بدون مشاور میشه رتبه برتر شد؟

شاید شنیده باشید که برخی افراد و همچنین برخی از موسسات، باورهای نادرستی در بین داوطلبان این رشته ایجاد می کنند، مانند (در صورت نداشتن مشاور کنکور، شانس موفقیت شما بسیار پایین است، یا اگر با یک مشاور خاص قبولی شما را تضمین می کند و …) همه این حرف ها بی فایده و غیر واقعی است. مشاورانی همچون محمدرضا پوردستمالچی توضیحات جالبی در این مورد داده اند.

مثلاً اگر در باور اول پشتکار و تلاش وجود داشته باشد، باید بگوییم که هر فردی به تنهایی می تواند موفق باشد و کم نیستند کسانی که کارهای بزرگی انجام داده اند و به موفقیت رسیده اند و به خود اعتماد دارند. . در مورد باور دوم توجه داشته باشید که مشاور برای موفقیت شما نباید به اصطلاح معجزه کند.

در واقع اول و آخر برنامه ای که مشاور به شما می دهد تضمین کننده موفقیت نیست، بلکه میزان تلاش شماست، بنابراین برنامه ریزی کنکور و مشاور بدون تلاش بی تاثیر است. کسانی که موفق نخواهند شد. بدون نصیحت و به کمترین شکل ممکن از تلاش دست نکشید و در نهایت به نتیجه دلخواه خود می رسند. ،

یک مشاور خوب کنکور چه مزایایی دارد؟

اگر برای کسانی که در انتخاب مشاور کنکور مردد هستند به اطلاعات بیشتری نیاز دارید باید بگوییم که قبل از هر چیز باید از تعهدات و مزایای کار با مشاور آگاه و آگاه باشید.کنکور. کنکور چطوره یک مشاور می تواند به شما کمک کند که در زیر به آن خواهیم پرداخت:

برنامه ریزی مناسب

نوشتن یک برنامه منظم که شامل تمام مباحث و کلاس ها، ارزشیابی ها و زمان امتحانات باشد، اغلب برای داوطلبان سخت است، از طرفی این طرح زمان زیادی را از داوطلب می گیرد، شاید یک مشاور کنکور خوب در این زمینه. کمک این به شما کمک می کند و نگران کمبود موضوعات و کمبود وقت نخواهید بود.

در واقع مشاور کنکور امتحانات، مرور، استراحت و زمان مطالعه را در برنامه تنظیم می کند و مطالعات شما را سامان می دهد.

کاهش استرس

می توان گفت مهمترین وظیفه یک مشاور پذیرش، آرام کردن داوطلبان و کاهش استرس است.

زیرا وقتی دانش آموزی متوجه شود که هر وقت با مشکلی مواجه شد و سوالی داشت می تواند با مشاور مشورت کند و برای حل آن کمک بگیرد استرس و اضطراب او کاهش می یابد.

از سوی دیگر استرس و ناامیدی داوطلبانی که در پایان سال از برنامه درسی عقب مانده یا تحصیلات خود را به پایان نرسانده اند، با کنکور یا کمبود وقت مواجه هستند. در این صورت مشاور آزمون تمامی این موارد را بررسی می کند و در برنامه های زمانی مختلف رعایت می کند تا بتواند این استرس را از آزمون شوندگان دور کند و آنها را با آرامش مطالعه و تمرکز کند.

آشنایی با پیش نیازهای دوره

یکی از موضوعات مهمی که باید برای کنکور شروع به مطالعه کنید، دانستن الزامات هر فصل و مبحث است که در صورت رعایت نکردن آنها ممکن است در تحقیق و تلاش خود نتیجه کافی نگیرید.

کمتر داوطلبی وجود دارد که در ابتدای کار با این موضوعات آشنا باشد، اما مشاور با توجه به تجربه خود از موارد زیر آگاهی کافی دارد:

1) نحوه درخواست سوالات آزمون ورودی

2) کدام فصول اغلب با هم ترکیب می شوند.

3) قبل از خواندن یک فصل، باید بدانید که چه چیزی می خوانید.

4) کدام فصول به هم مرتبط هستند و باید به ترتیب خوانده شوند.

به عنوان مثال، برای درس زیست شناسی، اکثر مشاوران آن را به بخش های حیوانی، گیاهی، انسانی و ژنتیکی تقسیم می کنند و فصل های مربوط به هر یک از این قسمت ها را به ترتیب در برنامه درسی شما قرار می دهند که باعث افزایش کارایی مطالعات شما می شود. بودن

تحقق پیش نیازها

در مورد احراز پیش نیازها باید گفت که مشاور با این مبحث آشنایی کامل دارد و در برنامه به آن توجه دارد (مثلاً مباحث ادغام پس از مطالعه پیش نیازها که مشتقات و کاربرد مشتقات است قرار می گیرد). دادن). برآوردن این پیش نیازها می تواند برای داوطلبان پذیرش کالج به تنهایی دشوار باشد، زیرا مشاوران پذیرش این اطلاعات را از طریق تجربه و دانش به دست آورده اند.

توجه داشته باشید که این موضوع در مورد سایر دوره ها و موضوعات نیز صدق می کند.

بررسی و ارزیابی برنامه درسی

مشاور کنکور با برنامه های کوتاه مدتی که به دانش آموز می دهد در مدت کوتاهی با دانش آموز ارتباط برقرار می کند که باعث می شود داوطلب با دقت بیشتری برنامه را دنبال کند و در انجام وظایف محوله کوتاهی نکند. چون مطمئن است مشاورش او را زیر نظر دارد و وظیفه دارد هر بار که با مشاور ملاقات می کند گزارش کار را به او ارائه کند.

مشاور کنکور باید وضعیت هر دانش آموز را بداند و بر این اساس برنامه لازم را تعیین و گزارش برنامه را دریافت کند.

ایجاد روحیه و انگیزه

در طول سال، بسیار رایج است که متقاضیان از نتایج خود احساس خستگی یا نارضایتی می کنند و امید به موفقیت را از دست می دهند. این بی انگیزگی و ناامیدی برای همه متقاضیان مشترک است

حتی رتبه های برتر کنکور هم بارها گفته اند که در سال قبل از کنکور چندین بار ناامید شده اند و امیدشان را به قبولی از دست داده اند.

این حالت در همه کنکوری ها طبیعی است اما به دلیل ماندگاری باعث از بین رفتن انگیزه می شود و معمولاً آزمون شونده از تلاش منصرف می شود. در این مورد، ارائه راهکارهای مناسب و به موقع به دانش آموزان تا تلاش مضاعف برای رسیدن به موفقیت بر عهده مشاور باشد.

این راه حل ها می توانند به شرح زیر باشند:

1) تجربه خود را بیان کنید

2) یا یافتن علت افسردگی و راه حل آن

3) بیان تجربیات سایر دانش آموزانی که با این بحران مواجه شده اند.

آیا همه مشاوران کنکور خوب هستند؟

این مواردی که گفتیم وظایف مشاور آزمون است که باید به عنوان مشاور کنکور انجام شود.

در واقع با مطالعه این بخش، دانستن اینکه داوطلب قادر به انجام این وظایف به تنهایی است. در حین تحصیل تصمیم گرفت از یک مشاور کمک بگیرد یا خودش برنامه ریزی کند.

اما باید توجه داشت که در حوزه مشاوره افرادی هستند که سواد مشاوره و آگاهی لازم را در مورد این شغل ندارند اما در آنجا فعالیت می کنند و به دنبال جذب دانشجو هستند. بنابراین برنامه استانداردی برای دانش آموزان ارائه نمی دهند و این می تواند بر نتایج نهایی آنها تأثیر منفی بگذارد.

پس اگر قصد کمک گرفتن از مشاور را دارید باید ویژگی های یک مشاور خوب را بشناسید تا در انتخاب او دچار اشتباه نشوید.

ادبیات |استرس

چگونه مشاور ما را انتخاب می کنید؟

در واقع مشاوری مناسب با دانش کافی و تجربه لازم در زمینه مشاوره و روانشناسی است اما در چند وقت اخیر مشاهده شده که داوطلبان پس از قبولی در کنکور و اخذ پذیرش در دانشکده مشغول به کار هستند. من بودم در فعالیت های مشاوره

نکته مهم دیگر علاقه و تمایل داوطلبان به انتخاب این دسته از مشاوران است زیرا معتقدند اگر با روش مطالعه و برنامه ریزی فردی که در کنکور قبول شده درس بخوانند مانند او در کنکور برنده خواهند شد. . اما نکته مهم این است که رمز موفقیت در کنکور استفاده از روش مطالعه و برنامه ریزی رتبه های برتر نیست، بلکه این است که روش مطالعه و برنامه ریزی خود را پیدا کنید.

به عبارت دیگر، یک مشاور خوب کسی است که به شما کمک می کند تا یک برنامه شخصی متناسب با شرایط شما پیدا کنید، نه اینکه روش های یادگیری خود را به شما تحمیل کند یا به شما القا کند.

به یاد ما بودن

آن روز آنقدر استرس امتحان داشتم که تقریباً نمی دانستم چگونه درس بخوانم؟ کی بخونمش و کجا بخونمش؟ من یکی از دوستانم را قبول نکردم، با یک مشاور کنکور آشنا شدم که در سال کنکور خیلی به من کمک کرد.

روز اولی که باید باهاشون صحبت میکردم و شروع میکردم به درس خوندن بهم گفتند اگه من جای تو بودم بدون مشاور تنها درس میخوندم (چون بهترین مشاور همه اون شخص هست). فکر می کردم به کار اعتقادی ندارد و فکر می کند انتخاب ما اشتباه است، چگونه می تواند به من کمک کند؟

با گذشت زمان من تازه یاد گرفتم که چگونه مشاوران کار می کنند و هر بار احساس امیدواری و موفقیت بیشتری می کنم. تا اینکه برعکس انتظارم را لمس کردم و دیدم هر بار که از جلسه با مشاور به خانه می آمدم سند را آماده می کردم و باید پروژه را انجام می دادم.

در عوض، برنامه هفتگی خود را با کمک مشاورم نوشتم. شاید حالا که سال ها از آن روزها می گذرد، اهمیت این روش را بیشتر درک کرده و از مشاورم ممنونم.

خب دوست خوبم به قول مشاورم:

بهترین مشاور کنکور برای شما خودتان هستید چون ما انسان هستیم نه ربات با رفتار ثابت. پس طبیعی است که برنامه تحصیلی شما با برنامه دوستتان متفاوت است، من معتقدم شما مشاور خوبی برای خودتان هستید که بهتر از خودتان شرایط، خلق و خو و عادات خود را می شناسید…

بهترین مشاور شما

برای مثال، ممکن است متوجه شوید که در خلوت شب یا با انرژی اول صبح راحت تر مطالعه می کنید.

آیا می دانید وقتی از خواب بیدار می شوید، بهتر است ادبیات و دین را حفظ کنید یا محاسبات ریاضی و فیزیک را انجام دهید؟

و بسیاری از تمرین ها که فقط خود شما می دانید، پس اگر تصمیم به همکاری با مشاور کنکور دارید، برنامه ای شخصی فقط برای خود و شرایط خود بخواهید!

نه برنامه ای که در کنکور از آن استفاده کرده یا برنامه ای که به بقیه دانش آموزانش ارائه می دهد.

در پایان باید بگوییم که داشتن یا نبودن راهنما بی ربط است و اینطور نیست که اگر استاد راهنما نداشته باشید در امتحان موفق نشوید، از طرفی اگر راهنما داشته باشید قطعا موفق خواهید شد. اما داشتن یک مربی خوب نیز می تواند به شما در رسیدن به آن کمک کند و به تمرکز و کاهش استرس و مسئولیت ها کمک کند تا بتوانید تمام وقت خود را به مطالعه اختصاص دهید.

در امور بسیار مهم مانند انتخاب رشته کنکور 1402 سعی کنید حتما از مشاور کنکور کمک بگیرید.

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا