چرا کابینت ام دی اف سوسک میزند

آیا کابینت ام دی اف سوسک میزند؟

امروزه کابینت های ام دی اف به یکی از پرطرفدارترین کابینت ها تبدیل شده و در بسیاری از خانه ها دیده می شوند. این کابینت ها مزایای زیادی دارند ولی بسیاری از افراد حین خرید این کابینت ها نگران هستند که آیا کابینت ام دی اف سوسک میزند یا نه، که این موضوع باعث شک و دودلی در تصمیم گیری آن ها برای خرید می شود‌.

بدون شک برای ماندگاری کابینت ها باید از آن ها به درستی نگهداری کرد ولی اگر در حفظ و نگهداری آن ها سهل انگاری کنید، قطعا آسیب می بینند. یکی از این آسیب ها نفوذ سوسک و حشرات به داخل کابینت ام دی اف است.

اگر تاکنون برایتان این سوال پیش آمده که آیا کابینت ام دی اف سوسک میزند و پاسخ آن را پیدا نکرده اید، پس خواندن این مقاله را از دست ندهید. اگر قصد را دارید، در ادامه قصد داریم تا راه های از بین بردن سوسک ها و حشرات کابینت ام دی اف را مورد بررسی قرار می دهیم، پس با ما تا انتها همراه باشید.

جهت مشاوره رایگان و دریافت قیمت کابینت ام دی اف تماس بگیرید. نمایندگی متین گلاس در گلشهر کرج مرکز پخش صفحه کابینت، ورق ام دی اف و ورق هایگلاس به صورت عمده و تک از برترین برندهای ایرانی و خارجی است.

راه از بین بردن سوسک های ریز کابینت ام دی اف

برای مراقبت و نگهداری از هر وسیله ای، باید ویژگی های آن را به خوبی بدانیم تا به درستی از آن نگهداری کنیم. کابینت ها هم با توجه به جنس خود، دارای ویژگی هایی هستند، و هر کابینتی با هر ویژگی، راه های نگهداری مخصوص خود را می طلبد.

 دوری از رطوبت

از آنجایی که کابینت های ام دی اف از چوب ساخته شده اند پس با رطوبت و آب سازگار نیستند. یکی از راه های حفظ و نگهداری از این کابینت ها، دور نگه داشتن آن ها از محیط های خیس و مرطوب است‌. علاوه بر این، حشرات و سوسک های ریز در محیط های نمناک بیشتر نفوذ می کنند.

رعایت نظافت و تمیزی

کابینت ام دی اف خود را تمیز کنید و از قرار دادن وسایل غیر بهداشتی در داخل آن خودداری کنید. سوسک ها از محیط های کثیف خوششان می آید و اگر متوجه کثیفی کابینت شما شوند، به سرعت خودشان را به آنجا می رسانند. اگر از این مهمان های ناخوانده بیزار هستید، پس به تمیزی و نظافت کابینت خود توجه کنید.

بید ام دی اف |تولید

استفاده از حشره کش ها و سموم

بعضی از افراد بعد از شنیدن دو مورد قبلی، این سوال برایشان پیش می آید که آیا با رعایت این دو مورد باز هم کابینت ام دی اف سوسک میزند یا نه ، در پاسخ به این سوال باید بگوییم که درک نار رعایت دو مورد قبلی، باید از سموم و حشره کش های نیز برای از بین بردن این حشرات موذی استفاده کنید.

این مواد علاوه بر آسیب های جدی بر سلامت انسان، محیط خانه را هم آلوده می سازند و حتی اگر شما کودک خردسالی در خانه داشته باشید این خطر چند برابر می شود، پس بهتر است دو مورد اول را رعایت کنید تا از شر این سوسک های ریز رها شوید. حواستان باشد که اگر این سوسک ها تخم گذاری کرده اند، مجبور به استفاده از روش سوم خواهید بود تا بتوانید آنها را به طور کامل از بین ببرید.

بهترین سم برای سوسک کابینت

وجود سوسک در کابینت آشپزخانه یکی از موارد بسیار آزاردهنده برای خانم ها می باشد. این سوسک ها علاوه بر اینکه به سلامت کابینت آسیب می رسانند، خطراتی را برای انسان ها به دنبال دارند. پس از اینکه اولین سوسک را در کابینت مشاهده کردید باید فورا از سم استفاده نمایید تا آنها را ریشه کن کنید. یکی از بهترین سم ها برای نابودی سوسک کابینت، ترکیب آب و صابون می باشد که باید بر روی سوسک ها پاشیده شود.

اگر سوسک ها بر اثر این ماده از بین نرفتند باید از سم تمپو (Tempo) استفاده کنید. این سم به شکل مایع و کاملا بی بو می باشد که از گل داوودی به دست آمده است. اثر این سم بین ۹۰ تا ۱۲۰ روز بر محل مورد استفاده، باقی می ماند. سم دیگری که در نابودی سوسک ها موثر است، سم رونج (Reveng) است که مانند تمپو به شکل مایع و بدون بو تولید می شود. این سم قدرت بسیار بالایی دارد و تا ۱۲۰ روز ماندگار است. می توانید از سم رونج برای هر مکانی که سوسک زده است استفاده کنید.

آیا کابینت ام دی اف موریانه می زند؟

در قسمت های قبل گفتیم که آیا کابینت ام دی اف سوسک میزند یا نه و اگر راهکارهای مربوط به مقابله با این قضیه را بررسی کردیم. یکی دیگر از موضوعات نگران کننده برای افراد، به خصوص خانم های خانه دار، وجود موریانه و مورچه در کابینت است.

برای جلوگیری از نفوذ مورچه ها و موریانه ها به داخل کابینت ام دی اف، بهتر است تمامی راه های ورودی آن ها که راه را برای نفوذ این موجودات باز کرده اند، با آستر مناسب بپوشانید. توجه کنید که در بسیاری از موارد مورچه ها و موریانه ها با حشره کش ها نابود نمی شوند. پس بهتر است محیط را آلوده نکنید و سلامتی خود و دیگران را به خطر نیندازید.

راه از بین بردن موریانه در کابینت ام دی اف

پیش از این گفتیم که چطور راه نفوذ تمام حشرات به داخل کابینت را ببندید اما ممکن است شما در حال حاضر درگیر این مشکل باشید و برای از بین بردن این موجودات اگرچه راه های زیادی وجود دارد اما بهتر است به دو شکل زیر عمل کنید:

 از دستگاه های دافع حشرات استفاده کنید

این دستگاه ها با ارسال امواجی موجب دور شدن تمامی حشرات از محیط زندگی شما می شوند.

 از خمیر حشره کش استفاده کنید

اگر این خمیرها را در مسیر موریانه ها قرار دهید، آن ها به سرعت از بین می روند. دقت کنید که این خمیرها سمی نیستند و برای انسان مشکلی به وجود نمی آورند.

با توجه به مطالب گفته شده در این مقاله دیگر نگران این نباشید که آیا کابینت ام دی اف سوسک میزند یا نه، چرا که با انجام راهکارهای ذکر شده در این مقاله می توانید جهت ریشه کن کردن انواع سوسک، موریانه و سایر حشرات موذی از کابینت های ام دی اف خود اقدام نمایید.

جهت مشاوره رایگان و دریافت قیمت کابینت ام دی اف تماکابینت هایی که با عنوان ام دی اف(MDF) در بازار وجود دارند از جمله بهترین و پرکاربردترین کابینت هایی هستند که می توان از آن ها در آشپزخانه ها استفاده کرد. کابینت های ام دی اف دارای درجه بندی و کیفیت های متنوعی می باشد. این نوع از کابینت ها بعد از نصب و استفاده باید درست نگهداری شوند تا از آسیب های احتمالی در امان باشند.
یکی از مشکلاتی که برای بسیاری از کابینت های MDF آشپزخانه اتفاق می افتد، سوسک زدن کابینت می باشد. طرح این موضوع بسیار مهم است که کابینت ها نمی توانند به خودی خود موجب سوسک زدن شوند و آن چه باعث این اتفاق می شود شرایط نگهداری نادرست از کابینت می باشد. برای تهیه جدیدترین انواع مدل می توانید از محصولات ایچوب دیدن فرمایید.

چرا کابینت آشپزخانه سوسک میزند؟

کابینت هایی که دارای رطوبت و نم می باشند، می توانند علاوه بر سوسک مامن بسیاری از حشرات و قارچ ها باشند. این نوع از حشرات عموما مکان های نم دار و مرطوب را برای تولید مثل انتخاب می کنند. در صورت نم دار شدن و باد کردن کابینت های ام دی اف آشپزخانه بهترین گزینه برای جلوگیری از رویش و تولید مثل قارچ ها و سوسک ها این می باشد که نسبت به تعمیر این نوع از آسیب دیدگی ها در اولین فرصت اقدام شود. با اینکار اجازه تکثیر به این حشرات داده نخواهد شد.
یکی دیگر از عواملی که باعث خواهد شد سوسک ها در محل هایی مانند کابینت تخم گذاری کنند بهداشت ضعیف آن ناحیه خواهد بود.به همین دلیل تمیز نگه داشتن این محیط مخصوصا درون و بیرون کابینت ها نیز یکی از راه های جلوگیری از تکثیر سوسک ها می باشد.

شما عزیزان می توانید برای استعلام کابینت در کرج با مشاورین مجرب ایچوب در تماس باشید.

چگونه سوسک های کابینت را از بین ببریم؟

در صورتی که محل تکثیر سوسک و دیگر حشرات شوند می توان با روش های متعددی آن ها را از بین برد. یکی از این روش ها استفاده از اسپری ها و حشره کش ها است که برای این منظور مورد استفاده قرار می گیرند. در صورت استفاده از این اسپری ها باید توجه نمود که افراد خردسال و بزرگسال در معرض اینگونه مواد شیمیایی قرار نگیرند.
روش دیگر برای جلوگیری از تکثیر بیشتر سوسک ها می تواند تعمیر کابینت های آشپزخانه نم دار و آسیب دیده باشد. در کنار این موضوع باید تلاش شود نظافت منزل و آشپزخانه به طور مرتب رعایت شود. این موضوع نقش بسزایی در کنترل تکثیر سوسک ها خواهد داشت. ضد عفونی کردن محل های مورد نظر باعث می شود که سوسک های جدید تخم گذاری نکنند.
وجود دستگاه های جدیدی به بازار که باعث می شوند انواع حشرات از خانه دور شوند در از بین بردن این نوع از حشرات بسیار کاربردی بوده است. انواعی از ترکیب های شیمیایی برای حشراتی مانند موریانه های کابینت آشپزخانه و کمد دیواری استفاده می شوند. از این خمیر ها می توان در محل هایی نزدیک تجمع موریانه ها و حشرات دیگر استفاده کرد. این مواد باعث از بین رفتن بسیاری از آن ها خواهد شد. در استفاده از این نوع خمیر ها نیز مانند حشره کش ها باید دقت نمود که در دسترس خردسالان و کودکان قرار نگیرند.

 

 

دکمه بازگشت به بالا