روند افزایشی کرونا در ۲ استان / پیک سومِ خوزستان با ویروس انگلیسی

معاون وزیر بهداشت با تشریح وضعیت بیماری ویروس کرونا قلب در کشور علت این بیماری در خوزستان را تشریح کرد.

در مصاحبه ای با بیگ نیوز ، دکتر ایرج حریرچی گفت: وضعیت کنونی کشور به دلیل ظهور ویروس کرونا در انگلیس و عدم رعایت دستورالعمل ها و کاهش چشمگیر انطباق با آن اتفاق افتاده است. البته اکنون رعایت دستورالعمل ها در برخی از شهرها بهبود یافته است ، اما راه حل پیروی از دستورالعمل ها و رویه های مردم و انجام اقدامات پیشگیرانه و اعمال محدودیت ها توسط کارگزاران است.

وی با اشاره به افزایش آزمایشات کرونا خصوصاً در استان خوزستان گفت: بزرگترین مشکل ما در این استان نبود قرنطینه مناسب برای بیماران است. این بدان معناست که درصدی از افراد پس از آزمون و جواب مثبت هستند ، پروتکل ها را به درستی رعایت نمی کنند ، که باید جدی تر گرفته شود.

معاون وزیر بهداشت در مورد پیشنهادات مربوط به قرنطینه استان خوزستان گفت: خوشبختانه مقامات استانی تاکنون اقدامات مقتضی را انجام داده اند که در صورت شیوع بیماری قطعاً در جلسه ستاد ملی کرونا مورد بحث قرار می گیرد. “

وی درباره پیش بینی شرایط روزهای آینده بیماری توضیح داد: وضعیت کنونی کشور از چنان ماهیتی برخوردار است که اکثر استان ها روند پایدار دارند و یا روند نزولی را تجربه می کنند. فقط در استانهای خوزستان ، چهارمحال و بختیاری روند افزایشی داریم. استان خوزستان البته اوج سوم را تجربه نکرد و اکنون با ویروس انگلیسی قله سوم بیماری را تجربه می کند.

حریرچی گفت ، “ما امیدواریم که ، اگر خداوند باشد ، شاهد افزایش موارد بیماری نخواهیم بود.” زیرا خصوصیات ویروس به گونه ای است که کوچکترین سهل انگاری می تواند ویروس را آلوده کرده و کشور را دچار مشکل کند.

انتهای پیام

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا