پر درآمدترین مشاغل مربوط به طراحی لباس

طراحی لباس یکی از پرطرفدار ترین رشته های هنری در جهان به شمار می آید به طوریه هر ساله بیش از 57000 نفر در سراسر جهان تحصیلات خود را در این رشته آغاز می کنند و بیش از 49000 نفر در سال مدرک حرفه ای خود را در رشته طراحی و دوخت دریافت کرده و کار خود را به صورت رسمی آغاز می کنند.

کار کردن از جمله نیاز های اساسی انسان برای کسب درآمد به شمار می آید البته لازم به ذکر است که هر فرد با دریافت مدرک حرفه ای در رشته مورد نظر می تواند راحت تر مشاغل مورد علاقه خود را یافته و به صورت حرفه ای مشغول به کار شود. در این مقاله تلاش می کنیم تا ابتدا توضیحات کوتاهی درباره رشته طراحی و دوخت ارائه دهیم و سپس پر درآمد ترین کسب و کار مربوط به این رشته را معرفی نماییم.

آموزش |آموزش لباس مجلسی در شیراز

طراحی لباس چیست؟

طراحی لباس به معنای تجسم و ترسیم طرح ذهنی از لباس است که خیاطان بتوانند از آن به عنوان مرجع برای تهیه نمونه اولیه پوشاک استفاده نمایند.  طراحان لباس با تقویت مهارت خلاقیت و نوآوری در خود می توانند طرح های زیبا تر و جدید تری را تولید و روانه بازار کنند البته لازم به ذکر است که کلید موفقیت در هر حرفه تلاش بسیار و تمرین مداوم است.

مهارت طراحی و دوخت نیز از جمله مهارت های اصلی در رشته طراحی لباس به شمار می آید زیرا یک طراح لباس باید بداند که برای تهیه لباس مورد نظر خود از چه نوع و پارچه و دوختی استفاده کند تا محصول کاربردی تر و با صرفه تری تولید نماید پس لازم است که طراحان لباس اطلاعات خود را در زمینه انواع پارچه و دوخت افزایش دهند.

مهارت آشنایی با فرهنگ های مختلف نیز یک مهارت لازم برای طراحان لباس است زیرا این افراد باید با فرهنگ های مختلف جهان و فرهنگ کشور خود آشنایی کامل داشته باشند تا با مرجع قرار دادن علایق و سلیقه مردم محصول مورد نظر را با توجه به قوانین کشور تولید نمایند و روانه بازار کنند.
موسسه فنان کلاس های آموزشی را در زمینه طراحی لباس برگذار می کند که افراد علاقمند می تواند با شرکت در این دوره ها این حرفه را به صورت حرفه ای آموزش ببینند همچنین این موسسه به عنوان بهترین آموزشگاه طراحی لباس در شیراز نیز معرفی شده است که از بهترین کتاب های طراحی لباس موجود در کشور بهره می برد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.
شماره تماس ها:
۰۲۱۹۱۰۰۷۵۱۰
۰۹۱۹۹۷۸۸۱۳۹
۰۹۱۹۰۹۷۸۱۳۶

زیر شاخه های صنعت طراحی لباس

صنعت مد و فشن یکی از صنایعی است که کار کردن در آن می تواند لذت بخش باشد اما علاقمندی و سخت کوشی بالا را می طلبد. این صنعت دارای سه بخش است که شامل فروش، طراحی و گسترش محصول است.

فروش محصول یعنی فرد باید بتواند برای محصول تولید شده تبلیغ کند و میزان متقاضیان آن را افزایش دهد.

طراحی به معنای تجسم و ترسیم طرح مورد نظر است،  افراد مشغول در این بخش از صنعت مد و فشن نیاز دارند که مهارت خلاقیت و تجسم ذهنی خود را افزایش دهند و با کسب اطلاعات در زمینه آخرین طرح های رونمایی شده بهترین و کاربردی ترین محصول را به بازار عرضه کنند.

