سایت چیست ؟

سایت یا وبگاه کلمه ای که این روزها زیاد میشنویم. سایت متشکل است از تعدادی صفحه وب که در یک سرور ذخیره شده و آدرس دسترسی به آن با یک دامنه مشخص شده است. نگران نباشید در ادامه به شرح سایت و طراحی سایت می پردازیم.

صفحه وب:

وقتی شما در مرورگر خود به تماشا می‌نشینید هر آنچه در صفحه خود میبینید، یک صفحه وب است. مثلا روی مرورگر خود کلیک کرده و در محل سرچ، گوگل را سرچ میکنید، این یک صفحه وب است پس از آن سایتی مانند دیجی‌کالا را سرچ میکنید، این نیز یک صفحه وب می باشد.

هر سایت متشکل از یک یا چند صفحه وب است که با توجه به نیاز و امکانات موجود، هریک وب‌سایت های متفاوتی دارند.

البته از دید گاه فنی برای شرح صفحات وب میتوان گفت که هر صفحه متشکل از کد ها HTML است که مرور گر های ما توانایی خواندن و به نمایش گذاشتن آنها را دارند.

 سرور:

سرور ساختاری مشابه کامپیوتر ها دارد و صفحات وبسایت شما در آن ذخیره می شود، 24 ساعته و هفت روز هفته به شبکه جهانی اینترنت متصل است تا هر وقت درخواستی به سرور، جهت نمایش صفحه وب خاصی داده شد، به آن پاسخ دهد و آن را به نمایش بگذارد.

سرور ها برای کاربردی که دارند دارای تفاوت هایی هستند.از سیستم عامل تا سرعت پردازش ودرگاه و غیره.

دامنه:

دامنه نامی است که برای هر سایت به صورت منحصر به فرد می باشد مانند www.codban.com .

در دنیا میلیون ها سرور و در هر سرور بسیاری سایت میزبانی میشود. پس برای اینکه بتوان به وبسایت خاصی دست پیدا کرد، باید راهی وجود داشته باشد .بله دامنه کلید این مشکل است و شما با وارد کردن آن در محل سرچ مرورگر خود، مشخص میکنید که به چه وبسایتی میخواهید دسترسی داشته باشید.

البته داستان به همین راحتی نیست و برای سادگی به این شیوه بیان شد.

شما وقتی نام دامنه ای را وارد میکنید در اصل مرورگر شما IP متناظر ذخیره شده در DNS سرور را جایگزین کرده و به وبسایت شما متصل میشود. هر سرور IP ثابتی دارد که با نام دامنه شما در محلی به نام DNS ذخیره میشود .

اما چرا این کار را کرده اند؟

جواب آن ساده است شما نمی توانید اعدادی مانند 192.168.1.1 را برای هر وبسایت در ذهن خود بسپارید ولی نام گذاری ها در ذهن شما می مانند مانند google.com  یا digikala.com و…

اگر نیاز به طراحی سایت در مشهد دارید کلیک کنید.

سایت ها دسته بندی متفاوتی دارند:

کاربردی:

فروشگاهی: همانطور که از نامش مشخص است برای فروش محصولات طراحی میشود . با قابلیت های مناسب برای فروشگاه اینترنتی را مانند دسته بندی محصول و قیمت گذاری، مدیریت انبار و موجودی، اتصال به درگاه بانکی و غیره
شرکتی: این سایت ها برای معرفی مجموعه ها و شرکت ها وخدمات و محصولات می باشد.
شخصی: این سایت ها برای معرفی اشخاص نمونه کار ها ، پروژه ها و تجربیات افراد می باشد.
خبری: این سایت ها پایگاه های خبری‌ست که برای انتشار اخبار مناسب است.
خاص: به وبسایت هایی گفته می شود که برای کاربری خاصی طراحی شده اند و عمومیت ندارند.

فنی و اجرایی:

مدیریت محتوا (CMS) : وب سایت هایی که از سیستم مدیریت محتوا استفاده میکنند. به صورت ماژولار و از قبل طراحی شده اند و متناسب هر کاربردی این ماژول ها در کنار هم قرار می گیرند.

        – مزایا: سرعت طراحی سایت و مدیریت محتوا بالا است و هزینه مقرون به صرفه دارد.

        – معایب: به دلیل ساختار ماژولاری بودن بهینه نیست و عموما سرعت لود پایینی دارد و برای سایت های خاص نمیتوان از این سیستم استفاده کرد.

طراحی اختصاصی: این سایت ها به صورت اختصاصی برای کاربرد مورد نظر از 0 تا 100 کدنویسی  میشوند .

        – مزایا: سرعت و Performance بالا_ کاملا کار آمد و تخصصی

        – معایب: هزینه و زمان بهره برداری بالا

نتیجه گیری:

شما برای طراحی سایت خود نیاز به مشاوره حرفه ای دارید تا متناسب ترین و کاربردی ترین مسیر برای طراحی سایت و فروش شما پیشنهاد داده شود. برای برخی سایت های CMS مناسب است و برخی اختصاصی.

اگر به دنبال مشاوره حرفه ای می گردید شرکت نرم افزاری کدبان یکی از حرفه ای ترین ها در این زمینه می‌باشد که با صرف حوصله و دقت به راهنمایی شما می پردازند.

خروج از نسخه موبایل