بهترین شامپو برای مو فر

اگر موهایی فرد دارید بدون شک از انواع شامپوها و نرم کننده‌های مو برای رفع حالت مجعد موهای خود استفاده کرده‌اید. کافی است جستجویی در میان انواع شامپو مخصوص موهای فر داشته باشید تا با طیف گسترده محصولات ارزان تا گران قیمت شامپو گانودرما آشنا شوید. اما این شامپوها تا چه اندازه می‌توانند حالت طبیعی موها را برگردانند و یا خشکی و وز بودن موهای فر را درمان کنند؟

بهترین شامپو برای موهای فر و خشک نی نی سایت |بهترین شامپو فر کننده مو مردانه

موهای فر؛ یک حالت استثنایی با مراقبت استثنایی!

موهای فر در حالی که بسیار زیبا هستند، اگر به آنها رسیدگی نشود، گاه می‌توانند بسیار کلافه‌کننده باشند. پس طبیعی است اگر این مدل مو را حالتی استثنایی بدانیم که خوش حالتی آن مستلزم مراقبتی استثنایی باشد.

اولین نکته‌ای که در شستشو موهای فر باید از آن پرهیز کنید استفاده از انواع شامپوهای شستشو عمیق و متداول روزانه است. افرادی با موهای فر ممکن است انواع شامپو برای موهای خشک استفاده کنند. اما برای مراقبت تخصصی از این مدل مو، شامپو مخصوص موهای فر با فرمولاسیون متفاوت و انحصاری موهای فر تولید شده است.

نکته دوم مربوط به شستشو روزانه و با انواع شامپو فری سولفات بیز و شامپوهای تقویتی نظیر است. این در حالی است که توصیه می‌شود شستشو موها با شوینده‌های ملایم فاقد سیلیکون انجام شود و از شستشو دائمی که باعث کاهش رطوبت سر می‌شود پرهیز کنید.

نکته بعدی در مراقبت استثنایی از موهای فر استفاده از نرم کننده است. در اغلب محصولات موجود در بازار ممکن است برچسب دوکاره شامپو و نرم کننده را ببینید. این محصولات غالبا برای موهای خشک به صورت تخصصی عرضه می‌شوند. با این حال به جای این که موها را به حجم زیاد نرم کننده برای شانه کشی سادده‌تر عادت دهید از  شامپو مخصوص موهای فر استفاده کنید.

آشنایی با فرمولاسیون شامپو مخصوص موهای فر

مهم‌ترین مشکلی که موفرفری‌ها با آن مواجه هستند خشک شدن موها بعد از هر بار شستشو و سشوار است. بنابراین موهای فر به یک محصول آبرسان و مرطوب کننده مناسب نیاز دارند که علاوه بر نرم کردن موها، باعث ترمیم موخوره و شکنندگی آن‌ها می‌شود.

اکثر انواع شامپو مخصوص موهای فر فاقد سیلیکون هستند. سیلیکون یکی از مواد نگهدارنده و حالت دهنده برای موها است که در دراز مدت باعث تغییر حالت موها می‌شود. پس در خرید شامپو مخصوص موهای فر به دنبال محصول بدون سولفات و سیلیکون، پارابن و مواد شیمیایی باشید.

روغن آرگان و ترکیبات کراتینه برای موها فر

ترکیبات گیاهی نظیر روغن آرگان نوعی اکسیر برای بازیابی طراوات و تازگی پوست و موهای آسیب دیده هستند. در شامپو مخصوص موهای فر معمولا از ترکیبات گیاهی نظیر روغن آرگان استفاده می‌شود که حاوی مقدار زیادی اسید چرب، ویتامین آ، ویتامین سی، ویتامین ای، امگا ۶ و ۹، آنتی اکسیدان و لینولئیک اسید است.

عصاره شی باتر، روغن جوجوبا، روغن نارگیل و سایر روغن‌های طبیعی می‌توانند کراتین سازی پوست و مو را تحریک کنند.

اگر موهای فر رنگ شده دارید، موهای شما نیاز به مراقبت ویژه دارد. معمولا موهای فر خشک هستند و وقتی رنگ هم می‌شوند بیشتر خشک و شکننده می‌شوند. وقتی موی رنگ شده رشد می‌کند معمولا از یا برا پوشش موهای مشکی استفاده می‌شود. توجه داشته باشید که بعد از استفاده از این محصولات حتما از روغن مو مثل روغن آرگان استفاده کنید. این محصولات مانع خشک شدن مو می‌شوند.

ترکیبات مغذی و مولتی ویتامین شامپو مخصوص موهای فر

یکی از مهم‌ترین عواملی که حالت مجعد موهای فر را بیش‌تر می‌کند الکتریسیته ساکنی است که هنگام شانه کشی ایجاد می‌شود. شامپو مخصوص موهای فر حاوی ویتامین B1 و مواد مغذی است که موها را به طور کامل تغذیه کرده و تقویت می‌کند. شامپو مخصوص موهای فر با خاصیت آبرسانی قوی به انتهایی‌ترین نقاط مو سبب ایجاد طراوت و شادابی موها می‌شود.

بنابراین بهترین محصول برای موهای فر آبرسانی کامل با شامپو مخصوص موهای فر و جلوگیری از ایجاد الکتریسیته ساکن است.

نکات کلیدی نگهداری و شانه کشی موهای فر و مجعد

برای نرمی و مراقبت از موهای خشک و فر علاوه بر استفاده از شامپو سولفات فری مناسب موهای کراتینه شده بیز ، سایر ترکیبات تقویتی نظیر ماسک مو را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

انواع ماسک و سرم موهای خشک بعد از هر بار استحمام می‌توانند به رفع خشکی و وز بودن مو کمک کنند. به شرط آن که با هر بار سشوار کشیدن و حرارت مستقیم ساقه موهای خود را در معرض شکنندگی و آسیب مستقیم قرار ندهید.

یکی دیگر از مسائلی که باعث وز شدن موهای مجعد و فر می‌شود شیوه خشک کردن موها است. تماس مستقیم با حوله و یا استفاده از بالش‌هایی از جنس پلی استر باعث ایجاد الکتریسیته ساکن می‌شوند. همین موضوع می‌تواند موهای شما را حجیم‌تر از همیشه نشان دهد.

چه بهتر که بعد از هر بار شستشو و خشک کردن، موها را با شانه چوبی و ملایم شانه کشی کنید و از ایجاد اصطکاک با شانه‌های فلزی و پلاستیکی جلوگیری کنید.

شما چه فکر می‌کنید؟

در حالی که موهای فر بسیار زیبا و خوش مدل هستند، نگهداری آن‌ها بدون استفاده از شامپو مخصوص موهای فر دشوار و زمانبر است. حتی اگر مشکل موخوره و خشکی مو نداشته باشید، وز بودن موهای فر معضلی است که همیشه با آن دست به گریبان خواهید بود.

ترکیبات ویتامینه و آنتی اکسیدان، عصاره‌های گیاهی و مواد ارگانیک و بدون سولفات فرمولاسیون اصلی انواع شامپوهای مخصوص موی فر را تشکیل می‌دهند. شما چه فکر می‌کنید؟ راهکار شما برای رفع وز بودن، نرمی و خوش حالت شدنهمانطور که می‌دانید موی انسان انواع مختلفی دارد و هر کدام از این نوع موها به رسیدگی خاص خود نیاز دارند.

موی فر یکی از مدل‌های مو است که نسبت به بقیه آنها به رسیدگی بیشتری نیاز دارد. استفاده از شامپوی مناسب برای موهای فر یکی از بهترین رسیدگی‌هایی است که افرادی که موهای فر یا مجعد دارند باید انجام دهند. در این مطلب قصد داریم شما را با موهای فر و شامپوی ایرانی مخصوص موی فر آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید

ویژگی های موی فر

یکی از حالت‌های طبیعی مو که بسیاری از افراد از کودکی با آن همراه هستند، موی فر است. موهای فر طرفداران زیادی دارد به طوری که برخی از افرادی که موهای صاف دارند هم موهای خود را فر می‌کنند. موی فر یا مجعد به صورت مارپیچی است و حجم بیشتری نسبت به سایر حالت‌های مو دارد. موهای فر به صورت طبیعی حالت زیبایی دارند اما تغیر دادن حالت آن نسبت به موهای صاف یا موج‌دار کمی سخت‌تر است.

در برخی مواقع فر مو به صورت ریز و در موارد دیگر به صورت درشت است. موهای فر نسبت به موهای صاف خشک‌تر هستند و به همین دلیل نباید هر روز آنها را شست. به طور کلی مراقبت از موهای فر از بقیه حالت‌های مو، سخت‌تر است. این نوع مو به دلیل خشک بودن و حالت مارپیچی که دارد سخت‌تر شانه می‌شود و حالت دادان به آن سخت است.

بهترین برند شامپوی ایرانی برای موی فر

به طور کلی شامپویی برای موهای فر و مجعد مناسب است که با آبرسانی به ساقه موها از خشکی مو جلوگیری کرده و حالت‌پذیری و شانه‌پذیری موها را افزایش دهد.

در این بخش شما را با برخی از پرفروش‌ترین شامپوهای مناسب برای موهای فر و مجعد آشنا خواهیم کرد.

شامپو موهای شکننده و مجعد فوليکا

فولیکا برند تخصصی محصولات پوست و مو است که از سال 1389 در این زمینه فعالیت می‌کند. محصولات فولیکا با بهره گیری از فرمولاسیون پیشرفته و مواد اولیه گیاهی تهیه می‌شوند و فاقد مواد شيميايي مضر و سرطان زا هستند.

شامپو موهای شکننده و مجعد فوليکا یکی از بهترین شامپوهای ایرانی برای موهای وز است که با داشتن ترکیباتی از مواد نرم‌کننده و حالت‌دهنده، به نرمی و لطافت موهای فر کمک کرده و رطوبت مورد نیاز آن را تامین می‌کند.

ویژگی‌های این شامپو:

  • مراقبت و محافظت از موهای مجعد
  • رفع وز و ايجاد حالت‌پذيری مناسب موها
  • جلوگيری از پيچ‌خوردگی و عدم شانه‌پذيری موها
  • حاوی عصاره جينكوبايلوبا و پروويتامين B5

شامپو براق‌کننده موی سر هیدرودرم

هیدرودرم یکی از برندهای زیرمجموعه شرکت پارس حیان است که در زمینه مراقبت از پوست و مو فعالیت می‌کند. برند هیدرودرم بیش از 30 نوع محصول به بازار عرضه کرده است. این محصولات کیفیت بالایی دارند و با محصولات خارجی مشابه خود قابل رقابت هستند.

شامپو براق‌کننده موی سر هیدرودرم پاک کنندگی فوق العاده‌ای دارد و با ترکیبات ملایم خود از آسیب به موهای شما جلوگیری می‌کند. در فرمولاسیون این شامپو از روغن‌های آرگان، آووکادو و ابریشم سفید استفاده شده است که باعث تغذیه موهای شما شده و شفافیت و شانه پذیری موی شما را افزایش می‌دهد. روغن آرگان موجود در این محصول باعث آبرسانی مو شده و به همین دلیل شامپو براق‌کننده موی سر هیدرودرم گزینه مناسبی برای افرادی است که موهای فر یا مجعد دارند.

 

دکمه بازگشت به بالا