چرا به کیش سفر کنیم؟

دلایل ترغیب‌کننده برای سفر به کیش

1- ویزا نمی‌خواهد

به هر کشوری که بخواهید سفر کنید حتی اگر ویزا نیاز نداشته باشد، یک سری محدودیت‌‌ها خواهید داشت. اگر بخواهید به کشورهای شینگن سفر کنید، باید ویزای توریستی شینگن بگیرید و پس از آن هم برای مدتی محدود می‌توانید در آن کشورها بمانید، حتی به ترکیه یا گرجستان هم که سفر کنید، باوجودی‌که ویزا نمی‌خواهند باز هم نمی‌توانید مدتی طولانی در آن‌جا بمانید. اما کیش جزئی از کشور ایران است و شما به‌عنوان یک ایرانی برای سفر به این جزیره‌ی زیبا نیازی به دریافت ویزا ندارید و همچنین اگر بخواهید مدت‌زمانی طولانی در آن به سر کنید هیچ محدودیتی – جز محدودیت مالی – ندارید. جهت مشاهده نقشه گوگل کیش کلیک کنید.

ایران |برنامه ریزی سفر به کیش

2- کم‌هزینه است

بله، رفتن به جزیره کیش هم هزینه‌های خاص خود را دارد اما بدون‌شک هزینه‌ی سفر به کیش بسیار کمتر از هزینه‌ی سفر به شهرها و کشورهای خارجی است. در عوضِ آن‌که هزینه‌های‌تان را صرف «بیمه‌ی مسافرتی»، «اخذ ویزا»، «بلیط رفت و برگشت» و موارد این قبیل کنید، می‌توانید در کیش از آن هزینه‌ها جهت لذتِ بیشتر بهره ببرید.

3- امکان تجربه‌ی تفریحات ساحلی فراهم است

در ایران، جز شهرهای شمالی، نمی‌توانید تفریحات ساحلی را در جایی دیگر جز کیش و قشم پیدا کنید. کیش جزیره‌ای زیباست که در هر 4 طرف‌اش سواحلی زیبا از جمله وجود دارند. در این سواحل می‌توان هم به جت‌اسکی‌سواری، هم به قایق‌سواری، هم شنا، هم غواصی و هم کلی تفریح دیگر مشغول شد. اگر قرار باشد به تفریحات ساحلی در جایی جز کیش مشغول شوید باید به شهرها و کشورهای خارج از ایران سفر کنید که البته سفر به آن‌ها هزینه‌ای بسیار بیشتر از هزینه‌ی سفر به جزیره کیش می‌طلبد.

 4- کیش بیشترین میزان اکسیژن خالص را دارد

کسانی که در تهران و سایر شهرهای پرجمعیت و آلوده‌ی کشور زندگی کرده‌اند و می‌کنند، هر زمان که به مکانی با هوایی پاک می‌روند به‌وضوح پاکی هوای آن منطقه را احساس می‌کنند. اگر اهل تهران یا شهرهای بزرگ و آلوده‌ی ایران هستید، اگر به کشورهای خارجی یا سایر شهرهای ایران به جز کیش برای سفر بروید وضعیت هوای آلوده ممکن است مقداری بهتر باشد، اما همچنان عالی نیست.

کیش اما یکی از 4 منطقه‌ی جهان است که بیشترین اکسیژن خالص را در هوای‌شان دارند. اوضاع هوایی کیش طوری است که حتی جانبازان شیمیایی نیز در آن‌جا بدون ماسک گردش می‌کنند و هیچ مشکلی از بابت تنفس ندارند. کسانی هم که ساعت‌ها در کیش گشت‌وگذار کرده‌اند، تصدیق کرده‌اند که چندان خسته نشده‌اند و علت اصلی این قضیه نیز اکسیژن بالا و خالص در هوای کیش است. به این جزیره‌ی زیبا که سفر کنید می‌توانید برای چند روزی هم که شده از هوای آلوده‌ی شهرهای بزرگ فاصله بگیرید.

 5- امکان تجربه‌ی تفریحات مهیج در کیش وجود دارد

جز تفریحات مهیجی که می‌توان در سواحل کیش تجربه کرد، در پارک آبی اوشن و در سایر مکان‌های جذاب کیش نیز می‌توان تجربه‌ی تفریحات مهیج داشت. پارک آبی اوشن پر از رایدهای مهیج و جذاب است و گزینه‌ای عالی برای کسانی است که به دنبال هیجان در دل آب هستند. این پارک البته برای کسانی هم که دنبال هیجان نیستند مناسب است، چراکه تفریحات آرام و غیرهیجانی نیز در آن امکان‌پذیر اند.

مارینا کیش نیز مکانی عالی برای تجربه‌ی تفریحات فراموش‌نشدنی است. در این منطقه از کیش امکان انجام بسیاری از ورزش‌های آبی و تجربه‌ی تفریحات متعددی از جمله قایق‌سواری، کایاک‌سواری، جت‌اسکی‌سواری، غواصی، کایت‌بوردینگ، شنا و موارد این قبیل فراهم است و قطعاً در طی سفر به کیش اگر سری هم به این مارینا بزنید پشیمان نخواهید شد، خصوصاً اگر انسانی انرژیک باشید.

6- فضا برای گردش تاریخی نیز مهیا است

کیش جزیره‌ای قدیمی است. به این جزیره که سفر کنید حتماً نباید فقط مشغول ساحل‌گردی یا گردش در شهربازی‌ها و مراکز خرید شوید، بلکه در این جزیره چند مکان تاریخی عالی که جزو جاذبه‌های گردشگری کیش هستند نیز وجود دارند و بنابراین اگر علاقه‌مند به مکان‌های تاریخی هستید نیز می‌توانید روی سفر به جزیره‌ی زیبای کیش به‌عنوان سفری جذاب حساب کنید.  شهر حریره یکی از مشهورترین مکان‌های تاریخی کیش است و اکثر کسانی که به این جزیره‌ی زیبا سفر می‌کنند سری هم به آن می‌زنند. شهر زیرزمینی کاریز نیز چنین وضعیتی دارد. این شهر زیرزمینی مربوط به حدود 2500 سال پیش است و درونی بسیار زیبا دارد.

7- کیش مکانی عالی برای خرید است

در کیش مراکز خرید زیادی وجود دارند. هم مراکز خرید لوکس و مدرن برای خرید در دسترس هستند و هم مراکز خرید و بازارهای قدیمی. به هر یک از این نوع مکان‌ها که علاقه داشته باشید قطعاً در طی سفرتان به جزیره‌ی جذاب کیش از گردش و خرید در آن‌ها لذت خواهید برد.

 8- وضعیت هتل‌های کیش عالی است

کیش از هتل‌های 5، 4، 3 و 2 ستاره‌ی زیادی برخوردار است، اما اگر اهل اقامت در هتل‌های لوکس و پنج‌ستاره هستید می‌توانید به دل‌تان صابون بزنید که در طی سفرتان به کیش در هتل‌هایی لوکس اقامت داشته باشید. هتل ترنج کیش، هتلی پنج‌ستاره است که روی آب قرار دارد. این هتل به شکل کلبه‌هایی است در دل خلیج و اقامت در آن بسیار لذت‌بخش است. هتل داریوش و چند هتل دیگر نیز وضعیتی بسیار عالی دارند و در حد هتل‌های برتر بین‌المللی هستند.

چرا باید به کیش سفر کنیم؟

جزیره کیش با جاذبه های گردشگری و ساحل منحصربه فردی که دارد در همه فصول یکی از پر طرفدارترین مقاصد گردشگرهای داخلی است . مهمترین دلیلی که کیش را به عنوان نگین درخشان ایران، منحصربه فرد میکند سواحل زیبای آن با شن های سفید دوست داشتنی است . طبق گفته کارشناسان گردشگری ساحل کیش جزو برترین سواحل شن سفید دنیاست. سواحلی که علاوه بر زیبایی غیر قابل وصف، از نظر درمانی هم فواید بسیاری برای شناگران دارد. درواقع شنا کردن در آب شفاف کیش به هیچ عنوان قابل مقایسه با آب ساحل دریای خزر نیست. کیش به دلیل اینکه به عنوان یک شهر توریستی معتبر شناخته شده و جاهای دیدنی کیش بینظیر است، از نظر شهرسازی بیشتر فضایی شبیه به کشور های خارجی دارد تا سایر شهرستان های داخلی. خیابان های بسیار زیبا و همیشه تمیز و فروشگاه های شیک و نخل های زیبا که در کنار این خیابان ها خودنمایی میکند.

جالب است که بدانید که کیش قوانین سختگیرانه ای هم برای رانندگان دارد که این موضوع باعث ایجاد آرامش بیشتر این جزیره شده است. به عنوان مثال سرعت بیش از حد قطعا شامل جریمه میشود . اگر خودرو کاملا تمیز نباشد نیز جریمه خواهد داشت که این باعث تمیزی همیشگی خودرو ها شده است و همچنین هیچ خودرویی با سن بیشتر از ۵ سال نمیتواند در این شهر تردد کنند، بنابراین همیشه شما فقط خودرو های تمیز و جدید را مشاهده که برخلاف سایر شهر های ایران ، با نظم و آرامش قابل توجهی در حال تردد هستند.

مسافران علاوه بر امکان خرید تور کیش که توسط شرکت ها معتبر مانند آژانس هواپیمایی چهار فصل ارائه میشود، از طریق خودرو شخصی و قطار هم میتوانند به یکی از بنادر چارک یا بندر آفتاب بروند و بوسیله کشتی به کیش سفر کنند. اما با توجه به مسافت زیاد و هزینه‌های جانبی نظیر سوخت، غذا و استهلاک قطعات و… بهترین گزینه برای سفر به کیش ، خرید تور کیش و پرواز هوایی است. در تعطیلات نوروز و تابستان هتل ها و اماکن اقامتی سریعا پر می شوند و اگر قصد سفر در این ایام را دارید باید بلیط کیش و هتل خود را از قبل رزرو کنید تا دچار مشکل نشوید.

منبع مقاله: صفدری کیش

دکمه بازگشت به بالا