قیمت درام سپراتور مغناطیسی خشک + راهنمای تخصصی خرید

معرفی درام سپراتور (جدا کننده مواد مغناطیسی از فرو مغناطیس)

درام سپراتورهای تر

درام سپراتورهای تر از انواع جداکننده مغناطیسی صنعتی است و عموما برای براي فرآوري آهن از مخلوط سنگ معدني، با استفاده از نوع شدت ميدان پائين، (LIMS) و نوع شدت ميدان متوسط(MIMS)، طراحی و ساخته می شوند. این مدل دستگاه دارای مخزن مدلDense Media می باشد. در اين نوع از مخازن ، مخلوط آب و ذرات سنگ معدن، پس از ورود به مخزن بطور یکنواخت در کل طول سطح درام هدایت می شود سپس مخلوط از فاصله بين بدنه استوانه و مخزن عبور كرده و ذرات آهن به دام مي افتند.

همچنین باطله ها از محفظه پايين مخزن و پس از عبور از دريچه هاي مربوطه تخليه مي شوند. درام سپراتورها در طرح ها و اندازه های مختلف و استاندارد ساخته می شوند. این نوع درام ها خصوصا درام سپراتور سنگ آهن برای جداسازی و تغلیظ نرمه سنگ آهن و همچنین تولید کنسانتره سنگ آهن مورد استفاده قرار می گیرند.

عموما برای براي فرآوري آهن از مخلوط سنگ معدني، با استفاده از نوع شدت ميدان پائين، (LIMS) و نوع شدت ميدان متوسط(MIMS)، طراحی و ساخته می شوند. این مدل دستگاه دارای مخزن مدلDense Media می باشد. در اين نوع از مخازن ، مخلوط آب و ذرات سنگ معدن، پس از ورود به مخزن بطور یکنواخت در کل طول سطح درام هدایت می شود سپس مخلوط از فاصله بين بدنه استوانه و مخزن عبور كرده و ذرات آهن به دام مي افتند. همچنین باطله ها از محفظه پايين مخزن و پس از عبور از دريچه هاي مربوطه تخليه مي شوند. درام سپراتورها در طرح ها و اندازه های مختلف و استاندارد ساخته می شوند. این نوع درام ها برای جداسازی و تغلیظ نرمه سنگ آهن و همچنین تولید کنسانتره سنگ آهن مورد استفاده قرار می گیرند.

آهن |استاندارد

درام سپراتور مغناطیسی خشک

درام مگنت جهت جداسازی ناخالصی های آهنی از مواد ورودی مورد استفاده قرار می گیرد. درام مگنت حاصل مونتاژ 180 درجه آرك مغناطیسی در داخل پوسته ای از جنس استیل نگیر و ضد سایش كه توسط درپوش های آلومینیومی مهار شده است می باشد. مجموعه پوسته درام و درپوش با سرعت مشخصی در حال حركت به دور آرك مگنت ثابتمی باشد. زمانی كه مواد ورودی روی سطح درام مگنت شارژ می شوند، مواد غیر مغناطیسی در جلوی درام و در مسیر طبیعی سقوط می كنند.

در حالی كه مواد مغناطیسی جذب مگنت درام شده و بر روی پوسته درام تا آخرین نقطه حضور مگنت گردش كرده و در پشت درام تخلیه می شوند.درام مگنت ها می توانند در دو گروه مگنت های سرامیكی ( LIMS ) یا مگنت های نئودیم ( MIMS ) ساخته شده و سبب حصول میدان های مغناطیسی با دامنه و گرادیان متفاوت می گردند. پارامترهای قابل اهمیت در خرید درام مگنت خشک و  راندمان جداسازی درام مگنت شامل سرعت درام ، موقعیت تیغچه جداسازی ، نوع المان های مگنت ، تعداد قطب ها و سایز درام می باشد.

موارد کاربرد:

پرعیارسازی سنگ آهن ( مگنتیتی و هماتیتی )

جداسازی آلودگی های آهنی از پودرهای معدنی

جداسازی آلودگی های آهنی در صنایع شیشه و کاشی و سرامیک

صنایع معدنی نظیر :آهن ، سیلس ، مس ، آلومینیوم ، سرب ، روی ، ذغال سنگ ، گچ ، شن و ماسه

صنایع :شیشه ، کاشی و سرامیک ، بازیافت ، ریخته گری ، فولاد ، صنایع غذایی

مزایا جداکننده مغناطیسی دائم درام مگنت:

– تعمیر و نگهداری آسان

– طراحی و ساختار محکم

– قدرت جذب بسیار بالا

– ثابت بودن شدت میدان مغناطیسی در طول زمان کارکرد

– جداسازی اتوماتیک قطعات آهنی و بی نیاز از نیروی انسانی

– میدان مغناطیسی از نوع دائم بدون برق و باطری

– حداقل قطعات یدکی مورد نیاز

– عمر طولانی

درام سپراتور تر از چه ویژگی هایی برخوردار است؟

  • درام سپراتور تر این قابلیت را دارد تا در حهت دلخواه تنظیم شود و به ریکاوری و عیار مورد نظر دست یابد.
  • از این دستگاه میتوان در جداسازی سنگ آهن بدون افت شدید میدان استفاده کرد.
  • این نوع از درام سپراتورها ظرفیت های بالایی در تولید دارند.
  • قابلیت جداسازی تمیز و بدون گرد را دارا میباشند.
  • این دستگاه برای کار کردن نیازی به برق و باطری ندارد.
  • قابلیت طراحی مناسب با خواسته ی مشتری را دارا میباشند.
  • پوسته ی این دستگاه از استیل و روکش لاستیک آن ضد سایش است.

سپراتور اورباند دائم چیست؟

سپراتور اورباند دقیقاً سیستمی مانند مگنت سپراتور دارد که برای صنایع سیمان، بازیافت مواد آهنی، فولاد و ریخته گری، شیشه و سیلیس، مس و آلومینیوم، چوب و کاغذ، لاستیک سازی، سرامیک، معادن، سرب و روی و خوراک دام استفاده می شود. درواقع این دستگاه هر نوع ناخالصی که همراه مواد عبوری بر روی نقاله باشد را به راحتی جداسازی می کند. اگر این مواد توسط سپراتور اورباند دائم دستی جدا نشوند احتمال ایجاد آسیب های جدی در ماشین آلات گران قیمت خط تولید و حتی متوقف شدن خط یا کاهش راندمان چشمگیر آن وجود دارد. در نتیجه هزینه های سربار زیادی برای مجموعه تولید ایجاد خواهد کرد.

معمولاً سپراتورهای اورباند یا آویز بر اساس شرایط باز و مقدار ناخالصی های آهنی به دو صورت عرضی نوار نقاله و طولی نوار نقاله نصب می شوند. نصب هر دوی این مدل ها به راحتی توسط 4 عدد سیم بکسل و مهارکش انجام می شود. خوشبختانه تمیز کاری هر دو مدل نیز به صورت اتوماتیک است و نیاز به نیروی انسانی به عنوان اپراتور ندارد.

شایان ذکر است گاهی اوقات میزان ناخالصی های آهنی کم و ناچیز است اما شرایط بار عبوری از نوار نقاله طوری است که نیاز به یک میدان مغناطیسی با شدت بالا برای جذب و جدایی آن ها داریم. ممکن است در این دستگاه ها از آهنرباهای بیشتر به صورت بلوک مگنت برای ایجاد میدان قوی تر استفاده شود.

نکته قابل ذکر دیگر این است که قسمت اتوماتیک تمیز کننده های این سپراتور ها قابل حذف شدن می باشند؛ یعنی شما می توانید خودتان تصمیم بگیرید که به جای تمیزکاری اتوماتیک به صورت دستی این کار را انجام دهید تا قیمت تمام شده دستگاه  سپراتور مگنت مورد نظر کاهش پیدا کند. از ویژگی های این دستگاه میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عملکرد این دستگاه از قدرت بالایی برخوردار است و میتوان قدرت آن را با توجه به نیاز تنظیم کرد.
  • سیستم کنترل این دستگاه را میتوان متناسب با فرایند تکنولوژی و نیاز های مشتری تنظیم کرد.
  • استفاده کردن از این دستگاه و نصب جدا کننده ی الکترو مغناطیسی یا همان اورباند سپراتور بر روی نوار نقاله یکی از مناسب ترین راه ها برای حذف ناخالصی های بزرگ مغناطیسی و فرو مغناطیسی از موادی مانند ذغال سنگ،سنگ و چوب است.
  • دستگاه اورباند مگنتینگ سپراتور باید به طور متانسب یعنی یا عرضی و یا طولی بر روی نوار نقاله نصب گردد.
  • توصیه میگردد از این وسیله در ترکیب با متال دتکتور استفاده گردد که در این صورت کاربرد سپراتور مگنت محدود میشود به شناسایی آلودگی های فرومغناطیس و در نتیجه قدرت مصرفی کاهش می یابد.

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا