هشدار نسبت به تکرار وضعیت قرمز کرونایی خوزستان در سایر شهرها

آفتاب نیوز:

علیرضا زالی روز سه شنبه در یک برنامه تلویزیونی زنده درباره وضعیت کرونا در تهران اظهار داشت: “ما هنوز در تهران به کاهش نسبی نرسیده ایم و سهم زیادی از عفونت های جدید داریم.” بنابراین ، هنوز مراکز آلودگی در تهران وجود دارد و برخی از مردم همچنان در معرض خطر هستند.

وی تأکید کرد: اگرچه طی ده روز گذشته شاهد کاهش مراجعه و بستری در بیمارستان بوده ایم و تعداد بیماران در یک شیب ملایم رو به کاهش است ، اما نباید فریب خورده و احساس کنیم که این بیماری در تهران به پایان رسیده است ، چرا؟ ؟ ” از اسفندماه تا امروز شاهد فراز و نشیب و نوسانات زیادی در سطح شهر تهران هستیم.

هشدار درباره تکرار تاج قرمز خوزستان در شهرهای دیگر

زالی افزود: اگرچه وکتور عمومی این بیماری رو به زوال است ، اما یک وضعیت شکننده محسوب می شود و نباید ما را به این فکر سوق دهد که کورونا در تهران به پایان رسیده است ، اما کورونا هنوز هم ایستاده است. و این رفتار و پیروی از نکات بهداشتی توسط ما منجر به مبارزه با این ویروس خواهد شد.

فرمانده قرارگاه تاج گذاری در کلانشهر تهران با بیان اینکه دلیل کاهش این بیماری در تهران ضعف ویروس یا کاهش تعداد موارد است گفت: در تهران می توانیم دانش شهروندان را با هم در میان بگذاریم. تهران از ذکر و تغییر در رفتار سلامت مردم ».

وی ادامه داد: از هفته سوم اسفند در تهران دریافتیم که افراد در معرض خطر کمتری در معرض این ویروس قرار دارند ، به این معنی که اگر خانواده دارای یک فرد مسن و یا شخصی با بیماری زمینه ای باشد ، کمتر هستند. تمایل دارند به دور شهر سفر کنند و در خانه بمانند. “

زالی گفت: “اینها افراد جدا شده ای هستند که بیشتر در معرض خطر هستند ، هم از نظر عفونت و هم از نظر مرگ ، و ما شرایط بهتری می بینیم. جداسازی گروه های پرخطر به عنوان یک استراتژی باید ادامه یابد.”

وی یادآور شد: در نظرسنجی که در اواسط اردیبهشت برگزار کردیم ، 72 درصد از تحریم ها معتقدند 20 ثانیه دست خود را نگه داشتند و همین کار را کردند.

زالی گفت: “تنها نگرانی که ما وجود دارد این است که افراد مبتلا به همه گیری ها به آرامی از مراقبت از سلامتی خود خسته می شوند. درخواست من از شهروندان تهرانی این است که نکات بهداشتی ادامه یابد.” این موضوع باید رعایت شود زیرا دلیل کاهش تعداد بیماران در روزهای اخیر در تهران قطعاً به دلیل ملاحظات بهداشتی بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مورد مدت زمان کرونا توضیح داد: شما می توانید از سه طریق با کرنا خداحافظی کنید. راه اول این است که ویروس خود در طبیعت ضعیف شده و بیماری زایی خود را از دست می دهد. این اتفاق در مورد اجداد کورونا ، مانند مورس و سارس نیز افتاده است ، اما کرونا هنوز این رفتار بیولوژیکی را نشان نداده است و هنوز هم در حال مشاهده بیماری زایی آن در سراسر جهان است.

وی افزود: هرچند گفته می شود هر بار که ویروس از یک میزبان به میزبان دیگر منتقل می شود ، به طور طبیعی ضعیف می شود ، اما تعداد این سفرها زیاد است و شاید بین 35 تا 50 نفر باید بیماری را منقبض کنند. تا قدرت خود را کمی کاهش دهد. “

زالی گفت: “در ویروس شناسی ، اصطلاحی به نام سقط خود به خود در طبیعت داریم. برخی ویروس ها ، پس از مدتی در طبیعت ماندن و شرایط زندگی خود را پیدا نمی کنند ، به آرامی از بین می روند ، از جمله ویروس H1N1.” گفت مورس اشاره کرد.

فرمانده قرارگاه تاج گذاری در کلانشهر تهران گفت: این اتفاق هرگز در مورد Quaid 19 یا Sars 2 رخ نداده است و هیچ گزارشی از این موضوع در سراسر جهان ارائه نشده است که خوشبختانه هنوز گزارشی از جهش در ویروس گزارش نشده است. ” است.

