لودسل یا سنسور وزن چیست و چند نوع دارد؟

لودسل و یا همان سنسور وزن در انواع مدل‌ها و اشکال مختلف در بازار موجود است. همچنین لودسل در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. از انواع مدل‌های مختلف سنسورهای وزن می‌توان به لودسل فشاری، لودسل تک پایه، لودسل کششی، لودسل خمشی و غیره اشاره کرد که در ادامه به توضیح هر کدام می‌پردازیم.

انواع لودسل از نظر نوع کاربری

لودسل‌ها از نظر کاربرد و نوع استفاده‌ای که از آن می‌شود به انواع مختلفی از جمله:

دسته بندی می‌شوند. در ادامه قصد داریم که هر کدام از این‌ها را به صورت جداگانه برای شما شرح دهیم.

لودسل فشاری

یکی از پر مصرف‌ترین انواع سنسور وزن، لودسل فشاری است. این لودسل‌ها دارای یک عدد استرینگیج هستند تا تغییرات اهمی بر اساس نیروی وارده را اندازه گیری کنند. این مدل لودسل در توزین مخزن با ظرفیت بالا، انواع باسکول‌های جاده‌ای و سیستم توزین خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد. این لودسل‌ها به شکل ستونی و همراه با مانتینگ نصب می‌شوند.

لودسل تک‌نقطه ای

یکی دیگر از انواع پرمصرف در سیستم توزین وزن این مدل لودسل است که در انواع ترازو و باسکول دیجیتال و باسکول دیجیتال صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این لودسل‌ها معمولا به صورت تکی نصب می‌شوند و ورق زیرین و رویین لودسل بسیار بر عمر مفید این لودسل‌ها تاثیرگذار است. به علاوه این لودسل‌ها به صورت مستقیم به نمایشگر متصل می‌شود و نیازی به جانکشن باکس ندارند. برای این مدل لودسل پس ازنصب باید فرایند گوشه گیری را انجام دهید.

لودسل خمشی

این مدل لودسل یکی دیگر از موارد پر استفاده در صنعت سنسور وزن است که در بسیاری از صنایع از جمله صنعت باسکول صنعتی و یا توزین مخازن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این لودسل به صورت پک ۴ عددی بسته‌بندی می‌شود که با کمک جانکشن باکس به نمایشگر متصل می‌شود.

پس از نصب این مدل لودسل با استفاده از جانکشن باکس می‌توانید فرایند گوشه گیری را انجام دهید.

لودسل کششی

این مدل لودسل در شرایطی استفاده می‌شود که نیرو به صورت کششی وارد می‌شود و ما نیاز به اندازه گیری آن داریم. این نوع سنسور وزن در ساخت باسکول‌های آویز و انواع توزین سقفی و توزین مخزن استفاده می‌شود.

این لودسل‌ها به صورت مستقیم به نمایشگر متصل می‌شود و نیازی به جانکشن باکس ندارد و همچنین این لودسل‌ها فرایند گوشه گیری نیز ندارند.

این لودسل‌ها به صورت تکی نصب و استفاده می‌شوند؛ این دستگاه از ظرفیت ۵ کیلوگرم الی ۳۰ تن طراحی و تولید می‌شوند که براساس نیازهای متفاوت در صنعت استفاده می‌شوند. این مدل لودسل دارای استاندارد OIML  است.

باسکول آویز

باسکول آویز یکی از پر استفاده‌ترین نوع باسکول در صنایع مختلف است که براساس نیاز مشتری در ظرفیت‌های مختلف طراحی و تولید می‌شود. در طراحی و ساخت این نوع باسکول دیجیتال از لودسل کششی استفاده میشود. این باسکول‌ها فرایند توزین کارخانجات را بسیار سریع‌تر می‌کنند.

فروشگاه اینترنتی ال اس کالا نمایندگی رسمی انواع لودسل در انواع برندهای سوها، زمیک و کلی را برعهده دارد و یکی از معتبرترین نمایندگی‌ها در ایران است که شما به راحتی می‌توانید، هم به صورت عمده و هم به صورت تکی از آن خرید کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و همچنین بهره‌مندی از مشاوره رایگان کارشناسان ما در ال اس کالا می‌توانید وارد فروشگاه ما به آدرس اینترنتی WWW.LSKALA.COM شوید.

خروج از نسخه موبایل