چه افرادی می‌توانند از دستگاه لیزر تیتانیوم برای درمان موهای زائد استفاده کنند؟

دستگاه لیزر تیتانیوم برای چه پوستی مناسب است؟

دستگاه لیزر تیتانیوم به عنوان یک انتخاب ارجح برای افرادی که به دنبال کاهش یا حذف موهای موثر و همه کاره هستند محبوبیت پیدا کرده است. با این حال، مهم است که بدانید کدام نوع پوست برای این درمان مناسب است تا از نتایج بهینه اطمینان حاصل شود و عوارض احتمالی به حداقل برسد. در این مقاله از alma laser بررسی میکنیم که دستگاه لیزر تیتانیوم برای چه پوستی مناسب است؟

آموزش |انرژی

آشنایی با دستگاه لیزر تیتانیوم

دستگاه های لیزر موهای زائد تیتانیوم از پرتوهای شدید نور برای هدف قرار دادن و تخریب فولیکول های مو استفاده می کنند و از رشد مو جلوگیری می کنند. دستگاه لیزر تیتانیوم به دلیل دقت، ایمنی و کارایی معروف هستند. لیزر انرژی ساطع می کند که توسط رنگدانه (ملانین) در فولیکول های مو جذب می شود و منجر به تخریب آنها بدون آسیب رساندن به پوست اطراف می شود.

پوست مناسب برای لیزر تیتانیوم:رنگ پوست روشن

دستگاه های لیزر موهای زائد تیتانیوم برای افرادی که دارای رنگ پوست روشن هستند بسیار موثر است. این به این دلیل است که انرژی لیزر در درجه اول ملانین، رنگدانه مسئول رنگ مو را هدف قرار می دهد. موهای تیره در برابر رنگ پوست روشن تر، کنتراست بهتری را ایجاد می کند و اطمینان می دهد که انرژی لیزر توسط فولیکول های مو جذب می شود و در عین حال خطر آسیب به پوست اطراف را به حداقل می رساند.

موهای تیره

صرف نظر از رنگ پوست، افرادی که موهای تیره دارند نتایج بهتری را با دستگاه های لیزر موهای زائد تیتانیوم تجربه می کنند. این به این دلیل است که لیزر به طور خاص رنگدانه موجود در فولیکول‌های مو را هدف قرار می‌دهد و موهای تیره‌تر معمولاً حاوی ملانین بیشتری هستند که آن را به یک کاندید ایده‌آل برای درمان تبدیل می‌کند. انرژی لیزر به طور موثرتری توسط ملانین در موهای تیره جذب می شود و منجر به نتایج بهتر کاهش مو می شود. با این حال، افرادی که موهای روشن یا بلوند دارند ممکن است با لیزر موهای زائد تیتانیوم به نتایج مطلوب دست پیدا نکنند، زیرا لیزر رنگدانه کمتری برای هدف قرار دادن آن رنگ مو دارد.

پوست مناسب برای لیزر تیتانیوم: پوست برنزه نشده

قبل از انجام لیزر موهای زائد تیتانیوم، مهم است که از قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید یا برنزه شدن خودداری کنید. پوست برنزه دارای سطوح بالاتری از ملانین است که می تواند در توانایی لیزر برای هدف قرار دادن خاص فولیکول های مو اختلال ایجاد کند. توصیه می شود صبر کنید تا رنگ برنزه از بین برود یا اگر اخیراً برنزه شده اید، از روش های جایگزین حذف موهای زائد استفاده کنید. با اطمینان از اینکه پوست شما در حالت طبیعی خود قرار دارد و عاری از اثرات برنزه است، می توانید اثربخشی لیزر درمانی را به حداکثر برسانید و خطر عوارض جانبی را به حداقل برسانید.

پوست سالم

به طور کلی افرادی که پوست سالمی دارند، کاندیدای مناسبی برای لیزر موهای زائد تیتانیوم هستند. با این حال، شرایط خاص ممکن است خطر عوارض جانبی را افزایش دهد. به عنوان مثال، اگر عفونت‌های فعال، بیماری‌های پوستی یا زخم‌های باز در ناحیه تحت درمان دارید، مهم است که با یک متخصص پوست یا یک متخصص آموزش دیده مشورت کنید. آنها می توانند وضعیت پوست شما را ارزیابی کنند و تعیین کنند که آیا لیزر موهای زائد برای شما مناسب است یا خیر. اولویت دادن به سلامت و ایمنی پوست برای اطمینان از یک تجربه درمانی موفق و راحت بسیار مهم است.

نحوه ی عملکرد لیزر تیتانیوم

دستگاه لیزر دایود تیتانیوم در هر شات، نقاط مختلفی از بدن را هدف قرار می‌دهد؛ بنابراین رفع موهای زائد با سرعت عمل بالایی صورت می‌گیرد.این دستگاه با دارا بودن سیستم خنک کننده قوی از آسیب رساندن به پوست و سایر عوارض جانبی جلوگیری می‌کند. لیزر تیتانیوم نسبت به سایر لیزرها عملکرد منحصر‌ به‌ فردی دارد و با بهره‌مندی از سه طول موج گوناگون به لایه‌های عمیق پوست نفوذ می‌کند.

طول موج الکساندرایت با قدرت ۷۵۵ نانومتر، برای رفع موهای زائد افراد پوست روشن در دستگاه لیزر موهای زائد تیتانیوم طراحی شده است.از دیگر طول موج‌های موجود در دستگاه لیزر تیتانیوم، دایود با موج ۸۱۰ نانومتر محسوب می‌شود که با محو کردن ریشه موها بیشتر برای افراد دارای پوست تیره کاربرد دارد و طول موج سوم به کار رفته در این دستگاه، اندیاگ با طول موج ۱۰۶۴ نانومتراست که نسبت به طول موج‌های قبلی، قدرتمندتر بوده و جذب لایه‌های زیرین پوست می‌ شود.در نتیجه، با سرعت نفوذپذیری بالا فولیکول‌ های پوست را هدف قرار می‌دهد و به این ترتیب در کاهش سوختگی‌های بدن و کبودی آن موثر است.

نحوه کار دستگاه Titanium به این صورت است که همزمان با حرکت سر لیزر به آرامی روی پوست ناحیه مورد نظر نیز گرم می شود و ناحیه گرم شده توسط پالس های ملایم انرژی لیزر که به فولیکول مو نفوذ می کند، موجب از بین رفتن موهای زائد می شود. فولیکول ها به دلیل آنکه انرژی لیزر را جذب می کنند، از بین رفته و دیگر قادر به تولید موی جدید نخواهند بود.

در لیزر تیتانیوم با استفاده از فناوری منحصربه‌ in-motion و به‌کارگیری سیستم ICE پلاس(نوک خنک‌کننده یاقوت کبود)، احساس خنکی خوشایندی را در سطح پوست زیباجو ایجاد خواهد کرد همچنین باید بدانید که از آنجایی که هندپیس لیزر به‌ طور مداوم در حال حرکت است، سطح بسیار وسیع‌تری با سرعت و سهولت بیشتر تحت درمان قرار می گیرد که به ‌نوبه خود بی‌نظیر است.جهت شناخت و عملکرد بهتر دستگاه تیتانیوم، پیشنهاد می کنیم در دوره آموزش اپرانوری لیزر تیتانیوم شرکت کنید.

نتیجه گیری نکات پوست مناسب لیزرتیتانیوم

دستگاه های لیزر موهای زائد تیتانیوم راه حلی مطمئن و موثر برای کاهش یا حذف موهای زائد طولانی مدت ارائه می دهند. برای دستیابی به بهترین نتایج و به حداقل رساندن خطر عوارض، انتخاب کاندیدهای مناسب برای این درمان بسیار مهم است. رنگ پوست روشن تا روشن، موهای تیره، پوست های برنزه نشده و در کل پوست سالم برای لیزر موهای زائد تیتانیومی مناسب در نظر گرفته می شوند. با این حال، همیشه توصیه می شود قبل از انجام هر روش حذف موهای زائد با یک متخصص واجد شرایط مشورت کنید تا از راهنمایی شخصی و یک تجربه درمانی ایمن اطمینان حاصل کنید.

سیستم خنک کننده دستگاه لیزر تیتانیوم

سیستم خنک کننده ی دستگاه لیزرتیتانیوم ازسیستم خنک کنندگی آیس پلاس (ICE PLUS) بهره می برد که شامل پمپ آب، فن های داخلی و خارجی، سیستم انتقال سرما به هندپیس و مخزن آب و لوله کشی داخلی می باشد.(توجه بفرمایید که سیستم خنک کننده دستگاه تیتانیوم اورجینال تماما در بدنه دستگاه میباشد و هیچ سیستم خنک کننده یا به اصطلاح چیلر اضافی همراه دستگاه نمیباشد.)

پمپ آب دستگاه تیتانیوم عموما ساخت کشور ایتالیا می باشد و کاملا بهینه شده و به صورت انحصاری ساخته شده برای دستگاه تیتانیوم است که قابلیت کارکرد ۲۴ ساعته را دارا می باشد.

فن های به کار برده شده دردستگاه لیزر موهای زائد تیتانیوم جزء بهترین فن های ساخته شده در دنیا است که قابلیت چرخش ۲۴ ساعته بدون تولید صدا را داراست.بی صدا کار کردن فن موضوع مهمی است که در اکثر مواقع به آن اشاره ای نشده است، توجه بفرمایید فن دستگاه لیزر شما اگر بهینه نباشد باعث میشود که نیاز باشد در دستگاه فن های زیادتری برای خنک کردن استفاده شود یا قرار باشد یک عدد خنک کننده جدا برای دستگاه طراحی گردد و کنار دستگاه اصلی قرارگیرد، که همین امر باعث می شود که دستگاه شما به دلیل وجود تعداد زیادی فن صدای زیادی تولید کند، دستگاه تیتانیوم دارای فن های بهینه و بسیار قدرتمندی است که این امر باعث می شود در بلند مدت از صدای گوش خراش خنک کننده های دستگاه و درست کار نکردن و خرابی مکرر آن در امان باشید.

سیستم انتقال سرما و لوله کشی و منبع آب دستگاه نیز مثل سایر قسمت ها از بهترین مواد اولیه ساخته شده اند که این امر هم باعث بهینه بودن دستگاه و خرابی کم در دستگاه تیتانیوم می شود.برای مثال قسمت های پلاستیکی و فلزی که مستقیما با آب در ارتباط می باشند از بهترین آلیاژها ساخته شده اند که از خوردگی و پوسیدگی در آنها جلوگیری می شود.

برگرفته از سایت کارمانیا طب

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا