مناسب ترین کابینت برای آشپزخانه کوچک

خب آشپزخانه محل بسیار مهم و پر رفت و آمد است البته این محل برای خانم‌ها نیز بسیار کاربردی است. در نتیجه باید چیدمان و دکوراسیون آن به بهترین شکل انجام شود. نصب و انتخاب کابینت درست و مناسب اولین نکته مهم برای دکوراسیون آشپزخانه است. طراحی کابینت به قدری مهم است که اگر کابینت مناسب برای آشپزخانه کوچک به کار نرود روی دکوراسیون کل خانه تأثیرگذار است در نتیجه در این مقاله به مناسب ترین کابینت برای آشپزخانه کوچک می‌پردازیم.

روشنایی |طول عمر

امروزه تنوع کابینت به قدری زیاد است که انتخاب درست و مناسب به شدت سخت است و نیازمند نظرات طراحان و معماران دارد. افراد حرفه‌ای باید با انتخاب رنگ و طرح مناسب بتوانند آشپزخانه شما را به بهترین شکل طراحی کنند. در قدیم کابینت‌های فلزی بسیار مورد استفاده قرار می‌گرفت در صورتی که استفاده امروزه آن اصلاً زیبا نیست.

انتخاب مناسب ترین کابینت برای آشپزخانه کوچک
شما باید نکاتی را برای انتخاب کابینت برای آشپزخانه کوچک رعایت کنید در غیر این صورت نه تنها آشپزخانه خود را شلوغ کردید بلکه نمایی زشت برای خانه خود انتخاب کردید. امروزه کابینت‌های چوبی بهترین انتخاب برای هر خانه‌ای است. کابینت‌های چوبی به سه دسته ام دی اف، گلاس و ممبران تقسیم می‌شوند و در طرح و اندازه‌های مختلف وجود دارد.

متأسفانه با کوچک‌تر شدن فضای خانه‌ها، اتاق و آشپزخانه‌ها از بقیه جاهای دیگر خانه کوچک‌تر شدند به همین علت انتخاب وسایل مناسب بسیار اهمیت دارد. برای انتخاب کابینت مناسب برای آشپزخانه کوچک باید از حداقل فضا بیشترین استفاده بشود. شما قبل از انتخاب کابینت مناسب باید با تمامی کابینت‌ها آشنا شوید.

شما باید کابینتی را انتخاب کنید که برای گذاشتن وسایل مناسب باشند و اگر فضای آن بسیار کوچک باشد همه وسایل داخل آن جا نمی‌شود یا اگر فضا بیش اندازه بزرگ باشد، خب به کار نمی‌آید در نتیجه انتخاب مناسب ترین کابینت برای آشپزخانه کوچک کار هر کسی نیست.

یراق آلات ویژه برای کابینت آشپزخانه کوچک

به ناچار باید از فصای آشپزخانه های مینیمال و کوچک بیشترین استفاده ممکن را کرد. یکی گزینه هایی که در هنگام طراحی کابینت برای آشپزخانه کوچک مطرح می‌شود استفاده از کمترین تعداد درب در کابینت ها است، یکی از کار هایی که می‌توان برای این منظور انجام داد استفاده یراق آلات کابینت خاص و ویژه است، بعضی از این یراقالات به ندرت در کشور ما استفاده می‌شود یراق هایی که استفاده از فضای موجود را به بهترین حالت امکان پذیر می‌کنند. حداقل در اکثر شهر های ما اینگونه است، قیمت بالا و عدم آشنایی طراحان و کابینت سازان دلیل این عمر است به طوری که اکثر طراحان از کاربرد این محصولات به خبر هستند.

انتخاب دستگیره مناسب فصای کوچک آشپزخانه

روشنایی |طول عمر

دستگیره های کابینت علاوه بر این که نقشی کاملا کاربردی در فصای آشپزخانه را دارند، یک وظیفه کاملا متفاوت را نیز ایفا می کنند، زیبایی. به زیبایی دستگیره و هماهنگی آن با سایر عناصر موجود در فضای کوچک آشپزخانه همانند کاربردی بودن آن باید توجه شود مخصوصا اگر فضای موجود کوچک و محدود باشد در چنین مواردی خرید دستگیره کابینت سایز تک پیچ و کوچک بسیار توصیه می‌شود، زیرا استفاده از این مدل محصولات به بزرگتر دیده شدن کابینت و در نتیجه بزرگتر دیده شدن محیط کمک بسیاری می کند، هر چند توجه به ابن نکته باید در اولویت های بعدی شما باشد.

 راهنمای خرید کابینت مینیمال

روشنایی |طول عمر

آشپزخانه یک مکان برای رفع نیازهای روزمره ما است در نتیجه باید با قرارگیری درست کابینت و دکوراسیون آن‌جا را برای خود جذاب کنیم. از آنجایی که باید هزینه قابل توجه‌ای برای خرید کابینت خرج کنیم، پس باید قبل از خرید به نکات خرید مناسب ترین کابینت برای آشپزخانه کوچک توجه کنیم:

  • طرح درب: بهتر است برای خانه‌های کوچک، کابینت‌ها با طرح‌های بسیار کم خریداری شوند تا بتواند به نمای کلی آشپزخانه اثر بگذارد در غیر این صورت فقط باعث شلوغی می‌شوند.
  • جنس کابینت: شاید جنس کابینت زیاد بر روی ظاهر آن اثر نداشته باشد و فقط به کیفیت و طول عمر آن مربوط باشد اما باید یک نکته را رعایت کنید آن هم این است که شما برای این کار، هزینه می‌کنید پس جنسی خوب و با کیفیت را خریداری کنید در غیر این صورت دوباره باید برای جبران خسارت باید هزینه بیشتری بپردازید.
  • جا دار بودن آن: فضای کافی کابینت به ما این امکان را می‌دهد که چیدمان منظم‌تری برای آشپزخانه طراحی کنیم باید به نکاتی مثل دسترسی کشوها و درهای کابینت نیز توجه کنیم.
  • در نظر گرفتن سبک کابینت آشپزخانه: سبک کابینت باید با دکوراسیون منزل خوانایی داشته باشد در غیر این صورت خانه به شدت شلوغ می‌شود و بی‌شک خانه‌های کوچک نباید به سمت سبک کلاسیک بروند.
  • رنگ کابینت: رنگ کابینت در آشپزخانه‌های کوچک باید بسیار ساده و شیک باشند در غیر این صورت آشپزخانه بسیار شلوغ شده و طراحی بسیار نامناسبی به خود می‌گیرد. رنگ‌های روشن ابعاد کابینت را بزرگ‌تر نشان می‌دهند و به‌کارگیری بیش از دو رنگ نیز طرحی شلوغ به آشپزخانه شما می‌دهد. یک نکته بسیار مهم این است که رنگ کابینت در روشنایی آشپزخانه نیز اثر دارد.

کابینت تمام چوب

ین نوع کابینت‌ها از اصیل‌ترین انتخاب‌ها برای آشپزخانه به حساب می‌آیند و امروزه اکثر افراد به دنبال خرید کابینت‌های چوبی برای خانه هستند. این نوع کابینت‌ها برای خانه کوچک را بزرگ ندارد بلکه برای هر نوعی خانه مناسب هستند. چوب‌های کابینت‌های چوبی از نوع راش، گردو، بلوط، ملچ و افرا هستند که از نظر اندازه، رنگ و طرح با یکدیگر متفاوت هستند و انتخاب آن بستگی به سلیقه افراد دارد.

کابینت‌های چوبی نسبت به کابینت‌های دیگر کمی گران‌تر بوده برای همین بسیاری از افراد انتخابشان برای خانه کوچک ام دی اف است. کابینت‌های چوبی به دلیل کارایی و عمر بالایی که دارند؛ بهترین انتخاب برای  افراد هستند اما همان‌طور که گفته شد این کابینت‌های لاکچری هزینه بسیار بالایی دارند.