گسترش دهندگان محصولات به نوعی ناظر طراحان به حساب می آیند و وظیفه اصلی آن ها توسعه طرح های آماده طراحان لباس شرکت است به طوری که این افراد همواره به دنبال محصولات کاربردی تر و به صرفه تر هستند و سعی می کنند با تغییر در طرح های اولیه لباس به اهداف ذکر شده نزدیک شوند.

مشاغل صنعت طراحی لباس

مشاغل صنعت طراحی لباس شامل طراح فشن، طراح گرافیک،  جنسیت ساز،  استایلیست،  مدیر کنترل کیفیت و همچنین مدیر تولید هستند.

طراح فشن

طراحی فشن جزو پرطرفدار ترین و گر درآمد ترین مشاغل صنعت طراحی لباس به شمار می آید به طوری که افراد مشغول در این رشته تلاش می کنند تا استایل های جدید را برای مشتریان خود طراحی کنند و برای این کار از لباس های جدید تولید شده و ترند بهره می گیرند.

طراح گرافیک

طراحان گرافیک نیاز دارند که مهارت استفاده از اپلیکیشن های طراحی لباس را دارا باشند،  این افراد با استفاده از نرم افزار ها طرح های جدید و نوآورانه ای را برای ترسیم بر روی پارچه طراحی می کنند.  در این شغل از طراحی لباس مهارت خلاقیت و نقاشی از توانایی های ضروری به حساب می آید.

جنسیت ساز

جنسیت ساز ها تلاش می کنند تا با استفاده از رنگ آمیزی و سایه روشن جنس پارچه مورد نظر را مشخص نمایند به صورتی که ابتدا طرح اولیه را ترسیم کرده و سپس با استفاده از تکنیک های رنگ آمیزی و ترکیب رنگ،  جنسیت پارچه به کاربرده شده در لباس را مشخص می کنند.
با شرکت در کلاس های آموزش نقاشی و طراحی لباس موسسه فنان این مهارت را به صورت اصولی فرا بگیرید و مدرک بین المللی دریافت کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

شماره تماس ها:
۰۲۱۹۱۰۰۷۵۱۰
۰۹۱۹۹۷۸۸۱۳۹
۰۹۱۹۰۹۷۸۱۳۶

استایلیست

این شغل نیز جزء یکی از پر درآمد ترین مشاغل طراحی لباس به شمار می آید و جزو 10 شغل پرطرفدار این رشته دسته بندی شده است.  افراد مشغول به این کار در واقع مسئولیت مشاوره دادن به مشتری را بر عهده دارند، این افراد سعی می کنند تا باخلاقیت پوشش افراد را با هم هماهنگ کنند و استایل های زیبایی را طراحی کنند همچنین از دیگر کاربرد های این رشته آموزش ست کردن لباس برای عکاسی است.

مدیر کنترل کیفیت

این افراد وظیفه دارند تا بر روی طرح های انجام شده و لباس های تولید شده نظارت کنند و عیب و ایرادات آن را به حداقل برسانند همچنین این افراد کیفیت نهایی محصولات را نیز مورد بررسی قرار می‌ دهند و از با کیفیت بودن جنس پارچه و دوخت آن نیز اطمینان حاصل می کنند.

مدیر تولید

مدیر تولید نیز جزء ۱۰ شغل پر طرفدار این رشته به شمار می رود. افراد مشغول در این صنعت وظیفه کنترل تمام مواد اولیه از جمله کیفیت پارچه ها،  نحوه برش و همچنین بسته بندی و ارسال را بر عهده دارند همچنین این افراد وظیفه دارند تا بر اجرای تمام دستور العمل هایی که توسط کارفرما تعیین می شود نظارت کنند.

آموزش |آموزش لباس مجلسی در شیراز

سخن پایانی

موسسه فنی و حرفه ای فنان از بهترین استادان مشغول در این رشته برای کلاس های آموزشی خود بهره برده است و افراد می توانند با شرکت در دوره های این موسسه حرفه طراحی لباس را به صورت اصولی فرا بگیرند و مدرک بین المللی معتبر دریافت کنند.

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا