ماسک صورت برای پوست های خشک و آسیب دیده

خوشبختانه راه‌های طبیعی زیادی وجود دارد که ‌می‌توان با استفاده از آن، خشکی پوست را تا حدود زیادی درمان کرد. ما در این مقاله به معرفی روش‌های ساده و قابل دسترسی که برای بهبود حساسیت‌های پوست خشک وجود دارد، می‌پردازیم. پس اگر شما هم از ظاهر ناخوشایند و بی رنگ و روی پوست خشکتان خسته شده‌اید، حداقل یکی از این روش‌ها را امتحان کنید. البته قبل از آن لازم است شناخت خود را نسبت به پوستتان افزایش دهید. در حال حاضر، قیمت ماسک صورت کربن فعال ویتابلا در تاریخ امروز در حدود 70 هزار تومان تا 200 هزار تومان است.

آیا می‌دانید پوست خشک چه ویژ‌گی‌ها و حساسیت‌هایی دارد؟

پوست دارای لیپیدهای طبیعی است، که رطوبت را درون آن نگه می‌دارد و اجازه نمی‌دهد فاکتورهای بیرونی به پوست آسیب بزنند. زمانیکه این لیپیدها تحت تأثیر بالا رفتن سن، سبک زندگی غلط و عوامل آسیب‌زای بیرونی دچار نقصان می‌شوند، ترک‌های ریزی بر روی پوست ایجاد می‌شود. این ترک‌ها به راحتی باعث بیرون رفتن آب از پوست می‌شود و بیش از پیش به خشک شدن آن کمک می‌کنند.

ماسک‌های طبیعی برای مراقبت از پوست خشک

این ماسک‌ها غالباً از موادی تهیه می‌شود، که در هر خانه‌ای وجود دارد. اما قبل از اینکه به سراغ بهترین ماسک‌های پوست خشک برویم، باید توجه کنید که تأثیرگذاری آن‌ها در گرو استفاده منظم است.

  1. ماسک روغن زیتون و آووکادو

این ماسک تنها دو ماده تشکیل دهنده دارد، اما تأثیرگذاری آن فوری است. اسیدهای چرب موجود در  و همچنین خاصیت آنتی اکسیدانی آن، بهترین آبرسان برای پوست به حساب می‌آید. آووکادو نیز سرشار از مواد مغذی است که هم نقش آبرسان دارند و هم از آسیب‌های ناشی از خشکی پوست جلوگیری می‌کنند.

برای استفاده از ماسک صورت روغن زیتون ویتابلا بهتر است ابتدا صورت یا هر بخش دیگری از بدنتان را با اسپری آب مرطوب کنید. بعد از آن مخلوط آووکادوی له شده و روغن زیتون را بر روی آن قرار دهید. 20 دقیقه صبر کنید و سپس صورت خود را با آب سرد بشویید.

  1. ماسک روغن زیتون و شکر

شکر یک لایه بردار قوی است که سلول‌های مرده را از روی پوست حذف می‌کند. سلول‌های مرده لایه سطحی پوست، یکی از مهم‌ترین عوامل خشکی است. از طرفی همه شما با خواص فوق‌العاده روغن زیتون و عناصر موجود در آن مانند؛ اسیدهای چرب، ویتامی E و آنتی اکسیدان آشنا هستید. ترکیب این دو ماده در کنار هم، یک آبرسان اثرگذار برای پوست‌های خشک و حساس می‌سازد.

برای تهیه این ماسک کافی است که دو قاشق غذاخوری شکر را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کنید. این ماسک را دو بار در هفته به مدت 15 دقیقه بر روی پوست خود قرار داده و سپس با آب ملایم بشویید.

  1. ماسک روغن نارگیل برای قبل خواب

روغن نارگیل سرشاز از نرم‌کننده‌های طبیعی است. این عناصر فضاهای خالی پوست را پر کرده و سطح صافی ایجاد می‌کنند. بدین ترتیب رطوبت پوست به راحتی از بین نمی‌رود. از طرفی وجود انواع اسیدهای چرب در  این روغن، چربی طبیعی پوست را برمی‌گرداند. ویژگی منحصر به فرد روغن‌تراپی با روغن نارگیل این است که در همه بخش‌های بدن قابل استفاده است. یعنی شما می‌توانید هر روز این روغن را بر روی سراسر بدنتان و حتی نقاط حساسی مانند دور چشم و دور لب اعمال کنید.

روغن نارگیل یکی از بهترین روغن‌ها برای پوست خشک است، چرا که به تنهایی و بدون نیاز به هیچ ماده دیگری نیازهای این نوع پوست را برآورده می‌کند.

بهتر است قبل از خواب هر قسمتی از بدنتان یا حتی همه آن را با استفاده از این روغن چرب کنید. سپس از لباس‌هایی که نگران آسیب دیدنشان نیستید به تن کنید. صبح روز بعد تغییرات محسوسی بر روی پوستتان مشاهده می‌کنید.

  1. ماسک روغن نارگیل و کره کاکائو

برای تهیه ماسک روغن نارگیل و ، دو قاشق غذاخوری از روغن نارگیل و یک قاشق غذاخوری از کره کاکائوی ذوب شده را ترکیب کنید. سپس این ترکیب را بر روی پوست خود ماساژ دهید و اجازه دهید 15 دقیقه به همان حالت بماند. سپس با استفاده از آب ولرم، پوستتان را بشویید. این‌ کار را حداقل دو بار در هفته انجام دهید.

  1. ماسک روغن آرگان

یک گزینه ایده‌آل برای پوست خشک محسوب می‌شود. وجود اسیدهای چربی چون اسید لینولئیک و اسید هیالورونیک، از روغن آرگان یک آبرسان قدرتمند ساخته است. این روغن همچنین منبع غنی ویتامین E است. ویتامین  E نه تنها پوست خشک را مرطوب می‌کند، بلکه رطوبت را در لایه‌های آن حفظ می‌کند. به همین دلیل پوست تحت تأثیر عوامل بیرونی آسیب کمتری می‌بیند.

مواد لازم برای تهیه‌ی این ماسک‌ها به راحتی در دسترس هستند و احتمالا همین الان بیشتر این مواد را در آشپزخانه‌ی خود دارید. اگر پوست شما هم خشک است، استفاده از این ماسک‌های خانگی را به روتین مراقبت از پوست‌ خود اضافه کنید تا پوست‌تان نرم، مرطوب و درخشان شود.

۱. ماسک صورت خیار برای پوست خشک

خیار پوست را خنک و هیدراته کرده و آن را نرم و مرطوب می‌کند. ماسک صورت خیار باعث تسکین احساس خارش می‌شود، که معمولا با خشکی پوست رخ می‌دهد. از این ماسک صورت دو بار در هفته استفاده کنید.

مواد لازم

  • خیار: نصف یک عدد
  • شکر: یک قاشق غذاخوری
  1. خیار را بشویید و آن را نصف کنید و نصف دیگر را کنار بگذارید. پوست خیار را بگیرید و آن را له کنید.
  2. خیار له شده را درون یک کاسه‌ی کوچک بریزید و شکر را به آن اضافه کنید. کاسه‌ را به مدت تقریبا ۱۰ تا ۱۵ دقیقه داخل یخچال بگذارید.
  3. کاسه را از یخچال بیرون بیاورید و ماسک را به طور مساوی روی صورت‌تان قرار دهید.
  4. اجازه دهید ماسک به مدت ۱۰ دقیقه روی صورت‌تان بماند، سپس آن را با آب سرد بشویید.

۲. ماسک صورت چوب صندل و روغن نارگیل

چوب صندل خشکی تکه‌ای پوست، پوسته پوسته شدن و حساسیت پوست را درمان می‌کند. با استفاده از این ماسک علاوه بر اینکه پوست‌تان مرطوب می‌شود، رنگ و بافت پوست‌ هم بهبود پیدا می‌کند. از این ماسک صورت برای پوست خشک می‌توانید تا سه بار در هفته استفاده کنید.

مواد لازم

  • پودر چوب صندل: یک قاشق غذاخوری
  • روغن نارگیل: یک چهارم قاشق چای‌خوری
  • گلاب: یک قاشق غذاخوری
  1. پودر چوب صندل، روغن نارگیل و گلاب را در یک کاسه با هم مخلوط کنید.
  2. مخلوط به دست آمده را روی صورت‌تان بمالید.
  3. اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست‌تان بماند.
  4. ماسک را با آب سرد بشویید.

۳. ماسک صورت زرده‌ی تخم مرغ و عسل

ماسک زرده‌ی تخم مرغ یک ماسک مناسب برای پوست خشک است که بسیار مفید و مرطوب‌کننده محسوب می‌شود. در حالی‌که سفیده‌ی تخم مرغ برای از بین بردن چربی اضافی پوست موثر است، از زرده‌ی تخم مرغ می‌توان برای رفع خشکی پوست استفاده کرد. زرده‌ی تخم مرغ سرشار از چربی‌های مرطوب‌کننده است که پوست خشک را هیدراته و تغذیه می‌کنند. از این ماسک یک یا دو بار در هفته استفاده کنید.

مواد لازم

  • زرده‌ی تخم مرغ: یک عدد
  • عسل: یک قاشق چای‌خوری
  1. زرده‌ی تخم مرغ را از سفیده‌ی آن جدا کنید و آن را درون یک کاسه بریزید.
  2. زرده را با چنگال بزنید. عسل را به آن اضافه کنید و آن را دوباره بزنید تا ترکیب یک‌دست شود.
  3. ماسک به دست آمده را روی صورت‌تان بمالید و اجازه دهید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند.
  4. صورت‌تان را با آب بشویید.

۴. ماسک صورت موز و عسل

موز خواص مرطوب‌کننده، ضد چروک و ضد پیری دارد. عسل و روغن زیتون موجود در این ماسک صورت نرم‌کننده هستند و می‌توانند پوست را به طور عمیق نرم و مرطوب کنند. تولید سبوم (چربی) طبیعی توسط پوست با این ماسک صورت به راحتی تنظیم می‌شود.

در صورت تمایل می‌توانید به مواد ماسک موز، یک قاشق چای‌خوری روغن بادام یا دو قطره روغن ویتامین E اضافه کنید تا خواص آن بیشتر شود. می‌توانید این ماسک صورت برای پوست خشک را یک بار در هفته استفاده کنید.

مواد لازم

  • موز رسیده: نصف یک عدد
  • عسل: یک قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون: یک قاشق چای‌خوری
  1. موز، عسل و روغن زیتون را با یکدیگر مخلوط کنید. با یک چنگال به مواد فشار بیاورید تا یک خمیر نرم به دست بیاید.
  2. ماسک را به طور مساوی روی صورت‌تان بمالید و بعد از ۱۰ دقیقه آن را بشویید.

۵. ماسک صورت هندوانه

هندوانه به دلیل اینکه حاوی مقدار زیادی هندوانه است، گزینه‌ی خوبی برای استفاده در ماسک صورت برای پوست خشک است. لیکوپین موجود در هندوانه از پوست خشک در برابر اشعه‌های مضر فرابنفش (UV) محافظت می‌کند. عسل به حفظ رطوبتی که از هندوانه به دست می‌آید، کمک می‌کند.

این میوه‌ی خوشمزه پوست آسیب‌دیده، به‌ویژه پوستی که در اثر استرس اکسیداتیو آسیب دیده است را هم ترمیم می‌کند. با این‌حال، به تحقیقات بیشتری برای پی بردن به فواید هندوانه برای پوست خشک نیاز است. با توجه به اینکه پوست‌تان چطور به این ماسک واکنش نشان می‌دهد، می‌توانید از این ماسک تا سه بار در هفته استفاده کنید.

مواد لازم

  • آب هندوانه: یک قاشق غذاخوری
  • عسل: یک قاشق غذاخوری
  1. آب یک تکه از هندوانه را بگیرید و عسل را به آن اضافه کنید.
  2. آب هندوانه و عسل را با هم مخلوط کنید و آن را روی صورت‌تان بمالید‌.
  3. اجازه دهید ماسک به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت‌تان بماند، سپس آن را بشویید

کلام آخر

در این مقاله به معرفی ۱۷ ماسک صورت برای پوست خشک پرداختیم. اگر شما هم پوست خشکی دارید، از این ماسک‌ها استفاده کنید تا پوست‌تان نرم و مرطوب شود. اسپری ویتابلا بیز گزینه های مختلفی را برای مطابقت با روحیه و استایل شما ارائه می دهد. آنها با هم مجموعه ای از عطر را ایجاد می کنند که به شما امکان می دهد فردیت و جذابیت خود را بیان کنید.

دکمه بازگشت به بالا