بهترین زمان مسافرت به تایلند

بهترین زمان سفر به تایلند چه فصلی است؟

خرید بلیط هواپیما از قاصدک 24 و دیدن مقاصد گردشگری تایلند در هر چهار فصل سال زیبا و خواستنی هستند از این رو انتخاب بهترین فصل سفر به تایلند انتخاب بین خوب و خوبتر خواهد بود. لذت بردن از آفتاب گرم زمستانی یا سپردن تن به آب در هوای شرجی تابستان، هر فصل را که برای سفر انتخاب کنید سفری پرماجرا و رویایی را خواهید داشت. در ادامه با ما همراه شده و با زیبایی‌های هر یک از فصل‌های این کشور آشنا شوید. مقاصد گردشگری تور تایلند در هر چهار فصل سال زیبا و خواستنی هستند از این رو انتخاب بهترین فصل سفر به تایلند انتخاب بین خوب و خوبتر خواهد بود. لذت بردن از آفتاب گرم زمستانی یا سپردن تن به آب در هوای شرجی تابستان، هر فصل را که برای سفر انتخاب کنید سفری پرماجرا و رویایی را خواهید داشت.

اتوبوس |ارزانترین زمان سفر به تایلند

سفر به تایلند در بهار

فصل بهار (از ماه مارچ تا اواخر می) در بیشتر مناطق دنیا به عنوان فصل سفر و گردشگری شناخته می‌شود. اما این اصل در مورد کشور تایلند به دلیل موقعیت مکانی که دارد کمی متفاوت است. در واقع بهارهای تایلند به شروع فصل گرما و بارش باران‌های موسمی معروف هستند. این فصل به طور معمول روزهای گرم و شب‌های خنک دارد. از این رو نمی‌توان بهار را در بین لیست بهترین فصل سفر به تایلند قرار داد.

با این وجود از آنجا که بارش باران‌های موسمی گه گاه و روز شمار هستند و همچنین هوای صاف و آفتابی، امکان استفاده از تفریحات سواحلی و پایین آمدن قیمت تور تایلند در این فصل نسبت به نیمه دوم سال باعث شده تا بسیاری از گردشگران بهار را برای سفر به تایلند و گذراندن تعطیلات در سواحل این کشور انتخاب کنند. جشن سال نو تایلندی به همراه آتش بازی و دیگر مراسم‌های ویژه از جشن‌های معروف بهارهای تایلند به شمار می‌رود.

جهت خرید بلیط ارزان هواپیما کلیک کنید .

سفر به تایلند در تابستان

با آغاز فصل تابستان (از ماه جون تا آگست) و شروع بارش‌ باران‌های موسمی گردشگری در تایلند کم رونق شده و این کشور خلوت‌ترین روزهای خود را سپری می‌کند. تابستان‌های تایلند گرم و آفتابی ست و بارش باران رطوبت بالای هوا را در پی دارد. بنابراین اگر تحمل گرمای هوا برایتان مشکل است سفر به تایلند را در این فصل توصیه نمی‌کنیم. علاوه بر این به دلیل بارانی بودن هوا در بیشتر روزهای سال استفاده از تفریحات ساحلی نیز تقریبا غیرممکن می‌شود.

اما با نزدیک شدن به شهریور ماه هوا کمی خنک‌تر شده، از رطوبت کاسته شده و کم کم همه چیز برای سفر و گردشگری محیا می‌شود.تابستان با داشتن شرایط آب و هوایی خاص ارزان‌ترین فصل سفر به تایلند شناخته می‌شود. اگر قصد سفر به تایلند را در فصل تابستان دارید می‌توانید از حراج‌های پوشاک این کشور و قیمت ارزان ورودیه‌ها خصوصا قیمت ارزان خرید بلیط اتوبوس استفاده کنید.

سفر به تایلند در پاییز

به یکی از بهترین فصل‌های سفر به تایلند می‌رسیم. با شروع فصل پاییز (از سپتامبر تا نوامبر) فصل سفر و گردشگری نیز آغاز می‌شود. پایین آمدن رطوبت و دمای هوا نسبت به تابستان، تابش ملایم آفتاب و موج‌های آرام، سواحل پوکت، پاتایا و کرابی را برای استقبال از گردشگران در فصل پاییز آماده می‌کند. در این فصل می‌توانید به سواحل تایلند سفر کرده و از تفریحات آبی مانند شنا در آب‌های شفاف، قایق‌سواری در میان صخره‌های برآمده از آب پوکت، موج سواری، غواصی، پاراگلایدر و … لذت برده و خرید از بازار روی آب در پایاتا و پوکت را تجربه کنید. با افزایش گردشگرلن در فصل پاییز، قیمت بلیط و اقامت در شهرهای توریستی تایلند افزایش پیدا می‌کند. بنابراین بهتر است حداقل دو تا سه هفته قبل از سفر بلیط هواپیما و هتل خود را رزرو کنید.

سفر به تایلند در زمستان

زمستان‌های تایلند از دسامبر تا فوریه  را شامل می‌شود. این فصل را می‌توان با دمای ۱۸ تا ۲۵  درجه سانتی‌گراد می‌توان بهترین فصل سفر به تایلند دانست. در این فصل هوا در معتدل‌ترین حالت خود قرار دارد و خبری از وزش باد و باران‌های موسمی نیست. این هوای عالی افرادی که تابش آفتاب را به برف و باران در کشور خود ترجیح می‌دهند به سمت جزایر تایلند می‌کشاند. در این فصل تمام امکانات گردشگری جزیره از هتل‌های کنار دریا و جاذبه‌های طبیعی گرفته تا رستوران‌ها و تفریحات آبی برای پذیرایی از گردشگران آماده می‌شوند و گردشگران تایلند با هر سلیقه‌ای می‌توانند رویایی‌ترین تعطیلات خود را سپری کنند. بازدید از جاذبه‌های تاریخی بانکوک ، گشت و گذار در سواحل پوکت و پاتایا، لذت سرو غذاهای جذاب خیابانی، فیل سواری در جنگل، غواصی و دیدن دنیای زیر آب، ماهیگیری و خرید سوغاتی‌های رنگارنگ از تفریحاتی هستند که می‌توانید با سفر به تایلند در زمستان تجربه کنید.

بهترین فصل سفر به تایلند

نیمه دوم سال بهترین فصل سفر به تایلند است. زمانی که بیشتر نقاط  دنیا را برف و سرما فراگرفته سواحل این کشور با موج‌های آرام و تابش آفتاب ملایم پذیرای گردشگران از سراسر دنیا هستند. در این موقع از سال می‌توانید به دور از باران‌های موسمی و رطوبت هوا، انواع تفریحات جذاب و مهیج آبی را تجربه کرده و از جاذبه‌های تاریخی تایلند دیدن کنید. از آنجایی که پاییز و زمستان فصل‌های پیک سفر به تایلند به شمار می‌روند، قیمت بلیط هواپیما و رزرو هتل در این زمان‌ها از سایر فصول گران‌تر است. اگر می‌خواهید سفری مقرون به صرفه به تایلند داشته باشید اوایل بهار و اواخر تابستان را به شما پیشنهاد می‌دهیم

آب و هوای تایلند چطور است؟

آب و هوای تایلند گرمسیری است. اما با این وجود از شمال تا جنوب تایلند با الگوهای آب و هوایی مختلفی روبه رو هستید. اگر قصد سفر به تایلند را دارید بد نیست با آب و هوای تایلند بیشتر آشنا شوید تا راحت‌تر بتوانید بهترین زمان سفر به تایلند را انتخاب کنید.

بر اساس الگوی گردشگری تایلند سه فصل دارد

زمستان فصل اوج گردشگری (نوامبر-فوریه معادل اواسط آبان تا اواسط اسفند): در این بازه زمانی در تمام مناطق جهان زمستان است ولی تایلند با آب و هوای مناسبی که در این فصل دارد بیشترین گردشگران به خود جذب می‌کند. میانگین دما در فصل زمستان از ۱۸ تا ۳۲ درجه سانتی‌گراد است. رطوبت هوا کم و گرمای خورشید ملایم است و شب‌ها نسیم ملایمی از دریا می‌وزد. همه این شرایط جوی سبب می‌شود که این دوره زمانی بهترین فصل سفر به تایلند باشد.

فصل بارش پراکنده (سپتامبر-اکتبربرابر با اواسط شهریور تا اواسط آبان): در این فصل هنوز هوا به اندازه فصل اوج گردشگری ملایم نیست، سواحل شلوغ نیستند. بارندگی پراکنده اتفاق می‌افتد. دما و رطوبت کاهش پیدا می‌کنند. اگر از بارش‌های ناگهانی فراری نیستید، این فصل بهترین زمان سفر به تایلند قبل از فصل اوج گردشگری است.

فصل‌های کم گردشگریLow Season (آوریل-می، جولای-سپتامبربرابر با اواسط فروردین تا اواسط خرداد واواسط تیر تا اواسط مهر) : دو ماه آوریل و مه (اواسط فروردین تا اواسط خرداد) گرم‌ترین ماه‌های سال در تایلند هستند. روزها داغ هستند و شب‌ها خنک. پس اگر تحمل گرما ندارید این فصل را برای سفر به تایلند انتخاب نکنید. ماه جولای (تیر) به بعد هم مرطوب‌ترین و پر بارش‌ترین زمان سال در تایلند هستند. ممکن است چهار ماه بی‌وقفه باران ببارد. خیابان‌ها به خاطر بارش‌ها اکثر پر از آب است و میزان رطوبت هوا بسیار بالاست. اگر در این زمان به تایلند سفر کنید، کاری جز نشستن در هتل نمی‌توانید انجام دهید.

بر اساس مناطق جغرافیایی تایلند سه منطقه آب و هوای دارد

 هوای مناطق شمالی تایلند: مناطق شمالی تایلند توسط جنگل‌های گرمسیری سبز و مناظر کوهستانی حیرت‌انگیز احاطه شده است. آب و هوا در این منطقه با یک فصل بارانی، یک فصل خنک و یک فصل گرم تعریف می‌شود.

از آذر تا اسفند دوره سردسیری در شمال تایلند است ولی بهترین زمان برای سفر به تایلند به برای دیدن طلوع و غروب باورنکردنی خورشید در شمال تایلند است. ماه‌های فرودین تا خرداد فصولی با هوای تقریبا گرم در مناطق شمالی تایلند است. فصول بارش هم از نیمه تیر تا مهر ادامه دارد. در این دوره هر لحظه ممکن است باران ببارد.

هوای مناطق مرکزی تایلند: مناطق مرکزی پر از مناظر مزارع زیر کشت است. این منطقه آب و هوای گرمسیری دارد. فصول سردسیری از مهر تا دی است و بهترین زمان برای سفر به تایلند در مناطق مرکزی است. فصل گرم مناطق مرکزی تایلند از بهمن تا خرداد است. دما در این بازه زمانی تا ۴۰ درجه هم می‌رسد. ماه‌های تیر تا مهر فصل بارش‌های موسمی تایلند مرکزی است. و امکان بارش هر لحظه وجود دارد.

هوای مناطق جنوبی تایلند: هوای بخش جنوبی تایلند به دو فصل تقسیم می‌شود. فصل بارانی و فصل خشک. فصل خشک از آذر تا اردیبهشت است که دمای آن بین ۲۵ تا ۳۲ درجه سانتی‌گراد است. بهترین زمان برای سفر به تایلند و مناطق جنوبی آن در طول فصول خشک آن است. فصل بارندگی در بخش‌های جنوبی از خرداد تا دی ادامه دارد. بارندگی‌ها معمولا به صورت رگبارهای کوتاه هستند.

بهترین زمان سفر به تایلند بر اساس شهرهای مقصد سفر

بهترین زمان سفر به شهرهای تایلند به صورت مختصر و مفید در جدول زیر آمده است.

زمان شهر
نوامبر – می‌ (آبان تا اردیبهشت) بانکوک
اکتبر – فوریه (مهر تا اسفند) چیانگ‌مای و تایلند شمالی
دسامبر – ژانویه (آذر تا بهمن) پوکت، کرابی و جزایر آندامان
فوریه – مارس (اسفند تا اردیبهشت) کو سامویی و خلیج تایلند

بهترین زمان سفر به تایلند برای بازدید از بانکوک

پایتخت تایلند یک شهر مدرن و سنتی است که پر از جاذبه‌های تاریخی و مراکز خرید بزرگ و کافه‌های گوناگون است. بانکوک به طور کلی در طول سال گرم و مرطوب است و می‌تواند در تمام طول سال مقصد سفر به تایلند باشد. با این حال تصور می‌شود که فصل خنک از نوامبر تا فوریه (آذر تا اسفند) بهترین وقت برای سفر به تایلند و بازدید از بانکوک است. زیرا در این دوره باران موسمی کاهش پیدا می‌کند ولی گرمای تابستانی هنوز نیامده است. هر چه دما خنک‌تر باشد امکان پیاده‌روی در این شهر و کشف دیدنی‌های آن بیشتر ممکن است.

مارس تا مه (فروردین تا خرداد) گرم‌ترین ماه‌های سال در بانکوک است و بارش‌های ناگهانی زیاد در این ماه‌ها اتفاق می‌افتد. آوریل تا ژوئن (اردیبهشت تا تیر) به علت گرما و رطوبت زیاد در بانکوک تقریبا غیرقابل تحمل است. اواسط ژوئن (اوایل تیر) هوای موسمی وارد بانکوک می‌شود و دما چند درجه کاهش پیدا می‌کند.

 از ماه مه تا اکتبر (خرداد تا آبان) به‌عنوان فصل کم گردشگر در نظر گرفته می‌شود و هزینه گردشگری بسیار کاهش می‌یابد ولی باران‌های موسمی مکررا اتفاق می‌افتند. اگر از فعالیت‌های داخل فضای بسته مانند خرید و بازدید از معابد معروف بانکوک لذت می‌برید؛ این دوره زمانی ارزان و مناسب برای سفر به تایلند است.

بهترین وقت سفر به تایلند برای بازدید از آندامان

دسامبر و ژانویه (دی و بهمن) بهترین زمان سفر به تایلند برای بازدید از ساحل آندامان است. این ماه‌ها خشک‌ترین و آفتابی‌ترین بخش سال در این مناطق هستند. دریا بسیار آرام است و مناسب برای غواصی و شناست. ژوئیه تا اکتبر (تیر تا آبان) این جزایر همراه با وزش باد و امواج شدید است. ولی ارزان‌ترین زمان برای بازدید است.

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا