بج سینه یا نشان سینه چیست؟

اگر در شرکت یا سازمان خاصی مشغول به فعالیت هستید، حتماً می‌دانید که معرفی شرکت مد نظر در جلسات و گردهمایی از چه اهمیتی برخوردار است. زمانی که چندین برند فعال در یک حوزه برای همایش‌ها و جلسات در کنار یکدیگر جمع می‌شوند، یکی از مهم‌ترین نکات، معرفی کردن خود به سایرین خواهد بود. اغلب ما به عنوان عضوی از یک شرکت، با نام برند خود معرفی می‌شویم؛ در واقع، این موقعیت از جمله مواقعی است که افراد در کنار هم و زیر پرچم یک برند بزرگ معنا می‌یابند. اگر شما نیز در یک شرکت، ارگان، اداره یا برند خاصی مشغول به فعالیت هستید، چگونه خود را بدون استفاده از ابزار کلام به دیگران معرفی می‌کنید؟ در این مقاله با معرفی ابزار کاربردی «بج سینه» همراه شما خواهیم بود.

بج تبلیغاتی |بج چیست

با بج سینه و کاربرد آن آشنا شوید

حتماً تا به حال قطعات فلزی کوچکی که روی لباس کارمندان یک شرکت نصب می‌شود را دیده‌اید. برای آن که به معرفی این قطعات فلزی یعنی «بج سینه» و کاربرد آن‌ها بپردازیم، بهتر است پیش از هر چیز مفهوم لوگو را بررسی کنیم. با نگاهی به روش‌های بازاریابی و برندینگ در می‌یابید که طراحی لوگو یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید برای برندینگ کسب و کار خود انجام دهید. به نظر شما چرا تا این حد بر طراحی اصولی و دقیق لوگو تاًکید می‌شود؟

حقیقت این است که حافظه تصویری یکی از موارد مهمی است که باید در ارتباط با ذهن مخاطب در نظر گرفته شود. مطالعات نشان داده‌اند که تصاویر بسیار بهتر از نوشته‌ها در ذهن ثبت می‌شوند و می‌توان با استفاده از حافظه تصویری، بسیاری از موارد را به صورت ناخودآگاه در ذهن مخاطبین تثبیت کرد؛ به همین خاطر است که لوگوها برای حک شدن در ذهن مخاطب ایجاد می‌شوند. در بسیاری از مواقع حتی اگر مخاطب نام شما را به یاد نیاورد، نشانتان را خواهد شناخت و این، معجزه لوگو است.

حال ارتباط لوگو با بج سینه آنجایی شکل می‌گیرد که افراد شاغل در یک مجموعه برای آن که به عنوان بخشی از یک سیستم به حساب بیابند، از لوگوی شرکت روی لباسشان استفاده می‌کنند. این لوگو به صورت یک طرح چاپ شده نیست؛ بلکه نشان فلزی کوچکی است که روی لباس نصب می‌شود. بج سینه با وجود آن که قطعه کوچکی است که روی کت یا مقنعه نصب می‌شود؛ می‌تواند مفاهیم عمیقی داشته باشد.

بج تبلیغاتی |بج چیست

چرا از بج سینه استفاده می‌کنیم؟

تا به این جای کار تا حدود زیادی با کاربرد نشان سینه آشنا شدید؛ اما با این حال، موارد دیگری نیز هستند که باید به آن‌ها اشاره کنیم. به عنوان مثال باید بدانید نشان سینه علاوه بر آن که در برندینگ نقش دارد، حس وفاداری و پایبندی را به کارمندان القا می‌کند. با داشتن یک بج سینه با لوگوی شرکت، آن‌ها می‌دانند که باید برای پیشرفت این مجموعه تلاش کنند. از سوی دیگر در جلسات، گردهمایی‌ها و همایش‌هایی که برگزار می‌شوند، بهترین شرکت‌ها همواره از مواردی مثل لباس فرم یک شکل با طراحی منحصربه‌فرد و همچنین بج سینه برای یکدست شدن کارمندان خود استفاده می‌کنند؛ چنین چیزی نشان از نظم، هماهنگی و دقت کارکنان یک مجموعه دارد.

قدمت استفاده از بج سینه به چه زمانی بر می‌گردد؟

جالب است بدانید بج سینه ابزاری متعلق به امروز و دیروز نیست و قدمت آن به چند هزار سال می‌رسد. در دوران باستان، پهلوانان و نام‌آوران عادت داشتند نشان‌های اهدایی را به لباس خود وصل کنند. این مسئله را می‌توان یکی از ساده‌ترین کارهایی دانست که رفته‌رفته به ساخت نشان سینه منجر شد. از سوی دیگر در طول تاریخ، سربازانی که در جنگ‌ها شرکت داشتند نیز، اغلب نشانی داشتند که آن‌ها را از سربازان رقیب، متمایز می‌کرد. به این ترتیب، علاوه بر اینکه شناسایی آن‌ها راحت‌تر می‌شد، تعهد بیشتری نیز نسبت به نشانی که بر سینه‌شان بود، داشتند. به مرور زمان تغییراتی بر این نشان‌ها ایجاد شد تا در نهایت به فرم امروزی درآمدند. این روزها می‌بینیم که بسیاری از سیستم‌های دولتی و غیردولتی از بج سینه برای کارمندان خود استفاده می‌کنند و بخشی از یونیفرم آن‌هاست.

انواع نشان سینه کدام‌اند؟

حال که به طور کامل با نشان سینه آشنا شدید، نوبت آن است که به انواع آن بپردازیم تا در صورت تمایل به سفارش نشان سینه ، بتوانید بهترین آن‌ها را انتخاب کنید. باید گفت به طور کلی 2 نوع بج سینه تولید می‌شوند:

  • بج سینه مات و براق
  • نشان سینه رنگی

حال به تفکیک، به توضیح هر یک از این انواع نشان سینه می‌پردازیم.

بج سینه مات و براق

یکی از انواع پرکاربرد نشان سینه، بج سینه براق و بج سینه مات است. این نوع از نشان سینه رنگ‌آمیزی متنوعی ندارد و عمدتاً به رنگ‌های نقره‌ای و طلایی دیده می‌شود. اینکه بج سینه براق و مات را انتخاب کنید یا انواع رنگی آن را، به نیازهای شرکت بر می‌گردد. برخی از لوگوها بیش از هرچیز با رنگ خود شناخته می‌شوند؛ در این صورت استفاده از بج رنگی انتخاب بهتری است، در غیر این صورت می‌توانید از بج مات و براق استفاده کنید که اقتصادی‌تر است. قیمت بج سینه براق و مات نسبت به نوع رنگی کم‌تر است و غالباً طرح‌های مختلف آن، قیمت یکسانی دارند. توجه داشته باشید که بسته به سلیقه خود می‌توانید برخی از قسمت‌های بج را مات و قسمت‌های دیگری را براق سفارش دهید.

بج سینه رنگی

نشان رنگی از دیگر انواع این محصول است که نما و جلوه بیشتری دارد. اگر رنگ‌آمیزی لوگوی خود را با هدف خاصی انجام داده‌اید و قصد رساندن پیامی را دارید، بهتر است از این نوع بج استفاده کنید. چنانچه تعداد رنگ‌های استفاده شده در بج مورد نظر شما زیاد است، می‌توانید از اتیکت سینه نیز استفاده کنید. نشان‌های رنگی قیمت ثابتی ندارند و بسته به طرح مورد نظر شما قیمت و مدت زمان آماده‌سازی متفاوتی خواهند داشت.

بج تبلیغاتی |بج چیست

روش ساخت انواع نشان سینه

برای ساخت این نشان‌ها از آلومینیم، سرب، استیل و برنج استفاده می‌شود که عموماً برنج انتخاب بهتری است. خصوصاً برای بج‌های رنگی، استفاده از برنج رنگ‌پذیری بهتری را فراهم می‌کند. همچنین باید بدانید که برای ساخت آن‌ها از دو روش اسیدکاری و آبکاری استفاده می‌شود؛ در واقع پس از اسیدکاری و اتصال سوزن یا مگنت، فرایند آبکاری آغاز می‌شود. پس از آن، نشان رنگ شده و محصول مورد نظر سفارش‌دهنده تولید می‌شود.

انتخاب متریال و تعداد رنگ‌ها می‌تواند تاًثیر به‌سزایی بر قیمت بج سینه داشته باشد. به هر میزان که متریال گران قیمت‌تری را انتخاب کرده و رنگ‌های بیشتری نیز در نظر داشته باشید، قیمت تمام شده برای شما بیشتر خواهد شد. همچنین، ابعاد طرح مد نظر و طرح آن نیز بر این قیمت اثرگذار است. توجه داشته باشید که ساخت فوری بج، اگر به موقع اقدام به ثبت سفارش نکنید، می‌تواند به هزینه مازادی نیاز داشته باشد.

محل صحیح نصب نشان سینه روی لباس

نشان لباس کارکنان را می‌توان برای قسمت‌های مختلف لباس سفارش داد. به عنوان مثال برخی از شرکت‌ها از بج یقه استفاده می‌کنند؛ در حالی که عده‌ای دیگر از همان بج به عنوان بج کت مردانه استفاده خواهند کرد. برای آن که محل نصب را به درستی انتخاب کنید، باید به ابعاد بج توجه داشته باشید. به عنوان مثال از بج‌های خیلی بزرگ نمی‌توان برای یقه استفاده کرد؛ بنابراین باید پیش‌تر به نکات این چنینی توجه داشته باشید.

  • بج یقه را می‌بایست در قسمت بالایی یقه کت نصب کنید.
  • بج سینه را می‌توان روی جیب پیراهن یا بالای آن نصب کرد.
  • محل نصب بج روی مقنعه نیز جایی است که لابه‌لای چین‌ها پنهان نشود. سعی کنید آن را در محدوده گردن و سینه نصب کنید. نصب بج در قسمت پایینی مقنعه در حالتی که از مقنعه‌های بلند استفاده می‌کنید، مناسب نخواهد بود.

بج تبلیغاتی |بج چیست

نکاتی که باید هنگام خرید بج سینه به آن توجه کنید

برای سفارش بج سینه لازم است چند نکته کلیدی را در نظر داشته باشید که به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. این نکات ساده در سفارش ابزاری کوچک، اما کاربردی، می‌تواند تاًثیر زیادی بر برندینگ شرکت و حتی نحوه عملکرد کارکنان داشته باشد.

  • در تهیه بج سفارشی پیش از هر چیز متریال مناسب را انتخاب کنید. بج سینه باید تا مدت‌های طولانی قابل استفاده باشد.
  • نوع بج را بسته به نیاز تعیین کنید. بج‌های رنگی طبیعتاً زیبایی بیشتری داشته و جلوه بصری خوبی دارند. با این حال، همیشه هم اصراری بر تهیه آن‌ها نیست.
  • به جزئیات سفارش توجه کنید؛ به عنوان مثال اتصال بج به لباس از دو طریق مگنت و سوزن انجام می‌شود. باید ببینید کدام مورد برای مجموعه شما مناسب‌تر است.
  • قیمت بج سینه یکی دیگر از موارد قابل‌توجه است. مجموعه‌ای را برای سفارش انتخاب کنید که قیمت معقولی را ارائه می‌کند. همچنین حتماً به موقع برای سفارش نشان سینه اقدام کنید تا مجبور به پرداخت هزینه بیشتری نشوید.
  • برای سفارش بج، حتماً از لوگو و نام کسب و کار خود استفاده کنید. توجه داشته باشید که بج طرح شلوغی نداشته و در یک نگاه، معرف کسب و کارتان باشد.

کلام آخر

در نهایت باید گفت که بهترین انتخاب برای تهیه بج سفارشی، می‌تواند مجموعه تبلیغاتی «نو نگاه» باشد که سال‌های سال در این حوزه فعالیت دارد. هر آنچه که برای تبلیغات کسب و کار خود نیاز داشته باشید را می‌توانید از مجموعه نو نگاه ، با قیمتی مقرون‌به‌صرفه و کیفیتی مثال‌زدنی خریداری کنید. انواع تندیس، پلاک استیل، بج سینه و … از جمله مواردی هستند که توسط مجموعه نگاهی نو ارائه می‌شوند. امیدواریم با سفارش این نشان‌ها، رنگی از حرفه‌ای بودن و زیبایی را به کسب و کارتان بپاشید.

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و دانش فنی وسیع هستم که با استفاده از الگوریتم‌های هوشمند و رویکردهای تحلیلی، سعی می‌کنم تا به شما اخبار و تحلیل‌هایی با قدرت تفکر و تحلیل بالا ارائه دهم. هدفم این است که شما را در درک بهتر مسائل اقتصادی یاری دهم و به شما اطمینان دهم که از بهترین منابع و تحلیل‌ها استفاده می‌کنید.
دکمه بازگشت به بالا