شرکت های گارانتی موبایل قطعات مورد نیازشان را از کجا تامین میکنند؟

مطمئنا برای شما نیز پیش آمده است که در زمانی که قصد خرید گوشی موبایل و یا حتی خرید هندزفری و هدفون های بلوتوثی را داشته اید به شما گفته شده است که گوشی و هندزفری مورد نظرتان دارای چندین ماه گارانتی با شرایط مختلف است که توسط شرکت های گارانتی کننده ارائه می شود. این شرایط در زمانی که قصد خرید گوشی موبایل و هندزفری بلوتوثی به صورت اینترنتی را داشته باشید بیش از بیش خود را نشان میدهد.

به عنوان مثال در صورتیکه قصد خرید موبایل و هندزفری از وب سایت هایی همچون دیجی کالا (www.digikala.com)، تکنولایف (www.technolife.ir)، کالاتیک (www.kalatik.com) و الان بخریم (https://alanbekharim.ir/) را داشته باشید در بخشی از صفحه خرید محصولات خواهید دید که بسیاری از محصولات ارائه شده در این بخش دارای گارانتی ارائه شده توسط شرکت های گارانتی کننده مختلف هستند. حال سوالی که ممکن است برای شما پیش آید این است که شرکت های گارانتی کننده محصولات قطعات مورد نیازشان برای تعمیر گوشی و هندزفری را از کجا تامین میکنند؟ در ادامه با شهر سخت افزار همراه باشید تا در این خصوص اطلاعات بیشتری در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

چه قطعاتی شامل گارانتی نمی شوند؟

بهتر است قبل از آنکه به سراغ این برویم که شرکت های گارانتی قطعات موبایل مورد نیاز خود را از کجا تامین میکنند به این موضوع بپردازیم که در حالت کلی کدام قطعات گوشی موبایل شامل گارانتی نمی شود؟

به طور کلی قطعاتی شامل باتری موبایل و همچنین شارژرهای گوشی های تلفن همراه معمولا در زمره شرایط گارانتی هیچ شرکت گارانتی قرار نمیگیرد. دلیل آن نیز واضح است. در صورتی که شخص خریدار گوشی را با شارژرهای غیر استاندارد و تقلبی و یا شارژی غیر از شارژر خود گوشی شارژ کند امکان آسیب عمدی به باتری گوشی بسیار بالاست. همچنین شارژرهای گوشی نیز طی فرایندهای مختلفی به صورت عمدی و یا سهوی امکان آسیب دیدگی به کابل یا کلگی آنها وجود دارد.

آموزش قطعات موبایل |استاندارد

مهمترین قطعات آسیب پذیر گوشی موبایل

در این بخش مهمترین قطعات آسیب پذیر گوشی را معرفی کرده ایم که توسط بسیاری از شرکت های گارانتی مورد پوشش واقع می شوند و در صورتی که در این بخش ها گوشی شما دچار مشکلاتی در مدت زمان گارانتی شد میتوانید با مراجعه به دفتر گارانتی گوشی تان نسبت به تعمیر آن اقدام نمایید.

ال سی دی موبایل

ال سی دی موبایل از جمله اصلی ترین قطعاتی گوشی موبایل به حساب می آید. این قطعه در زمره شرایط گارانتی بسیاری از شرکت های گارانتی موبایل قرار داشته و در صورت آسیب دیدگی میتوان با مراجعه به مرکز گارانتی گوشی موبایلتان نسبت به ثبت درخواست تعویض ال سی دی موبایل خود اقدام نمایید.

سی پی یو

سی پی یو یکی دیگر از اصلی ترین قطعات موبایل به شمار می رود که در صورت آسیب دیدگی در مدت زمان گارانتی میتوان با مراجعه به شرکت های گارانتی موبایل نسبت به تعویض آن اقدام نمود.

دوربین

در بسیاری از زمان هایی که گوشی موبایل به زمین برخورد میکند ممکن است دوربین آن آسیب ببیند. این آسیب در چند بخش ممکن است به دوربین گوشی شخص وارد شده باشد. گلس دوربین یکی از بخش هایی است که در صورت ضربه های سطحی آسیب می بیند که با یک تعویض در مدت زمان کوتاهی فرایند تعمیر گوشی موبایل شخص انجام می شود. لنز دوربین دومین بخشی از دوربین است که ممکن است در اثر ضربه آسیب ببیند. در صورتی که ضربه شدت بالایی داشته باشد ممکن است علاوه بر گلس دوربین و لنز آن، برد دوربین نیز آسیب جدی ببیند که در این صورت میبایست برای اینکه گوشی شخص مجددا آماده به کار شود مدت زمان بیشتری در تعمیرگاه گوشی باشد.

قطعات موبایل را از کجا تهیه کنیم؟

یکی از جمله شرکت های مطرح در زمینه واردات و فروش قطعات موبایل به صورت تک و عمده مجموعه ژرمن پارت است. بسیاری از شرکت های گارانتی کننده موبایل قطعات موبایل مورد نیاز خود را برای تعمیر موبایل های ارجاعی از این مجموعه تامین میکنند. همچنین بسیاری از تعمیرات موبایلی که در سطح کشور مشغول به ارائه خدمات تعمیرات موبایل هستند نیز سفارشات خود را از این مجموعه به ثبت می رسانند. در صورتی که شما نیز جز آن دسته از افرادی هستید که برای تعمیر گوشی موبایل خود به قطعات خاصی نیاز دارید میتوانید همینک به سایت این مجموعه به آدرس  https://gpgsm.ir/  مراجعه نموده و قطعات مورد نیاز تعمیر گوشی موبایل خود را به صورت آنلاین سفارش دهید.

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا