نماد سایت بیگ نیوز

صندوق ETF اسپات اتریوم چیست؟

صندوق ETF اسپات اتر Ether یک صندوق سرمایه گذاری است که قیمت اتر را دنبال می کند. این ETF ها در بورس های سنتی مانند بورس نیویورک (NYSE) معامله می شوند و سرمایه گذاران می توانند مانند هر سهام دیگری آن را خریداری کرده و بفروشند. این امر فرآیند سرمایه گذاری را برای کسانی که با مدیریت دارایی های دیجیتال آشنایی ندارند، ساده تر و قابل دسترس تر می کند.

به طور معمول، ETF ها صندوق هایی هستند که معمولاً یک شاخص خاص را دنبال می کنند و در بورس معامله می شوند. سرمایه گذاری در ETF سبدی از دارایی ها را برای سرمایه گذاران فراهم می کند که می توانند در ساعات بازار خرید و فروش کنند.

صندوق های ETF اسپات اتر چگونه کار می کنند؟

سرمایه گذاران می توانند سهام ETF های اسپات اتر را در طول روز معاملاتی در بورس اوراق بهادار معامله کنند. این ویژگی به سرمایه‌گذارانی که به دلیل پیچیدگی فنی و مسائل نظارتی از معامله اتر اجتناب کرده‌اند، اجازه می‌دهد تا با ETF معامله کنند و نقدینگی فراوانی را برای اکوسیستم اتریوم فراهم کنند.

سرمایه‌گذاران می‌توانند در هر زمانی در طول روز معاملاتی بدون نیاز به تعامل مستقیم با صرافی‌های ارز دیجیتال به بازار وارد یا خارج شوند.

در ادامه نحوه عملکرد ETFهای اسپات اتر به مراحل مختصر تقسیم شده است:

پشتوانه فیزیکی اتر: صادرکننده ETF توکن های فیزیکی اتر را خریداری می کند که آنها را به عنوان دارایی اساسی برای پشتوانه از سهام ETF نگه می دارد.

فهرست شدن در بورس: ETF در بورس اوراق بهادار فهرست شده و به سرمایه گذاران اجازه می دهد سهام را بخرند و بفروشند.

معاملات: سرمایه گذاران سهام ETF را خریداری می کنند. سرمایه گذاری آنها منعکس کننده عملکرد قیمت بازار اتر منهای هر گونه کارمزد یا هزینه است.

همسویی قیمت بازار: ارائه‌دهنده ETF از مکانیسم‌هایی مانند ایجاد و بازخرید سهام توسط سرمایه‌گذاران نهادی بزرگ (شرکت‌کنندگان مجاز) استفاده می‌کند تا اطمینان حاصل کند قیمت بازار ETF با ارزش خالص دارایی اتر همسو می‌ماند.

نقدینگی و دسترسی: این روش نقدینگی و دسترسی آسان‌تر به سرمایه‌گذاری‌های اتر را بدون نیاز به صرافی‌های ارز دیجیتال یا کیف پول برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند.

واگذاری: سرمایه گذاران می توانند سهام ETF خود را با قیمت فعلی بازار اتر بفروشند.

محصول قابل معامله در بورس ETP چیست و چه تفاوتی با ETF دارد؟

صندوق های ETF زیرمجموعه ای از محصولات قابل معامله در بورس (ETP) هستند. ETPها با هدف تکرار عملکرد بازار با ردیابی یک شاخص معیار و معاملات نزدیک به ارزش خالص دارایی (NAV) مانند سهام در بورس معامله می شوند.

صندوق های ETF شاخص‌ها، کالاها یا سبد دارایی‌ها را دنبال می‌کنند، که تنوع صندوق‌های متقابل و مزایای معاملات سهام را ارائه می‌کنند و معمولاً به دلیل تنوع و پشتوانه دارایی، ریسک کمتری دارند.

صندوق های ETF اسپات اتر در مقابل ETF های فیوچرز

برخلاف ETFهای اسپات، ETF‌های آتی اتر شامل قراردادهای آتی مرتبط با ارزش ارز دیجیتال در تاریخ آینده هستد. قراردادهای آتی قراردادهایی برای خرید یا فروش اتر با قیمتی از پیش تعیین شده در آینده هستند که به ETF اجازه می‌دهد به طور غیرمستقیم قیمت اتر را دنبال کند.

صندوق ETF فیوچرز اتر به سرمایه گذاران اجازه می دهد تا بدون در اختیار داشتن مستقیم ارز دیجیتال، در آن سرمایه گذری کنند. این ETFها در قراردادهای آتی اتر سرمایه گذاری می کنند، که سرمایه گذاران را ملزم می کند مقدار مشخصی اتر را با قیمت مشخصی در آینده خریداری کرده یا بفروشند.

سرمایه گذاری مستقیم در اتر در مقابل ETF های اسپات و فیوچرز

سرمایه‌گذاری مستقیم در اتر شامل خرید و نگهداری ارز دیجیتال واقعی است که در معرض نوسانات بازار آن قرار می‌گیرد. ETF های اسپات اتر قیمت فعلی اتر را از طریق دارایی دنبال می کنند و حرکات بازار آن را منعکس می کنند، در حالی که ETF های آتی در قراردادهای آتی اتر سرمایه گذاری می کنند و امکان مشارکت غیرمستقیم با ریسک و نوسان بالقوه متفاوت از بازار نقدی اتر را ارائه می دهند.

مزایای ETF های اسپات اتر

تنوع بخشی

از طریق استفاده از ETF های اسپات، سرمایه گذاران می توانند بخشی از پرتفوی خود را برای اتر کنار بگذارند، به طور غیرمستقیم در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرده و از رشد آنها سود کسب کنند.

نقدینگی

صندوق ETF اسپات اتر یک ابزار بسیار نقدی است. دارندگان ETF Spot Ether می توانند محصولات را در تمام طول روز در بازارهای سهام معامله کنند. بسته به تکنیک های سرمایه گذاری و وضعیت بازار، آنها می توانند به سرعت به بازار وارد و از آن خارج شوند.

دسترسی

صندوق ETF اسپات اتر به سرمایه گذاران راه آسان تری را برای ورود به بازار ارز دیجیتال و در عین حال اجتناب از پیچیدگی های فنی ارائه می دهد. این صندوق نیاز به تعامل با صرافی ها، ایجاد کیف پول دیجیتال و نظارت بر امنیت دارایی های ETH را از بین می برد.

مقررات

صندوق هایETF ابزارهای سرمایه گذاری شناخته شده ای هستند که قانونگذاران مالی به طور مرتب بر آنها نظارت می کنند. سرمایه‌گذاری مستقیم روی ارزهای دیجیتال سطح امنیت و شفافیتی را به سرمایه‌گذاران ارائه نمی‌دهد که این ساختار نظارتی ارائه می‌کند.

خطرات ETF های اسپات اتر

نوسان

مانند سایر ارزهای دیجیتال، قیمت اتر نوسانات زیادی دارد. ارزش ETF های اسپات اتر مستقیماً تحت تأثیر حرکت های ناگهانی و شدید قیمت اتریوم است. در نتیجه، سرمایه‌گذارانی که به دنبال سرمایه‌گذاری در این ETF هستند باید برای نوسانات بالقوه قابل توجه قیمت آماده باشند.

قیمت

صندوق های ETF اسپات روند قیمت اتر را دنبال می کنند. با این حال، به دلیل حرکات بازار، هزینه های عملیاتی و سایر موارد ممکن است تغییرات کوچک یا خطاهای ردیابی وجود داشته باشد.

افزایش تمرکز

صندوق ETF اسپات اتر ممکن است منجر به تمرکز مالکیت ETH شود. با انجام خریدهای بزرگ توسط سرمایه گذاران نهادی که ممکن است ساختار غیر متمرکز شبکه اتریوم را به خطر بیندازد، ریسک تمرکز افزایش می یابد.

نظارت قانونی دقیق تر

مشارکت بیشتر موسسات بزرگ ممکن است منجر به مقررات سختگیرانه تر شود.

عدم قطعیت نظارتی

قوانین حاکم بر ارزهای دیجیتال و دارایی های مرتبط به طور مداوم در حال تغییر هستند. طبقه بندی اتر توسط SEC ممکن است به طور قابل توجهی بر بازار تأثیر بگذارد. با وجود اینکه ETF های تنظیم شده توسط SEC امنیت را فراهم می کنند، سرمایه گذاران به دلیل موقعیت نظارتی مبهم در مورد ارزهای دیجیتال با ریسک مواجه هستند.

ریسک طرف مقابل

سرمایه گذاران ETF های اسپات اتر در معرض خطرات مرتبط با نهادهای مدیریت ETF هستند. مشکلات عملیاتی، شکست‌های مالی یا نقص‌های امنیتی این کسب‌وکارها می‌تواند تأثیر مخربی بر ارزش و قابلیت اطمینان ETF داشته باشد.

آینده ETF های اسپات اتر

پیش بینی می شود که تایید ETF های اسپات اتر تاثیر زیادی بر اقتصاد ایالات متحده بگذارد. به احتمال زیاد باعث تحریک نوآوری و رشد در اکوسیستم اتریوم می شود زیرا می توان از سرمایه بیشتری برای حمایت از پروژه های جدید، بهبود پروتکل های فعلی و جذب توسعه دهندگان بیشتر استفاده کرد. در نتیجه این چرخه نوآوری و سرمایه گذاری، اتریوم ممکن است سریعتر رشد کند. علاوه بر این، پذیرش و اعتبار سازمانی اتر به نفع بازار ارزهای دیجیتال خواهد بود.

منبع خبر: https://nipoto.com/mag/spot-ethereum-etfs-a-beginners-guide/

خروج از نسخه موبایل