بهترین ورژن فتوشاپ کدام است؟ بهمراه معرفی آخرین ورژن فتوشاپ

بهترین ورژن فتوشاپ کدام است؟ احتمالا این سوال خیلی از شماهاست! به هرحال حالا که در زمینه گرافیک و طراحی قدم برداشتید، دوست دارید بهینه ترین و کاربردی ترین نسخه فتوشاپ را دانلود و نصب کنید و این کاملا حق شماست! اما از آنجایی که نسخه های مختلفی از این برنامه در اینترنت وجود دارد، شاید پاسخ به این سوال کمی چالش برانگیز باشد!

درست به همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفتیم به ورژن های مختلف فتوشاپ نگاهی دقیق بیندازیم و بهترین نسخه فتوشاپ را بر اساس کاربرد و نیاز شما معرفی کنیم! توجه داشته باشید که اگر سخت افزار ضعیفی روی سیستم خود دارید، همیشه بهتر است از نسخه های قدیمی تر و پرتابل فتوشاپ استفاده کنید تا در هنگام کار کردن با برنامه به مشکل نخورید!

در این مقاله علاوه بر کاوش بین نسخه های مختلف، انواع برنامه فتوشاپ ( المنت، لایت روم  و … ) و تفاوت آن ها را نیز مورد بررسی قرار می دهیم. پس حتما این مقاله را به صورت کامل مطالعه کنید و پس از آن به بخش دانلود وبسایت سر بزنید و بهترین ورژن فتوشاپ را دانلود و نصب کنید!

اول به این سوال پاسخ دهید! چجور عکاسی هستید؟

بهترین نسخه فتوشاپ برای شما کدام است؟

Photoshop Elements یک نسخه جمع و جور فتوشاپ برای کاربران ابتدایی و عکاسان تازه کار می باشد! این نسخه، قابلیت های بسیاری مانند فتوشاپ را در خود جای داده است که نیاز ابتدایی کاربران را برطرف می کند اما اگر به دنبال قابلیت های حرفه ای تر مثل طراحی سه بعدی و یا ویرایش پیشرفته ویدئو می گردید، بهتر است سراغ این نسخه نروید!

از کجا ورژن فتوشاپ را بفهمیم |بهترین فتوشاپ عکس

با استفاده از Photoshop Elements می توانید عکس های خودتان را روتوش کنید، لکه های پوستی را پاک کنید، به تصاویر خود پس زمینه اضافه کنید، عکس خودتان را برش دهید و یا بچرخانید، رنگ بندی عکس های خود را ارتقا بخشید و یا به عکس های خودتان افکت اصافه کنید! همچنین می توانید با استفاده از قالب های پیش ساخته برنامه تصویر دلخواه خودتان را بسازید و یا به آن ها قاب و یا کادر اضافه کنید. یک نرم افزار ساده برای ویرایش ویدئو نیز در این برنامه وجود دارد که بیشتر به درد ویرایش ویدئوهای وب کم لپ تاپ و یا ویدئوهای گوشی هوشمند شما می خورد.

با دوره آموزش فتوشاپ رایگان به صورت کاملا پروژه محور و مقدماتی، Photoshop جدید و آخرین نسخه را یاد گرفته و طراحی لوگو و پوستر را شروع کنید

در فتوشاپ Elements، همه چیز دارای راهنماست! این بدین معناست که اگر روی ابزار مختلف نگه دارید کاربرد آن ها به صورت یک ویدئو و متن به شما نشان داده می شود. همچنین می توانید برای یادگیری بهتر این نسخه از ویدئوهای یوتیوب و یا مقالات رایگان در سرتاسر اینترنت استفاده کنید! بهتر است برای شروع یادگیری این نسخه، اصول و کاربرد ابزارهای ابتدایی مثل کراپ، براش، تغییر سایز و … را یاد بگیرید و روی تصاویر ساده تری کار کنید! بعد از آن که حرفه ای تر شدید می توانید سراغ عکس های پیچیده تری بروید و از باقی امکانات برنامه نیز استفاده کنید! اما یادتان باشد! هیچ وقت از آزمایش کردن نترسید! هروقت آموزشی راجع به این نسخه از فتوشاپ دیدید، حتما کاربرد آن را در خود برنامه هم امتحان کنید!

در کل Photoshop Elements با داشتن یک رابط کاربری ساده و جذاب، انتخابی عالی برای افراد مبتدی محسوب می شود! هرچند ممکن است برای یادگیری بعضی از قابلیت های آن ساعت ها صرف دیدن ویدئوهای یوتیوب بکنید!

معمولا ما محکوم به استفاده از نسخه کرک شده فتوشاپ هستیم اما اگر زمانی به سرتان زد که این برنامه را به صورت قانونی استفاده کنید باید اشتراک ماهیانه آن را خریداری کنید! در این حالت می توانید علاوه بر دسترسی به فتوشاپ، دیگر برنامه های اختصاصی ادوبی مثل لایت روم و … را نیز استفاده کنید! توصیه ما این است که حرفه ای ها سراغ این ورژن فتوشاپ بروند اما اگر مبتدی هستید و دوست دارید به یک باره تمام قابلیت های برنامه را یادبگیرید می توانید از همین نسخه استفاده کنید. با این حال اگر هیچ آشنایی با فتوشاپ ندارید و فقط می خواهید چند ویرایش ساده روی عکس های خودتان انجام دهید، بهتر است اول از Photoshop Elements شروع کنید و بعدا سراغ نسخه CC بروید و به قابلیت های بیشتری دسترسی داشته باشید!

شاید بهترین مزیت این نسخه با دیگر ورژن های فتوشاپ، کامل بودن و حرفه ای بودن فضای کاری آن باشد. هرچیزی که بخواهید در این نسخه فتوشاپ پیدا خواهید کرد! از برش دادن ساده تصاویر تا ساخت پیچیده ترین مدل های گرافیکی!

۴ . Lightroom CC

Lightroom CC یک نرم افزار ویرایش محبوب برای عکاسان و طراحان گرافیک است. این برنامه مورد تحسین ویرایشگرهای حرفه ای واقع شده است که دوست دارند تمام ویرایش های خود را بعد از عکاسی در یک برنامه انجام دهند! با این حال باید این نکته را هم در نظر بگیرید که این برنامه مخصوص عکاسان برای ادیت اولیه عکس ها می باشد و اگر به دنبال ایجاد ویرایش های پیشرفته تری روی عکس هستید، بهتر است سراغ برنامه Photoshop CC بروید! اغلب تمام عکاسان از این دو برنامه در کنار هم استفاده می کنند! یعنی اول ویرایش های اولیه را با لایت روم روی عکس های خود اعمال می کنند و بعد از آن برای ویرایش های حرفه ای تر سراغ برنامه فتوشاپ می روند.

از ویژگی های کلیدی برنامه Lightroom CC می توان به این موارد اشاره کرد: راهکارهای آسان برای تنظیم رنگ ها، ایجاد تصاویر HDR که بدون نیاز به تجهیزات خاص به عکس های شما ظاهری سه بعدی می بخشد، بهبود کنتراست تصاویر با استفاده از ابزارهای مختلف مانند  Dodging و Burning، انجام اصلاحات با حذف اشیاء ناخواسته یا اضافه کردن موارد جدید به عکس ها قبل از نهایی سازی ویرایش و بسیاری موارد دیگر!

به کمک رابط کاربری جذاب و ساده این برنامه به راحتی می توانید کاربرد و نحوه استفاده این ابزارها را یاد بگیرید! بنابراین اگر یک عکاس هستید و بیشتر با عکس های دوربین خودتان سرو کار دارید، بهتر است سراغ برنامه Lightroom CC بروید! همچنین این برنامه به شما امکان ویرایش گروهی عکس ها را نیز می دهد که در وقتتان حسابی صرفه جویی خواهد کرد!

فتوشاپ یا لایت روم؟ کدوم رو انتخاب کنم؟

از نظر یادگیری هر ۲ برنامه ارزش یادگیری دارند اما اگر به دنبال برنامه ای کامل تر با قابلیت های بیشتر هستید، سراغ یادگیری فتوشاپ بروید!

بررسی نسخه های مختلف برنامه فتوشاپ

Photoshop CS5

نسخه CS5 فتوشاپ در ماه آپریل سال ۲۰۱۰ به بازار عرضه شد. با انتشار این نسخه، رابط کاربری فتوشاپ نسبت به ورژن قبلی ( CS4 ) تغییرات زیادی کرده بود و همین باعث شده بود که ابزارهای پیشرفته تری نیز به برنامه اضافه شود!

مهم ترین ویژگی های این نسخه عبارتند از:

Photoshop CC 2015

بعضی از مهم ترین تغییرات این نسخه:

  • اضافه شدن قابلیت Smart Sharpen. این قابلیت عکس های شما را طوری دستگاری می کند که انگار با یک دوربین مدل بالا گرفته شده اند! این کار با بهبود کیفیت عناصر موجود در تصویر و تیز شدن لبه ها انجام میگیرد.
  • اصلاح عملکرد اصلاح لنز. فتوشاپ ابزار جدیدی برای تصحیح لنز در این نسخه ارائه کرده بود که به شما کمک میکرد تا عکس هایی که به دلیل مشکلات لنز خراب شده بودند را اصلاح کنید. به کمک این ابزار می توانستید دیستورشن های مختلف عکس، انحراف رنگی، دی فوکس، وینیت و سایر مشکلات را ترمیم کنید.
  • اضافه شدن ابزار Level و بهبود عملکرد Curve Tool. ابزار Level در این نسخه ارتقا یافته بود و به شما اجازه می داد تا میزان روشنایی در تمام لایه ها را کنترل کنید. به کمک ابزار Curve هم می توانستید میزان کنتراست و یا اشباع رنگ تصاویر را دستکاری کنید.
  • بهبود عملکرد ابزار اکسپوژر ( نور دهی ). در این نسخه عملکرد ابزار اکسپوژر ارتقا یافته بود تا به راحتی بتوانید هنگام اصلاح تصاویر، میزان روشنایی، رنگ ، کنتراست و اکسپوژر را تنظیم کنید.
  • بهبود عملکرد ابزار پر کننده ( Fill ). حالا ابزار پر کننده با انواع مختلف فایل ها کار می کرد. ابزار پر کننده هم اکنون برای تمام فایل ها در دسترس می باشد.
  • بهبود عملکرد ابزار Clone Stomp. این ابزار که برای نمونه گیری و وصل زدن روی تصاویر استفاده می شود، در نسخه ۲۰۱۵ فتوشاپ عملکرد بسیار بهتری نسبت به دیگر نسخه ها داشت.
  • ارتقای ابزار حذف کننده قرمزی چشم. در نسخه ۲۰۱۵ فتوشاپ پروسه حذف قرمزی چشم در چند مرحله و با دقت بسیار بیشتری انجام می شد.
  • بهبود عملکرد ماسک کردن و ترمیم. ابزار ترمیم ( Healing Tool  ) عملکرد دقیق تری در این نسخه نسبت به دیگر ورژن ها داشت.
  • بهبود عملکرد لایه ماسک ها و چنل لایه ها. لایه ماسک ها در این نسخه ارتقا یافته بود و حالا می توانستید لایه ماسک های پیچیده تری با پس زمینه شفاف بسازید. به همراه ابزار چنل لایه ها، می توانستید یک کانال جدید در لایه های خود بسازید و به وسیله آن تصویر خود را به چند قسمت متفاوت تقسیم کنید.
  • گزینه های بیشتر برای کار کردن با لایه های متعدد. حالا ۳ روش مختلف برای کار کردن با لایه ها متعدد وجود داشت. ابزار جابجایی ( Move Tool )، ابزار شی هوشمند ( Smart Object Tool ) و پنل لایه ها ( Layers Panel ). همچنین می توانستید لایه ها را به یک گروه داخل و یا از آن خارج کنید.

Photoshop CC 2019

Photoshop CC 2019 به شما کمک می کرد تا تصاویر دیجیتال خود را به یک سطح جدید ببرید! این نسخه تمام ابزارهای لازم برای ویرایش، طراحی و حتی اشتراک گذاری آثار شما را در خود جای داده بود. از ویرایشگر ویدئو و نقاشی ۳ بعدی گرفته تا طراحی صدا و ساخت محتوای واقعیت مجازی ۳۶۰ درجه.

در Photoshop CC 2019 هر آنچه را که برای کارهای ویرایش عکاسی، طراحی گرافیک یا طراحی وب خود نیز نیاز داشتید، پیدا می شد. حالا در هشمین نسخه، فتوشاپ بهتر از همیشه شده است. با یک رابط کاربری ساده، حالا می توانستید فایل های حجیم عکاسی را در کمترین زمان ممکن ویرایش کنید. در این نسخه به راحتی می توانستید به کمک ماسک های زنده که میزان پیشرفت شما را در حین کار نشان می دادند، اشکال وکتور خود را به آثار هنری چشم گیری تبدیل کنید!

Photoshop 2020

Photoshop 2022

فتوشاپ ۲۰۲۲ در اکتبر سال ۲۰۲۱ عرضه شد. این نسخه دارای تغییرات زیادی بود که برخی از آن ها عبارتند از:

  • اضافه شدن پلاگین های بیشتر
  • ویژگی همکاری ( collaboration ) بهبود یافته است تا کاربران بتوانند فایل های خود را آسان تر و سریع تر به اشتراک بگذارند.
  • سلکشن های سریع ( Quick Select ) بهبود یافته اند.
  • فیلترهای عصبی بیشتری به برنامه اضافه شده است.
  • ویرایش بین برنامه های فتوشاپ و ایلاستریتور بهبود یافته است.
  • پشتیبانی XDR بهبود یافته است.

در آگوست ۲۰۲۲، ادوبی یک به روز رسانی جدید برای فتوشاپ عرضه کرد:

  • در این نسخه، سرویس ابری قابلیت Select Subject بهبود بخشیده شده بود تا کاربران کیفیت تصویر بهتری داشته باشند.
  • اضافه شدن رنگ های خنثی برای ظاهر رابط کاربری. چندین گزینه مختلف به فتوشاپ اضافه شده بود تا بتوانید رنگ رابط کاربری برنامه را تغییر دهید.
  • تعبیه نوار جست و جو در تنظیمات ( Preferences ). حالا کاربران می توانستند با جست و جوی متن موردنظر تنظیمات خودشان را پیدا کنند.
  • بهبود عملکرد فیلتر عصبی Harmonization و ایجاد پیش نمایش برای اسناد ۱۶ بیتی

دوره فتوشاپ یک دوره بسیار جامع، حرفه ای و پرطرفدار است که از مقدماتی‌ترین مفاهیم کار با تصاویر گرافیکی در فتوشاپ تا تکنیک‌های حرفه‌ای در استفاده از ابزارها و کارکرد‌های نرم‌افزار فتوشاپ، تدریس شده است.

برای فتوشاپ آی پد نیز به روزرسانی جدیدی عرضه شده بود:

  • ارائه راهنمایی های بیشتر برای استفاده از امکانات فتوشاپ. حالا با کلیک کردن روی ابزارهای مختلف می توانستید ویدئو کوتاهی راجع به نحوه عملکرد آن ببینید.
  • حالا کاربران می توانند افراد بیشتری را به صفحه اصلی خود دعوت کنند تا در ویرایش تصاویر با آن ها همکاری داشته باشند.

این نسخه، آخرین ورژن فتوشاپ می باشد که در اکثر سایت ها با نام فتوشاپ ۲۰۲۳ قابل دریافت است!

نتیجه گیری و کلام آخر

انتخاب بهترین نسخه فتوشاپ بستگی به نیاز و اهداف شما دارد. اگر یک گرافیست حرفه ای هستید، طبیعتا آخرین نسخه فتوشاپ ( ۲۰۲۳ ) بهترین انتخاب شما خواهد بود. اما اگر هیچ آشنایی با فتوشاپ ندارید و رابط کاربری آن را بیش از پیش پیچیده می بینید، شاید بهتر باشد از Photoshop Elements شروع کنید. پرسش سوالاتی مثل : قرار است چه کاری انجام دهم؟ آیا سخت افزار کافی برای اجرای فتوشاپ را دارم ؟ و چقدر قراره از فتوشاپ استفاده کنم می تواند در انتخاب بهترین نسخه فتوشاپ به شما کمک کند! حالا که با انواع فتوشاپ و ورژن های متفاوت آن آشنا شدید، وقتش رسیده که به بعضی از مهم ترین سوالات شما پیرامون بهترین نسخه فتوشاپ پاسخ دهیم!

 

دکمه بازگشت به بالا