وی در مورد سناریوهای دیگر پایان کرونا گفت: راه دوم برای خلاص شدن از شر کرونا ، یافتن یک داروی قطعی برای آن است و راه سوم ، واکسیناسیون است ، در غیر این صورت ما به کرونا احتیاج داریم. هنوز هم میهمان جامعه بشری محسوب می شد. “

زالی گفت: “از دو هفته گذشته خبرهای امیدوارکننده ای در خصوص کشف واکسن وجود داشته است. همکاران ما در دانشبیان ، انستیتو پاستور ، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ، رئیس اجرایی امام و غیره.” اکنون تلاش هایی برای تشخیص واکسن انجام شده است ، اما روند تهیه واکسن برای ویروس جدید که ساختار آن هنوز مشخص نیست ، زمان بر است.

وی گفت: “با این حال ، خبرهای خوبی از آکسفورد ، فرانسه ، ایالات متحده و غیره وجود دارد.” به طور کلی برای تشخیص واکسن 18 ماه طول می کشد ، اما پیش بینی من این است که این زمان به دلیل سرعت بالای مراکز تحقیقاتی باید کاهش یابد.

زالی گفت: “گزارش های مختلفی وجود دارد مبنی بر این که هرکسی که به این بیماری مبتلا شود ، می تواند دوباره آن را دریافت کند ، اما تاکنون گزارشی قطعی در دست نیست که اگر کسی یک بیماری عروق ویروس کرونا ایجاد کند ، دیگر دچار این بیماری نخواهند شد.” گفت ندارد.

وی تأکید می کند: “اگر فرد مبتلا به کورو ویروس به اندازه کافی آنتی بادی ایجاد کرده و زنده بماند ، طبیعتاً فرد از این بیماری در امان خواهد بود.”

فرمانده قرارگاه تاج گذاری در کلانشهر تهران در خصوص وضعیت خوزستان و قرمزی آن ، گفت: دو دلیل برای این وجود دارد؛ ابتدا پنج آزمایشگاه تخصصی در خوزستان وجود دارد و حتی آنهایی که دارای عفونت خفیف هستند نیز شناسایی می شوند.

زالی ادامه داد: ثانیا بخش بزرگی از مسافت آسیب دیده و شهرهایی که کمتر در معرض خطر بودند با تغییر رفتارهای مدنی و اجتماعی خود در معرض این بیماری قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: مراقب باشید که سناریوی خوزستان در هر شهری قابل تکرار باشد و بنابراین ما نگران و هشدار داده می شویم.

زالی با اشاره به علائم جدید این بیماری گفت: در تهران شاهد علائم تنفسی به سمت علائم گوارشی هستیم. یعنی علاوه بر تب ، سرفه و درد عضلانی ، اسهال دستگاه گوارش را نیز تجربه کنید. البته از بین رفتن حس بو و طعم نیز علامت جدید این بیماری است که در جهان گزارش شده است.

وی افزود: من فکر می کنم کرونا را باید یک بیماری هزار چهره دانست که بسیاری از علائم آن در کشور ما نیز گزارش شده است. از سکته مغزی در جوانان گرفته تا مشکلات قلبی ، تنفسی و سایر مشکلات ، این ویروس بسیار عجیب و گمراه کننده است.

زالی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه احتمالاً ویروس ساخته شده است ، اظهار داشت: برخی از نکات مربوط به این بیماری ، این ظن را که ساخته شده است تقویت می کند. به عنوان مثال ، داروی ضد ابولا گاهی روی آن کار می کند ، بعضی اوقات به داروی ضد ایدز پاسخ مثبت می دهد و ما تقریباً در بایگانی پزشکی چنین ویروس نداریم. البته فرضیه سازمان بهداشت جهانی این است که این ویروس یک ویروس طبیعی است که به طور عمده توسط خفاش ها منتقل می شود و سپس توسط یک واسطه به انسان منتقل می شود.

وی با اشاره به بازگشایی رستوران ها گفت: “دوستان ما از وزارت بهداشت پروتکل بسیار ویژه ای را نوشتند که پس از عید فطر برای رستوران ها اجرا می شود.” البته این باید مطابق با نکات بهداشتی باشد. سفر آغاز شده است ، اما توصیه ما به مردم این است که نکات بهداشتی را رعایت کنید. هر سفیدی شکننده است و اتفاقات بد می تواند رخ دهد. البته باید بگویم که شرایط فعلی برای سفر مناسب نیست و شاید بهتر باشد سفر را به زمان دیگری موکول کنید.

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا