قیمت 0.00001 بیت کوین به تومان

ماشین حساب ارز دیجیتال * تبدیل ارز دیجیتال * مبدل رمز ارز

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ایرانیان فعال در حوزه کریپتوکارنسی، تبدیل قیمت دلاری رمزارزها خصوصا ارز بیت کوین به ریال و تومان است. برای انجام این کار راه‌های متعددی پیش روی افراد قرار دارد. برای مثال، شما می‌توانید قیمت بیت کوین (Bitcoin) را در قیمت تتر(Tether) ضرب کنید و معادل تومانی بیت کوین را به دست بیاورید. اما اگر بخواهید معادل تومانی کسری از بیت کوین را محاسبه کنید، این فرآیند برای شما سخت خواهد بود. اینجاست که استفاده از ماشین حساب ارز دیجیتال (Cryptocurrency Calculator) می‌تواند به شما کمک کند تا قیمت بیت کوین به تومان، قیمت اتریوم به تومان و… را محاسبه کنید. اما ماشین حساب رمز ارز چیست و چطور می‌توانید از آن استفاده کنید؟ با ما همراه باشید تا با این سرویس بیشتر آشنا شوید.

ارز |ارز دیجیتال

ماشین حساب ارز دیجیتال برای تبدیل چه رمزارزهایی قابل استفاده است؟

از ماشین حساب ارز دیجیتال می‌توانید برای تبدیل بیت کوین به تومان، تبدیل اتریوم به تومان و تبدیل تمام ارزهای دیجیتال دیگر به ریال استفاده کنید. درواقع، این ماشین حساب هیچ محدودیتی در تعداد رمزارزها ندارد.

مقاله پیشنهادی: دامیننس چیست؟

آیا می توان با استفاده از ماشین حساب ارز دیجیتال قیمت دلار به تومان را هم محاسبه کرد؟

بله. از آنجایی که قیمت تتر معادل یک دلار است، شما می توانید برای محاسبه قیمت دلار به تومان که درواقع همان محاسبه تتر به تومان است، از سرویس ماشین حساب ارز دیجیتال استفاده کنید.

آیا می توان از ماشین حساب ارز دیجیتال برای محاسبه دلاری رمزارزها نیز استفاده کرد؟

بله. شما می‌توانید با استفاده از این سرویس، قیمت ارز دیجیتال مورد نظر خود به دلار را نیز محاسبه کنید.

ماشین حساب ارز دیجیتال برای تبدیل بیت کوین به تومان

استفاده از ماشین حساب ارز دیجیتال برای محاسبه قیمت بیت کوین به تومان یا دلار، اغلب برای افرادی که به استخراج بیت کوین مشغول هستند؛ کاربرد دارد. علاوه بر این تبدیل قیمت بیت کوین به تومان یا دلار برای تریدرهای بازار ارز دیجیتال نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. قیمت بیت کوین تاثیر بسیار زیادی بر بازار داشته و با توجه به قیمت بیت کوین می‌توان از روند کلی بازار ارز دیجیتال شناخت بهتری به دست آورد. در نوبیتکس سه مدل ماشین حساب ارز دیجیتال موجود است که در ادامه بیشتر به آن‌ها خواهیم پرداخت:

ابزاری حرفه‌ای برای تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر

در ماشین حساب ارز دیجیتال اول شما می‌توانید هر ارزی را که مایل هستید؛ به هر ارز دیگری تبدیل کنید. به کمک این ماشین حساب می‌توانید به جای ارز دیجیتال، گزینه‌های تتر و یا ریال را انتخاب کرده تا به عنوان مثال قیمت بیت کوین به تومان را محاسبه کنید. به عبارتی این مدل ماشین حساب انواع تبدیل‌ها را پوشش می‌دهد. اگر کار با این ماشین حساب ارز دیجیتال برای شما سخت است؛ می‌توانید از دو مدل بعدی استفاده کنید.

ماشین حساب تبدیل ارز دیجیتال به ریال

برای تبدیل قیمت ارز دیجیتال به تومان مثل تبدیل بیت کوین به تومان یا هر رمزارز دیگر می‌توانید از ماشین حساب دوم استفاده کنید. این قیمت با توجه به نوسانات قیمت تتر محاسبه می‌شود و برای ارزش‌گذاری دارایی دیجیتال شما به ریال کاربرد دارد.

ماشین حساب تبدیل ارز دیجیتال به دلار

برای تبدیل قیمت ارز دیجیتال به دلار نیز می‌توانید از ماشین حساب سوم استفاده کنید و قیمت لحظه‌ای تمامی ارزهای دیجیتال به دلار را مشاهده کنید. از آنجایی که در این محاسبه دیگر فاکتور نوسانات قیمت دلار نقشی ندارد؛ به کمک این ماشین حساب می‌توان دید بهتری از نوسانات کلی بازار ارزهای دیجیتال به دست آورد.

درباره بیت کوین

بیت کوین با نماد BTC یک ارز رمزنگاری شده غیرمتمرکز است. قیمت بیت کوین در این لحظه برابر با $ 23,024.6 دلار و معادل با 1,042,899,257 تومان است. بیت کوین (BTC) در 24 ساعت اخیر + 1.19% درصد تغییر قیمت داشته است. ارزش بازار یا مارکت کپ بیت کوین در این لحظه 439,639,006,204 دلار است. بیت کوین از نظر مارکت کپ در رتبه 1 در میان رمزارزها قرار دارد.

ارز Bitcoin که به عنوان اولین رمزارز یا کریپتوکارنسی شناخته میشود، اولین بار در سال 2008 توسط شخصی ناشناس به نام ساتوشی ناکاموتو در یک وایت پیپر به نام Bitcoin: A Peer-to-Peer Electronic Cash System معرفی شد. حد عرضه بیت کوین ₿21,000,000 است. که از این مقدار ₿19,283,143 عدد بیت کوین در گردش است.

XBT همان بیت کوین است. بیت کوین دو تیکر کد یا اسم اختصاری دارد: یکی BTC و دیگری XBT. ایکس بی تی در واقع اندیکاتور قیمت بیت کوین (Price Indicator) است. XBT مخفف جدیدی است که برای بیت کوین استفاده می‌شود و از سازمان استاندارد بین المللی (ISO) نشئت گرفته است. این سازمان، فهرستی از ارزهای بین المللی شناخته شده را حفظ می‌کند. این استاندارد حکم می کند که اگر ارزی با یک کشور خاص مرتبط نیست، باید با “X” شروع شود مثلا مخفف طلا، “XAU” است.

برای ارزها، دو حرف اول کد رسمی کشور ISO و حرف آخر اولین حرف نام ارز است. بنابراین در USD، US مخفف ایالات متحده و D مخفف دلار است. به همین ترتیب. در GBP، GB مخفف بریتانیای کبیر و P مخفف پوند استرلینگ است.

ایده و هدف شبکه بیت کوین این بود که کاربران بتوانند بدون نیاز به واسطه هایی مانند بانکها به صورت “نظیر به نظیر” به هم بیت کوین ارسال کنند. تمام تراکنش های بیت کوین در یک دفتر کل توزیع شده (distributed ledger) ثبت میشد که به آن بلاک چین میگفتند. بیت کوین به این دلیل غیرمتمرکز است که همه تراکنشهای آن برای عموم شفاف است.

سازنده بیت کوین

ساتوشی ناکاموتو نام مستعار شخص یا اشخاصی است که بیت کوین را توسعه دادند. هویت ساتوشی ناکاموتو همچنان ناشناس باقی مانده است. در p2p foundation ادعا شده که ساتوشی ناکاموتو اصلیت ژاپنی دارد و در سال 1975 متولد شده هرچند بسیاری از افراد ادعا دارند که به دلیل لحن بومی زبان انگلیسی که او در وایت پیپر داشته این ادعا درست نیست. در صفحه ساتوشی ناکاموتو درباره این شخص بیشتر مطالعه کنید.

منشا بیت کوین

نام Bitcoin ترکیبی از حروف Bit + Coin است و اولین بار در وایت پیپر آن به نام Bitcoin: A Peer-to-Peer Electronic Cash System آورده شد. بیت کوین به صورت یک برنامه متن باز رونمایی شد و به طور رسمی از سال 2009 شروع به کار کرد. تقریبا دو ماه بعد از رونمایی از وایت پیپر بیت کوین، ساتوشی ناکاموتو در تاریخ 3 ژانویه 2009 اولین بلاک بیت کوین را ایجاد کرد. به این بلاک genesis block میگویند.

یکی از کاربردهای رمز ارز بیت کوین در اصل برای پاداش روندی به نام استخراج یا ماین است. ماینرها در بلاک چین بیت کوین از الگوریتم اثبات کار یا PoW پیروی می‌کنند.

هر واحد بیت کوین یک BTC است که با سمبل ₿ شناسایی میشود. البته بیت کوین واحدهای کوچکتر هم دارد که نامهای آن میلی بیت کوین، میکروبیت کوین و ساتوشی است. هر 1⁄1000 بیت کوین یک میلی بیت کوین، هر 1⁄1000000 بیت کوین یک میکرو بیت کوین است و هر 1⁄100000000 بیت کوین یک ساتوشی است.

اولین پیاده سازی هسته اصلی بیت کوین یا Bitcoin Core را ساتوشی ناکاموتو به زبان ++C نوشت. به غیر از بیت کوین، ++C برای توسعه ارزهای دیجیتال دیگری مانند Litecoin، Ripple، Stellar و EOS نیز استفاده شده است. ++C امکان مدیریت حافظه را فراهم می‌کند. این ویژگی برای برنامه‌های کاربردی مهم امنیتی مهم است. ++C زبان انتخابی برای اپلیکیشن‌های کاربردی با کارایی بالا است زیرا امکان بهینه سازی بسیار زیادی را فراهم می‌کند. C++ مدت زیادی است که وجود دارد. روی بسیاری از مشکلات آن کار شده است. زبان بسیار قابل اعتمادی است و امتحانش را پس داده.

دلایل دیگری هم برای این انتخاب وجود داشته ولی شاید مهم‌ترین علت، مربوط به بخش حافظه باشد.

چرا بیت کوین غیر متمرکز است؟

بیت کوین به دلایل زیادی غیرمتمرکز است. مثلا بیت کوین توسط هیچ نهاد قدرت مرکزی‌ای کنترل نمیشود. همچنین شبکه بیت کوین “نظیر به نظیر” است و هیچ سرور مرکزی ندارد. همانطور که گفته شد بیت کوین دارای یک دفتر کل توزیع شده (distributed ledger) است که تمام تراکنشها در آن ثبت میشود و این تراکنشها برای تمام افراد دنیا شفاف است و هرکسی میتواند آن را بر روی کامپیوتر خود ذخیره کند.

همه افراد میتوانند یک آدرس بیت کوین بسازند و برای اینکار نیاز به تایید کسی ندارند. همچنین تمام افراد میتوانند تراکنشی در شبکه ایجاد کنند.

مشخصات و قیمت لحظه ای بیت کوین (BTC)

قیمت بیت کوین در این لحظه 1,042,899,257 تومان معادل $ 23,024.6 دلار آمریکا است. قیمت Bitcoin طی ۲۴ ساعت اخیر + 1.19% تغییر قیمت داشته است. حجم معاملات ۲۴ ساعت اخیر بیت کوین 31,582,753,373 دلار است. ارز بیت کوین با نماد اختصاری BTC در رتبه 1 ارزهای دیجیتال از نظر ارزش بازار قرار دارد. ارزش بازار یا Market cap بیت کوین هم اکنون 439,639,006,204 دلار آمریکاست.

حداکثر تعداد واحدهای ارز بیت کوین (BTC) 21,000,000 است. تعداد واحدهای در گردش (Circulating Supply) BTC هم اکنون 19,283,143 واحد است این یعنی چه تعداد واحد BTC در بازار و در دست مردم گردش می‌کند. مثلا دارایی‌های قفل شده که تاثیری روی قیمت بازار نمی‌گذارند جزو واحدهای در گردش محاسبه نمی‌شوند.

 

منبع مقاله: سایت tradingview

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا