آیا استخراج بیت کوین در ایران قانونی است؟

در دنیای ارزهای دیجیتال موضوعات متنوع و غنی در حال توسعه است. اگر اخبار ارز دیجیتال را دنبال کرده باشید، حتما با سوالاتی مانند قانونی بودن یا نبودن بیت کوین در ایران مواجه شده اید. بیت کوین یکی از موضوعاتی است که معمولاً اگر کسی از بازار ارزهای دیجیتال اطلاعی نداشته باشد، حداقل یک بار در مورد آن شنیده است. هرکسی که بخواهد برای اولین بار این ارز را بخرد و وارد بازار شود با این سوال مواجه می شود که آیا بیت کوین قانونی است یا خیر؟

برای خرید بیت کوین حتما به صرافی های آنلاین معتبر مانند بیت ارز مراجعه کنید.

بیت کوین در بخش ارزهای دیجیتال

2 پاسخ متفاوت برای این سوال وجود دارد. اگر شخصی که فروشنده بیت کوین چنین سوالی می پرسد، بهتر است در مورد هدف خرید بپرسد. پاسخ این است که بپرسیم.

این ارز قانونی است و در برخی موارد احتمالا غیرقانونی است، اما چگونه؟

اگر می خواهید از بیت کوین به عنوان ارز برای سرمایه گذاری و پس انداز استفاده کنید، در ایران غیرقانونی نیست. پاسخ های دیگر به عدم مشروعیت او اشاره دارد; این مشکل زمانی به وجود می آید که افراد بخواهند از این سکه ها برای ایجاد یک تجارت یا انجام فعالیت های تجاری استفاده کنند. با این حال، بسیاری از کشورها تصمیمات روشنی در مورد جهت گیری نگرفته اند.

اگر در ایران زندگی می کنیم آیا می توانیم در بیت کوین فعال باشیم؟

بیت کوین در ایران قانونی است، زیرا هیچ مجرم ثبت شده ای برای خرید، فروش یا نگهداری آن وجود ندارد، قطعاً می توان گفت که قانونی است. این ارز دیجیتال و سایر ارزهای جایگزین به صورت رسمی در کشور ما ثبت نشده است. اما می توان از آن برای سرمایه گذاری و پس انداز استفاده کرد. فقط در این صورت خرید و فروش بیت کوین نمی تواند جرم تلقی شود و فردی که این کارها را انجام می دهد مجرم محسوب می شود.

همه این موارد طبق تعریف جرم در قانون جزای عمومی رسیدگی می شود. مشکل فقط در صورتی جرم است که مجازات شود. با این حال، بیت کوین قانونی است و جریمه نمی شود. اما اگر چنین طلایی در جهتی غیر از سرمایه گذاری و پس انداز استفاده شود و وسیله جرایم دیگر باشد، می توان گفت بیت کوین غیرقانونی است.

این جمله را با یک مثال ساده می توان بهتر درک کرد; زمانی که مردم برای کسب درآمد از بیت کوین سوء استفاده می کنند، استفاده غیرقانونی از بیت کوین بسته می شود. از آنجا که برای این مشکل مجازات وجود دارد، پولشویی جرم محسوب می شود. مجازات های سنگینی برای افراد یا سایر افرادی که به طور غیرقانونی از ارز دیجیتال استفاده می کنند در نظر گرفته می شود.

راه اندازی یک کسب و کار مرتبط با بیت کوین می تواند این سوال را که آیا بیت کوین قانونی است از خوب به بد تبدیل کند. منع خاصی برای استفاده از این ارز دیجیتال در ایران وجود ندارد. همه واحدهای ذکر شده معمولاً در بسیاری از کشورهای دیگر به همین شکل سازماندهی می شوند.

آیا استخراج بیت کوین در ایران قانونی است؟

ایده ها به سمت استخراج محاسبه می شوند و موضوعات مهمی هستند. برای درک مفهوم ماینینگ ابتدا لازم است آن را دسته بندی کرده و هر ارز را به دسته ای جداگانه تفکیک کنیم. به طور کلی، این طرح شامل تراکنش و برداشت هر ارز دیجیتالی است.

برای درک راحت تر این عنوان، خوب است مفهوم بلاک چین و شبکه آن را بدانید استخراج بیت کوین در ایران قانونی است. به طور کلی، بهتر است بگوییم که هرگونه استخراج ارز دیجیتال در ایران تحت هدایت قانون است.

ایران |بیت کوین

موضوعات در حال ظهور بسیاری در دنیای ارزهای دیجیتال وجود دارد. بیت کوین یکی از موضوعات رایجی است که مردم اگر از بازار ارزهای دیجیتال اطلاعی نداشته باشند، حداقل یک بار درباره آن شنیده اند. هرکسی که می خواهد این ارز را بخرد و برای اولین بار در بازار شرکت کند باید بداند آیا بیت کوین قانونی است یا خیر.

اخذ مجوز فعالیت در ارزهای دیجیتال از وزارت صنعت

شرط کار در ارز دیجیتال اخذ مجوز از وزارت صنعت است. اگر فقط روی ابتدای این بخش تمرکز کنید و نکته اصلی را فراموش کنید، استخراج ارز دیجیتال مورد نظر شما غیرقانونی است. استخراج روش‌های مختلفی دارد که استخراج‌کنندگان را ملزم به استفاده از مقدار زیادی برق برای تکمیل آنها می‌کند.

اگرچه استخراج بیت کوین قانونی تلقی می شود، اما کسانی که قصد استخراج سکه و ایجاد تراکنش های جدید را دارند باید بهای برق را به دلار بپردازند. اگر معدنچیان مجبور باشند برای انجام کارهای خود از برق زیادی استفاده کنند، اگر این وضعیت را به وزارت نیرو اطلاع ندهند، ممکن است دچار مشکل شوند.

برق مورد استفاده برای استخراج بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال با برق خانگی متفاوت است. و برای دریافت برق بیشتر باید یک نفر به وزارت نیرو مراجعه کند. نرخ صادرات این نوع برق وجود دارد، امروزه ورود به کارخانه های استخراج بیت کوین در ایران قانونی است. به گفته معاون گمرک برای ورود به کشور مجوز وزارت صنعت الزامی است.

آیا راه اندازی کسب و کار بیت کوین قانونی است یا غیرقانونی؟

اگر شرکتی که با بیت کوین شروع به کار کرده در جهتی باشد که جریمه شود، غیرقانونی است. بیشتر دیدگاه و موضوع کاری ما نگاه به صرافی هایی است که در ایران برای خرید و فروش بیت کوین فعالیت می کنند.

هیچ مجوز کار برای این نوع کسب و کار صادر نشده است. اما این بدان معنا نیست که آنها غیرقانونی هستند. تنها چیزی که در مورد صرافی ها در این زمینه وجود دارد این است که آنها به طور رسمی در کشور به رسمیت شناخته نمی شوند.

بیت کوین قانونی است، اما تنها در صورت خرید و فروش از یک صرافی مطمئن و مطمئن با کیف پول اختصاصی، مانند صرافی بیت ارز

سوال در مورد قانونی بودن بیت کوین در ایران

آیا صرافی ها را می توان به عنوان شرکت های رسمی بیت کوین شناخت؟

خیر این موضوع به طور رسمی به رسمیت شناخته نشده است و تنها بر اساس ریال ایران مبادله می شود.

آیا ورود ماشین ماینینگ در ایران قانونی است؟

ورود به این دستگاه تنها در صورتی برای بیت کوین قانونی است که از طرف وزارت صنعت مجاز باشد.

آیا انجام معاملات جدید بیت کوین برای من قانونی است؟

این کار مشابه واردات دستگاه است و تنها در صورت اخذ مجوز از وزارت صنعت قانونی است.

نتیجه

کسانی که قصد فعالیت در حوزه ارز دیجیتال را دارند باید ابتدا اطلاعات لازم را برای اخذ مجوزهای خاص به دست آورند. برخی از اقدامات افراد ممکن است غیرقانونی باشد، ممکن است فرد از آن آگاه نباشد، و ممکن است مشمول مجازات شود. اینجا کار لازم است. معمولا افرادی که تازه وارد بازار ارزهای دیجیتال شده اند، می پرسند که آیا بیت کوین قانونی است یا خیر. چهره هیچ پاسخ روشنی با بله یا خیر برای این سوال وجود ندارد!

دکمه بازگشت به بالا