تجهیزات ترافیکی و کاربرد آنها

تجهیزات ترافیکی برای ایجاد نظم و انضباط شهری و جلوگیری از برخورد خودروها به یک دیگر یا عابرین پیاده به کار گرفته می‌شود. از لوازم و محصولات ترافیکی در زمان ترافیک ، در اطراف ساختمان‌های در حال ساخت و ساز ، آگاه سازی از خطرات و جلوگیری ازصدمه‌ها و آسیب‌های جبران ناپذیر و اتفاقات این چنینی استفاده می‌شود.

آشفتگی |استاندارد

انواع مختلف تجهیزات می‌تواند از تجهیزاتی که برای هدایت ترافیک استفاده می‌شود مانند علائم ترافیکی و تابلوهای ترافیکی تا موانع و چراغ‌های چشمک زن که به رانندگان در مورد خطرات ترافیکی آینده هشدار می‌دهند، متغیر باشد. ایمنی ترافیکی در هر مکانی که عابرین پیاده و افراد سواره در رفت و آمد هستند ضرورت دارد.

عبور و مرور و رفت و آمد در شهرها و معابر برای خودروها و افراد پیاده باید قوانین و مقرراتی داشته باشد تا با پیروی از آنها از به وجود آمدن هرج و مرج و آشفتگی جلوگیری کند. جهت ایجاد نظم و انظباط در معابر و جاده‌ها قوانین راهنمایی و رانندگی و ترافیکی وضع شده است.

تابلو ترافیکی، علائم ترافیکی، جدا کننده ترافیکی، استوانه ترافیکی، بشکه ترافیکی، چراغ ترافیکی و انواع محصولات ترافیکی که با نام تجهیزات شناخته می‌شود، می‌تواند باعث ایجاد نظم در معابر شهری و جاده ای شوند. کیفیت و جنس مرغوب لوازم ترافیکی باعث افزایش طول عمر این تجهیزات و کاربرد بیشتر آنها می‌شود. توصیه ما به شما در زمان خرید تجهیزات این است که تجهیرات ترافیکی خود را از فروشگاه‌ها و شرکت‌های معتبر که دارای محصولات باکیفیتی می‌باشد خریداری نمائید .

سرعت گیر

دست انداز یا سرعت گیر از جمله پر مصرف ترین تجهیزات ترافیکی است که با هدف کاهش سرعت خودروها در سطح شهری و جاده ای مورد استفاده واقع می‌شود. به گونه ای می‌توان گفت سرعت گیرها تاثیر قابل توجهی در کاهش سرعت اتومبیل‌ها داشته و این امر در کاهش تعداد تصادف‌ها بر اثر سرعت بالا موثر عمل می‌کند. البته توجه داشته باشید که کیفیت طراحی سرعت گیرها از اهمیت بسیاری بهره مند می‌باشد چرا که برخی از سرعت گیرها به دلیل استاندارد نبودن خود عامل اصلی تصادف‌ها بوده و باعث بروز مشکلات برای رانندگان می‌شود.

از این رو طراحان و مهندسین تولید انواع دست اندازها باید به ارتفاع و کیفیت متریال‌های استفاده بسیار دقت داشته باشند. از سرعت گیرهای ترافیکی اغلب در خیابان‌های اصلی و تقاطع‌ها و نزدیکی چهارراه‌ها استفاده می‌کنند. مخاطبان و خریداران قبل از تهیه و سفارش خرید انواع دست اندازهای تجهیزات ترافیکی مختلف ابتدا باید نیازسنجی کرده و پس از برآورد نیاز و بررسی مکان مورد استفاده از آن، بهترین گزینه را در اولویت قرار دهند.

آشفتگی |استاندارد

کله قندی ترافیکی

برای افزایش ایمنی راه‌ها و جاده‌ها از انواع مخروط‌های ترافیکی استفاده می‌شود. کله قندی ترافیکی در حفظ امینت جاده نقش مهمی را ایفا می‌کنند. کله قندی از محصولات مهم تجهیزات ترافیکی است که در محیط‌های باز و بسته ی عمومی و خصوصی همچون پارکینگ‌های عمومی، مقابل درب ساختمان‌ها، نمایشگاه‌های خودرو و…. نصب می‌شوند. مخروط‌های ایمنی در ابعاد و اندازه‌های متفاوتی طراحی و تولید می‌شوند. از جمله کله قندی 75 سانتی متری که در مشخص کردن حریم منازل و بستن موقت مسیرها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاربرد کله قندی pvc برای محدود کردن مسیر، تعمیرات خودروهای متوقف شده بر اثر خرابی و محدوده ی کارگران می‌باشد. کله قندی PE را کنار پیاده رو‌ها نصب می‌کنند. این محصول بهترین ابزار جهت آگاه سازی رانندگان و عابران از نزدیک شدن به محدوده ی پر خطر است. در خرید تجهیزات راهنمایی و رانندگی مانند کله قندی باید به ابعاد، جنس و نوع آن دقت داشته باشید.

آشفتگی |استاندارد

قفل پارکینگ

قفل پارکینگ یکی از تجهیزات ترافیکی پارکینگ پرکاربرد برای حفظ جای پارک می‌باشد. در اصل این وسیله مراقب جای پارک شما است. همانطور که می‌دانید امروزه با در اثر ازدیاد روز افزون انواع ماشین‌ها جای پارک خودرو به یک نیاز اساسی تبدیل شده است و عدم وجود آن یک معضل سردرگم کننده می‌باشد. مخصوصا در مناطق مسکونی و اداری که اغلب ساکنان زیادی دارد مثل پارکینگ آپارتمان‌ها و یا پارکینگ اداره‌ها و سازمانها. در همین راستا یکی از دغدغه‌های افراد از دست ندادن جای پارک خودروی آنها می‌باشد که بیشتر در اثر استفاده از پارکینگ توسط افراد غریبه اتفاق می‌افتد.

قفل پارکینگ یکی از ساده ترین و بهترین و در عین حال کم هزینه ترین راه حل‌هایی است که برای رفع مشکل تصاحب جای پارک خودرو توسط افراد غریبه به کار می‌رود. شما به راحتی میتوانید با خرید و نصب  این قفل با خیال آسوده جای پارک خودرو خود را ترک نموده بدون اینکه دغدغه اشغال آن را داشته باشید. یا استرس درگیری و نزاع بر سر پس گرفتن جای پارک خودرو خود را تمام روز داشته باشید. قیمت قفل پارکینگ در برابر مزایای بی شمار آن بسیار مقرون به صرفه و ناچیز است.

ضد لغزندگی رمپ یا ترمز رمپ

رمپ در واقع سطح شیبداری است که دو فضای مختلف با ارتفاع‌های متفاوت را به یکدیگر متصل می‌کند. رمپ‌ها می‌توانند عبور و مرور ماشین‌ها، موتورسیکلت‌ها، ویلچرها و بار را برای ما آسان تر کنند. با این حال، در روزهای سرد زمستانی که معابر در اثر سرما دچار یخ زدگی می‌شوند، رمپ‌ها به یکی از خطرناک ترین بخش‌های معابر شهری تبدیل می‌شوند.

از سویی دیگر، ممکن است ارتفاع دو سطح بسیار زیاد باشد و در نتیجه این امر، عبور و مرور در رمپ‌ها به واسطه شیب زیادشان خطرناک یا تقریبا غیر ممکن شود. از آنجایی که این موضوع در فضای پارکینگ‌های سرپوشیده و روباز به یک مشکل قابل توجه تبدیل می‌شود، محصولی تحت عنوان ضد لغزندگی رمپ یا ترمز رمپ به بازار عرضه شده است. این محصول که در دسته تجهیزات پارکینگ قرار می‌گیرد، به حل بسیاری از مشکلات می‌تواند کمک کند.

ضد لغزندگی رمپ یا ترمز رمپ وسیله که در دسته تجهیزات پارکینگ جای می‌گیرد، می‌تواند با ایجاد اصطکاک در سطح، از لیز خوردن خودرو، چرخ دستی، دوچرخه و موتور، ویلچر و موارد مشابه جلوگیری کند. ضد لغزندگی رمپ یا ترمز رمپ معمولا در سطح خود دارای آج‌هایی است که با کمک آن‌ها می‌تواند از لیز خوردن چرخ‌ها و عابرین جلوگیری کند.

ضد لغزندگی رمپ یا ترمز رمپ می‌تواند از مواد اولیه متفاوتی ساخته شده باشد. لاستیک‌های طبیعی و گالوانیزه از جمله انتخاب‌های بسیار رایج و محبوب برای ساخت ضد لغزندگی رمپ یا ترمز رمپ محسوب می‌شوند. با این حال، نمونه‌های گالوانیزه ای این دسته از تجهیزات پارکینگ معمولا صدای بسیار زیادی از خود ساطع می‌کند اما دوام و ماندگاری بالایی دارد.

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا