نماد سایت بیگ نیوز

علت تنظیم نشدن دمای یخچال سامسونگ

نوسان داشتن دمای یخچال سامسونگ از جمله مشکلاتی که برای رفع آن نیاز به بررسی و تشخیص علت تنظیم نشدن دمای یخچال سامسونگ داریم. کم و زیاد شدن دما، در این دستگاه، می تواند نشانه ای برای معیوب بودن قطعات باشد و در نهایت به فاسد شدن مواد غذایی منجر شود. عواملی که منجر به بالا و پایین رفتن دمای یخچال سامسونگ می شوند، در ادامه این مطلب به صورت کامل توسط تکنسین های نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی مورد بررسی قرار گرفته اند. با ما همراه باشید.

بررسی 9 علت ثابت نماندن دمای یخچال سامسونگ

تنظیم نشدن درجه دمای یخچال سامسونگ، می تواند به دلیل نقص فنی در این دستگاه بروز پیدا کند. برای این که علت اصلی آن تشخیص داده شود، لازم است حتما تمامی موارد زیر مورد بررسی قرار بگیرند:

  1. باز شدن مداوم درب دستگاه
  2. مشکل در ترموستات دیفراست
  3. انتخاب تنظیمات اشتباه برای یخچال سامسونگ
  4. نقص فنی در برد و قطعات آن
  5. گرفتگی دریچه ها
  6. معیوب بودن لاستیک دور درب
  7. نوسانات برق
  8. نشت گاز مبرد
  9. خراب شدن کمپرسور یخچال

درب یخچال سامسونگ را مدام باز می کنید

عامل مهمی که مانع از ثابت شدن دمای یخچال سامسونگ می شود، باز و بسته کردن مکرر درب آن است. این کار منجر به خارج شدن سرمای داخل کابین و در نهایت وارد شدن گرمای محیط به آن می شود. بهتر است برای تثبیت دمای این وسیله، اجازه دهید چند ساعت درب آن بسته بماند.

لاستیک دور درب یخچال سامسونگ فرسوده شده است

بروز هر گونه آسیب در لاستیک دور درب اعم از پارگی، فرسودگی، از دست دادن حالت مگنتی و دیگر مواردی که کارایی آن را دچار اختلال کنند، باعث خروج سرمای کابین یخچال سامسونگ شده و دما به طور ثابت نخواهد ماند. بررسی کنید تا در صورت بروز پوسیدگی و یا پارگی، حتما لاستیک درزگیر درب را تعویض نمایید.

تنظیمات درجه دمای  یخچال سامسونگ اشتباه است

علت نوسان دمای یخچال سامسونگ، گاهی اوقات انتخاب تنظیمات اشتباه است. در فصول گرم و سرد سال باید درجه دمای مناسبی برای این دستگاه تنظیم شود. البته گاهی بسته به مدل یخچال سامسونگ، ممکن است این درجه دما متفاوت باشد. از این رو توصیه می کنیم حتما به خوبی راهنمای استفاده از آن را مطالعه کنید تا درجه دما را به درستی تنظیم نمایید.

دریچه های یخچال سامسونگ مسدود شده اند

توجه داشته باشید که کابین باید بر اساس حجم استانداردی که دارد، از مواد غذایی پر شود. در صورتی که بیش از مقدار تعریف شده، داخل آن را از مواد غذایی پر کنید، دریچه های هوا داخل کابین به واسطه آن ها مسدود شده و دمای داخل دستگاه تنظیم نمی شود. هم چنین دقت کنید تا در زمان جای دادن مواد غذایی، از دیوار ها و دریچه های داخل کابین فاصله داشته باشند.

شاید ترموستات دیفراست یخچال سامسونگ خراب شده باشد

ترموستات دیفراست، وظیفه کنترل دمای کویل های اواپراتور را بر عهده دارد. حال اگر به هر دلیلی خراب و معیوب شود، فرآیند سرما سازی آغاز نشده و دمای یخچال سامسونگ تنظیم نمی شود. از این رو لازم است مطمئن شوید که ترموستات دیفراست، کاملا سالم باشد. در صورت مشاهده هر گونه ایراد در عملکرد آن، حتما با تکنسین یخچال سامسونگ تماس بگیرید. چرا که باید با قطعه ای سالم و سازگار با مدل دستگاه تعویض شود.

برد یخچال سامسونگ را عیب یابی کنید

برد، از مهم ترین بخش های یخچال سامسونگ محسوب می شود که بروز نقص فنی و ایراد در آن، کارایی این دستگاه را تحت تاثیر قرار می دهد. در واقع برد مغز این وسیله به شمار آمده و کنترل عملکرد و بازدهی دیگر بخش ها را بر عهده دارد. با نمایندگی تعمیرات یخچال سامسونگ تماس بگیرید تا تکنسین خود را برای عیب یابی برد به محل اعزام کند. این بخش از یخچال سامسونگ بسیار حساس بوده و نیاز به دانش و مهارت فنی بالایی دارد.

یخچال سامسونگ نشتی گاز دارد

نشت گاز مبرد، منجر به کم شدن مقدار آن در مسیر سرما سازی دستگاه شده و در نهایت با کم بودن گاز، فرآیند خنک سازی کابین به درستی انجام نمی پذیرد. همین امر می تواند منجر به تنظیم نشدن دمای یخچال سامسونگ شود. از این رو باید مسیر رفت و برگشت گاز مبرد مورد بررسی قرار گرفته و حتما شارژ گاز توسط متخصص انجام پذیرد.

تاثیر نوسانات برق بر روی دمای یخچال سامسونگ

عامل مهم دیگری که شاید به آن توجه چندانی نشود و سهم زیادی در کم و زیاد شدن دمای یخچال سامسونگ داشته باشد، نوسانات برق است. این مشکل در فصول گرم سال بیش تر بروز پیدا می کند. پیشنهاد می دهیم برای جلوگیری از بروز مجدد این عامل، حتما از محافظ برق برای اتصال دستگاه به پریز استفاده نمایید. توجه داشته باشید که با گذشت زمان، نوسانات برق می توانند به کابل های یخچال سامسونگ نیز آسیب وارد کرده و شما متحمل پرداخت هزینه های بیش تری برای عیب یابی و تعمیر این دستگاه شوید.

کمپرسور یخچال سامسونگ ایراد دارد

در کنار بالا بودن اهمیت برد، می توانیم به حائز اهمیت بودن کمپرسور یا همان موتور یخچال سامسونگ نیز اشاره کنیم. خراب شدن  کمپرسور، عامل مهمی برای ثابت نشدن دمای کابین این دستگاه به حساب می آید. چرا که وظیفه گرفتن گرمای گاز مبرد و خنک سازی آن را داشته تا مجدد به فرآیند سرما سازی برگشته و دمای یخچال سامسونگ را در حالت متعادل نگه دارد. نیم سوز شدن موتور، مانع از کارایی صحیح آن شده و منجر به بروز این مشکل می شود.

لازم است از تکنسین یخچال سامسونگ بخواهید تا کمپرسور را عیب یابی کند. در صورت مشاهده ایراد در هر یک از بخش ها و قسمت های آن،  باید کمپرسور جدید و سالمی را خریداری کرده و جایگزین آن کنید. البته این امکان وجود دارد که بتوان آن را تعمیر نمود.

چرا یخچال ساید سامسونگ گرم شده است؟

عواملی که باعث نوسان در دمای یخچال سامسونگ می شوند، برای مدل های ساید بای ساید و معمولی، تفاوت دارند. از این رو اگر از مدل های ساید این یخچال فریزر استفاده می کنید، حتما موارد زیر را مورد بررسی قرار دهید:

  1. گاز مبرد به واسطه دو سیم پیچ خازن، به کمپرسور متصل شده است.
  2. گرد و خاک گرفتن این سیم پیچ ها باعث کاهش دمای کابین یخچال ساید سامسونگمی شود.
  3. شکستگی پره های فن و یا معیوب شدن موتور فن کندانسور نیز منجر به بروز این خرابی می شود.
  4. با معیوب شدن موتور فن اواپراتور، هوای خنک داخل کابین جریان پیدا نکرده و مانع از تنظیم شدن دمای یخچال ساید سامسونگ می شود.
  5. در صورتی که برد کنترل دما یخچال فریزر ساید بای ساید سامسونگ معیوب شود، سیستم خنک کننده کارایی خود را از دست داده و لازم است آن را تعویض نمایید.
  6. با خراب شدن سنسور یخچال ساید سامسونگ، درجه دمای آن ثابت خواهند ماند.
  7. خرابی ترموستات از تنظیم شدن دمای داخل کابین یخچال جلوگیری می کند.
  8. تمامی اتصالات مربوط به سیم های ترموستات را بررسی کرده و هر کدام که از جای خارج شده اند را مجدد محکم نمایید.

با تنظیم نبودن دمای یخچال سامسونگ چه مشکلاتی رخ می دهد؟

عواملی که منجر به ثابت نشدن درجه دمای یخچال سامسونگ می شدند، به طور کامل مورد بررسی قرار گرفتند. توجه داشته باشید که با نادیده  گرفتن مشکل تنظیم نبودن دمای یخچال سامسونگ، مواد غذایی فاسد می شوند و یا به قدری دمای داخل کابین این دستگاه کاهش پیدا می کند که باعث یخ زدگی آن ها می شود.

از این رو باید پیش از بروز چنین اتفاقاتی، تمامی عوامل گفته شده مورد بررسی قرار گرفته و با شیوه ای اصولی تعمیرات یخچال سامسونگ صورت بگیرد.

خدمات تعمیر یخچال سامسونگ در محل

برای جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه های خود و همین طور جا به جا نکردن یخچال سامسونگ، پیشنهاد می دهیم با نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی در تهران، یعنی آی پی امداد تماس بگیرید تا با اعزام تکنسین، مشکلات این دستگاه را برطرف کند. اعزام تعمیرکار به منزل کاربر، تحت عنوان خدمات تعمیر یخچال سامسونگ در محل شناخته می شود که از خدمات محبوب و مورد توجه مصرف کنندگان به شمار می آید. چرا که برای بهره مند شدن از این خدمات، نیازی به جا به جایی دستگاه نبوده و شرایط مشاهده مراحل عیب یابی آن از نزدیک فراهم می شود.

علاوه بر این، تکنسین یخچال سامسونگ پس از انجام فرآیند رفع خرابی و ایراد از این دستگاه،  مبالغ درج شده در فاکتور را بر اساس نرخ مصوب اتحادیه تعمیرکاران لوازم خانگی محاسبه می کند. هم چنین گارانتی 9 تا 12 ماهه ای را نیز ارائه خواهد کرد تا در صورت بروز مجدد همین مشکل، امکان استفاده از خدمات رایگان عیب یابی یخچال سامسونگ برای مشتریان وجود داشته باشد.

خروج از نسخه موبایل