سبک انتقالی در دکوراسیون منزل

یکی از پرطرفدار در این روزها، دکوراسیون داخلی به سبک انتقالی یا ترنزیشنال هست. سبکی که اگر بخوایم به معنای اسمش توجه کنیم، احتمالا باید گذر از مرحله‌ای به مرحله دیگه رو به همراه داشته باشه، اما در واقعیت اصلا اینطور نیست و سبک طراحی داخلی ترنزیشنال درواقع ترکیبی از سبک تردیشنال یا سنتی یا سبک کلاسیک و سبک مدرن هست و همین مساله مهم‌ترین دلیل در پرطرفدار شدن این سبک هست. عده زیادی هستن که سلیقشون به یک سبک محدود نمیشه و دوست دارن نکات مثبت هر سبکی رو در خانه داشته باشن، سبک ترنزیشنال کاملا مناسب این افراد هست. در ادامه قراره این سبک رو بهتر بشناسیم و با جزئیاتش آشنا بشیم.

سبک ترنزیشنال به ترکیبی از مبلمان، بافت یا ویژگی‌های تزئینی سنتی و مدرنی گفته میشه که دست شما رو در دکور کردن یک فضا بازتر می‌کنه تا با آزادی و راحتی بیشتری انتخاب کنید. درسته این سبک گلچینی از چند سبک به شمار میاد اما این نکته رو باید به خاطر داشت که انسجام کلی سبک و یکپارچگی موارد انتخاب شده از سبک‌های گوناگون باید حفظ بشه. چون کلید تسلط بر سبک انتقالی این هست که همه چیز در کنار هم، در عین تفاوت، وحدت داشته باشن و مهم‌تر اینکه سلیقه و شیوه زندگی فرد استفاده کننده از فضا رو نشون بدن.

طراحی داخلی انتقالی مبلمانی منحنی با پرداختی مستقیم‌الخطه، اتاقی هست که به یک اندازه ویژگی‌های زنانه و مردانه داره. شاید در این مرحله سبک انتقالی برای شما سبکی آشفته و التقاطی به نظر برسه، اما باید بدونید که اینطور نیست و بهترین توصیف از طراحی انتفالی می‌تونه فضایی با رنگ خنثی و لوازم جانبی مدرن و کلاسیک، در کنار چندین عنصر با بافت متمایز باشه.

سبک ترنزیشنال؛ هنر ترکیب کردن!

اگر می‌خواید در طراحی دکوراسیون ترنزیشنال موفق باشید، بهتره این اصل رو به خاطر داشته باشید که تمام هنر شما در ترکیب عناصر مختلف هست. حالا اگر بخوایم خلاصه مرور کنیم که این ترکیب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشه، می‌تونیم اون‌ها رو اینطور دسته‌بندی کنیم:

  • رنگ‌های خنثی رو انتخاب کنید تا خطوط مبلمان بیشترین حرف رو در بزنند.
  • بافت‌های مختلفی مثل چوب، شیشه، خیزران، پارچه، فولاد و فلزات رو در کنار هم استفاده کنید.
  • لوازم تزئینی رو به حداقل برسونید! بهتره هنرتون رو در ترکیب مبلمان و بافت‌ها نشون بدید تا تعداد اون‌ها و وسایل جانبی که باعث سردرگمی هم نشه.
  • آثار هنری تاثیرگذاری انتخاب کنید و بهتره به جای چندین قطعه، یک اثر بزرگ در دکورتون جای بدید.

سبک دکوراسیون داخلی ترنزیشنال چه ویژگی‌هایی داره؟

حالا می‌خوایم هر کدوم از این موارد رو در 10 نکته به تفصیل توضیح بدیم تا بتونیم طراحی صحیح و موردپسندی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید : atrixconcept.com

1.رنگ‌های زمینه خنثی انتخاب کنید!

رنگ‌ها در خانه‌ای که به سبک ترنزیشنال یا انتقالی دکور شده به سبک سنتی انتخاب میشن؛ خاکستری، سفید، بژ، کرم و …. این رنگ‌های خنثی جنبه سنتی خانه‌های ترنزیشنال رو نشون میدن، در حالی که می‌تونید با انتخاب رنگ‌هایی تیره مثل آبی، ذغالی یا مشکی مکمل خوبی برای رنگ‌های خنثی ایجاد کنید و تعادل بین ویژگی‌های مردانه و زنانه فضا رو رعایت کنید. در همین رابطه، مقاله رو از دست ندین!

رنگ‌ها باید از هر دو طیف سرد و گرم انتخاب بشن تا فضا احساس آرامش‌دهنده‌ای داشته باشه. مهم اینه که شما بدونید رنگ‌های زمینه در این سبک اغلب ختثی هستن اما از انتخاب رنگ‌های متفاوت و ترکیب اون‌ها با هم هراس نداشته باشید.

  1. وسایل جانبی را رنگی انتخاب کنید!

خودتون رو با رنگ‌های خنثی خسته نکنید؛ می‌تونید با انتخاب وسایل جانبی در رنگ‌های مختلف فضا رو روح ببخشین و از هم‌نشینی رنگ‌ها لذت ببرید. مثلا با انتخاب پرده‌های رنگی، ملحفه‌ها در اتاق خواب و یا مبلمانی با رنگ روشن می‌تونید فضای خنثی رو متحول کنید. برای دونستن جزئیات بیشتر، می‌تونین مقاله رو بخونین.

  1. استفاده از مبلمان ترکیبی

مبلمان هم در سبک انتقالی از رویه کلی سبک پیروی می‌کنند و ترکیبی از سبک‌های طراحی متفاوت هستن. مبلمان بزرگ سبک سنتی کمی کوچکتر و ساده‌تر میشن تا با مد روز تطبیق پیدا کنند و تفاوت اون‌ها در این هست که مبلمان سبک انتقالی ترکیبی از سبک سنتی و معاصر محسوب میشه. نکته مهم در انتخاب این مبلمان که قراره مرکز توجه فضای داخلی قرار بگیرن، این هست که راحت باشند؛ ترکیبی از خطوط صاف و منحنی، در آنِ واحد باید رسمی، گرم و دعوت‌کننده باشن.

  1. به نورپردازی توجه کنید!

نورپردازی راه سبک سنتی رو از انتقالی جدا می‌کنه؛ استفاده از یک لوستر الهام‌بخش معاصر یا یک نور مولکولی در سبک ترنزیشنال بیشتر از هر چیزی دیده میشه. از اونجایی که نورپردازی می‌تونه تاثیر شگفت‌انگیزی بر فضا داشته باشه، طراحان سعی کردن محدودیت‌ها رو کنار بزنند و قطعات نوری اهمیت زیادی پیدا کرد و روز به روز پیشرفته‌تر میشه. نورپردازی یک بخش بسیار مهم در طراحی هست که نباید نا دیده گرفته شود.

  1. تاکید بر فلزات!

در اکثر خانه‌های امروزی عناصر فلزی کم و بیش دیده میشن، حالا اگر شما به فضایی انتقالی وارد شید می‌بینید که اغلب وسایل جانبی مثل میز، ابزار روشنایی و لوازم تزئینی از یک فلز مشخص یا ترکیب چند فلز ساخته شدن، مثل طلا، برنز یا مس. این موضوع به خوبی در دیده می‌شود.

  1. فرش رو برای بافت بیشتر به کار ببرید!

یکی از عناصری که در اکثریت فضاهای انتقالی دیده میشه، فرشه! فرش یا قالیچه که وحدتی رو بین مبلمان ایجاد می‌کنه و می‌تونه بافت و رنگ جدیدی به فضا اضافه کنه. البته این رو به یاد داشته باشید که اگر فضا رو با وسایل رنگی پر کردید، بهتره فرش رو به رنگ خنثی یا با طرح ساده انتخاب کنید، در غیر این صورت یک فرش سنتی گره‌دار رنگی می‌تونه بهترین گزینه باشه.

  1. با یک قطعه سنتی تفاوت ایجاد کنید!

برای تکمیل فضای انتقالی بهتره سری به انباری بزنید؛ هر قطعه‌ای به سبک سنتی می‌تونه نقطه عطف فضای ترنزیشنال شما باشه. این قطعه می‌تونه یک کمد، آینه، میز یا چیز دیگه‌ای باشه که از دوره‌ای خاص صحبت کنه. اگر هم چنین چیزی پیدا نکردین، می‌تونید با روکش مجدد یا یک لایه رنگ و لاک، قطعه‌ای کلاسیک رو به اثری با ظاهر جدید تبدیل کنید که همه توجه‌ها رو به خودش جلب کنه.

  1. استفاده از آثار هنری معاصر

در سبک انتقالی به جزئیات توجه ویژه‌ای داشته باشد، چون همین جزئیات هستن که می‌تونند دکوراسیون داخلی رو از سنتی به انتقالی یا از معاصر به انتقالی تغییر بدن. پس برای این کار بهتره در یک فضای ترنزیشنال، آثار هنری معاصر اما رو انتخاب کنید.

  1. به چوب اعتماد کنید!

مبلمان چوبی همیشه از ویژگی‌های بارز سبک سنتی بوده. پس سبک انتقالی باید چوب‌های تزئین‌شده رو مجدد به فضای داخلی برگردونه. مثلا میشه از یک میز غذاخوری، کمد یا غش‌گیر چوبی استفاده کرد.

  1. ترکیب متریال مختلف

در سبک ترنزیشنال، متریال و بافت نقش ویژه‌ای رو ایفا می‌کنند. پارچه‌های زبر، الیاف طبیعی و ترکیبی از رنگ‌های مات و براق جلوه اتاق رو کامل می‌کنند. متریال طبیعی مثل سنگ، گرانیت و چوب بهترین انتخاب برای طراحی به سبک انتقالی هستن. چوب رو هم میشه در کف و سقف و مبلمان به کار برد. این ترکیب عناصر سنتی و مدرن ماهیت سبک انتقالی رو نشون میده.

پرده‌های مخمل مثل پرده‌های تئاتر می‌تونه فضای داخلی انتقالی رو تکمیل کنه؛ جایی که خطوط نرم مبلمان با طرح مینیمالیستی ترکیب شده و با پارچه‌ای طرح‌دار پوشیده شده.

مزایای طراحی دکوراسیون داخلی به سبک انتقالی چیست؟

سبک انتقالی هم مثل هر سبک دیگری مزایا و معایبی داره که اون رو برای عده‌ای دلپذیر می‌کنه و عده‌ای هم اون رو کنار می‌گذارن اما نکته جالب این هست که طرفداران این سبک کم نیستن، چرا؟

  • سبک انتقالی برای کسانی که نمی‌خوان زیبایی فضاشون رو محدود به یک سبک کنند، انتخاب بسیار مناسبی هست.
  • آزادی بیشتر در انتخاب عناصر مختلف دکوراسیون، یکی از مهم‌ترین عوامل در محبوبیت سبک انتقالی هست.
  • به دلیل تنوع عناصر در سبک انتقالی، فضای ترنزیشنال می‌تونه کاملا نشون‌دهنده سلیقه شما و منحصرا برای شما طراحی بشه و انواع مشابهی نداشته باشه.
  • اگر سبک انتقالی رو به خوبی پیاده کنید، مطمئنا توجه همه بازدیدکننده‌ها رو جلب می‌کنه و می‌تونه منبع گفتگوی خوبی باشه.

معایب طراحی دکوراسیون داخلی به سبک انتقالی چیست؟

وقتی قصد اجرای صحیح و کامل یک سبک باشه، مطمئنا چالش‌هایی پیش‌رو خواهد بود، مثلا در سبک انتقالی:

  • مقیاس اهمیت ویژه‌ای در تناسب بصری فضا داره؛ در اینجا مهم این هست که اکثر مبلمان و وسایل جانبی در یک فضا اندازه تقریبا مشابهی داشته باشن تا فقط چند نقطه کانونی مهم داشته باشیم.
  • رنگ و بافت جزو چالش‌های سخت این سبک محسوب میشن؛ استفاده از رنگ و طرح‌های مختلف و ناهماهنگ باعث میشه نتونیم روی عناصر اصلی تمرکز کنیم و چشم مدام در فضا گردش داشته باشه. اشتراک زیاد در مبلمان و وسایل مختلف هم ممکنه ذات سبک رو زیرسوال ببره، پس رسیدن به تنوع در عین هماهنگی و وحدت کار بسیار دشواری هست.
  • همیشه از آزادی انتخاب به عنوان یک مزیت صحبت کردیم، اما این ویژگی می‌تونه عیب هم به شمار بیاد؛ چون ممکنه به خاطر کمتر بودن محدودیت‌ها، تنوع انقدر زیاد بشه که آشفتگی به وجود بیاره یا یکپارچگی رو از بین ببره.

سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.

سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟

برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:

  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه

0 تا 100 دکوراسیون سبک ترنزیشنال یا انتقالی! | سلام ساختمان

از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟

اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟

بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:

  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.

هر دوی این‌ها رایگان است.

بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟

بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.

آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟

بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.

آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟

اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجبه طور مثال اگر به استفاده از انواع ظروف میناکاری محبوب در سبک سنتی علاقه مندید و در کنار آن خواهان استفاده از وسایل مدرن هستید، نه تنها تغییرات گسترده ای در این سبک ایجاد نمی کنید بلکه روند ایجاد حس انتقال را به خوبی ایجاد خواهید کرد.

از آنجایی که در این سبک انتخاب وسایل برای چیدمان منزل، تنوع گسترده ای خواهد داشت، می توانید میزان گرایش سبک ترنزیشنال را به سمت مدرن بودن یا سنتی بودن تغییر دهید

سبک دکوراسیون انتقالی یا ترنزیشنال برای چه منازل و افرادی مناسب است؟

با توجه به تنوع لوازم و عناصری که در این سبک دکوراسیون استفاده می شود، این سبک برای همه ی خانه ها قابل استفاده خواهد بود. تفاوتی ندارد که منزل شما بسیار بزرگ یا کوچک باشد. با انتخاب اصولی و صحیح انواع لوازم می توانید به بهترین شکل دکوراسیون انتقالی را در منزل خود پیاده سازی کنید.

معمولا افرادی که به رنگ های سرد و خنثی علاقه مند هستند، از این سبک خوششان می آید. اگر از دسته افرادی هستید که تمایلی به تجملاتی بودن ندارید، این سبک مناسب شماست. حال شاید این سوال برایتان پیش آید که اصلی ترین لوازم و عناصر مورد استفاده در دکوراسیون انتقالی کدام اند. در این قسمت از مقاله به بررسی و معرفی این عناصر خواهیم پرداخت

تابلوهای ساده و مدرن در کنار تابلوهای بزرگ و تجملی 

تابلوها یکی از مهم ترین عناصر در دکوراسیون انتقالی هستند. معمولا پر طرفدار ترین رنگی که در تابلوهای سبک انتقالی دیده می شود، سفید، آبی آسمانی، طوسی، کرمی و خاکستری کمرنگ است. مهم ترین ویژگی که برای تابلوها، ، باکس و دیگر دکوریجات سبک انتقالی می توان نام برد، خنثی بودن رنگ های مورد استفاده در آن است

این رنگ های خنثی در کنار رنگ های شاد و پر نشاط سبک سنتی، هارمونی زیبایی را ایجاد می کند. حال افراد با توجه به علایقی که نسبت به رنگ ها و سبک ها دارند، تصمیم میگیرند که کدام یک از سبک های سنتی یا مدرن را پر رنگ تر کنند

مبلمان ساده اما تکمیل کننده رنگ های خنثی در سبک دکوراسیون انتقالی 

مبلمان معمولا از مواردی هستند که در دکوراسیون منزل سهم گسترده ای از فضا و چشم انداز اول را به خود اختصاص می دهند. از این رو بهترین گزینه ای هستند که می توانید به واسطه آن ها رنگ دکوراسیون را به صورت دلخواه به سمت سنتی بودن یا مدرن بودن ببرید

اگر قسمت های مختلف مانند فرش، دکوریجات، میز تلویزیون و موارد دیگر را در یک دسته بندی قرار دادید و از رنگ های خنثی استفاده کردید، باید از سرویس مبلمان به عنوان تکمیل کننده رنگ دکوراسیون استفاده کنید. زیرا در دکوراسیون انتقالی رنگ های خنثی باید در کنار رنگ های قوی قرار بگیرند تا مفهوم انتقالی به خوبی اجرا شود

هماهنگی دکوراسیون مدرن و سنتی در اتاق خواب 

برای پیاده سازی سبک دکوراسیون انتقالی یا ترنزیشنال در اتاق خواب کارتان ساده تر است. سادگی و خلوت بودن از ویژگی های مهم دکوراسیون انتقالی محسوب می شود که در چیدمان اتاق خواب به بهترین شکل ممکن می توان از این ویژگی بهره مند شد.

  را می توان قلب یک اتاق خواب دانست که در دکوراسیون انتقالی بهتر است رنگ خنثی داشته باشد. باز هم با توجه به علاقه تان نسبت به گرایش دکوراسیون انتقالی به مدرن یا سنتی بودن، می توانید رنگ های گرم و پر نشاط را برای سرویس خواب تهیه کنید اما قطعا مواردی مانند پرده ها، فرش یا کاغذ دیواری باید رنگ خنثی و طرح ساده ای داشته باشند که در نهایت حس تعادل برقرار شود. حس تعادل را از مهم ترین ویژگی های سبک دکوراسیون انتقالی می توان دانست. اگر ویژگی های هر سبک دکوراسیون به خوبی شناخته شود، استفاده از آن در قسمت های مختلف سخت نخواهد بود

مهم ترین ویژگی های سبک دکوراسیون انتقالی یا ترنزیشنال چیست؟

احتمالا با توجه به ویژگی هایی که تاکنون در قسمت های مختلف متن بررسی کردیم، اکنون می دانید لازمه های اصلی برای پیاده سازی سبک دکوراسیون چیست. گاهی اوقات با دانستن نکات و ویژگی های هر سبک دکوراسیون می توان آن را به ساده ترین حالت ممکن پیاده سازی کرد.
نیاز نیست حتما ، دکوریجات یا مبلمان خیلی خاص را در برنامه هایتان قرار دهید بلکه با دانستن ویژگی های خاص هر سبک دکوراسیون می توان از آن استفاده کرد. در این قسمت نگاه خلاصه واری به مهم ترین ویژگی های سبک دکوراسیون انتقالی یا ترنزیشنال خواهیم داشت

  •  رعایت تعادل بین دکوراسیون سبک معاصر – سنتی و مدرن
    •    
    استفاده بیشتر از رنگ های سرد و خنثی در کنار رنگ های پر نشاط و قوی
    •    
    استفاده از نور سرد در کنار نور گرم

قطعا با رعایت این موارد می توان سبک دکوراسیون را در قسمت های مختلف خانه پیاده سازی کرد. به طور مثال آشپرخانه به عنوان قلب خانه از قسمت هایی است که دستتان برای پیاده سازی هر سبک دکوراسیونی کاملا باز است

​​​​​​​

استفاده از سبک دکوراسیون انتقالی یا ترنزیشنال در آشپزخانه 

یکی از تصورات اشتباه درباره دکوراسیون ترنزیشنال این است که پیاده سازی آن در آشپزخانه و رعایت سبک مدرن و سنتی در کنار هم کار سختی است زیرا در آشپزخانه، وسایل بزرگ مانند یخچال و ماشین لباس شویی وجود دارد که نمی توان خیلی آن ها را به سمت سنتی بودن سوق داد.

به صورت کلی این تصور اشتباه است زیرا پیاده سازی دکوراسیون انتقالی با رعایت تعادل سنتی یا مدرن بودن وسایل، نور، پارچه و متریال ممکن است.

حتی در صورتی که یخچال، ماشین لباس شویی، گاز و بیشتر وسایل رنگ یکسانی داشته باشند، باز هم گزینه هایی مانند کابینت، لوستر، فرش، میز و ناهار خوری، ظروف تزئینی، ساعت و موارد بسیاری وجود دارد که با آن ها می توان تعادل استفاده از رنگ های خنثی و گرم را رعایت کرد

پیاده سازی سبک دکوراسیون ترانزیشنال به ساده ترین شکل ممکن 

کلی آنچه که در روند پیاده سازی انواع سبک دکوراسیون توصیه می شود، این است که اطلاعاتتان را درباره چگونگی استفاده از آن سبک زیاد کرده و برای ایده گرفتن، تصاویر زیادی نگاه کنید. نیاز نیست به خرید گسترده ی لوازمات منزل رو بیاورید.

بلکه با خرید یک شی کوچک مانند تابلو، باکس یا حتی شلف دیواری می توان این مرز تعادل میان سبک انتقالی را تغییر داد. در نهایت پیشنهاد می کنیم اگر تجربه استفاده از این سبک دکوراسیون را دارید، در قسمت نظرات با ما در ارتباط باشید و نظر خودتان را طراحی ترانزیشنال چیست؟

همانطور که از نامش احتمالاً نشان می دهد، طراحی ترانزیشنال با ترکیب دو سبک مخالف انجام می شود. گاهی اوقات به عنوان “برداشت به روز از آثار کلاسیک” یاد می شود، زیرا به عنوان یک زمین میانی بین بهترین عناصر ظاهر سنتی و معاصر عمل می کند.

آنطور که در ادامه این بخش از دنیای مد خواهیم گفت در این سبک دکوراسیون شما گرما، راحتی و تعادل را دارید که از زیبایی سنتی نشات می گیرد و به جای اینکه با جزئیات پر زرق و برق سر و کار داشته باشد که گاهی اوقات باعث می شود که فضاهای سنتی احساس قدیمی و منسوخ شوند، به نظر می رسد که به دنبال خطوط تمیز و طبیعی ساده ای است که طراحی معاصر را تعریف می کند و در بهترین حالت، این سبک حس بدون زمان چرخشی مدرن است.

ترکیب دو سبک در طراحی انتقالی یا ترنزیشنال

ویژگی ها و خصوصیات سبک دکوراسیون انتقالی یا ترانزیشنال

استفاده از رنگ های آرامش بخش:

کلمات کلیدی برای حفظ ذهن هنگام برخورد با یک سبک انتقالی “تمیز” و “آرام” است. در اینجا هدف شما باید ایجاد اتاقی باشد که مانند یک بیشه باشد، و از طبیعت بی قرار زندگی روزمره دور باشد.

انتخاب یک پالت رنگ آرام باید اولین قدم شما باشد ، طبق معمول، می توانید با یک پایه رنگی خنثی شروع کنید.این بار رنگ های آرام را انتخاب کنید. رنگ های طوسی را بر روی سیاه و رنگ های گرم را بر روی رنگ های جیغ انتخاب کنید و در واقع از ترکیب و هماهنگی نترسید و اگر طرفدار رنگ های خنثی هستید، جلوتر بروید و از آن ها برای رنگ های اصلی و ثانویه خود استفاده کنید.

زمانی که شما یک رنگ را اضافه می کنید، مطمئن شوید احساس آرامی را به خانه بیاورد به ویژه آبی ها یک گزینه عالی هستند، زیرا روانشناسی رنگی نشان داده است که آن ها مفاهیم ضمنی خود را بیان می کنند ؛ رنگ های سایه ای روشن سبز و بنفش نیز به خوبی کار می کنند.

استفاده از رنگ آبی آرامش بخش در دکوراسیون انتقالی

وسایل منزل راحتی را انتخاب کنید:

در طراحی انتقالی، مبلمان منطقه مرکزی را اشغال می کنند ، این قطعات اغلب بزرگ هستند و در اتاق حضور آمرانه دارند.به طور ایده آل، آن ها اساس طراحی شما را شکل می دهند و بقیه فضای اطراف را می سازند تا جایی که به دنبال آن هستید، روی تکه هایی که نشان دهنده خطوط تمیز یافت شده در طراحی امروزی است، تمرکز کنید.آن ها همچنین باید به اندازه کافی با شکوه باشند، تا اتاق احساس راحتی و خوش آمدگویی داشته باشند.

زمانی که اسباب و اثاثیه تان را در دست دارید، روی محل جایگذاریشان تمرکز کنید. گروه هایی مانند آنچه که در بالا نشان داده شد، ایجاد کنید و مکالمه را تسهیل کنید و سپس فضای منفی زیادی را در محیط اطراف بگذارید تا قطعات شما به نقطه کانونی اتاق تبدیل شوند.

جالب است بدانید : hommes.studio

انتخاب مبلمان مناسب برای دکوراسیون ترنزیشنال

لوازم جانبی را به دقت انتخاب کنید:

از آنجا که بسیاری از طراحی های انتقالی بسیار خنثی هستند و بخش کلیدی ظاهری اشیا را ساده نگاه می دارند، لوازم جانبی که انتخاب می کنید نیاز به بسته بندی دارند.آن ها باید به اندازه کافی پررنگ باشند تا توجه بصری خود را در فضا ایجاد کنند تا بدون اینکه از احساس کلی خود منحرف شوند ؛ مواردی که آسایش را ترویج می کنند یک انتخاب واضح برایتان هستند.

در مورد استفاده از فرش ها، بالش و پتو فکر کنید اگر این موارد شامل الگوهای پررنگی هستند که هنوز هم با رنگ های خنثی و تمیز شما متناسب هستند، گزینه عالی می باشند تا آنجا که به وسایل دکور مربوط می شود، انتخابشان واقعا به شما بستگی دارد.

سعی کنید به تکه هایی که دارای خطوط تمیزی از سبک های معاصر هستند، بچسبید ، این کار به مدرن کردن فضایتان کمک می کند.

طراحی انتقالی یک نمونه از سبک بدون زمان است و این سبک، راحتی و زندگی با سبک های سنتی را تنها با یک حس مدرن امروزی و معاصر ترکیب می کند. اگر به دنبال یک زمینه میانی زیبایی بگردید، این پست برایتان مناسب است.نکات خود را در ذهنتان نگه دارید تا زمانی که برای طراحی مجدد بعدی وقت داشته باشید و سبک ایده آل خود را پیدا کنید.

تلفیق سبک معاصر و مدرن در طراحی داخلی

طراحی انتقالی هنری از مخلوط کردن است:

یک طرح انتقالی موفق با ترکیب یکپارچه ترکیبی از مدرن و سنتی به دست می آید. تفاسیر زیادی از این سبک وجود دارد و در اینجا لیستی از این سبک وجود دارد که به شما کمک می کند به یک نگاه طراحی انتقالی خوب دست یابید و با انتخاب رنگ های خود، خنثی بمانید و اجازه دهید که خطوط مبلمان در مرحله مرکزی قرار بگیرند.

از عناصر بافتی مثل چوب، شیشه، لاک، وسایل چوبی، پارچه، فولاد و فلز استفاده کنید.استفاده از لوازم جانبی را محدود کنید؛ شما جزئیات را از طریق ترکیب مبلمان و پارچه اضافه می کنید، با این شرط که چشم را گیج نکنند ؛ یک هنر تاثیرگذار را انتخاب کنید، اما از آن به مقدار کم استفاده کنید.در بیشتر موارد، یک قطعه بزرگ روی دیوار بهتر از یک آرایشی قطعات کوچک است.

طراحی سبک دکوراسیون انتقالی یا ترنزیشنال

چگونه می توانیم سبک انتقالی ایجاد کنیم؟

ایجاد فضای انتقالی منسجم می تواند چالش برانگیز باشد ، در اینجا ایده هایی برای مخلوط کردن فضا و عوامل انتقالی را برایتان آورده ایم.

در اتاق ناهار خوری:

از یک میز و صندلی غذاخوری مدرن استفاده کنید، اما صندلی ها پارچه سنتی داشته باشند.به همین ترتیب، از اثاثیه سنتی استفاده کنید و آن ها را با نور مدرن مزین کنید، از جمله آویزهای فولادی با لامپ های حبابی.

پوشش چوبی کلاسیک می تواند یک ویژگی سنتی خوب در فضای غذاخوری معاصر باشد.

دو سبک سنتی و مدرن در طراحی فضای ناهارخوری

در اتاق خواب:

از مبلمان طره دار با آویزهای بالایی اش (یک عنصر سنتی) با عناصر فولادیخاکستری (یک عنصر مدرن) ساخته شده را بگیرید.میزهای جانبی مدرن مکعبی و چراغ های فلزی براق، یک تخته سنگی قدیمی را کنار هم قرار دهید.

در آشپزخانه:

اگر قفسه های آشپزخانه شما از قبل سنتی هستند و نمی خواهید جایگزینشان کنید، از یک دست لوازم جانبی مدرن استفاده کنید.از چراغ های آویز مدرن بر روی جزیره خود استفاده کنید و یا آن جزیره را با یک تکه لاک جایگزین کنید. فولاد کربنی نیز می تواند یک ظاهر معاصر را به یک آشپزخانه سنتی بدهد.

استفاده از چراغ های آویز مدرن در طراحی انتقالی

در حمام:

از شیشه، فلز، سرامیک و چوب برای یک حس اس مدرن استفاده کنید. اگر وان حمام سنتی دارید، از کاشی های کف مدرن استفاده کنید و یا کاشی های سنتی را طبق الگوی شروون نصب کنید.

در اتاق نشیمن:

اگر ویژگی های معماری سنتی مانند توری و قالب دارید، صندلی ها و کاناپه هایی را با پوشش تمیز، به فضا اضافه کنید و پارچه را گرم نگه دارید.

اعلام کنید.  

ه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.

 

دکمه بازگشت به بالا