علت ثابت ماندن فالوور در اینستاگرام چیست ؟

 علت ثابت ماندن فالوور در اینستاگرام چیست

یکی از بزرگ ترین اهداف افراد فعال در فضای اینستاگرام که به دنبال موفقیت بیشتر هستند جذب کردن فالوور می باشد روش های مختلف و ارگانیک زیادی وجود دارند که می توان با استفاده از آنها و تکیه بر این نکات فالوور های اینستاگرامی را افزایش داد و رشد خود را سریع تر کرد. یکی از بزرگ ترین دغدغه افراد بعد از مدتی فعالیت در اینستاگرام این است که چرا تعداد فالوور ها به جای اینکه افزایش پیدا کند ثابت می ماند !؟ بسیار برای افراد پیش آمده است که بعد از یک دوره فعالیت در اینستاگرام مخاطبان جدیدی به پیج اضافه نمیشود و ما به دنبال علل این موضوع هستیم.

از آنجایی که اینستاگرام در زندگی امروزی اهمیت زیادی دارد و می توان از آن برای کسب درآمد و گذراندن وقت استفاده کرد  ، برای افرادی که به فکر بدست آوردن درآمد از اینستاگرام هستند افزایش فالوور اهمیت زیادی دارد چرا که آنها می دانند عامل اصلی رشد هر پیج در اینستاگرام تعداد دنبال کنندگان می باشد و هر چه فالوور بیشتر باشد به همان میزان درآمد شما افزایش پیدا خواهد کرد ، اما ممکن است در این مسیر متوجه شوید که بعد از گذر مدت زمانی فالوور های شما به جای رشد صعودی ثابت مانده اند و این موضوع بسیار خوشایند نیس پس باید به دنبال علل ایجاد این موضوع بوده و با اصلاح کردن آن فالوور های خود را افزایش دهیم .

این مشکل رایج برای بسیاری از افراد پیش آمده است که رشد صعودی شما را متوقف کرده و ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند ، قبل از انجام هر کاری ریشه یابی مسئله بسیار مهم می باشد تا سپس با راه حل های قوی و استراتژی نو جلوی آن را گرفت ‌.

ثابت ماندن تعداد فالوور اینستاگرام و دلایل ایجاد آن

در پروسه ثابت ماندن تعداد فالوور اینستاگرام موضوع اصلی این است که پیج شما مخاطبان قدیمی خود را از دست نمی دهد با این حال مخاطبان جدیدی نیز به پیج شما اضافه نمی‌شوند راه حل ها و دلایل زیادی وجود دارند که عامل ایجاد این موضوع هستند اما باید بدانید که ثابت ماندن تعداد فالوور بسیار بهتر از ریزش فالوور است چرا که در ریزش فالوور شما نه تنها افراد و مخاطبان جدید به پیج خود جذب نمی کنید بلکه مخاطبان قدیمی خود را نیز از دست می دهید که این موضوع بسیار سخت و نگران کننده است .

ثابت ماندن تعداد فالوور در اینستاگرام نشان دهنده این است که شما باید استراتژی خود را در ایجاد و تولید محتوا تغییر دهید و با خلاقیت بسیار زیاد و ایده های نوین پیج خود را گسترش دهید ، در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا دلایل عمده ثابت ماندن فالوور را بررسی کنیم .

نداشتن ویترین و پروفایل جذاب 

 نداشتن ویترین و پروفایل جذاب

یکی از مهم ترین مسائل در جذب فالوور داشتن ویترین شیک و جذاب به همراه پروفایل گیرا و خاص می باشد، فضای اینستاگرام به ویژه برای افرادی که صاحب پیج های فروشگاهی هستند نیازمند ویترین شیک و جذاب می باشد ، زمانی که فردی وارد پیج شما میشود به پروفایل و نحوه چینش پست و استوری و… دقت می کند در نتیجه نیاز است در تولید آنها و چینش آنها دقت کامل به خرج بدهید.

در مرحله اول نیاز است یک پروفایل کامل و مرتبط به پیج خود که بهتر است الگو مخصوص به شما باشد در آنجا قرار گیرد و سپس یک بیو کامل و خلاصه از نوع اکانت و علت اینکه این پیج متفاوت است را ارائه دهید .بسیار مهم می باشد که هایلایت ها و پست های شما کاور مناسب و چینش صحیح داشته باشند چرا که اینستاگرام برنامه ای تصویر محور می باشد و افراد به علت تصاویر خاص و جذب کننده شما را فالوو می کنند.

نکته بعدی و بسیار مهم تعداد فالوور شما می باشد اکثر افراد هنگام ورود به پیج به تعداد دنبال کنندگان پیج نگاه می کنند و اگر ببینند تعداد این فالوور ها زیاد است متوجه خواهند شد که این اکانت معمولی نیست و محبوبیت و معروفیت بین کاربران اینستاگرامی دارد و همین عامل سبب ترغیب افراد برای دنبال کردن شما میشود .

نداشتن و عدم توجه به عنوان ها

بر اساس الگوریتم جدید اینستاگرام پست هایی که کاور مناسب دارند و بر روی این کاور عنوان های جذاب و ترغیب کننده نوشته اند سریع تر وارد اکسپلور اینستاگرام میشوند بسیار مهم می باشد در انتهای محتوای تولیدی عنوان و موضوعی که برای پست خود انتخاب میکنید جذب کننده باشد حتی بهتر است مدت زمان زیادی را صرف کنید تا یک موضوع و عنوان مناسب برای کاور پست خود انتخاب کنید تا افراد ترغیب شوند تا پست و محتوای شما را ببینند.

می توانید حتی از جملات عکس استفاده کنید برای مثال اگر درباره پوست و سلامت آن می باشد یک جمله عکس می تواند این گونه باشد: پوست خود را نابود کن … در این زمان افراد سریع تر جذب شما خواهند شد و محتوای شما را خواهند دید ؛ استفاده از عنوان های جذاب تاثیر بسیار شایانی بر روی جذب افراد و کاربران اینستاگرامی دارند.

شدوبن شدن پیج

یکی از مواردی که سبب میشود فالوور های جدید به پیج شما اضافه نشوند شدوبن شدن می باشد گاهی اوقات اینستاگرام به علت رعایت نکردن و توجه نکردن به یک سری نکات پیج را به حالت شدوبن در می آورد علل های شدوبن شدن پیج :

_ فعالیت های دستی ربات گونه
_ استفاده کردن از هشتگ های زیاد
_ استفاده کردن از هشتگ هایی که ممنوع شده اند
_ ریپورت و مسدود شدن پیج اینستاگرام
_ تگ و منشن های زیاد
_ اتصال به IP های مختلف
_ فالو آنفالو کردن زیاد
_ دایرکت زیاد فرستادن
_ استفاده از بات ها برای صفحه اینستاگرام و پیج

هنگامی که پیج شدوبن میشود پست های شما به مخاطبانتان نشان داده نمیشود و در نتیجه به علت پایین بودن آمار های پست ، محتوای شما نمی تواند وارد اکسپلور اینستاگرام بشود ، در ادامه با شدوبن شدن پیج دیگر نمی توانید با سایر پیج ها تعامل برقرار کنید و با گذر زمان آمار های اکانت شما بسیار پایین خواهند آمد ، در نتیجه اگر متوجه این موضوع شدید بهتر است به مدت حداقل دو هفته فعالیت خود را کم کنید تا اینستاگرام شما را از این حالت خارج کند .

نداشتن برنامه ریزی اصولی

اگر می خواهید در فضای اینستاگرام رشد صعودی داشته باشید و روز به روز به اهداف خود نزدیک شوید بایستی برنامه ریزی دقیق و اصولی طراحی کنید برای مثال هدف شما از فعالیت در اینستاگرام چیست !؟ و در این مسیر چقدر نیازمند تلاش و پشتکار هستید ، در فضای اینستاگرام یکی از مهم ترین عوامل تولید محتوای مستمر و فعالیت اصولی می باشد.

برای مثال اگر شما یک روز فعالیت دارید و روز دیگر هیچ‌گونه فعالیتی ندارید انتظار نداشته باشید فالوور های جدید به پیج شما اضافه شوند ، همچنین تولید محتوای مستمر و اصولی نیازمند زمان می باشد و شما باید بدون خسته شدن روزانه فعالیت کنید و محتوای با کیفیت و جذاب تولید کنید و حتی می تواند برای اینکار از پیج های هم حوزه خود کمک بگیرید و از ترند های اخیر به ویژه آهنگ های ترند جدید استفاده کنید .

به نیاز کاربر خود توجه کنید و بر این اساس تولید محتوا بکنید سعی کنید از ایده های خاص و نو استفاده کنید که فقط مخصوص خود شما هستند و این تفاوت باعث جذب افراد به پیج شما میشود .

استفاده کردن از محتواهای قدیمی و تکراری

بهترین روش افزایش فالوور واقعی برای پیج ها و جلوگیری از ثابت ماندن تعداد فالوور استفاده نکردن از محتواهای تکراری و قدیمی می باشد  اگر شما صاحب پیج جدید هستید با این مشکل روبه رو نخواهید بود اما برای پیج های دیگر مدتی از فعالیت آنها گذشته محتوای قدیمی می تواند جزو مهم ترین دلایل ثابت ماندن تعداد فالوور شما باشد .

برای جلوگیری از این موضوع می توانید سبک محتوای خود را تغییر دهید و بر اساس علایق مخاطبان خود تولید محتوا بکنید، می توانید کاور پست های خود را تغییر دهید و یا در سبک و موضوع پیج خود اطلاعات جدید تری در اختیار کاربران خود قرار دهید ؛ اگر این محتواها بر اساس میل مخاطبان شما باشد می توانید بسیار پیشرفت کنید .

خلاصه روش های کمک کننده برای جلوگیری از ثابت ماندن تعداد فالوور

 خلاصه روش های کمک کننده برای جلوگیری از ثابت ماندن تعداد فالوور

_ داشتن ویترین جذاب و گیرا
_ فعالیت مستمر
_ جلوگیری از شدوبن شدن پیج
_ به کارگیری ترفند ها و ترند های روز برای افزایش آمار تعامل
_ تولید محتوای با کیفیت
_ استفاده نکردن از محتواهای قدیمی و تکراری
_ برنامه ریزی اصولی
_ استفاده کردن از عنوان های خاص

نتیجه گیری 

آن چیزی که برای خارج شدن از ثابت ماندن تعداد فالوور و همچنین موفقیت سریع تر در اینستاگرام اهمیت دارد توجه کردن به محتوا و همچنین الگوریتم اینستاگرام می باشد این دو عامل در کنار یکدیگر کمک کننده برای رشد پیج شما می باشند امیدواریم که از نکات نوشته شده در این متن نهایت استفاده را بکنید.

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا