علائم پوسته پوسته شدن ناخن چیست؟

علت پوسته پوسته شدن ناخن و روش ترمیم آن

پوسته پوسته شدن ناخن‌ها که به دلیل شستن بیش‌ از حد دست‌ها، قرار گرفتن ناخن در معرض مواد شیمیایی یا استفاده زیاد از لاک ناخن یا ژلیش ناخن ایجاد می‌شود، معمولاً بر اعتماد به نفس ما تأثیر منفی گذاشته و احساس ناخوشایندی به وجود می‌آورد. برای رفع این مشکل ناخن، چند راهکار وجود دارد.

در اولین قدم، باید برای مدتی به ناخن‌هایتان استراحت بدهید و تا جایی که ممکن است، لاک ناخن نزنید و از لاک ژل و کاور ناخن نیز استفاده نکنید. در این مدت، باید بر آبرسانی ناخن‌ها به کمک انواع روغن‌ها و لوسیون‌ها تمرکز کنید. اقدامات پیشگیرانه‌ای مانند استفاده از دستکش هنگام تمیزکاری منزل و همچنین استفاده از مکمل‌های تقویت ناخن هم مواردی هستند که نباید آن‌ها را فراموش کرد.

آفتاب سوختگی و تاثیر آن بر ناخن ریش

آفتاب سوختگی از التهابات پوستی است که به خاطر قرار گرفتن طولانی در مقابل آفتاب یا پرتو ماورای بنفش روی می‌دهد. این مشکل بلافاصله ظاهر نمی‌شود. زمانی که درد و قرمزی شروع می شود در واقع از قبل پوست آسیب دیده است. با فاصله ۶ تا ۴۸ ساعت از سوختگی بیشترین درد احساس می‌شود. جالب است بدانید که آفتاب سوختگی می‌تواند به اندازه سوختن با حرارت خطرناک باشد. عوامل اصلی آفتاب سوختگی موارد زیر هستند:

  • قرار گرفتن در مقابل آفتاب بین ساعات اوج (۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر)، مخصوصا برای نوزادان و کودکان
  • پوست روشن، احتمال سوختگی بیشتر در افرادی که پوستشان روشن‌تر است نسبت به افراد دارای پوست
  • برخی داروهای خاص مانند آنتی بیوتیک‌ها
  • برخی از مواد آرایشی
  • استفاده از روش‌های برنزه کردن

بعد از گذشت چند روز پوسته پوسته شدن ناشی از آفتاب سوختگی آغاز می‌شود. این مشکل ممکن است روزها و حتی هفته‌ها ادامه داشته باشد. بهترین راه پیشگیری استفاده از کرم‌های ضد آفتاب است. برای درمان سوختگی محصولات متعددی وجود دارد، همچنین می‌توانید از پماد زینک اکساید استفاده کنید.

مکیدن انگشت، دلیل پوسته شدن کنار ناخن در کودکان

مکیدن انگشتان یکی از عادت‌های رایج در میان افراد خردسال است. بسیاری از نوزادان از همان زمان تولد این کار را انجام می‌دهند. بهتر است که با بزرگ‌تر شدن هرچه سریع‌تر این عادت را ترک نمایند، چرا که موجب پوست شدن اطراف ناخن می‌شود. از دیگر پیامد‌های عادت مکیدن انگشت در اطفال موارد زیر هستند:

  • تغییر شکل استخوان فک که هنوز نرم است.
  • دندان‌ها کج رشد می‌کنند.
  • دندان باریک می‌شود.
  • علت پوسته پوسته شدن دور ناخن و بیماری‌های عفونی است.
  • دندان‌های بالا به سمت خارج و دندان‌های پایین به سمت داخل رشد می‌کنند.
  • موجب شکل غیر طبیعی سقف دهان می‌شود.
  • عامل مشکلات گفتاری در کودکان است.
  • باعث افتادگی لوزه و خرخر کردن است.

بهترین ناخن کار در تهران از کادری مجرب و حرفه ای برای خدمات خود استفاده کنید و کلیه خدمات ناخن های دست و پا را به صورت حرفه ای ارائه می نمایید.

جدا شدن گوشت اطراف ناخن |درمان ریش شدن پوست اطراف ناخن نی نی سایت

روش هاي درمان و رفع پوسته پوسته شدن اطراف ناخن

ويتامين E بيشتري مصرف کنيد

کمبود ويتامين E يکي از رايج ترين دلايل کنده شدن پوست اطراف ناخن است .ويتامين E براي سلامت بدن بسيار ضروري است و نقش بسيار موثري در حفظ رطوبت پوست و خود ناخن ها دارد .علاوه بر اين ، ويتامين E نوعي آنتي اکسيدان قوي است و در بسياري از محصولات بهداشتي مرتبط با سلامت پوست مورد استفاده قرار مي گيرد.استفاده منظم از ويتامن E مي تواند بسياري از مشکلات پوستي مانند چين و چروک زودرس پوست ، برخي از لک هاي پوستي ، تيره شدن پوست ، ترک خوردن پوست و کنده شدن پوست اطراف ناخن را درمان کند.

نقش ويتامين A
ويتامين A آنتي اکسيداني است که مسئوليت نگهداري پوست، التيام زخم، رشد مجدد پوست و سلامت سيستم ايمني را به عهده دارد. ويتامين A به دو شکل وجود دارد: بتا کاروتن و ويتامين A فعال. ويتامين A فعال که به آن رتينول هم مي‌گويند، در غذاهاي حيواني وجود داشته و بدن مستقيما از آن استفاده مي‌کند و نيازي نيست اول تبديل شود. از سويي ديگر، کاروتنوئيدهايي مانند بتاکاروتن در ميوه‌ها و سبزي‌ها وجود دارند. کاروتنوئيدها بعد از گوارش غذا به رتينول تبديل مي‌شوند.

ويتامين B3 يا نياسين

نياسين يا ويتامين B3 ويتامين مهمي براي سلامت پوست است. کمبود شديد ويتامين B3 مي‌تواند منجر به بيماري پوستي به نام پلاگر شود. علائم بيماري پلاگر شامل التهاب پوست، فلسي شدن و درناک شدن پوست و ترک پوست مي‌شود. پوست به مرور زمان با ترک خوردن مي‌تواند پوسته شود، خونريزي کند و يا تيره و سفت شود. همچنين ممکن است لب‌ها و زبان‌تان نيز پوسته شود. پلاگر اوليه معمولا نتيجه‌ي رژيم غذايي است که هم از نظر نياسين و هم از جهت تريپتوفان کمبود دارد. هر چند پلاگر اغلب در اثر رژيم غذايي نادرست بوجود مي‌آيد اما پلاگر ثانويه نتيجه‌ي استفاده نکردن از نياسين کافي در رژيم غذايي است که مي‌تواند به دليل اسهال‌هاي طولاني مدت، الکليسم، بيماري هارت ناپ، سندرم کارسينوئيد و داروهاي گوناگوني چون ايزونيازيد بوجود بيايد. پلاگر مي‌تواند برانگيزاننده‌ي زوال عقل و درماتيت نيز باشد. معمولا مصرف مکمل نياسين، موثرترين روش بازيابي ذخاير ويتامين B3 در بدن است. رژيم غذايي سرشار از نياسين شامل ماهي تن، مرغ، سالمون، گوشت بره، بوقلمون، ساردين، نخود سبز، مارچوبه، بروکلي، سبزيجات کلمي، اسفناج، بادمجان، تمشک سياه و کدو حلوايي مي‌شود.

دکمه بازگشت به بالا