ساخت آلاچیق فلزی با ایده های خلاقانه

برای محاسبه جرم کل قاب سقف ، لازم است که طول پایه های اره و سایر عناصر را محاسبه کنید ، و همچنین بخش آنها را تعیین کنید. برای اطمینان از استحکام سازه ، نصابان ماهر شرکت ویلا سقف نصب پایه ها و همچنین پاف ها را فراهم می کنند. نمودار قاب سقف gazebo اگر تمام مجموعه ها در آن نمایش داده شود ، آماده در نظر گرفته خواهد شد. تیرهای مضاعف در گوشه های سقف نصب می شوند. آنها بار اصلی را تحمل می کنند.

این قاب از دو مثلث انتهایی با همان اندازه تشکیل شده است که لگن نامیده می شوند. شکل دو شیب یکسان دیگر به شکل ذوزنقه ساخته شده است. در نقطه اتصال هر چهار هواپیما ، یک پشته تشکیل شده است. به ساختار نیمه لگن سقف دانمارکی نیز گفته می شود. به طور مشابه سقف مفصل ران ، سقف نیمه ران از دو شیب مثلثی و دو ذوزنقه ای تشکیل شده است که توسط یک پشته به هم متصل می شوند. یک ویژگی متمایز باسن مثلثی است که در قسمت بالا شکسته است. یعنی از یک مثلث بزرگ ، ذوزنقه و یک مثلث کوچک بدست می آید. هر سقف لگنی آلاچیق برگ برنده مخصوص خود را دارد.

سقف لگن دار متداول ترین است. ساخت آن از نظر صرفه جویی در مصرف مواد سودآور است. در این طرح نیازی به ساخت شیروانی نیست و از تیرهای کوتاه برای تیرچه استفاده می شود. در اجرای الاچیق فلزی مستطیل شکل ، بدون سقف مفصل ران نمی توانید کار کنید. اگر می خواهید کار شگفت انگیزی انجام دهید ، می توانید نسخه دانمارکی را ترجیح دهید. سقف های چهار شیب با ظاهر زیبایی مشخص می شوند ، استفاده از هر نوع سقف را امکان پذیر می کند ، با یک نمای خوب از آلاچیق تداخل نمی کند. این طرح برای کسانی که اشکال غیرمعمول را دوست دارند یک هدیه الهی است.

وزن کلی قاب سقف ، یعنی تمام قسمتهای تشکیل دهنده سیستم rafter را محاسبه کنید. شما می توانید بارندگی و باد را طبق مشاهدات سالانه محاسبه کنید یا داده های مربوط به یک منطقه خاص را در مقامات مربوطه دریابید. در هنگام ساخت و تعمیر ، شخصی در سقف وجود دارد که وزن او نیز باید در محاسبات در نظر گرفته شود. وزن هر وسیله ای که به طور موقت یا دائمی بر روی سقف نصب شده باشد در نظر گرفته می شود.

آنها با محاسبات کلی از سقف آینده آلاچیق ، شروع به تعیین شیب دامنه ها می کنند. این پارامتر مطابق با مشخصات شرایط آب و هوایی منطقه به طور مشابه تعیین می شود. به عنوان مثال ، برای مناطق بادی ، ساخت سقف بلند به دلیل افزایش باد ، نامطلوب است. مواد سقف را می توان از قیر یا پلی کربنات انتخاب کرد. اگر بارندگی زیادی وجود داشته باشد ، منطقی است که شیب دامنه ها را بیشتر کنید ، به عنوان مثال از 45 به 60در باره، و از کاشی های فلزی به عنوان ماده سقف استفاده کنید.

در اجرای خط الراس ، نیمی از طول آن مشخص می شود ، که مرکز آن با خط مرکزی قاب سقف تراز می شود. نقاط اتصال را در Mauerlat از اولین پرتو میانی علامت گذاری کنید. اندازه گیری نقاط اتصال پایه های راتور برای هر شیب به طور جداگانه انجام می شود. اولین بار در دیوارهای امتداد کانتور آلاچیق ، Mauerlat است که آن را با پیچ های لنگر محکم می کند.

الوار چیده شده قاب پشتیبانی سقف را تشکیل می دهد. تخت ها روی Mauerlat گذاشته شده اند. ستونهای پشتیبانی در وسط سقف به آنها متصل می شوند ، در بالای آن تیرچه ای به قطر 100X200 میلی متر گذاشته شده است. این نقطه قوت خواهد بود. با کمک یک سطح و یک ریل اندازه گیری ، نوار پشته دقیقاً در مرکز قاب پشتیبانی تنظیم می شود. برای ثبات ، پست های پشتیبانی با پشتیبانی های موقتی تقویت می شوند.

قاب چهار طبقه را می توان در سبک های مختلف ساخت. به عنوان مثال ، گسترش برآمدگی ها و نصب تیرهای گوشه ای قوس دار ، سقف زیبایی به سبک چینی ایجاد می کند. از نظر مقاومت ، سقف های لگن دار از این نظر برتر هستند. ویژگی این طرح باد کم است که به دلیل آن در برابر وزش شدید باد مقاوم است.

اگر شیب دامنه ها به درستی محاسبه شده باشد ، در زمستان برف زیادی روی سقف آلاچیق باقی نمی ماند. سازه های چهار شیب با عمر طولانی بدون تعمیرات مکرر متمایز می شوند. از معایب سقف چهار طبقه می توان پیچیدگی خاصی از ساختار را نام برد که به محاسبات دقیق ، ترسیم نقشه ها و ساخت صحیح سیستم رفورم نیاز دارد.

صفحات اردواز به رنگ بتن بوده و قابلیت رنگآمیزی نیز دارند. در طی مراحل ساخت شیروانی، صفحات اردواز بهصورت پلهای در سطوح فوقانی ساختمان با شیبهای مختلف نصب میشوند. شما میتوانید از تنوع در طرحهای زیبای آردوازهای امروزی استفاده کنید و آردوازی شیک و مدرن و مطابق با سلیقه خود برای سردرب حیاط و ساختمان انتخاب کنید. علاوه بر این، شما میتوانید هر یک از طرحهای موجود را در رنگهای متنوع خریداری کنید و تناسب رنگ میان سردرب با نمای خارجی و درب ساختمان حفظ شود.

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا