتی می توانید از این باکس ها به عنوان میز وسط هم استفاده کنید و با قرار دادن شیشه بر روی آنها به عنوان یک وسیله کاربردی-تزئینی استفاده کنید. چیدمان مبل ال باکس دار، علاوه بر میز وسط می تواند به شکل چسبیده به بقیه کاناپه ها یا به شکل جدا و مجزا و روبروی آنها، باشد.

تنوع در چیدمان مبل ال کنج

اگر گوشه های سالن شما خالی است، بهترین چیدمان مبل ال، به صورت کنج می باشد. یعنی دو ضلع ال، در گوشه دیوار به هم برسند. این مدل برای سالن هایی که کوچک هستند هم مناسب است زیرا از کناره ها بیشتر استفاده می شود و فضای وسط اتاق بیشتر می تواند در دسترس باشد.
شما می توانید از صندلی های تک هم برای پرکردن بقیه قسمت های سالن خود استفاده کنید. طرحی زیبا و منحصر به فرد بوجود خواهد آمد.

مبل ال کاژو چیست و چه چیدمانی خواهد داشت؟

مبل ال کاژو از نظر طراحی بی نظیر است. مدرن نیست و بیشتر شبیه به طرحهای کلاسیک می باشد. کلاف این نوع مبل ال بسیار مرغوب است و رنگ بندی متنوعی هم دارد. چیدمان مبل ال کاژو می تواند به راحتی صورت بگیرد و از تنوع هم برخوردار باشد. این طرح معمولا نوعی مبل ال کنج می باشد که دارای تشک های دوبل در نشیمن می باشد و راحتی بسیار بالایی را برای افراد می تواند به ارمغان آورد.
معمولا هم از ۴ بخش تشکیل می شود. یک کاناپه ۳ نفره، یک کاناپه ۲ نفره، یک صندلی تک یا لاوست.

مبل ال گرد و چیدمانی حیرت انگیز

همانطور که در ابتدا هم گفتیم، مبل ال فقط به صورت کنج و زاویه ۹۰ درجه نیست. بلکه به شکل یک نیم دایره هم می توان آنها را خرید. نیم دایره ای دوست داشتنی و طرحی بسیار منحصر به فرد.
البته یک نکته را باید در نظر داشت و آن هم این است که چیدمان مبل ال گرد، معمولا ممکن است فضاهای پرت در قسمت های پشتی مبل ها ایجاد کند که نتوان از آنها دیگر استفاده کرد. به همین دلیل ممکن است بهترین کاربرد آنها در دیوارهای منحنی و یا در زیر پنجره های منحنی، باشد.
البته می توان در فضاهای کوچکتر هم از آنها استفاده کرد. صمیمیت بیشتر و نشستن خیلی نزدیک از دیگر مزایای این مبل هاست.

چیدمان مبل ال و سلطنتی

گاهی اوقات در کنار هم قرار گرفتن مبلمان راحتی مانند مبل ال و مبلمان استیل و سلطنتی در کنار یکدیگر، می تواند منظره خوبی را بوجود آورد. البته به شرطی که خیلی نزدیک به هم نباشند و تفاوت خود را حفظ کنند.
گاهی می توان یک سالن را با کمک چیدمان مبل ال، و مبل سلطنتی، به دو بخش مجزا تقسیم کرد و لازم نیست که حتما دارای بخش نشیمن جداگانه و پذیرایی جداگانه هم باشیم. بهتر است از نظر رنگ نه کاملا شبیه به هم؛ اما تا حدودی هم خانواده هم باشند و به اصطلاح به هم بیایند! وگرنه چهره منزل ممکن است خیلی ناهمگون به نظر برسد.

لازم نیست که دو مجموعه مبل شما حتما به حالت کاملا جدا و تفکیک شده چیده شوند. می توانید برای زیاد کردن حس صمیمیت مبل ال را در کنج و گوشه اتاق و مبل های سلطنتی خود را درست روبروی آنها در قسمت دیگر اتاق قرار دهید. فقط باید در نظر داشته باشید که ست مبل ال خود را در پایین اتاق و در نزدیکی تلویزیون و مبل های سلطنتی که حالت رسمی تری دارند را در بالای اتاق قرار دهید.

چطور مبل ال پیکاسو را درست بچینیم؟

مبل ال پیکاسو از انواع مبل ال می باشد که بسیار راحت بوده و از نظر طراحی حالت رسمی تری نسبت به بقیه مدل های ال دارد. مدل پیکاسو دارای نشیمن و پشتی و دسته های پهن هستند و در قسمت کناره ها از ظرافت و زیبایی بهره مند هستند. تشک نشیمن این نوع از مبل ال قابلیت جدا شدن دارد. و رنگ بندی بسیار متنوعی را در این مدل می توانید ببینید.

چیدمان مبل ال پیکاسو، هم مانند اکثر مبل های ال دار قسمت های گوشه و زاویه دار صورت می گیرد و می‌توانید با استفاده از دو صندلی تک در کنار کاناپه ها ، تنوع جالب تری را به سالن خود ببخشید مخصوصا اگر این دو صندلی از طرح و رنگ متفاوتی هم برخوردار باشد.

 

 

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا