خواص آلوئه ورا برای چروک پوست صورت

چین و چروک صورت جزو مشکلات رایجی است که اغلب افراد با آن درگیر می‌شوند. همین مورد سبب شده تا بشر از دیرباز به فکر راهکارهایی برای آن باشد. استفاده از گیاه آلوورا برای رفع این موضوع در گذشته دور هم بسیار مرسوم بوده است. با این وجود بخش زیادی از مردم اطلاعی درباره خواص آلوورا برای چروک پوست صورت ندارند.

این ماده می‌تواند برای رفع التهاب، کاهش جوش و مرطوب سازی پوست صورت مورد استفاده قرار گیرد. با این وجود بایستی بدانید آلوورا می‌تواند تأثیر بسیار شگرفی در درمان چین و چروک های صورت داشته باشد. ما در ادامه این مقاله قصد داریم تا مروری بر روی خواص آلوورا برای چین و چروک پوست صورت داشته باشیم. لذا اگر شما هم به دنبال یک راهکار مناسب و ایده آل برای کاهش چروک و صورت خود هستید، بهتر است ما را تا انتهای این مقاله همراهی نمایید.

اگر اطلاعی از بهترین کرم دور چشم نمیدانید با ما تماس بگیرید

چروک صورت چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم به بررسی خواص آلوورا برای چروک پوست صورت بپردازیم، بهتر است ابتدا با ماهیت این مشکل آشنا شوید. در واقع درک چیستی آن می تواند به شما کمک کند تا راهکارهای درمانی را بهتر و البته بهینه‌تر برای آن انتخاب نمایید.  چین و چروک صورت به حالتی گفته می‌شود که در آن پوست صورت فیبرهای کلاژن و الاستین خود را از دست می‌دهد. همین فاکتور باعث می‌شود تا پوست حالتی شل و افتاده به خود بگیرد.

بر همین اساس است که چروک های مختلفی بر روی پوست صورت نمایان می‌شود و این در نوع خود سبب می‌شود تا پوستی خسته و یا پژمرده داشته باشیم. این فاکتور به نوبه خود می تواند شما را پیرتر از سن فعلی تا نشان دهد که این در نوع خود تأثیر منفی بر روی اعتماد به نفس افراد دارد. در حالت کلی عوامل مختلفی برای ایجاد چین و چروک صورت وجود دارد. افزایش سن، استفاده از دخانیات، به کارگیری مواد آرایشی نامناسب، قرار گیری مداوم در معرض نور خورشید، تکرار مداوم حرکات صورت مانند خندیدن، ادا درآوردن و…. از جمله عواملی است که می تواند موجب بروز جوش صورت شود.

لازم به ذکر است که شاید در این میان اشعه نور خورشید را یکی از موثرترین فاکتورهایی دانست که موجب بروز این معضل می شود. در واقع اشعه های خورشید باعث از بین‌بردن فیبرهای کلاژن و الاستین می‌شود که این در نوع خود چین و چروک صورت را به همراه داردـ البته باید عنوان کنیم که کاهش رطوبت پوستی، کاهش چربی طبیعی پوست، کم شدن میزان آب سلول های پوستی و موارد مشابه از دیگر دلایلی است که می تواند در نهایت چین و چروک صورت را به همراه داشته باشد. بر همین اساس است که هر روش و یا راهکاری که بتواند این معضلات را برطرف کند، در نهایت می‌تواند چین و چروک صورت را هم کاهش دهد.

آلوورا چیست؟

آلوورا را میتوان یکی از گیاهان گرمسیری دانست که از دیرباز برای امور دارویی مورد استفاده قرار می گرفته است. در واقع آلوورا سالیان زیادی است که برای رفع مشکلات پوستی، درمان سوختگی، التهاب خارجی، رفع جوش های صورت، مرطوب سازی و درخشندگی، کاهش لکه های پوستی و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خواص آلوورا برای چروک پوست صورت

همانگونه که تا به این لحظه دریافته اید، آلوورا با توجه به ترکیبات منحصر به فردی که در خود دارد، می تواند ریشه اصلی چین و چروک را از بین ببرد. باید عنوان کنیم این ماده با توجه به ترکیبات منحصر به فرد خود، می تواند دلایل ایجاد کننده چین و چروک را از بین ببرد. در واقع آلوورا دارای مولکول های منحصر به فردی به نام استرول است. استرول ها می توانند باعث تولید مجدد کلاژن و الاستین شوند.

از طرفی دیگر این ماده در ساخت اسید هیالورونیک موثر است. این ماده می‌تواند به جوانسازی پوست صورت کمک کند. ژل آلوورا خاصیت آبرسانی هم دارد. در واقع این ماده می‌تواند میزان آب  میان بافتی و آبرسانی به بافت‌های پوستی را افزایش دهد. این فاکتور باعث می شود تا پوست صورت پر تر و سفت تر دیده شود. به همین جهت است که این ماده می‌تواند برای بین بردن جای چین و چروک های سطحی بسیار موثر باشد.

وجود ویتامین E و C موجود در این ماده، فاکتور دیگری است که می تواند در درمان چین و چروک های پوست صورت موثر باشد. در واقع این دو ویتامین نه تنها به روشن سازی پوست کمک می کنند، بلکه باعث ترمیم سلولهای پوستی هم می‌شوند که این فاکتور در نهایت منجر به جوانسازی بهتر پوست صورت می شود.

البته این موارد تا قبل از سال ۲۰۰۹ میلادی تنها در حد تئوری بود. اما در این سال آزمایش های مختلفی صورت گرفت که توانست این موضوع را تائید کند. برای مثال در همان سال آزمایشی بر روی تعدادی زن سالم ۴۵ ساله صورت گرفت. این زنان روزانه دست کم  ۱۲۰۰ میلی گرم آلوورا در روز دریافت می کردند. بعد از گذشت سه ماه میزان چین و چروک های صورت این افراد به طرز قابل توجهی کاهش یافته بود. دقیقاً مطالعه مشابهی هم در سال ۲۰۱۵ صورت گرفت که توانست نتایج مشابهی را ثابت کند.

با این تفاوت که در این سال آزمایش صورت گرفته بر روی بیش از ۵۰ زن در بازه سنی ۲۰ تا ۵۰ سال انجام شد. نتیجه ای که به دست آمد،  موثر بودن آلوورا در کاهش چین و چروک های صورت را نشان میداد. مجموع این موارد در کنار هم دیگر سبب شده تا بسیاری از افراد استفاده از آلوورا برای کاهش چین و چروک صورت را پیشنهاد کنند. با این اوصاف کم نیستند افرادی که از خواص آلوورا برای چین و چروک پوست صورت بی اطلاع هستند.

آلوئه ورا برای چروک دور چشم |آلوورا برای چروک دور چشم نی نی سایت

نحوه استفاده از آلوورا برای چین و چروک صورت

بدون شک تا به این لحظه دریافته اید که آلوورا می‌تواند برای پوست صورت نتایج بسیار معجزه‌آسایی را به همراه داشته باشد.  برهمین اساس است که در طی سالهای گذشته روش های درمانی و شیوه های مختلفی جهت استفاده از آلوورا برای چین و چروک صورت خلق شده است. اما در ادامه برخی از رایج ترین و البته موثر ترین راهکارهای درمانی بر پایه آن را برای شما عزیزان شرح دهیم داده ایم.

کرم روز جوانساز و ضد چروک ویتامین سی و کیوتن باله آ اصل

ترکیبات : ویتامین C ، E ، Q10 – حاوی ضد آفتاب و مقابله با اشعه فرابنفش نورخورشید – انرژی دهنده و سفت کننده بافت پوست – افزایش خاصیت کشسانی و ارتجاعی پوست – آبرسانی ۲۴ ساعته و مرطوب کننده لایه های پوست – بافت سبک،نرم و لطیف – جذب سریع و آسان و …..

ماسک آلوورا و ماست برای کاهش چین و چروک صورت

مواد مورد نیاز:

  1.  یک قاشق آرد نخود
  2. یک قاشق ماست
  3.  یک قاشق ژله آلوورا
  4. نصف قاشق پودر پوست پرتقال

مدت زمان استفاده: ۳۰ دقیقه

دلیل اثرگذاری:

ماست از جمله ترکیباتی است که  تاثیر زیادی در شفاف سازی پوست صورت و کاهش چین و چروک آن دارد. همین مورد هم باعث می‌شود که برای جوانسازی و شادابی پوست صورت موثر باشد. آرد نخود هم به نوبه خود می‌تواند باعث لایه برداری و درخشش بیشتر پوست شود.

پوست پرتقال سرشار از ویتامین c است که می تواند به جوان سازی و بازسازی لایه های پوستی کمک کند. مجموع این موارد در کنار همدیگر می تواند موجب بهبود چین و چروک های صورت شود.

نحوه استفاده

ابتدا مقداری پوست پرتقال را کنده و در معرض آفتاب قرار دهید تا به حالتی خشک و ترد  تبدیل شود. سپس پودر آن را با مواد یاد شده ترکیب نمایید تا حالتی ژله ای و خمیری بدست آورد. خمیر به دست آمده را بر روی پوست صورت خود بمالید و بگذارید تا ۳۰ دقیقه بماند. بعد از این مدت زمان آن را با آب سرد بشورید.  تکرار مداوم این کار می تواند به کاهش چین و چروک صورت شما کمک کند.

ماسک آلوورا و عسل برای کاهش چین و چروک صورت

مواد مورد نیاز:

  1.  نصف قاشق عسل
  2.  یک برگ آلوورا

مدت زمان استفاده: ۱۵ دقیقه

دلیل اثرگذاری

عسل از جمله ترکیباتی است که می تواند به لایه برداری و جوانسازی پوست صورت کمک کند. این ماده دارای ترکیبات آنتی باکتریال ویژه است که به بین بردن آلودگی و روشن شدن بیشتر پوست صورت کمک می‌کند. ترکیب این ماده در کنار آلوورا می‌تواند نتایج بسیار موثری را به همراه داشته باشد.

نحوه استفاده

ابتدا  برگ آلوررا را درون آب گرم بجوشانید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که برگ آلوورا نرم شود.  سپس برگ را خارج کرده و آن را کامل له نمایید تا حالت خمیری شکل به خود بگیرد. پس از آن مقداری عسل را به آن اضافه کنید. ترکیب به دست آمده را به آرامی بر روی پوست صورت خود بمالید و بگذارید تا ۱۵ دقیقه بماند.

بعد از این مدت زمان صورت خود را به وسیله آب سرد بشورید. تکرار مداوم این کار به شما کمک می کند تا پوستی عاری از چین و چروک داشته باشید. البته باید در نظر بگیرید که این روش بیشتر برای پوست های چرب مناسب است.

ماسک ژل آلوورا و روغن زیتون برای کاهش چین و چروک صورت

مواد مورد نیاز:

  1.  یک قاشق ژله آلوورا 
  2. مقداری روغن زیتون 

مدت زمان استفاده: ۲۰ دقیقه

دلیل اثرگذاری

روغن زیتون می‌تواند موجب افزایش آبرسانی و رطوبت پوست شود. این فاکتور به نوبه خود در حجیم کردن و پر نشان دادن صورت تاثیر زیادی دارد.   این فاکتور عموماً برای پوست های خشک یک امتیاز بسیار بزرگ به حساب می‌آید. به همین جهت استفاده از این ماده عموماً برای پوست های خشک می تواند نتایج بهتری را به همراه داشته باشد.

نحوه استفاده

ژل آلوورا را به همراه روغن زیتون با یکدیگر ترکیب کنید تا ماده خمیری یا ژله ای به دست آید. پس این ماده را به آرامی بر روی پوست صورت خود بمالید و بگذارید تا ۲۰ دقیقه در همین حالت به مناسبت به وسیله آب سرد بشورید. استفاده از آب سرد باعث می‌شود تا رطوبت این ماسک در لایه های پوستی ذخیره شود. این فاکتور به نوبه خود اثرگذاری آن را افزایش می دهد.

ماسک آلوورا و خیار برای چین و چروک صورت

مواد مورد نیاز:

  1.  دو قاشق آب خیار
  2. یک قاشق ماست
  3.  یک قاشق ژله آلوورا 
  4. سه قطره گلاب

مدت زمان استفاده: ۱۵ دقیقه

دلیل اثرگذاری

خیار جزو ترکیباتی است که می‌تواند موجب افزایش آبرسانی پوست صورت و البته کاهش چین و چروک های آن شود. این ماده تاثیر زیادی در افزایش آب میان بافتی و افزایش رطوبت پوستی دارد. این فاکتور در کنار خواص ماست، گلاب و آلوورا می تواند نتایج بسیار موثری را برای درمان چین و چروک خلق کند.

نحوه استفاده

ترکیبات یاد شده را مطابق با اندازه های آنان با یکدیگر مخلوط کرده و به خوبی ترکیب نماید.  ماده به دست آمده را به آرامی بر روی پوست صورت خود بمالید و بگذارید تا ۱۵ دقیقه بماند. بعد از این مدت زمان آن را به وسیله آب سرد بشورید. تکرار مداوم این کار می تواند به کاهش چین و چروک های پوست صورت شما کمک کند.

راهکار ساده برای درمان چین و چروک صورت

اگر چه خواص آلوورا برای چروک پوست صورت بسیار زیاد است، اما این موارد در برخی از پوست ها منجر به بروز حساسیت می‌شود. از طرفی دیگر این ماده ممکن است در پوست برخی افراد نتایج معکوسی را به همراه داشته باشد. بر همین اساس است که اغلب افراد به دنبال استفاده از راهکارهای میان برمی گردند.

این افراد عموما استفاده از ماسک ورقه ای صورت را ترجیح می دهند. چرا که تولیداتی با ایمنی بالا و عوارض اندک هستند. محصول زیر یکی از انواع است کلاژن نوعی پروتئین است که به ساختار پوست استحکام می‌بخشد و منجر به سفت و جوان ماندن آن خواهد شد. متأسفانه از 30 سالگی به بعد میزان تولید کلاژن پوست ما کاهش پیدا می‌کند و ما باید با مراقبت‌های لازم و استفاده از محصولات مراقبتی صحیح به تولید بیشتر آن کمک کنیم. یکی از روش‌ها نیز استفاده از خواص آلوئه ورا برای چروک پوست صورت است که البته بهتر است از محصولات بر پایه این ماده استفاده شود تا با مصرف مستقیم آن دچار آلرژی نشویم. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد خواص بی‌نظیر آلوورا برای چین و چروک صورت به دست آورید در ادامه با ما همراه شوید.

هیچ یک از ما دوست نداریم وقتی مقابل آینه می‌ایستیم ببینیم پوستمان دچار چین و چروک شده است یا بر تعداد چروک‌هایمان افزوده شده است. اگر از سنین جوانی بخصوص از 30 سالگی به بعد که میزان تولید کلاژن در پوست ما کم می‌شود به مراقبت‌های پوستی مانند پاکسازی روزانه، فیشیال ماهیانه و … اهمیت دهیم، قطعاً می‌توانیم روند پیری پوست را کند نموده و از پیری زودرس جلوگیری کنیم.

آلوئه‌ورا نوعی کاکتوس است که در منطقه استوایی بیشترین رشد را دارد و هزاران سال است که از خاصیت آلوئه‌ورا برای چروک پوست صورت و درمان بسیاری از بیماری‌های پوستی دیگر در طب سنتی و طب جدید استفاده می‌شود.

در گذشته از خاصیت آلوئه‌ورا برای چروک پوست صورت تنها به‌صورت استفاده موضعی و مستقیم ژل آلوئه‌ورا استفاده می‌شد که ممکن بود باعث ایجاد آلرژی‌هایی مانند خارش، التهاب، قرمزی و … شود؛ اما امروزه از این ماده به‌صورت فرموله شده در محصولات مراقبت پوستی به‌عنوان پایه استفاده می‌شود که می‌تواند به‌خوبی برای جوانسازی پوست و جلوگیری از چین و چروک مؤثر واقع شود.

امروزه به دلیل خواص درمانی و آبرسانی قوی آلوئه‌را برای خط و خطوط صورت به‌طور گسترده‌ای از این گیاه به‌عنوان یک ماده اصلی در انواع محصولات مراقبت از پوست در بازار استفاده می‌شود.

ژل آلوئه‌ورا که از پالپ یا ماده درونی گیاه آلوئه‌ورا تهیه می‌شود، معمولاً به‌صورت موضعی روی پوست مالیده می‌شود. همچنین می‌توان آن را به‌صورت خوراکی به شکل مکمل ژل یا قرص مصرف کرد. بااین‌حال، با توجه به اینکه امکان واکنش‌های مختلف پوستی به ماده اصلی آلوئه ورا وجود دارد توصیه می‌شود برای بهره بردن از خواص آلوئه ورا برای چروک پوست صورت از محصولات فرموله شده بر پایه این گیاه استفاده نمایید.

نتایج تحقیقات مختلف در زمینه خاصیت آلوئه‌ورا برای چروک پوست صورت نشان می‌دهد مصرف مکمل‌های آلوئه ورا به دلیل ترکیبات خاص آنتی‌اکسیدانی که دارد می‌تواند به‌خوبی ظاهر چین و چروک را کاهش دهد.

به‌عنوان‌مثال در مطالعه‌ای در سال 2009، دانشمندان چین و چروک و خاصیت ارتجاعی پوست 30 زن سالم بالای 45 سال را در حالت عادی اندازه‌گیری کردند. سپس به‌طور تصادفی به هر شرکت‌کننده در روزهای پشت سر هم مکمل‌های ژل آلوئه ورا دادند.

نیمی از زنان دوز نسبتاً کم (1200 میلی‌گرم در روز) و نیمی دیگر دوز نسبتاً بالا (3600 میلی‌گرم در روز) از این مکمل‌ها را دریافت کردند. مدت‌زمان انجام این تحقیق 90 روز ادامه پیدا کرد.

در پایان مطالعه، محققان متوجه شدند که چین و چروک، خاصیت ارتجاعی و تولید کلاژن در هر دو گروه به نسبت مکمل‌هایی که استفاده کرده بودند کاملاً بهبود یافته است.

همچنین یک مطالعه دیگر در زمینه خواص آلوئه ورا برای چروک پوست صورت در سال 2015 انجام شد که نتایج مشابهی را گزارش کرد. شرکت‌کنندگان در این تحقیق که شامل 54 زن 20 تا 50 ساله بودند، به مدت 8 هفته، قرص مکمل آلوئه ورا مصرف کردند. البته برای مقایسه به نیمی از زنان مکمل آلوئه ورا و به نیمی دیگر داروهای با تأثیرات مشابه داده شد. در پایان در زنانی که مکمل‌های آلوئه ورا مصرف کردند، چین و چروک صورت به‌طور قابل‌توجهی بهبود پیدا کرده بود.

به‌طورکلی به گفته محققان، آلوئه ورا دارای مولکول‌هایی است که استرول نام دارند. این استرول‌ها می‌توانند منجر به تولید کلاژن و اسید هیالورونیک بیشتر شوند که هر دو به پوست کمک می‌کنند رطوبت و حالت ارتجاعی و جوانی خود را حفظ کند. درنتیجه، چین و چروک کمتر به نظر می‌رسد. اسید هیالورونیک مانند کلاژن یک ماده طبیعی در بدن است که رطوبت پوست را حفظ می‌کند و کمبود آن در پوست می‌تواند منجر به خشکی پوست و ایجاد چین‌وچروک‌های بیشتر یا زودرس شود.

البته نمی‌توان گفت تنها مصرف آلوورا برای چین و چروک صورت کافیست و به‌طور کامل شما را از شر چین و چروک خلاص می‌کند. بااین‌حال، نتایج تحقیقات مختلف در زمینه خواص آلوئه ورا برای چروک پوست صورت نشان می‌دهد که ترکیبات این گیاه می‌تواند منجر به بهبود بافت پوست و کاهش ظاهر چین و چروک شود.

درحالی‌که بیشتر مطالعات انجام شده برای مشخص شدن خواص آلوئه ورا برای چروک پوست صورت بر روی مصرف مکمل آلوئه ورا به‌صورت خوراکی تمرکز کرده‌اند، شواهد تجربی نشان می‌دهد که مصرف ژل آلوئه ورا به‌صورت موضعی نیز می‌تواند برای کاهش چین و چروک و جوان ماندن پوست مؤثر باشد؛ زیرا این گیاه ذاتاً دارای اثر مرطوب‌کنندگی است که خشکی را کاهش می‌دهد و چین و چروک را کمتر به چشم خواهد آورد.

همان‌طورکه قبلاً نیز بر آن تأکید کردیم مجدد توصیه می‌کنیم در رابطه با مصرف آلوورا برای چین و چروک صورت بهتر است به جای مصرف مستقیم ژل آلوئه ورا از محصولات مراقبتی فراوانی که در بازار بر پایه این گیاه تولید شده‌اند و به‌صورت فرموله شده می‌توانند اثرات مفیدتری برای شما داشته باشند، استفاده کنید.

واکنش پوست افراد مختلف نسبت به مواد طبیعی بسیار متفاوت است. به همین دلیل ممکن است با مصرف مستقیم این ژل دچار آلرژی‌های مختلفی مانند خارش و سوزش شوید. در این زمینه برای استفاده از محصولات بر پایه ژل آلوئه ورای مناسب پوستتان می‌توانید با یک متخصص پوست خوب نیز مشورت کنید.

بااین‌حال، اگر اصرار دارید که از خود ژل آلوئه ورا استفاده کنید حتماً قبل از استفاده آزمایش پچ را انجام دهید؛ یعنی مقداری از ژل را روی قسمت کوچکی از پوست بدن امتحان کنید و بعد از چند ساعت اگر واکنشی ایجاد نشد برای سایر قسمت‌ها استفاده نمایید.

برای این کار کافیست یک ظرف ژل آلوورا را از داروخانه خریداری کنید. اگر ساکولنت‌های آلوئه‌ورا یعنی خود این گیاه در منطقه‌ای که زندگی می‌کنید رشد می‌کند نیز می‌توانید یک برگ تازه را ببرید و ژل آن را خودتان جدا کنید. بسیاری از عطاری‌ها نیز این برگ‌ها را به‌صورت تازه به فروش می‌رسانند.

در پاسخ به سؤال آلوورا چه مدت باید روی پوست بماند باید بگوییم درصورتی‌که آزمایش پچ را انجام دادید و متوجه شدید استفاده از این ژل برایتان بی‌خطر است، مراحل زیر را برای استفاده از خواص آلوئه‌را برای خط و خطوط صورت دنبال کنید:

  صورت خود را با یک پاک‌کننده ملایم مخصوص پوست خودتان تمیز کرده و کاملاً خشک کنید.

   در مرحله بعد با انگشتان تمیز یا برس مخصوص ماسک، لایه‌نازکی از ژل را روی پوست خود بمالید.

   بگذارید این ماسک طبیعی به مدت 5 تا 10 دقیقه روی پوستتان بماند. اگر به اینکه آلوورا چه مدت باید روی پوست بماند توجه نکنید و آن را برای مدت طولانی‌تری روی پوست بگذارید، ممکن است به جای آبرسانی و جوانسازی پوست، منجر به خشکی یا سوزش آن شود.

   در پایان پوستتان را با آب خنک شسته و به آرامی با یک حوله نرم خشک کنید.

   بلافاصله نیز با یک مرطوب کننده پوستتان را مرطوب کنید.

  می‌توانید از این ماسک روزی یک بار استفاده نمایید.

که تاثیرات بسیار مثبتی در درمان چین و چروک صورت دارد.

ماسک صورت ورقه ای لیفتینگ و ضد چروک کلاژن فارم استی

ترکیبات اصلی : کلاژن هیدرولیز شده ، عصاره فندق ،بابونه و گیاه هاملیا – افزایش خاصیت ارتجاعی و کشسانی پوست – کنترل میزان تولید چربی و سبوم پوست – کاهش چین و چروک و خطوط پوست – آبرسانی و هیدراتاسیون فوق العاده عالی – بهبود تولید سنتز کلاژن و الاستین – جلوگیری از پیری زودرس پوست و …..

 

دکمه بازگشت به بالا