درمان چین و چروک و خطوط ریز چشم

چروک دور چشم، از علت تا بهترین روش‌های درمان

با افزایش سن و قرار گرفتن در معرض عواملی نظیر نور خورشید، خطوط و چروک‌های ظریفی در اطراف چشم‌های ما ایجاد می‌شود، این مسئله امری طبیعی است. اما اگر با آن مشکل دارید، می‌توانید روش‌های ذکر شده در این مقاله‌ را امتحان کنید. حقیقت این است که وقتی چروک دور چشم ایجاد می‌شود، درمان آن چندان ساده نیست، به ویژه اگر چین و چروک‌ها عمیق باشند. اما، راهکارهایی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید ایجاد خطوط زیر چشم را به تاخیر بیندازید و چروک ایجاد شده را بسته به شدت آن، تا حدودی برطرف کنید. برای آشنایی با این شیوه‌ها با ما در سایت ژوابکس همراه شوید.

بهترین روش درمان چروک دور چشم |بهترین ماسک برای چروک دور چشم

پوست دور چشم حساس و ظریف است

با افزایش سن، پوست به تدریج حالت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد. عوامل محیطی (مانند قرار گرفتن در برابر آفتاب) در کنار عوامل ژنتیکی، در ایجاد چروک و خطوط ظریف اولیه در چهره شخص نقش دارند. در واقع، پوست دور چشم، قسمتی از پوست است که نشانه‌های اولیه افزایش سن بیشتر در آن نمایان می‌شود، زیرا نازک و حاوی رگ‌های خونی است. ایجاد چروک دور چشم بخشی طبیعی از روند افزایش سن است و نیازی به نگرانی نیست. برای پیشگیری و رفع چین و چروک دور چشم می‌توانید از روش‌هایی که در ادامه مقاله معرفی می‌شود استفاده کنید.

علل بروز خطوط و چروک های دور چشم

متداول‌ترین علت ایجاد خطوط و چروک های ظریف اطراف چشم، افزایش سن است؛ اما عوامل دیگری هم در بروز این خطوط نقش دارند که بهتر است از آن‌ها بپرهیزید:

1) پرتو فرابنفش (UV)

پرتو فرابنفش نور آفتاب و دستگاه‌های سولاریوم به پوست شما آسیب می‌زنند و موجب تخریب کلاژن پوست می‌شوند. کلاژن، پروتئین اصلی موجود در بافت پوست است. کلاژن ساختار پوست را حفظ و از افتادگی و شل شدن آن جلوگیری می‌کند. طبق دستورالعمل‌های سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) برای پیشگیری از زبر و چروک شدن پوستتان، باید در برابر تابش فرابنفش از آن محافظت کنید.

2) سیگار کشیدن

طبق گزارش مایو کلینیک به غیر از افزایش سن، سیگار کشیدن هم در ایجاد چروک دور چشم نقش دارد. سیگار اثر مخرب رادیکال‌های آزاد بر پوست را تشدید می‌کند و به کلاژن و الاستین پوست آسیب می‌رساند. همچنین با منقبض کردن رگ‌های خونی صورتتان، باعث ایجاد اختلال در خون رسانی به پوست صورت شده و آن را از ویتامین A مورد نیازش محروم می‌سازد.

پس، مشخص است که ترک سیگار تا چه حد به پیشگیری از ایجاد یا پیشرفت آسیب‌های پوستی کمک می‌کند.

3) حالت‌ها و حرکت‌های تکراری چهره

حالت‌های چهره (نظیر لبخند، اخم، بالا انداختن ابرو) خطوط ظریفی را در چهره شما ایجاد می‌کنند. حتی نحوه خوابیدن شما نیز خطوط ظریفی را روی پوستتان ایجاد می‌کند. چنانچه هر شب و در طول خواب، یک قسمت از عضلات صورت خود را روی بالش بگذارید، به مرور زمان، پوستتان حالت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد. نتایج یک تحقیق نشان داده اگر به نحوی بخوابید که صورتتان روی بالش قرار بگیرد، خطوطی در زیر چشم‌هایتان ایجاد می‌شود.

از بین بردن چروک و خطوط زیر چشم در خانه و با درمان‌های خانگی و برخی محصولات مراقبت از پوست ممکن است بتوانند خطوط زیر چشم را کاهش دهند.

 روش خانگی برای درمان چین و چروک و خطوط پنجه کلاغی دور چشم

در واقع خطوط ریز و هستند که در اطراف چشمان شما ظاهر می‌شود. این خطوط و چین و چروک‌ها بخشی طبیعی و غیرقابل اجتناب از روند پیری محسوب می‌شوند. با این حال، با یک رژیم مراقبت از پوست می‌توانید را تا حد امکان برطرف کنید. در ادامه چند راه‌حل برای درمان خانگی چروک دور چشم را با هم مرور می‌کنیم. درچند راه‌حل و درمان خانگی چین و چروک و خطوط پنجه کلاغی دور چشم را به شما معرفی می‌کنیم. در سرویس همراه ما باشید.

پوست شما از پروتئین‌های الاستین و کلاژن برای حفظ چهره جوان استفاده می‌کند. با گذشت زمان، بدن شما کمتر از این پروتئین‌های ارزشمند تولید می‌کند. پوست در سنین پیری قابلیت کشسانی و بازگشت‌پذیری (ارتجاعی) خود را از دست می‌دهد. از این رو سلول‌های مرده پوست در سنین بالا خیلی زود جایگزین نمی‌شوند. وقتی این اتفاق می‌افتد، خطوط ظریف و ایجاد می‌شود.

۱- درمان چین و چروک پنجه کلاغی دور چشم با ماسک سفیده تخم‌مرغ

سفیده تخم‌مرغ حاوی منیزیم است که برای بدن شما بسیار مفید است. دلیلش این است که منیزیم پوست را سم زدایی و تمیز می‌کند. علاوه بر این، سفیده تخم‌مرغ پوست را به‌هم می‌چسباند و آن را صاف تر نشان می‌دهد. برای تهیه ماسک صورت سفیده تخم‌مرغ، باید یک سفیده تخم‌مرغ را به عنوان معجون به پوست بزنید. صورت خود را شل کنید و سفیده را روی آن بمالید. اجازه دهید ماسک روی صورت خشک شود و سپس لایه دوم را بزنید. ماسک را به مدت ۱۵ دقیقه نگه دارید و سپس آن را با آب و صابون بشویید. این روند را باید چند بار در هفته تکرار کنید.

۲- آلوئه‌ورا راهکاری مفید برای رفع چین و چروک و خطوط پنجه کلاغی دور چشم

آلوئه‌ورا یا آلوورا خاصیت آنتی اکسیدانی زیادی دارد و حاوی بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری است. از خواص آنتی اکسیدانی گیاه آلوئه‌ورا می‌توان به غلظت بالای ویتامین‌های A، C، E و B۱۲ اشاره کرد. این گیاه همچنین حاوی اسید فولیک و کولین است که برای پوست نیز مفید است. یک برگ تازه آلوئه‌ورا را برش داده و ژل را از داخل برگ خارج کنید. آن را به صورت خود بمالید و در طول شب بگذارید بماند. صبح صورت خود را با آب سرد بشویید.

۳- روغن نارگیل معجزه طبیعی برای درمان چین و چروک دور چشم

می توان از روغن نارگیل برای تغذیه پوست استفاده کرد. این ماده حاوی مقدار زیادی ویتامین E و اسید لینولئیک است که می‌تواند به اتصال مجدد بافت‌های شکسته پوست کمک کند. این امر باعث به تأخیر انداختن ایجاد چین و چروک و و خطوط پنجه کلاغی پوست دور چشم شود. هر شب قبل از خواب مقداری روغن نارگیل دور چشم خود بمالید. از چند قطره از این معجون طبیعی استفاده کنید و روغن را به آرامی به پوست بمالید.

۴- لایه برداری با لیمو راهی اساسی برای درمان چین و چروک دور چشم

انواع لیمو حاوی مقدار زیادی اسید سیتریک هستند که به عنوان لایه بردار برای احیای و زنده‌سازی پوست شما عمل می‌کنند. آب لیمو به طور موثری سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و به شما کمک می‌کند تا جوان تر به نظر برسید. آب لیموترش تازه را روی خطوط پنجه کلاغی دور چشم خود بمالید. بگذارید ۱۰ دقیقه این مایع روی صورت بماند و سپس آن را با آب سرد بشویید. می‌توانید برای درمان چین و چروک دور چشم خود هر روز دو بار این روند را تکرار کنید.

۵- برش‌های خیار درمان کننده چین و چروک دور چشم

خیار سرشار از ویتامین‌های B۵ و B۶ است. همچنین خیار حاوی مقادیر زیادی نیاسین، ریبوفلاوین و تیامین است. این ویتامین‌ها و مواد مغذی پوست را تسکین می‌دهند و به کاهش چین و چروک پوست کمک می‌کنند. دراز بکشید و یک برش نازک خیار را روی هر چشم قرار دهید. خیار را بگذارید حدود ده دقیقه روی چشم بماند. این داروی طبیعی را به رژیم روزانه مراقبت از پوست خود اضافه کنید اگر می‌خواهید چین و چروک پوست را درمان کنید.

۶- درمان چین و چروک دور چشم با ماسک عسل و ماست

عسل، پوست را آبرسانی می‌کند و به از بین بردن باکتری‌ها کمک می‌کند. همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان برای نرم نگه داشتن پوست شما عمل می‌کند. اسید لاکتیک موجود در ماست باعث لایه برداری پوست می‌شود که به شما کمک می‌کند تا پوست سفت بماند. همچنین باعث لطافت پوست شما می‌شود. مقادیر مساوی عسل و ماست ساده را در یک کاسه ترکیب کنید. هر دو را با هم مخلوط کرده و به صورت خود بمالید. ماسک را به مدت ۱۰ دقیقه بگذارید و سپس با آب سرد بشویید.

خطوط ظریف و پنجه کلاغی دور چشم در سنین بالا ایجاد می‌شوند و راهی برای فرار از آنها نیست.، اما شما می‌توانید با برخی از داروهای خانگی ساده روند پیری به تاخیر بیاندازید. برای جوان و زیبا جلوه دادن پوست شما نیازی به خرید محصولات آرایشی گران نرخ نیست، شما می‌توانید با استفاده از روش‌های درمانی طبیعی، نتایجی عالی بگیرید. مواد طبیعی همچنین برای پوست شما بهتر از مواد شیمیایی در برخی محصولات آرایشی است.

منبع مقاله:

youtube.com

basirclinic.com

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا