نکات مهم در نگهداری کمپرسور اسکرو کدام است

سرویس و نگهداری کمپرسور اسکرو یکی از مهم ترین کار هایی است که صاحبان کسب و کار وصنایع تولیدی باید بصورت منظم و دوره ای انجام بدهند. کمپرسور های اسکرو تامین کننده نیروی لازم برای راه اندازی ابزارالات بادی و پنوماتیک هستند. و اگر در خط تولید شرکتی، کمپرسور اسکرو به هر دلیلی از کار بیوفتد میتواند به قیمت از کار افتادن ان خط تولیدی تمام شود.  مستلزم گذشت چند روز تا چند هفته میشود حال اگر به مدت چند روز خط تولید نتواند به کار خود ادامه دهد ضرر های بسیار بیشتر از قیمت کمپرسور اسکرو به واحد تولیدی تحمیل خواهد شد. در صورتی که رعایت نکات سرویس و نگهداری کمپرسور هزینه و وقت کمتری را می طلبد.

روغن کمپرسور اسکرو

کمپرسور های اسکرو برای کار و جلوگیری از خوردگی قطعات از روغن استفاده می کنند.روغن باعث میشود تا گرما از ایراند کمپرسور باد به رادیاتور منتقل شود. و پس از خنک شدن دوباره به ایراند کمپرسو برگردد تا با این روش دمای ایراند کاهش بیابد. با این اوصاف روغن کمپرسور مانند خون بین ایراند ( هوا ساز کمپرسور) مخزن سپراتور و رادیاتور در جریان است، و وظایف مهمی را بردوش دارد.مجرا های ورودی و خروجی روغن برای سرویس و نگهداری کمپرسور اسکرو

سطح روغن به دلایل مختلفی میتواند در کمپرسور اسکرو کاهش بیابد. در اثر کاهش روغن کمپرسور، انتقال گرما از ایراند به رادیاتور به خوبی صورت نمیگیرد. و دمای ایراند کمپرسور بالا میرود.از طرفی کاهش سطح روغن در کمپرسور باعث میشود تا قعطات مکانیکی کمپرسور بخصوص واحد هوا ساز ان با خطر خوردگی روبرو شود.
روغن کمپرسور بعد از هر 1500 تا 2000 ساعت باید تعویض شود. زیرا کمپرسور در هنگامی که کار میکند هوا و ذرات ان را به درون ایراند میکشد .این ذرات با روغن مخلوط میشوند و باعث میشوند تا در دراز مدت مخلوطی از روغن و گل به وجود بیاید. تعویض نکردن روغن در این حالت باعث گیرپاژ کردن ایراند کمپرسور میشود. از طرفی بعداز 1500 ساعت کار ، روغن نیز خاصیت روانکاری خود را از دست میدهد.

چه روغنی مناسب کمپرسور اسکرو است؟

روغن مناسب کمپرسو اسکرو باید از نوع گرید 68 هیدرولیک باشد. در بازار دو نوع روغن هیدرولیک وجود دارد دسته اول مانند روغن پارس بابک یا هیدرو مکس ساخت ایران است وقیمت مناسبی دارند. دسته دوم روغن های خارجی مانند روغن هیدرولیک موبیل، روغن هیدرولیک شل و روغن هیدورلیک توتال قرار دارند. واضح است که قیمت و کیفیت نمونه های خارجی از روغن های ساخت داخل بیشتر است . نمونه های خارجی را میتوان بعد 3000 ساعت کارکرد نیز تعویض کرد. بهرحال به نکته های زیر توجه کنید.

زمان تعویض روغن کمپرسور اسکرو! چگونه روغن کمپرسور را تعویض کنیم؟

چگونه اب مخزن کمپرسور اسکرو را تخلیه کنیم؟

فیلتر روغن مناسب کمپرسور اسکرو؟ چگونه فیلتر روغن کمپرسور را تعویض کنیم؟

چه زمانی فیلتر سپراتور را تعویض کنیم؟

چگونه فیلتر سپراتور را تعویض کنیم؟

چه زمانی و چگونه فیلتر هوا را تعویض کنیم؟

نتیجه گیری

در این مطلب با نحوه سرویس و نگهداری کمپرسور اسکرو اشنا شدید. انجام این کارها کوچیک باعث میشود استهلاک کمپرسورکاهش بیابد و کمپرسور کمتر دچار خرابی شود.خوشحال میشویم تا سوالات خود را در مورد سرویس و نگه داری کمپرسور در قسمت کامنت ها با ما درمیان بگذارید.

 

 

خروج از نسخه موبایل