اخبار جدید ارز پای نتورک ؛ آیا ارز Pi سرانجام عرضه خواهد شد

پای نتورک (Pi Network) پروژه‌ای است که ادعا می‌کند استخراج و ماینینگ رمز ارز آن به‌نام Pi Coin از طریق گوشی موبایل امکان‌پذیر است. اکنون که حدود 4 سال از عرضه این پروژه می‌گذرد، بسیاری همچنان منتظر راه‌اندازی شبکه اصلی و آغاز قابلیت معامله و همچنین مشخص شدن قیمت ارز دیجیتال پای نتورک هستند. در این مطلب، به جدیدترین اخبار پای نتورک در سال 2022 (1401) و 2023 (1402) می‌پردازیم.

ارز |ارز دیجیتال

چه بر سر پای نتورک از 2019 تا 2022 گذشت

پای نتورک به‌خاطر مطرح کردن ادعای استخراج ارز دیجیتال با گوشی که روشی بسیار ساده‌تر و ارزان‌تر نسبت به ماینینگ رمز ارزهای بزرگی نظیر بیت کوین محسوب می‌شود، منتقدان زیادی داشته است.

بر اساس نظر این افراد، توسعه‌دهندگان اپلیکیشن موبایل پای نتورک به‌خاطر نمایش تبلیغات روزانه تا کنون درآمدزایی هنگفتی به جیب زده‌اند، در حالی که 45 میلیون کاربر فعال آن معروف به “Poineer”ها همچنان در انتظار عرضه شبکه اصلی و آغاز معاملات ارز پای کوین (Pi Coin) هستند. ارز دیجیتال قابل استخراج این شبکه همچنان تا امروز در ژوئن 2023 (تیر 1402) در هیچ صرافی معامله نمی‌شود. به‌همین خاطر، پیش‌بینی قیمت پای نتورک که سوال بسیاری از طرفداران آن است، برای حال حاضر غیر ممکن است.

ارز |ارز دیجیتال

با این وجود، پای نتورک دارای یک وبسایت خبررسانی رسمی و همچنین حساب توییتری فعال با 2.5 میلیون فالوور است که اخبار مربوط به توسعه‌های این پروژه را منتشر می‌کند.

از جمله اتفاقات تاریخ پای نتورک از ابتدا تا سال 2022 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • 14 مارس 2019 (23 اسفند 97): فاز اول راه‌اندازی پروژه و عرضه اپلیکیشن ماینینگ رایگان

  • ژوئن 2019 (خرداد 98): رسیدن به 100 هزار کاربر فعال

  • مارس 2020 (اسفند 98): دستیابی به 3.5 میلیون کاربر فعال

  • مارس 2021 (اسفند 99): انتشار خبر 14 میلیون نفری شدن پایگاه کاربری پای نتورک

  • نوامبر 2021 (آبان 1400): آغاز انتشار به‌روزرسانی فنی و محصولاتی نظیر KYC و اکسپلورر بلاک

  • 29 دسامبر 2021 (8 دی 1400): عرضه “شبکه اصلی بسته” و معرفی مکانیزم استخراج جدید

  • 15 مارس 2022 (24 اسفند 1400): ثبت 33 میلیون کاربر، معرفی KYC جمعی و مکانیزم ماینینگ جدید

  • می 2022 (اردیبهشت 1401): نمایش تبلیغات به‌عنوان منبع درآمد پروژه

  • 15 نوامبر 2022 (24 آبان 1401): 2 میلیون نفری شدن فالوورهای حساب توییتر پای نتورک

مشابه بیت کوین، هاوینگ و نصف شدن پاداش استخراج یکی دیگر از ویژگی‌های ارز دیجیتال پای نتورک است. با رسیدن تعداد کاربران به 100 هزار نفر، پاداش ماینینگ این رمز ارز از 1.6 به 0.8 واحد PI در ساعت رسید. با دستیابی به 1 میلیون کاربر این اتفاق تکرار شد و پاداش استخراج پای کوین را به 0.4 رساند. پس از 10 میلیون نفری شدن جامعه کاربری نیز دوباره پاداش ماین کردن Pi Network به 0.2 رسید. نهایتا با جذب 1 میلیارد کاربر، پاداش استخراج صفر خواهد شد.

جدیدترین اخبار پای نتورک در سال 2023

در ادامه این قسمت، به جدیدترین اخبار منتشرشده برای Pi Network و ارز دیجیتال پای کوین در سال 2023 (اواخر 1401 و 1402) می‌پردازیم.

اسفند 1401؛ اعلام تاریخ راه‌اندازی شبک اصلی

یکی از مهمترین وعده‌های پای نتورک طی این سال‌ها، حرکت از بلاک چین بسته به یک شبکه اصلی عمومی و باز بوده است. در روز 14 مارس 2023 (23 اسفند 1401)، وبسایت پای نتورک در خبری تحت عنوان “Pi Day 2023″، از جزئیات نحوه حرکت و تحول به سوی راه‌اندازی شبکه اصلی برای دسامبر 2023 (دی 1402) خبر داد.

در این اطلاعیه، گفته شده است که پایونیرها برای سرعت‌دهی به عرضه شبکه اصلی باز و آزاد باید یک سری اقدامات را در شبکه بسته انجام دهند:

اساسا، اگر بخواهیم شبکه باز زودتر راه‌اندازی شود، باید برای آن کار کنیم. به‌طور جزئی‌تر، بلوغ شبکه و آمادگی برای آن از طریق دو هدف امکان‌پذیر است: 1. KYC (احراز هویت) و مهاجرت شبکه اصلی و 2. ایجاد کاربرد و ساخت اکوسیستم.

پس همانطور که مشخص است، تمرکز شبکه اصلی بسته بر دو هدف استوار است: یکی احراز هویت و دومی ساخت کاربرد و اکوسیستم. تا زمانی که این دو هدف حاصل نشود، شبکه باز و در نتیجه معاملات ارز دیجیتال پای کوین نیز آغاز نخواهد شد.

ارز |ارز دیجیتال

برای هر کدام از این اهداف یک سری اقدامات در نظر گرفته شده که به شرح زیر است:

  • احراز هویت جمعی و مهاجرت شبکه اصلی:

    • انجام احراز هویت

    • تبدیل شدن به اعتبارسنج احراز هویت

    • دعوت از دوستان برای انجام KYC

  • ساخت کاربرد و اکوسیستم:

    • توسعه اپلیکیشن‌های پای (برای توسعه‌دهندگان)

    • تبدیل شدن به سفیر اکوسیستم

    • تبدیل شدن به سفیر کسب‌وکار محلی

    • استفاده از اپ‌های توسعه‌داده‌شده روی پای

خرداد 1402؛ راه‌اندازی Fireside Forum

در 30 می 2023 (9 خرداد 1402)، وبسایت رسمی پای نتورک در اطلاعیه‌ای از راه‌اندازی یک پلتفرم نوآورانه به‌نام “Fireside Forum” خبر دارد. فایرساید فروم که بر اساس ادعای این وبسایت یک پلتفرم اجتماعی وب3 واقعی است، با ادغام توکنومیکس در تعاملات اجتماعی افراد به‌دنبال پرورش اعتبار، گفتگوهای سازنده و تعاملات اجتماعی آنلاین سالم‌تر است.

این وبسایت نوشته است:

با استفاده از فایرساید فروم، پایونیرهای سراسر جهان می‌توانند در محیطی سالم دارای توکنومیک‌های جدید که برای پاداش‌دهی به تعاملات مثبت و محدود کردن اقدامات منفی طراحی شده است، با یکدیگر ارتباط داشته باشند. این مکانیسم که توسط ارز دیجیتال Pi پشتیبانی می‌شود، به پایونیرها اجازه می‌دهد تا به تولید محتوا و نظارت بر رفتار پرداخته و همچنین ابزارهایی جهت مدیریت محیط به روشی غیرمتمرکز را در اختیار جامعه ما قرار دهد.

فایرساید فروم تنها یکی از نمونه نوآوری‌های پای نتورک مبتنی بر فناوری بلاک چین است. این پلتفرم برای کمک به نظارت خودکار بر رفتار آنلاین و در نتیجه پشتیبانی از اعضا جهت تولید محتوای بهتر در انجمن‌های عمومی، ارز دیجیتال و توکن‌ها را در قلب مکانیزم اجتماعی خود ترکیب می‌کند.

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و دانش فنی وسیع هستم که با استفاده از الگوریتم‌های هوشمند و رویکردهای تحلیلی، سعی می‌کنم تا به شما اخبار و تحلیل‌هایی با قدرت تفکر و تحلیل بالا ارائه دهم. هدفم این است که شما را در درک بهتر مسائل اقتصادی یاری دهم و به شما اطمینان دهم که از بهترین منابع و تحلیل‌ها استفاده می‌کنید.
دکمه بازگشت به بالا