نگهداری از سالمند شیفت شب

نگهداری از سالمند شیفت شب

نگهداری از سالمند شیفت شب نوعی از خدمات پرستار سالمند است که در طول شب به سالمند در انجام امور شخصی کمک می کند و از بروز خطر جلوگیری می کند، افراد سالمند نتوانند به درستی از برنامه های درمانی که توسط پزشک معالج شان تجویز شده است پیروی کنند، مراقبت شخصی و کمبود تغذیه در سالمند از عوامل مهم در سلامت افراد مسن است، بنابراین خدمات بهداشتی در منزل و مراقبت از سالمندان در منزل به خصوص برای سالمندانی که مشکلات جسمی دارند باید با بهترین شکل ممکن انجام شود، در بیشتر موارد سالمندانی که شرایط خاصی دارند به خدمات نگهداری از سالمند شیفت شب نیاز دارند و بیشتر این افراد نیازمند مراقبت شبانه هستند.

به طور کلی خدمات خانگی شامل مهارت های پرستاری، بهداشت فردی سالمند، مشاوره تغذیه، فیزیوتراپی و برخی از خدمات مراقبت پزشکی می باشد در واقع پرستار باید به تمام امور درمانی که پزشک تجویز کرده است عمل کند.

خدمات پرستار سالمند در منزل که نگهداری از سالمند شیفت شب نیز بخشی از آن است، نیازمند کار گروهی هماهنگ است، سالمندان به لطف این خدمات حمایت می شوند و نمی توانند بدون اینکه از محیطی که به آن عادت دارند جدا شوند از تمام خدمات درمانی استفاده کنند.

امنیت |بیمارستان

نگهداری از سالمند شیفت شب در تهران

نگهداری از سالمند شیفت شب با استراحت معمولی فرق دارد چرا که بیشتر سالمندان در استراحت و خواب شبانه مشکل دارند، که این مشکلات علاوه بر این که باعث زوال عقل، اختلال در الگو خواب سالمند می شود آسایش اعضای خانواده سالمند را نیز مختل می کند، همچنین اختلالات در خواب باعث می شود اعتماد به نفس و حس استقلال فرد سالمند را نیز از بین می برد و فرد دچار سردرگمی و اضطراب می شود.

روش هایی برای نگهداری از سالمند در شیفت شب

  • کنترل دارو های سالمند قبل از خواب طوری که در هنگام خواب سالمند نیاز به مصرف دارو نباشد و قبل از خواب دارو هایی که خاصیت خواب آوری دارند مصرف شوند.
  • نصب کردن چراغ های سنسور حرکت در راهرو و اتاق خواب سالمند
  • در اتاق سالمند هیچ وسیله اضافی نباید وجود داشته باشد.
  • برای اطمینان بهتر است در های خانه را قفل کرد.
  • بهتر است در نزدیک تخت سالمند نوشیدنی و تنقلات قرار داده شود.
  • تهویه اتاقی که سالمند در آن استراحت می کند را بررسی کنید.
  • تهیه تشک ضد آب و پوشک برای سالمندی که بیمار است.

پرستار سالمند شیفت شب باید به صورت همه جانبه شرایط مناسبی برای سالمند فراهم کند و او را در همه زمینه ها حمایت کند و به سالمندان حس امنیت آرامش دهد، در صورتی که سالمند دارید باید بدانید که نگهداری از سالمند در شیفت شب بسیار دردسر دارد و باید توسط فردی حرفه ای انجام شود بنابراین بهتر است از خدمات مرکز سپید گستر استفاده کنید.

روش های نگهداری از سالمند شیفت شب

مراقبت و نگهداری از سالمند شیفت شب منجر به افزایش احساس امنیت و اطمینان در سالمند می شود، سه روش اصولی و حرفه ای برای نگهداری از سالمند شیفت شب وجود دارد.

  1. استخدام پرستار سالمند در منزل حرفه ای بدون اینکه نیاز به شب بیداری پرستار باشد، به این صورت که پرستار به منزل سالمند مراجعه می کند و به مدت 8 ساعت در منزل می ماند، در صورت نیاز امور مربوط به سالمند را انجام می دهد.
  2. استخدام پرستار سالمند در منزل حرفه ای شیفت شب کامل که در این روش پرستار 10 ساعت در منزل می ماند و همیشه در حال خدمات رسانی است.
  3. نگهداری از سالمند شیفت شب به صورت ساعتی است، این روش برای افرادی مناسب است که به دلیل خستگی یا مسائل دیگر به خواب نیاز دارند در این صورت می توانند از خدمات پرستار سالمند برای مدت معینی برای مثال 2 تا 4 ساعت استفاده کنند، تا سالمند بتواند با آرامش بیشتری استراحت کند.

امنیت |بیمارستان

مزایای نگهداری از سالمند شیفت شب در منزل

یکی از بهترین مزیت های مراقبت از سالمند در شیفت شب این است که اعضای خانواده به خیال آسوده می تواند بخوابند و استراحت کنند و نگرانی بابت سالمند عزیزشان نداشته باشند در ادامه سایر مزیت های نگهداری از سالمند را بیان می کنیم:

  • سرعت بخشیدن به روند بهبود بیماری سالمند
  • بالا رفتن میزان قدرت بهبود سالمندان
  • پایین آمدن احتمال خطر عفونت کردن بدن سالمند رد منزل
  • کاهش خطرات و عوارض ها در ون بهبود سالمند بعد از عمل جراحی با استفاده از خدمات مراقبت از سالمند در ب در منزل
  • سالمندان تمام خدمات درمانی را در منزلی که به آن عادت دارند دریافت می کنند و در کنار خانوادشان هستند.
  • خستگی جسمی و روحی سالمندان کاهش پیدا می کند
  • خطر بستری شدن سالمند در بیمارستان ها و مراکز درمانی کاهش پیدا می کند.
  • هزینه های درمانی و مراقبتی در بیمارستان ها و مراکز درمانی کاهش پیدا می کند.
  • تمام طرح هایی که برای مراقبت از سالمند در منزل اجرا می شود متناسب با نیاز سالمند است.
  • کیفیت سبک زندگی سالمند با افزایش کیفیت ارائه خدمات توسط پرستار سالمند متخصص بیشتر می شود.

امنیت |بیمارستان

هزینه نگهداری از سالمند شیفت شب

هزینه مراقبت از سالمند در شیفت شب بستگی به سالمند و خانواده او دارد، معمولاً نگهداری از سالمند در شب 12 ساعت است، برای مثال پرستار سالمند سالم حقوق کمتری نسبت به پرستار سالمند بیمار دارد، شما برای اطلاع بیشتر از هزینه نگهداری از سالمند در شیفت شب می توانید با مرکز سپید گستر تماس بگیرد و از قیمت دقیق آن با خبر شوید، قابل ذکر است که ساعت کاری پرستار نیز بر روی هزینه ها موثر است.

نحوه بهره مندی از خدمات نگهداری از سالمند شیفت شب

با توجه به اینکه سالمندان نیاز به خدمات حمایتی، پیشگیرانه و همچنین خدمات درمانی دارد دامنه مراقبت از این افراد گسترده است و با نیاز های آن ها متناسب بود در نتیجه خدمات برای هر سالمند با سالمند دیگر متفاوت است چرا که نیاز های متفاوتی دارند شرکت پرستاری سپید گستر تمام این خدمات را ارائه می دهد که از جمله این خدمات نگهداری از سالمند شیفت شب است.

شما جهت ارتباط با کارشناسان این مرکز می توانید با شماره 02188928334 تماس گرفته و نسبت به استخدام پرستار سالمند شیفت شب اقدام کنید تا کارشناسان ما پرستار سالمند متخصص و مجربی را به منزل شما اعزام کنند.

دکمه بازگشت به بالا