خرید ملک در ترکیه برای اقامت دائم

شاید در مورد قانون جدید خرید ملک برای اخذ اقامت ترکیه شنیده باشید. بر اساس این قانون، مبلغ سرمایه گذاری برای خرید ملک مسکونی و داشتن اقامتگاه قابل افزایش ترکیه از 75000 دلار به 200000 دلار تغییر کرده است. بر این اساس تغییراتی در روند اخذ اقامت برای شهروند ترکیه ایجاد شده است که در مقاله بعدی به تفصیل توضیح خواهیم داد.

قانون مسکن ترکیه از 75000 دلار تا 200000 دلار در همه شهرها متغیر است.

قیمت ملک برای خرید ملک در ترکیه در شهرهای بزرگ 75000 دلار است اما در همه شهرها به 200000 دلار تغییر کرده است. طبق این قانون تعداد معاینه املاک (برگه صلاحیت) دیگر ملاک گوچ (اداره مهاجرت ترکیه) نیست و مبلغ درج شده در اسناد ملکی مهم می شود. به این معنی که در روزی که می خواهید به ملک خود مالکیت بدهید، مبلغ لیر درج شده در سند ملک با توجه به نرخ ارز بانک مرکزی در آن روز باید معادل 200 هزار دلار باشد.

این قانون از 16 اکتبر 2023 برای افرادی اعمال می شود که اسناد ملکی را تعیین کرده اند. بنابراین، اگر قبل از این تاریخ سند تعیین شده دارید، می توانید طبق قانون قبلی برای اقامت ترکیه اقدام کنید. این قانون در روزنامه رسمی ترکیه گنجانده نشده است و از تاریخ انتشار توسط اداره مهاجرت ترکیه به شدت اجرا شده است.

شهروندی ترکیه همچنان با 400000 دلار اعطا خواهد شد، اما هشدار ما به متقاضیان پاسپورت ترکیه این است که در اسرع وقت این کار را انجام دهند. زیرا امکان افزایش جمعیت وجود دارد. برای خرید خانه و اخذ اقامت ترکیه یا پاسپورت با تیم مجرب ترک خانه ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان بهره مند شوید.

اطلاعات مهم برای اخذ اقامت ترکیه

با تغییراتی که در قانون اقامت ترکیه ایجاد شده است، سوالات و نگرانی های زیادی برای متقاضیان و کسانی که نگران تغییرات سایر جزئیات قوانین اقامت ترکیه هستند ایجاد شده است. در این قسمت از مقاله تمام نکات مهمی که در هنگام خرید خانه باید در اخذ اقامت ترکیه رعایت کنید را برای شما شرح می دهیم:

1) خانه شما نباید در یک منطقه ممنوعه باشد

برای این کار باید نام محله و مساحت ملکی را که قصد خرید آن را دارید در سند تایید کنید و آن را با لیست مناطق ممنوعه اداره گوچ بررسی کنید. این به این دلیل است که اگرچه در برخی مناطق کاملاً ممنوع اعلام شده است، اما در مناطق دیگر همچنان می توانید ملک خریداری کنید.

2) حداقل ارزش ملک طبق سند باید 200000 دلار باشد

طبق قانون جدید، اگر می خواهید قبل از 16 اکتبر 2023 ملکی بخرید، باید این قانون را رعایت کنید. در ترکیه ارزش ملک را لیر می نویسند و روزی که اسم سند را می گیرید باید ارزش سند برابر با 200 هزار دلار با نرخ بانک مرکزی باشد.

3) خانه باید مسکونی و مناسب برای سکونت باشد

مطمئن شوید که مکان شما احساس می کند که در آن زندگی می کنید و در آن زندگی می کنید. اموال در دست ساخت و آماده سازی پیش فروش از این قاعده مستثنی است.

4) در هر خانه فقط یک بزرگسال یا یک خانواده می توانند اقامت داشته باشند

اگر خانواده هستید، فقط والدین و فرزندان زیر 18 سال می توانند اقامت داشته باشند. اگر فرزندان بالای 18 سال دارید، باید خانه آنها را به روش دیگری تهیه کنید یا خانه دومی بخرید تا خانه آنها را به دست آورید.

البته طبق قانون جدید، کودکان 18 تا 23 ساله که ازدواج نکرده و در حال تحصیل هستند و نام آنها در سند درج شده است می توانند اقامت ترکیه را دریافت کنند. اما هنوز به طور رسمی از سوی اداره مهاجرت ترکیه تایید نشده است.

5) اسناد ملک باید به نام یک نفر باشد

اسکان توسط شراکت ارائه نمی شود، حتی اگر سهم شما از ملک 200000 دلار باشد. در مورد خانواده هم همینطوره مدارک باید به نام یکی از والدین باشد که در این صورت به والدین نامبرده مسکن تاشیماز و بقیه اعضای خانواده مسکن داده می شود.

توجه داشته باشید که این قانون جدید اقامت برای افرادی اعمال می شود که اسناد ملک خود را پس از تاریخ 16/10/2023 فهرست کرده اند و کسانی که اسناد ملکی آنها قبل از تاریخ 16 درج شده است، از 75000 دلار مشمول همان قانون هستند.

علاوه بر این، این قانون برای تمام شهرهای ترکیه معتبر است. یعنی اگر در هر شهری بخرید و زندگی کنید مشمول این قانون خواهید شد.

راه حل

تغییر قوانین اقامت و شهروندی ترکیه چیزی است که ما منتظر آن بوده ایم. تجربه نشان داده است که قوانین پاسپورت و شهروندی پس از این به روز رسانی جدیدی خواهند داشت و به نظر نمی رسد که کار آسان تر شود. پس اگر قصد سرمایه گذاری دارید، فرصت ها را از دست ندهید. کارشناسان فارسی زبان ترکی داخلی شرکت مهاجرتی در ترکیه بهترین پیشنهادات و جدیدترین فرصت های سرمایه گذاری را با اطلاعات به روز در اختیار شما قرار می دهند. اکنون با ما تماس بگیرید.

خروج از نسخه موبایل