کابینت ام دی اف (MDF)

خب همان‌طور که می‌دانید کابینت‌های ام دی اف از رایج‌ترین و مناسب‌ترین کابینت‌ها برای هر نوع خانه‌ای هستند و البته برای خان‌های کوچک این نوع کابینت بسیار مناسب‌تر از کابینت چوبی است. قیمت این نوع کابینت‌ بسیار مناسب بوده و به همین دلیل محبوبیت بسیار بالایی دارند البته از نظر ظاهر هم واقعاً شیک هستند.

کابینت‌های ام دی اف از نظر تنوع در طرح، اندازه و رنگ نیز بسیار بی‌نظیر است و حتی این نوع کابینت‌ها در برابر ضربه نیز بسیار مقاوم می‌باشد. این نوع مدل در دو طرح اصلی مات و کدر به فروش می‌رسد و انتخاب طرح آن بستگی به دکوراسیون خانه شما دارد.

کابینت هایگلاس

اگر بخواهیم موضوع مقاله را دوباره مرور کنیم باید به مناسب ترین کابینت برای آشپزخانه کوچ بپردازیم. حال وقت انتخاب بهترین کابینت برای آشپزخانه کوچک است. کابینت‌های هایگلاس از بهترین نوع کابینت برای آشپزخانه کوچک است و از نظر ظاهری، زیبایی بی‌نظیری دارد و تنهای عیب آن این است که بسیار خش پذیر است.

روکش‌های این نوع کابینت به دلیل داشتن ظاهری شفاف و براق بسیار پر طرفدار بوده و از پرطرفدارترین متریال برای ساخت کابینت می‌باشد. یکی از مزایای این نوع کابینت این است که به راحتی می‌توان آن را تمیز و بر انداخت. البته اشتباه نکنید این نوع کابینت هم برای خانه‌های بزرگ و هم برای خانه‌های کوچک استفاده می‌شود و براساس طرح و رنگ نیز متفاوت‌اند.

کابینت ممبران

یک نکته بسیار مهم این است که از هر نوع کابینتی برای آشپرخانه‌های کوچک می‌توان استفاده کرد اما باید در رنگ، نورپردازی و طرح آن بسیار دقت کنید و هر چیزی را خریداری نکنید. کابینت‌های ممبران به آشپزخانه شما طرحی کلاسیک و پرطرفدار هدیه می‌دهد و می‌شود گفت برای دکور کلاسیک استفاده از این کابینت بسیار گزینه خوبی است.

در مغزی کابینت ممبران جنس پی دی اف و روی آن وکیوم است و امروزه استفاده از این نوع کابینت، بسیار مقرون به صرفه است. البته خیلی از افراد گمان می‌کنند این کابینت فقط به سبک  کلاسیک است در صورتی که در هر دو سبک کلاسیک و نئوکلاسیک می‌توانید از آن استفاده کنید. شاید برای شما هم سؤال شود که کابینت هایگلاس یا ممبران؟

در جواب به این سؤال باید گفت هردو سطح صیقلی و صافی دارند اما های گلاس بسیار ساده‌تر از ممبران است و هایگلاس بسیار زودتر از ممبران لک و خش می‌افتد.

کلام آخر

به دلیل نداشتن تجربه شما باید برای خرید مناسب ترین کابینت برای آشپزخانه کوچک از افراد یا کارشناسان خبره کمک بگیرید تا بتوانند به شما کابینت مناسب را معرفی کنند.

در این مقاله سعی کردیم شما را با انواع کابینت آشنا کنیم اما طراحی دکوراسیون خانه و آشپزخانه به همین راحتی‌ها نیست و نیاز به فردی ماهر و خبره دارد تا بتواند به شما در طراحی دکوراسیون آشپزخانه کمک کند.

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا