قابلیت های یوتیوب پرمیوم – youtube premium چیست؟

YouTube Premium یک سرویس پولی در YouTube است که با پرداخت اشتراک ماهانه به کاربران خدمات ارائه می دهد. پخش ویدیوها بدون نمایش تبلیغات، پخش در حالت آفلاین و از همه مهمتر محتوای انحصاری ایجاد شده توسط سازندگان انحصاری یوتیوب از ویژگی های این سرویس پریمیوم است. کاربران می توانند با پرداخت 99.11 دلار در ماه به سرویس ممتاز که شامل سرویس YouTube Music Premium می شود بپیوندند.

یوتیوب پریمیوم چیست؟

همانطور که اشاره شد یوتیوب پریمیوم یک سرویس پولی در وبسایت اشتراک گذاری ویدیوی یوتیوب هست که با پرداخت حق اشتراک ماهیانه قابل استفاده است. پخش ویدیو ها بدون تبلیغات، پخش در حالت آفلاین و بدون اینترنت، امکان مشاهده محتواهای اختصاصی یوتیوب و… از ویژگی های سرویس پریمیوم یوتیوب هستند. حق اشتراک یوتیوب پریمیوم بصورت ماهیانه ۱۱/۹۹ دلار هست که امکان استفاده Youtube Music Premium نیز وجود خواهد داشت.

کمی آشنایی با اکوسیستم یوتیوب

همین ابتدا بگیم شرکت گوگل در نامگذاری سرویس های مختلف، عملکرد عجیب و گاها نادرستی دارد؛ در یوتیوب نیز این مورد وجود دارد. برای مثال بسیاری از کاربران سرویس یوتیوب رد (Youtube Red) را میشناسند که تا قبل سال ۲۰۱۸ بعنوان سرویس پولی (اشتراکی) یوتیوب شناخته میشد. اما پس از مدتی با برند سازی مجدد یوتیوب موزیک بعنوان سرویس مجزا، قسمت اشتراکی یوتیوب یعنی یوتیوب رد به Youtube Premium تغییر نام داد. حال در ادامه به معرفی کوتاه سرویس های تحت برند یوتیوب میپردازیم…

معرفی یوتیوب و تمام زیرمجموعه‌های آن

مدیران یوتوب خودشان هم گاهی از نام‌گذاری‌های عجیب و گیج‌کننده‌شان خسته می‌شوند و سعی می‌کنند تا اوضاع را به نحوی درست کنند تا جایی که تا قبل از 2018 اشتراک این سرویس YouTube Red نام داشت! اما پس از گذشت زمانی، YouTube Music از یوتوب جدا و به یک بخش مستقل تبدیل شد و اشتراک یوتیوب از YouTube Red به YouTube Premium تغییر نام یافت! البته فراموش نکنید که هم‌اکنون شما با خرید یوتیوب پرمیوم صاحب اشتراک پرمیوم یوتیوب موزیک نیز خواهید شد!

به‌صورت کلی YouTube به بخش‌های زیر تقسیم می‌شود:

●      یوتیوب پرمیوم YouTube Premium

اشتراک پولی یوتیوب است که تجربه استفاده نامحدود از یوتوب را به شما می‌دهد.

●      یوتیوب موزیک YouTube Music

سرویس پخش موسیقی یوتیوب که یکی از رقیبان اصلی برای Spotify و Applemusic است.

●      یوتیوب موزیک پرمیوم YouTube Music Premium

در واقع با خرید یوتیوب موزیک پرمیوم امکان پخش در پس‌زمینه، کیفیت بالای پخش، حذف تبلیغات و.. برای شما فعال می‌شود که در ادامه بسیار کامل‌تر توضیح خواهیم داد.

●      یوتیوب تی وی YouTube TV

یکی از بهترین سرویس‌های تلویزیون زنده همانند اشتراک Hulu که به‌زودی قابلیت خرید این اشتراک در مجازیته فراهم خواهد شد.

●      یوتیوب کیدز YouTube Kids

در واقع این اشتراک همان یوتیوب پرمیوم منتها فقط دارای محتوای مناسب سن کودکان است.

مزیت‌های سرویس پریمیوم

کاربران عضو سرویس اشتراکی یوتیوب پریمیوم، قابلیت‌های اضافه‌ای نسبت به کاربران عادی دریافت می‌کنند. در ادامه، این قابلیت‌ها را بررسی می‌کنیم:

  1. تماشای محتوا بدون تبلیغات

کاربر یوتیوب پریمیوم، تمامی محتوای موجود در سرویس را بدون تبلیغات مشاهده می‌کند. کاربر با ورود به حساب کاربری گوگل در هر پلتفرم از وب و گوشی هوشمند یا هر دستگاه استریم دیگر مانند Roku، محتوای یوتیوب را بدون تبلیغات مشاهده می‌کند.

  1. دسترسی به محتوای اختصاصی یوتیوب

با پرداخت حق اشتراک یوتیوب پریمیوم، به محتوای حرفه‌ای و اختصاصی یوتیوب دسترسی پیدا می‌کنید که عموما توسط تولیدکننده‌های حرفه‌ای این پلتفرم ساخته می‌شوند.

  1. پخش در پس‌زمینه

اگر در پلتفرم موبایل از یوتیوب استفاده کنید، حتی پس از جابه‌جایی به اپلیکیشن دیگر یا خاموش کردن نمایشگر هم صدای محتوای سرویس را می‌شنوید.

  1. دانلود ویدئوها

می‌توانید ویدئوها و فهرست‌های پخش را دانلود کرده و به‌صورت آفلاین در گوشی هوشمند یا تلبت خود مشاهده کنید.

  1. یوتیوب موزیک پریمیوم

همان‌طور که گفته شد، با پرداخت حق اشتراک یوتیوب پریمیوم، به محتوا و تمامی قابلیت‌های یوتیوب موزیک پریمیوم هم دسترسی خواهید داشت.

شاید گوگل در آینده، قابلیت‌های بیشتری را به مشترکان پولی یوتیوب پریمیوم ارائه کند. به‌هرحال برای اطلاع از این قابلیت‌ها بهترین راه استفاده از همان سرویس یوتیوب است.

آیا سرویس پرمیوم یوتیوب ارزش هزینه کردن دارد؟

در قسمت قبلی به مزایای مختلف اکانت پرمیوم یوتیوب پرداخته شد. اگر شما هم از علاقه‌مندان به سرویس یوتیوب باشید و مرتب بخواهید از این سرویس ویدئویی استفاده کنید، پیشنهاد می‌شود که هزینه اکانت پرمیوم را پرداخت کنید تا بدون هر گونه تبلیغ به راحتی به فیلم و ویدئوی مورد نظر خود دسترسی داشته باشید. همچنین قابلیت پخش ویدئو در پس زمینه با خرید اکانت پرمیوم نیز از ویژگی‌هایی است که به ارزش و اهمیت این سرویس می‌افزاید.

کمک به تولیدکنندگان محتوا یا همان یوتیوبرها

خب ممکن است بسیاری از شما از Ad-blocker برای مسدود سازی تبلیغات یوتیوب استفاده کنید که نتیجه آن عدم کسب درآمد برای تولیدکننده آن ویدئو است. اما باید این را هم در نظر بگیرید که اکثر تولیدکنندگان محتوا در یوتیوب؛ برای کسب درآمد و مخارج زندگی، شغل یوتیوبری را انتخاب کردند و راه درآمد آن‌ها از تبلیغات است! حالا شما می‌توانید با خرید اکانت پرمیوم یوتیوب، هم تبلیغاتی مشاهده نکنید و هم به یوتیوبر موردعلاقه‌تان کمک کنید.

 

یک نکته جذاب هم که باید بدانید این است که به دلیل قوانین سخت‌گیرانه یوتیوب ممکن است درآمد تبلیغات یک ویدئو برای تولیدکننده ویدئو دستخوش کاستی‌های زیادی به علت نوع ویدئو یا اتفاقات دیگر شود اما تحت هیچ شرایطی درامد وی از کاربران Premium تغییر نخواهد کرد و وی سهم خود را دریافت می‌کند.

آخرین کلمه

با خواندن این مقاله متوجه شدید که حساب YouTube Premium چیست، چه مزایایی دارد و چه خدمات دیگری را یوتیوب به کاربران خود ارائه می دهد. اکنون که از مزایای یک حساب YouTube پرمیوم مطلع شدید، آیا آماده‌اید هزینه آن را بپردازید و از این سرویس YouTube استفاده کنید؟

منبع: جهت خرید اکانت به این آدرس مراجعه کنید https://accountishop.ir/

دکمه بازگشت به بالا