بهترین کرم ضد آفتاب رنگی برای پوست چرب و جوشدار

محتوای خبر پنهان کن

نقد و بررسی بهترین ضد آفتاب برای پوست چرب و جوشدار + اطلاعات کلی

یکی از سخت ترین و حساس ترین خریدهای لوازم آرایشی و بهداشتی برای افرادی که پوست چرب و مستعد جوش دارند، انتخاب و خرید کرم ضدآفتاب فاقد چربی است که بتواند علاوه بر محافظت بالا در برابر اشعه های مضر خورشید ، چربی پوست آنها را متعادل کرده و دیگر با زدن کرم ضد آفتاب به صورت آنها برق نیوفتد و از همه بدتر بعد از مدتی دچار جوش نشوند.

خرید کرم ضدآفتاب برای پوست چرب که چنین خصوصیاتی داشته باشد کمی دشوار است اما امروز مجله چاپارانلاین به شما 5 ضد افتاب که  جز بهترین کرم های ضد آفتاب پوست چرب هستند معرفی می کند و از طریق جدول مقایسه ای مزایا و معایب آنها را به شما بیان می کند .در انتهای مقاله نیز علاوه بر نقد و بررسی جداگانه ی این کرمهای ضد افتاب پوست چرب و جوشدار یکسری اطلاعات کلی در مورد اصطلاحات کرم های ضد آفتاب برای شما جمع بندی کرده است که می تواند اطلاعات شما را در زمینه کرمهای ضد آفتاب بالا ببرد.

الکل |پدر

اهمیت انتخاب بهترین ضد آفتاب مخصوص پوست چرب

حتی اگر فردی هستید که زیاد به مراقبت از پوست اعتقاد ندارید، باز هم باید بدانید که استفاده از کرم ضد آفتاب چقدر اهمیت دارد. تمامی متخصصان پوست به اهمیت استفاده از کرم ضد آفتاب اذعان دارند. با این حال، هدف این مقاله این نیست که مزایای شناخته شده ضد آفتاب را بازگو کنیم؛ بلکه برای کسانی است که پوست چرب دارند و فکر می کنند با استفاده از کرم ضد آفتاب روغن بیشتری را روی پوست خود جذب می کنند.

اگر این تصوری است که برخی از شما دارید، پس مایلیم فوراً این باور را از بین ببریم. کرم‌های ضد آفتابی مانند ضد آفتاب لوسل که برای پوست‌های چرب مناسب هستند، پوست شما را چرب‌تر از قبل نمی‌کنند و همچنین باعث ایجاد جوش‌ها نمی‌شوند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که برای یافتن کرم ضد آفتاب مناسب پوست چرب خود تلاش کنید.

یک کرم ضد آفتاب مناسب که برای پوست‌های چرب مناسب باشد، چربی بیشتری را روی پوست فرد وارد نمی‌کند و همچنین باعث ایجاد جوش‌ها نمی‌شود. برای آشنایی بیشتر با بهترین کرم های ضد آفتاب برای پوست های چرب، ادامه مطلب را بخوانید.

بهترین کرم ضد آفتاب پوست چرب و جوشدار

ضدآفتاب های پرطرفدار و مرغوبی که بر اساس نظرات مصرف کنندگان در فضای مجازی و فروشگاه چاپارانلاین به شما معرفی می گردند شامل :

1) ضد آفتاب پوست چرب و جوشدار SPF 50  درماتیپیک

2) ضد آفتاب سانوژن SPF 50  ژنوبایوتیک

3) ضد آفتاب پوست چرب و جوشدار SPF 50  رنگی وچه

4) ضد آفتاب پوست چرب و جوشدار SPF 50  پرودرما

5) ضد آفتاب فاقد چربی درماگور

نشانه های پوست چرب چیست؟

پوست چرب نتیجه تولید بیش از حد سبوم توسط غدد چربی میباشد. سبوم ماده مومی و روغنی است که از پوست محافظت و آبرسانی می کند. سبوم برای حفظ سلامت پوست حیاتی است. با این حال، سبوم زیاد می تواند منجر به پوست چرب، مسدود شدن منافذ پوست  و بروز آکنه شود. مدیریت پوست چرب در اغلب موارد کار مشکلی است و تنها زمانی صورت می پذیرد که فرد یک روتین مراقبت از پوست منظم و مناسب داشته باشد. در ادامه این بخش از چاپار انلاین نشانه های پوست چرب را به شما معرفی میکنیم.

1) آخر روز مقدار زیادی چربی روی پوست جمع می شود:

نشانه بارز پوست چرب بدیهی است که مقدار زیادی چربی در طول روز جمع می شود. این مقدار چربی گاهی به قدری زیاد است که وقتی  پس از شستشوی صورت خود، با دستمال روی پوستتان می کشید، باز هم لکه های چربی را روی پوست خود مشاهده خواهید کرد.

2) منافذ بزرگ پوستی:

طبق گفته پزشکان پوست، بزرگ شدن منافذ اطراف T (بینی، چانه و پیشانی) از عوارض جانبی پوست چرب است. این اتفاق به دلیل مسدود شدن منافذ پوست رخ می دهد و معمولا می توان با تونر یا لایه بردار، مقدار این منافذ را برداشت.

3) ایجاد جوش:

با تولید بیش از حد چربی و سبوم، منافذ پوست مسدود می شوند و این مسئله منجر به ایجاد جوش می شود. متخصصان پوست توصیه می کند که با استفاده از پاک کننده های ملایم با اسید سالیسیلیک، چای سبز، جوش های خود را از بین ببرید تا منافذ پوست شما پاک شده و از لکه های آکنه در آینده جلوگیری شود.

4) بروز جوش های سرسیاه :

به گزارش MedicalNewsToday، جوش های سرسیاه ناشی از سبوم اضافی است که در پایه فولیکول های مو در پوست شما جمع می شود. هنگامی که آنها سبوم هوا را لمس میکند، اکسید و سیاه شده و باعث ایجاد جوش سرسیاه می شود. برای جلوگیری از بروز جوش های سر سیاه، این منبع توصیه می کند که از درمان صورت با بنزوئیل پراکسید برای کمک به تجزیه روغن استفاده کنید.

5) احساس خشکی پوست نمیکنید:

افرادی که پوست چربی دارند به جای پوسته پوسته شدن پوست، خشکی یا سفت شدن آن، احساس می کنند که پوست آنها بیشتر متراکم یا چرب است.

6) نشانه های روغن روی گوشی همراه، لباس و غیره:

شاید تا به حال متوجه لکه های روغنی و چربی روی گوشی موبایل، لباس ها یا وسایلی که به طور مستقیم با پوستتان در تماس است، شده باشید. این هم یکی از نشانه های بارز داشتن پوست چرب است. برای جلوگیری از این اتفاق، بهتر است صورت خود را با لوازم آرایشی که میزان چربی کمتری دارند، آرایش کنید. اسپری ها معمولا میزان چربی کمتری نسبت به کرم ها دارند.

7) درخشندگی پوست بعد از شستشو:

یکی دیگر از نشانه های پوست چرب این است که مدت کوتاهی پس از شستشوی صورت، دوباره پوست چرب و روغنی می شود و این مسئله برای این افراد بسیار طاقت فرسا میباشد. متخصصان پوست و مو توصیه می کنند که پاک کننده های کف کننده که می تواند تولید روغن را تحریک کند را به پاک کننده های ملایم تر و مبتنی بر آب تغییر دهید. این تغییر به تنهایی می تواند به تعادل پوست کمک کرده و تولید چربی شما را در حد متوسط ​​نگه دارد.

8) داشتن موی چرب:

تولید بیش از حد سبوم نه تنها بر پوست، بلکه می تواند بر موهای شما نیز تاثیر بگذارد. اگر متوجه شدید که موهای چروک شما دائماً چرب هستند، می توانید تار موهای خود را به یک طرف کج کنید. به این ترتیب روغن پوست به تارهای شما منتقل نمی شود.

9) پوست چرب ارثی:

آیا می دانید پوست چرب می تواند ژنتیکی باشد؟ بله. به گفته متخصصان پوست، نوع پوست معمولاً یک مسئله ژنتیکی است، بنابراین اگر پدر یا مادر شما پوست چربی دارند، به احتمال زیاد پوست شما نیز چرب می شود.

10) نیازی به خشک کردن پوست ندارید:

ممکن است تصور کنید که خشک کردن چربی پوست های چرب می تواند ایده خوبی باشد، درحالی که به هیچ وجه این چنین نیست. در واقع، از بین بردن چربی های طبیعی پوست می تواند غدد موجود در پوست شما را وادار به تولید چربی بیشتر کند. هدف پوست چرب نباید پوست خشک باشد. در واقع هدف باید کسب پوست متعادل و هیدراته باشد.

روتین مراقبت و درمان پوست چرب

1) به طور منظم پوست خود را بشویید:

شستن مرتب می تواند میزان چربی روی پوست را کاهش دهد. روش های زیر برای شستشوی پوست چرب توصیه می شود: با صابون ملایم و آب گرم بشویید. از صابون های معطر، مرطوب کننده های اضافی یا مواد شیمیایی قوی که می توانند باعث تحریک یا خشک شدن پوست شوند و با ایجاد سبوم بیشتر واکنش نشان دهند، خودداری کنید. از مصرف پارچه های اضافی اجتناب کنید، زیرا اصطکاک اضافی ممکن است باعث تحریک پوست برای ایجاد چربی بیشتر شود. اگر این روش موثر نباشد، برخی از محصولات دارویی مراقبت از آکنه ممکن است کمک کننده باشد. این محصولات حاوی اسیدهایی هستند که می توانند با پوست چرب مقابله کنند، مانند:

  • اسید سالیسیلیک
  • اسید گلیکولیک
  • بتا هیدروکسی اسید
  • بنزوئیل پراکسید

این اسیدها ممکن است برای برخی از انواع پوست تحریک کننده باشند. هنگام شروع یک محصول جدید، ابتدا آن را روی ناحیه کوچکی از پوست استفاده کنید تا ببینید واکنش بدن چگونه است.

انتخاب پاک کننده های مناسب صورت ممکن است برای برخی افراد خوب عمل کند. مطالعه ای در سال 2015 نشان داد که یک پاک کننده ملایم صورت ساخته شده با سدیم لورت کربوکسیلات و آلکیل کربوکسیلات برای مقابله با آکنه متوسط ​​صورت موثر است، اگرچه تولید سبوم را در برخی از مناطق صورت افزایش می دهد.

2) صورت را خشک کنید:

هنگام خشک کردن صورت پس از شستشو و استفاده از تونر و میسلارواتر، افراد باید به آرامی پوست خود را با یک حوله نرم خشک کنند. با این حال، این باید با احتیاط انجام شود. خشک کردن صورت با حوله های زبر و خشک و دستمال توصیه نمی شود زیرا ممکن است پوست را برای ایجاد سبوم بیشتر تحریک کند.

4) از ماسک صورت استفاده کنید:

برخی ماسک های صورت ممکن است برای درمان چربی پوست مفید باشند. ماسک خاک رس، ماسک های حاوی مواد معدنی مانند اسمکتیت یا بنتونیت می توانند روغن ها را جذب کرده و سطح درخشانی و سبوم پوست را بدون تحریک پوست کاهش دهند. فقط گاهی از آنها برای جلوگیری از خشک شدن پوست استفاده کنید و بعد از آن از یک مرطوب کننده ملایم استفاده کنید.

5) از مرطوب کننده استفاده کنید:

بسیاری از افراد تصور میکنند که پوست چرب نیازی به مرطوب کننده ندارد، در صورتی که کرم مرطوب کننده مخصوص پوست چرب می تواند برای این نوع پوست مفید باشد. برای افرادی که دارای پوست بسیار چرب هستند، یک کرم مرطوب کننده بدون روغن می تواند پوست را مرطوب و محافظت کند، بدون اینکه چربی آن را افزایش دهد. مطالعه ای در سال 2014 نشان داد که آلوئه ورا می تواند مرطوب کننده خوبی برای درمان آکنه و پوست چرب باشد.

برخی ترکیبات موجود در آلوئه ورا می توانند به طور طبیعی بر پوست تاثیر آرام بخشی داشته باشند. این مطالعه اشاره کرد که یک محصول باید حداقل 10 درصد آلوئه در خود داشته باشد تا یک مرطوب کننده موثر باشد.

خرید 33 مدل بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست چرب و جوش دار + قیمت

کسانی که پوست صورتشان چرب است و مدام جوش می زند، فکر می کنند که با استفاده از کرم ضد آفتاب پوستشان چرب تر می شود، اما در هر صورت اشعه خورشید برای پوست بسیار مضر، خطرناک و سرطان زا است و باید از کرم های ضد آفتاب مناسب استفاده کنند. البته هر نوع ضد آفتابی برای پوست چرب مناسب نیست. در این مقاله قصد داریم بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست چرب و جوش دار را بررسی و تعدادی از آن ها را در انتهای مقاله لیست کنیم.

راهکارهای عالی برای مراقبت از پوست چرب و جوش دار

اکثر افرادی که پوست چرب و مستعد جوش و آکنه دارند، همیشه از این وضعیت پوست خود ناراضی اند. درست است که چربی بیش از حد پوست باعث ایجاد جوش می شود، اما همین چربی اضافه مزایای زیادی دارد؛ به عنوان لایه دفاعی عمل می کند، پوست را ضخیم تر کرده و مانع از بروز چین و چروک می شود.

برای این که از این مزایا بهره ببرید، کافی است که چربی پوستتان را از طریق روش های زیر کنترل کنید؛

1- شستن صورت هر صبح، غروب و بعد از ورزش با یک صابون، شامپو و یا فوم ملایم

2- استفاده از محصولات مراقبت از پوست فاقد چرب

3- عدم استفاده از کلینزرهای حاوی الکل یا روغن

4- استفاده از کرم مرطوب کننده

5- استفاده از لوازم آرایش تولید شده بر پایه آب

6- نخوابیدن با آرایش

7- دست نزدن مداوم به صورت در طول روز

8- استفاده از کرم های ضد آفتاب مخصوص پوست چرب و جوش دار

الکل |پدر

بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست چرب و جوش دار باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

طبق نظر متخصصان پوست و زیبایی، همه افراد باید هر روز از کرم ضد آفتاب استفاده کنند تا پوستشان آسیب نبیند، لک دار نشود و پیری زودرس نگیرد. اما استفاده از ضد آفتاب برای افراد دارای پوست چرب بسیار حیاتی تر است چون در صورت عدم استفاده از آن شرایط چرب بودن پوست بدتر و در نهایت منجر به ایجاد جوش و آکنه بیشتر می شود که به هیچ وجه خوشایند نیست.

برای این که مناسب ترین و در عین حال بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست چرب و جوش دار را برای خود انتخاب کنید، باید با ویژگی های آن آشنا شوید و ترکیبات کرم را به دقت بررسی کنید.

کرم مناسب پوست چرب و مستعد آکنه نباید حاوی ویتامین E، نارگیل، روغن دانه سویا، لانولین، موم زنبور عسل و کره کاکائو باشد.

ضد آفتاب های مناسب پوست چرب به گونه ای تولید می شوند که از بستن منافذ پوست و ایجاد خارش جلوگیری کنند؛ به همین منظور فاقد چربی، پارابن، عطر، سیلیکون و سدیم لوریل سولفات هستند.

این نوع کرم های ضد آفتاب بافت بسیار سبکی دارند و حالتی مات روی پوست ایجاد می کنند که مانع از درخشش پوست چرب زیر نور آفتاب می شوند.

زینک اکسید، تیتانیوم دی اکسید، آنتی اکسیدان ها، ویتامین B3 و لاکتیک اسید از عناصر سازنده اصلی کرم های ضد آفتاب برای پوست های چرب یا دارای جوش هستند. این عناصر رطوبت پوست را حفظ می کنند، مانع برق زدن پوست می شوند، ضد حساسیت هستند، منافذ پوست را پاکسازی و عملکرد سد دفاعی پوست را بهتر می کنند.

خبرهای کسب و کار

علاقمند به جدیدترین مقالات روز کسب و کارها در ایران و جهان با رویکرد علمی و فرهنگی، علاقمند به فناوری های روز و حمایت از پلتفرمهای جدید که خدماتی به مردم جهت رفاه و آسایش آنها میدهد.
دکمه بازگشت به بالا