بررسی تأثیر مصرف قهوه موکا بر کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر

 آشنایی با فواید قهوه تلخ

خرید قهوه موکا دکتر بیز: قهوه تلخ، ترکیبی از مواد مفید برای بدن است که از جمله آنها می‌توان به آنتی‌اکسیدان، انواع ویتامین‌های B، منیزیم، پتاسیم و غیره اشاره کرد. نوشیدن مداوم قهوه خطر، احتمال ابتلا به بسیاری از بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش داده و از گرفتگی عروق خونی جلوگیری می‌کند. قهوه تلخ همچنین دارای موادی چربی‌سوز است که بخصوص با ازبین‌بردن چربی‌های دور شکم، کمک زیادی به لاغری و کاهش وزن می‌کند.

نوشیدن قهوه حتی در زمان سرماخوردگی و بیماری‌های مشابه نیز مفید است و به بهبود سریع‌تر کمک می‌کند، مگر اینکه تب بیمار زیاد باشد. تحقیقات نشان داده که نوشیدن دو فنجان قهوه در روز طول روز می‌تواند خطر ابتلا به سرطان کبد را کاهش دهد.

فروشگاه محصولات دکتر بیز: نوشیدن قهوه تلخ حتی برای افراد مسن هم توصیه می‌شود، زیرا قهوه دارای ترکیباتی است که حافظه را تقویت کرده و از وقوع بیماری خطرناک آلزایمر جلوگیری می‌کند. قهوه برای سلامت اعصاب و روان نیز بسیار مفید است و مصرف مداوم آن می‌تواند باعث آرامش شود. چرا که قهوه مراکزی از مغز را تحریک می‌کند که منجر به ترشح هورمون‌های شادی شده و به این ترتیب مانع از ابتلای فرد به افسردگی می‌شود.

درست است که قهوه دارای خواص مفیدی است، اما به شرطی که در خوردن آن افراط نشود. مصرف زیاد این نوشیدنی ممکن است باعث گیجی و بی‌خوابی شده و تمرکز فرد را به هم بزند. پس تنها در صورت اعتدال در نوشیدن قهوه است که فرد می‌تواند از مزایای آن بهره‌مند شود و گرنه زیاده‌روی در مصرف آن می‌تواند به ارگان‌های مختلف بدن صدمه بزند.

 فواید قهوه اسپرسو

خرید اینترنتی قهوه سوپریم دکتر بیز: قهوه اسپرسو نوعی قهوه محبوب است که طرفداران زیادی دارد. این نوع قهوه بسیاری از مشکلات کلیه و کبد را رفع کرده و تأثیر زیادی در کاهش وزن دارد. تقویت مو و کاهش قند خون از دیگر فواید قهوه اسپرسو است. مصرف همیشگی این نوع قهوه می‌تواند عملکرد دستگاه گوارش را در حدود زیادی بهبود بخشیده و از بسیاری از مشکلات قلبی نیز جلوگیری کند. بسیار خوشمزه بوده و می‌توان گفت با اکثر ذائقه‌ها سازگار است.

علت اینکه این نوع قهوه را اسپرسو می‌نامند، سرعت‌بالای آماده‌سازی آن است. این ویژگی باعث شده که گزینه مناسبی برای پذیرایی در مهمانی باشد. آنتی‌اکسیدان و بسیاری از ویتامین‌ها در ترکیب قهوه اسپرسو موجود است و کمک زیادی به عملکرد کبد می‌کند. کبد از اعضای حیاتی بدن بوده و مسئولیت انجام بسیاری از فعالیت‌های مهم بدن را به عهده دارد. به دلیل تغییر سبک زندگی در دنیای مدرن امروزی، افراد زیادی به بیماری چربی کبد مبتلا می‌شوند. تحقیقات نشان داده که مصرف مداوم قهوه اسپرسو می‌تواند امکان ابتلا به بیماری‌های کبدی و از جمله چربی کبد را کاهش دهد.

امروزه اضافه‌وزن و چاقی دغدغه بسیاری از افراد در سراسر جهان است. تحرک در زندگی‌های امروز بسیار کم شده و از طرف دیگر، وضعیت اقتصادی مردم نیز بهبودیافته و افراد چربی‌ها و شیرینی‌های زیادی را مصرف می‌کنند. این سبک زندگی ناسالم سبب اضافه‌وزن بسیاری از اقشار جامعه شده است. قهوه اسپرسو می‌تواند در حد زیادی به لاغری و کاهش وزن کمک کند. این نوع قهوه دارای خاصیت چربی‌سوزی بالایی است.

مصرف مداوم قهوه اسپرسو باعث تحریک سلول‌های مختلف و در نتیجه افزایش متابولیسم و سوخت‌وساز بدن می‌شود. این نوع قهوه را می‌توان به همراه شیر نیز مصرف کرد که در این صورت به افزایش جذب کلسیم و کاهش اسید معده کمک می‌کند. اضافه کردن شیر به قهوه به مستحکم شدن استخوان‌ها نیز کمک می‌کند و مانع از بی‌خوابی فرد می‌شود. سعی کنید تا آنجا که امکان دارد در ترکیب قهوه از شکر استفاده نکنید، زیرا قند خون را بالا می‌برد. مصرف شیر کم‌چرب با قهوه بسیار مفید است و مخصوصاً برای افراد دارای کلسترول بالا می‌تواند بسیار مثمر ثمر باشد.

قهوه اسپرسو دارای نوعی خاصیت ضدالتهابی است که این ویژگی می‌تواند به افرادی که مشکل نفخ دارند، بسیار کمک کند. البته برای به حداکثر رساندن فواید این قهوه، بهتر آن است را با مواد غذایی دیگر مصرف کرد. تحقیقات نشان داده است که کافئین سوخت‌وساز بدن را افزایش می‌دهد. متأسفانه این خاصیت چربی‌سوزی در افراد لاغر بیشتر از افراد چاق است.

میزان چربی‌سوزی قهوه در افراد لاغر تقریباً سه برابر افراد دارای اضافه‌وزن است. البته بدن افراد به‌مرورزمان در برابر کافئین مقاوم شده و دیگر قهوه آن خاصیت چربی‌سوزی اولیه را نخواهد داشت. ولی حتی در این حالت هم می‌تواند باکم کردن اشتها مانع اضافه‌وزن شود.

فواید قهوه برای زیبایی

قهوه فراتر از یک نوشیدنی معمولی است و فواید زیادی برای زیبایی و سلامت بدن دارد. قهوه می‌تواند باعث رفع قرمزی و تورم پوست شده و به پرپشت شدن موها نیز کمک کند.

قهوه از پیری زودرس و تیرگی پوست جلوگیری می‌کند، چون همان‌طور که گفته شد، دارای آنتی‌اکسیدان است و این ماده جوانی و شادابی به پوست هدیه می‌دهد. قهوه برای رفع سیاهی دور چشم نیز می‌تواند بسیار مفید باشد. برای این کار باید مقداری پنبه را به قهوه گرم آغشته کنیم و سپس به محل سیاهی بمالیم. کافئین موجود در قهوه به انقباض عروق خونی کمک می‌کند و باعث رفع سیاهی دور چشم و بهبود آن می‌شود.

از قهوه همچنین می‌توان برای رفع خشکی پوست نیز استفاده کرد. برای این کار باید دانه‌های قهوه را آسیاب کرده و به شکل پودر درآورد. سپس این پودر را به پوست مالیده و تأثیرات آن را مشاهده کرد. خشکی پوست مشکلی است که افراد زیادی را آزار می‌دهد و ممکن شکسته شده پوست و ایجاد چین‌وچروک شود. پودر قهوه می‌تواند این زیبایی را به پوست افراد بازگرداند.

قهوه برای سفت کردن پوست نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای این کار باید دو قاشق پودر قهوه را با مقداری پودر کاکائو مخلوط کرده و سپس یک قاشق مرباخوری عسل و سه قاشق شیر را به این مخلوط اضافه کنید. این مخلوط را باید بر روی نقاطی از بدن بمالید که دوست دارید سفت شود. بعد از نیم ساعت محل موردنظر را با آب بشویید.

قهوه باعث از دست رفتن آب سلول‌های چربی شده و به این ترتیب، حجم سلول‌ها کاهش‌یافته و حاصل آن اندامی متناسب و زیبا خواهد بود. تحقیقات نشان داده که کرم‌های دارای کافئین، برای کاهش سلولیت پوست بسیار مفید هستند. اکثراً در ترکیب‌های زیبایی مختلفی که برای مالیدن بر روی بدن درست می‌شوند، قهوه نیز حضور دارد که ثابت می‌کند قهوه می‌تواند به زیبایی پوست کمک می‌کند.

فواید قهوه برای پوست

اسکراب قهوه به روشن کردن پوست کمک می‌کند و از بسته شدن منفذهای آن جلوگیری می‌کند. قهوه به دلیل دارا بودن اسید، خاصیت لایه‌برداری داشته و به همین دلیل است که موجب روشن شدن پوست می‌شود. تهیه اسکراب قهوه بسیار ساده است و تنها کافی است که پودر قهوه را در آب ولرم بخیسانید و این اسکراب را بر روی پوست مالیده و کمی ماساژ دهید. سپس با آب سرد پوست را شستشو داد. در این مرحله می‌توان شاهد تأثیر قهوه بر پوست بود.

فواید قهوه برای مو

قهوه در رشد و تقویت مو نیز تأثیر دارد زیرا کافئین قهوه ریشه مو را تحریک می‌کند. موی خود را بعد از شستن با شامپو، می‌توانید با قهوه سرد هم بشویید. همچنین می‌توانید قهوه را به نرم‌کننده خود اضافه کرده و از این طریق به پرپشت شدن و تقویت موی سر خود کمک کنید. از خواص و میتوان به مواردی مانند جلوگیری از ریزش مو، افزایش سلامت و براق شدن موها و همچنین تحریک رشد مو اشاره کرد.

قهوه و لاغری

قهوه دارای محرک‌هایی است که اعصاب مرکزی را تحریک کرده و بر سوخت‌وساز تأثیر می‌گذارند. از جمله این مواد محرک‌ها می‌توان به کافئین، تئوبرومین، تئوفیلین و کلروژنیک اسید اشاره کرد. کافئین مهم‌ترین این محرک‌هاست که سطح انرژی و هوشیاری را تا حد زیادی بالا می‌برد؛ بنابراین کافئین به افراد کمک می‌کند که حتی در زمان خستگی نیز بتوانند کارهای خود را به ‌خوبی انجام دهند.

کافئین هورمون اپی‌نفرین را در خون افزایش داده و به این ترتیب باعث فرستادن سیگنال برای سلول‌های چربی و شکسته شدن آنها می‌شود. البته توجه داشته باشید که کافئین و قهوه تنها می‌توانند به کاهش وزن کمک کنند و به‌تنهایی موجب کاهش وزن نخواهند شد. برای کاهش وزن باید کالری دریافتی شما کمتر از کالری مصرفی باشد. پس قهوه در کنار ورزش و رژیم غذایی می‌تواند به عنوان یک مکمل عمل کرده و به فرایند کاهش وزن سرعت ببخشد.

فواید قهوه برای زنان

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که احتمال ابتلا به افسردگی در خانم‌هایی که بیشتر از 4 لیوان قهوه در روز می‌نوشند، 20 کمتر از خانم‌های دیگر است؛ چرا که قهوه دارای کافئین است و کافئین با تأثیر گذاشتن بر سیستم عصبی مرکزی، باعث ترشح دوپامین می‌شود.

خانم‌ها بعد از پشت سر گذاشتن یائسگی، در معرض بیماری‌های قلبی قرار می‌گیرند. نوشیدن قهوه می‌تواند احتمال ابتلا به این بیماری‌ها را کاهش دهد. همچنین تحقیقاتی که روی 83 هزار زن صورت گرفت، نشان داد زنانی که در هفته 5 الی 7 فنجان قهوه مصرف می‌کنند، نسبت به زنانی که در هفته فقط یک فنجان قهوه می‌نوشند، حدود 12 درصد کمتر در معرض سکته مغزی هستند. محققان دریافتند که این موضوع، ربطی به کافئین قهوه ندارد، چرا که نوشیدنی‌هایی مثل چای هم کافئین دارند اما باعث کاهش خطر سکته مغزی نمی‌شود. این ویژگی قهوه به دلیل آنتی‌اکسیدان موجود در آن است.

البته ناگفته نماند این تأثیرات قهوه که در مورد آنها صحبت می‌کنیم، در مورد خانم‌هایی صدق می‌کند که از سلامت جسمی برخوردارند.

خروج از نسخه موبایل