بهترین قهوه ساز نیمه صنعتی

با افزایش کاربرهای خانگی و همینطور بالا رفتن مهارت این افراد در کار با دستگاه های خانگی، تقاضا و علاقه به استفاده از اسپرسو ساز های نیمه صنعتی رو به افزایش است. اسپرسوساز های نیمه‌ صنعتی دسته ای از اسپرسو ساز ها هستند که هم برای مصرف خانگی و هم برای کافی ‌شاپ های کوچک، فروشگاه ها، … کاربرد دارند. این نوع دستگاه‌ ها مجهز به پمپ برقی قویتر از نوع خانگی هستند و آسیاب‌کردن، پرکردن پرتافیلتر و تَمپ‌کردن قهوه بر عهده‌ی شخص می ‌باشد.

همچنین در انواع اسپرسو ساز نیمه صنعتی میزان فشار بار از ۹ بار به ۲۰-۱۵ بار افزایش پیدا کرده، و طراحی نازل بخار و میزان بخار آب هم شبیه به دستگاه های صنعتی ساخته شده است. که این موضوع موجب گشته تا کاربر قهوه اسپرسوی عالی تری تهیه کند (قهوه ای نزدیک به آنچه در کافی شاپ های بزرگ سرو می شود). تنوع این دستگاه ها زیاد است و طبیعتا ما نمی توانیم همه آنها را یکجا مورد بررسی قرار دهیم. پس در این مقاله به معرفی و بررسی ۳ نمونه از پرفروش ترین های آنها پرداخته ایم، و در مقالات بعدی انواع دیگرِ اسپرسو ساز های نیمه صنعتی را معرفی می کنیم.

اسپرسو ساز نیمه صنعتی نوا مدل ۱۲۸

یک قهوه ساز حرفه ‌ای است و مجهز به خروجی بخارمتحرک و قابل تنظیم جداگانه. همچنین دارای صفحه گرم نگهدارنده، نازل بخار چرخشی، قابلیت تنظیم‌کردن (ست کردن) تایمر، سلف کلینینگ، داشتن دو لوله مجزا یکی برای بخار و ‌دیگری برای آب جوش است. که می ‌تواند همزمان دو فنجان قهوه را آماده مصرف کند. توان مصرفی این دستگاه ۱۴۵۰ وات و فشار بخار آن ۱۵ بار است. این دستگاه پر قدرت و کاملا کاربردی می‌ تواند برای کافی‌شاپ ‌ها و رستوران‌ ها گزینه ‌ای مناسب باشد. به دلیل کیفیت ساخت بالا، این دستگاه از بهترین اسپرسو ساز های بازار به حساب می آید.

اسپرسو ساز نیمه صنعتی جمیلای ۳۰۰۵

دستگاه اسپرسوساز جیمیلای جمیلای ۳۰۰۵ یکی از بهترین انواع دستگاه های قهوه ساز ها برای مصرف خانگی و کافه ها برای تهیه نوشیدنی اسپرسو می باشد. دارای پمپ فشار ۱۵ بار و اجزا داخلی و لوله های بخار از فولاد ضد زنگ و قدرت ۱۴۵۰ وات است. همچنین مجهز به عصاره گیری اتوماتیک در ۲۴ ثانیه و قابلیت قطع کن دستی، نازل بخار بسیار پر قدرت با قابلیت چرخش است. ظرفیت مخزن آب این اسپرسو ساز هم برابر با ۱٫۷ لیتر می باشد.

اسپرسو ساز نیمه صنعتی بارنی ۵۷۰۰

اسپرسو ساز بارنی ۵۷۰۰ یکی از شاهکارهای برند بارنی  بوده که به عنوان یک دستگاه پرقدرت، زیبا و دارای کارایی بالا می باشد. این دستگاه بدلیل ویژگی های منحصربه فردی که دارد می تواند در کافی شاپ ها، سوپر مارکت ها، مصارف خانگی، … مورد استفاده قرار گیرید. داشتن یک آسیاب قهوه با تیغه های ضد زنگ و استیل ازجمله ویژگی های خاص این اسپرسو ساز می باشد. آسیاب بارنی ۵۷۰۰ توان آسیاب کردن قهوه را تا ۱۰ درجه دارد، یعنی از ریزترین حالت تا درشت ترین حالت. این قابلیت نیاز به خرید را از بین می برد.

دیگر ویژگی های این دستگاه عبارتند از: قدرت خروجی برابر با ۳۰۵۰ وات، فشار بخار۲۰ بار، ظرفیت مخزن آب ۲.۵ لیتر، دارای سینی چکه گیر، سیستم گرم کردن فنجان و ۲ عدد شما چه کافه دار باشید، چه باریستا و یا حتی برای خودتان آماده می کنید، حتما به اهمیت نوع دستگاه قهوه ساز و کیفیت آن پی برده اید. زیرا هرچند فقط با داشتن اسپرسو ساز، بهترین طعم و مزه‌ی ممکن از قهوه‌ را نخواهید داشت اما قطعا یکی از مهمترین موارد تاثیر گذار بر کیفیت قهوه نیز می باشد.

هدف اصلی در تهیه قهوه اسپرسو، عصاره گیری مناسب و صحیح از ذرات قهوه با استفاده از پارامترهای مختلف می باشد. بنابراین هرچقدر توان موتور دستگاه اسپرسو ساز بالاتر باشد، به استخراج محلول قهوه بیشتر و بهتر کمک میکند. در بین اسپرسو ساز هایی که در بازار هستند، به ترتیب قهوه ساز های صنعتی بهترین توان موتور و سایر ویژگی ها را دارند، سپس نیمه صنعتی و در آخر اسپرسو ساز های خانگی. اسپرسو سازهای صنعتی که فقط برای استفاده در کافه، هتل، رستوران، … استفاده می شوند. اما قهوه ساز های نیمه صنعتی کاربری عمومی تری دارند و از استفاده در خانه مناسب هستند تا برای کافه های کوچک، فروشگاه ها، ادارات و شرکت ها و غیره. حال اینکه کدام دستگاه برای شما بهتر است، به نوع مصرف، اولویت ها و سلیقه شما بستگی دارد. اما در زمان خرید این دستگاه ها به مواردی زیر دقت کنید.

نکات پیش از خرید اسپرسو ساز نیمه صنعتی

انتخاب دستگاه قهوه ساز نیمه صنعتی با ویژگی ‌هایی که دارد می‌تواند به شما کمک کند هر بار یک فنجان قهوه خوب آماده کنید. علاوه بر این اگر در انتخاب دستگاه دقت کنید، لازم نیست در مدت زمانِ کوتاهی دستگاه خود را عوض کنید. درنتیجه هزینه ای که می پردازید برای طولانی مدت می باشد. پس قبل از خرید اسپرسو ساز نیمه صنعتی چند نکته و معیار مهم وجود دارد که باید به آنها دقت کنید. مانند:

  • توان دستگاه اسپرسو ساز نیمه صنعتی چقدر است؟ هرچند توان موتور در تمام این دستگاه ها یکسان است اما در برخی مدل ها واقعا بیشتر است.
  • استفاده از آن آسان و راحت است یا کار کردن با آن مشکلات خاص خود را دارد؟
  • در هر ساعت چند شات اسپرسو آماده میکند؟ به‌ طور مداوم چقدر می توان از آن استفاده کرد؟ (برای استفاده در شرکت ها، کافه های کوچک، … )
  • آیا تمیز کردن آن آسان است؟ بعد از گذشت چه مدت دستگاه رسوب می گیرد؟ زیرا عدم نظافت صحیح، کیفیت و عمر دستگاه را کاهش می‌دهد.
  • برای درست کردن قهوه هایی مثل کاپوچینو، ماکیاتو، آمریکانو، لاته، … نازل بخار حرفه ای دارد یا کارایی سختی دارد؟
  • جنس بدنه دستگاه چیست؟
  • قابلیت ها و ویژگی های جانبی دستگاه قهوه ساز نیمه صنعتی چیست؟ (به طور مثال سیستم خاموشی خودکار، داشتن نازل آب جوش جداگانه،  تنظم دستی یا خودکار دما، …)

برخی از بهترین مدل های اسپرسو ساز نیمه صنعتی براساس نظر مشتریان عبارتند از: جمیلای ۳۲۰۰، بارنی ۵۷۰۰، مباشی ۲۰۵۱، ، جمیلای ۳۰۱۸، جمیلای ۳۰۰۵، بارنی ۷۰۳۰ ، دلونگی 685  ، اسپرسو ساز bz10، جمیلای ۳۶۰۵، برویل مدل BES870BSS، مباشی ۲۰۵۰ و غیره .

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا