با طرز تهیه ویفر موزی و شکلاتی، طعم های مختلف آن را بچشید

روش های درست کردن انواع ویفر خانگی

در این مقاله با طرز تهیه ویفر موزی و ویفر شکلاتی، ویفر وانیلی و هر ویفر دیگری آشنا می شوید. شما می توانید هر نوع ویفر خانگی را با طعم دلخواه خود تهیه کنید توصیه می کنیم قبل از خرید ویفر شکلاتی حتما این مراحل را یکبار انجام دهید و طعم ویفر خانگی را بچشید.

طرز تهیه ویفر با طعم و روش های متفاوت :

ویفر با نان میکادو یک خوراکی خوشمزه و آسان است که برای هر مناسبتی مناسب است. آنها با یک خمیر ساده از آرد، شکر، کره، پودر کاکائو و ادویه ها درست می شوند که سپس بین لایه های نان میکادو، یک کیک ویفری نازک و ترد پخش می شود. پس از جمع شدن ویفرها، آنها را به قطعات کوچک برش می دهیم و میل می کنیم.

مواد لازم :

آرد همه منظوره      1 فنجان

کره بدون نمک، نرم شده         12 اونس (340 گرم)

پودر قند   2/3 پیمانه

وانیل        نصف قاشق چایخوری

هل آسیاب شده         1/2 قاشق چایخوری

دارچین آسیاب شده 1/2 قاشق چایخوری

نان میکادو               4 ورقه

طرز تهیه ویفر وانیلی :

در یک قابلمه متوسط، آرد را به مدت 5-10 دقیقه روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. مرتب هم بزنید تا آرد نسوزد یا تا زمانی که بوی خامی ندهد تفت بدهید.

تابه را از روی حرارت بردارید و کره را اضافه کنید. هم بزنید تا کره آب شود و با آرد ترکیب شود.

پودر قند، وانیل، هل و دارچین را به تابه اضافه کنید. هم بزنید تا خوب ترکیب شوند.

تابه را روی حرارت قرار دهید و چند دقیقه دیگر یا تا زمانی که خمیر داغ شود، روی حرارت ملایم بپزید.

برای جمع آوری ویفرها، یک ورقه نان میکادو را روی سطح صاف قرار دهید. یک لایه نازک از خمیر را روی ورقه نان پخش کنید.

یک ورقه نان میکادو دیگر را روی آن قرار دهید و به آرامی فشار دهید تا بچسبد. روی آن از خمیر آماده شده قرار بدهید و به صورت نازک پخش کنید. و یک نان میکادو روی آن قرار بدهید و به آرامی فشار بدهید.

مراحل را به همین صورت ادامه بدهید تا خمیر و ورقه های نان شما تمام شود. در پایان روی آن جسم سنگینی قرار بدهید و داخل یخچال بگذارید. پس از خنک شدن و زمانی که خودرش را گرفت با چاقوی اره ای آن را به شک دلخواه برش بزنید. و در ظرف سرو قرار بدهید.

مقاله پیشنهادی: خرید ویفر یا تهیه آن به روش خانگی؟ کدامیک مفیدتر است؟

نکاتی برای تهیه ویفر :

طرز تهیه ویفر شکلاتی خوشمزه و مخصوص با روکش شکلات

ویفر شکلاتی یکی از انواع بیسکوییت های خوشمزه و پر طرفدار بین المللی است که با مواد متنوعی تهیه می شود. این بیسکوییت به طور کلی به دو صورت تهیه می شود، روش اول استفاده از کرم شکلاتی برای لایه های بین نان میکادو است و روش دوم به این صورت است که علاوه بر اینکه کرم بین بیسکوییت شکلاتی است، روکش بیسکوییت نیز از شکلات است و برای کسانی که به شکلات علاقمند هستنید گزینه مناسبی است. تصویه می کنمی کسانی که فرزند کوچک دارند و دنبال یک میان وعده سالم و خوشمزه برای فرزند خود هستند حتما این بیسکوییت خوشمزه را به صورت کاملا سالم در منزل تهیه کنند،

مواد لازم ویفر شکلاتی

آرد سفید   ۱ پیمانه

پودر قند   ¾ پیمانه

روغن مایع              ۱ پیمانه

نمک        ۱ پنس

پودر کاکائو              ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری

نان میکادو               به تعداد کافی

شکلات تخته ای      ۱۰۰ گرم

طرز تهیه ویفر شکلاتی

مرحله اول

برای تهیه Wafer شکلاتی خانگی ابتدا  آرد را الک می کنیم و تابه ای را روی حرارت بسیار ملایم قرار می دهیم و آرد را داخل آن می ریزیم و مداوم تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود.آرد تفت خورده را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله دوم

سپس از الک رد می کنیم و مجددا داخل تابه می ریزیم و پودر کاکائو را همراه با پودر قند و نمک به آن اضافه می کنیم و تروی حرارت ملایم می گذاریم و تفت می دهیم تا ترکیب شوند و ۴ قاشق غذاخوری از روغن را بر می داریم.

سپس باقی آن را اضافه می کنیم و مداوم تفت می دهیم تا مایه یکدست شود، اگر مایه سفت است باقی روغن را در این مرحله اضافه می کنیم. اینکار را به دلیل این انجام می دهیم تا مایه شل و آبکی نباشد.

مرحله چهارم

می توانید یک قاشق از مقدار روغن بر دارید و به جای آن روغن جامد، نیمه جامد و یا حتی کره اضافه کنید. اگر تمایل داشتید که ویفر نسکافه یا قهوه داشته باشید، ۱ قاشق غذاخوری پودر نسکافه یا قهوه را در ۱ قاشق غذاخوری آب جوش حل می کنیم.

مرحله پنجم

سپس به باقی مواد اضافه می کنیم.حالا مایه به قوامی فرنی یا کاچر که رسید تابه را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم تا خنک شود(نباید سرد شود).غلظت مایه باید به اندازه ای باشد که راحت بتوانیم روی نان میکادو آن را پخش کنیم.

زیاد شل بودن باعث می شود روی نان مایه در حرکت زیاد باشد.نان میکادو را روی صفحه کار قرار می دهیم و کم کم از مایه روی آن می ریزیم و با قاشق روی نان پخش می کنیم و با پالت آن را صاف می کنیم.

مرحله هفتم

دقت کنید از مایه به طور یکنواخت روی نان پخش شده باشد تا ویفرهای زیباتری داشته باشید. حالا نان بعدی را روی مایه قرار می دهیم و کمی فشار می دهیم تا مایه بین نان ها باعث چسبیدن دولایه شود و مجددا مایه روی نان می ریزیم

مرحله هشتم

سپس پخش می کنیم و روی آن را صاف می کنیم و نان بعدی را می گذاریم تا انتها به همین شکل مایه و نان ها را روی هم قرار می دهیم تا مایه تمام شود. ارتفاع ویفرها به خودتان بستگی دارد و به دلخواه می توانیم لایه ها را زیاد کنیم.

در این مرحله نان آخر را که قرار دادیم یک سینی روی آن قرار می دهیم و روی سینی نیز جسم سنگینیم مثل هاون می گذاریم تا به مدت ۲ ساعت به همین شکل لایه های ویفر کاملا به یکدیگر بچسبند و از هم باز نشوند.

طرز تهیه لیدی فینگر شف طیبه بیسکویت لیدی فینگر از کجا بخرم در اصفهان جایگزین در تیرامیسو طرز تهیه بیسکویت برای کودکان

مرحله دهم

پس از گذشت زمان ذکر شده در متن بالا ویفرها را با چاقو تیز به هر مدلی که تمایل داریم برش می زنیم.کتری را آب می کنیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا زودتر به جوش بیاید و بعد شکلات تخته ای را به تکه های کوچک تقسیم می کنیم.

مرحله یازدهم

سپس داخل کاسه استیل می ریزیم و روی کتری قرار می دهیم و اجازه می دهیم تا بخار کتری شکلات را ذوب کند.بعد شکلات بن ماری شده را در قیف می ریزیم و ویفرها را کنار هم در توری می چینیم و با قیف روی ویفرها می ریزیم.

سپس توری را کمی تکان می دهیم تا شکلات های اضافه روی آن ها خارج شود و سطح روی ویفرها کاملا صاف شود. اجازه می دهیم تا ویفرها به همان شکل بمانند تا سفت شوند و بعد در ظرف می چینیم و نوش جان

طرز تهیه ویفر موزی با نان میکادو :

طرز تهیه ویفر با نان میکادو به نوع ویفر مورد نظر بستگی دارد. در اینجا طرز تهیه یک نوع ویفر شکلاتی را آموزش می دهیم:

مواد لازم برای ویفر موزی و کاکائویی :

آرد سفید قنادی         1 لیوان

اسانس موز (پودر کاکائو)       5 قطره (1 قاشق  غذاخوری)

نان ویفر یا نان میکادو             5 عدد

پودر قند   1 لیوان

روغن مایع              1 لیوان

طرز تهیه ویفر موزی و کاکائویی:

ابتدا آرد را تفت بدهید تا بوی خامی آن گرفته شود. سپس روغن (من نصف جامد نصف مایع استفاده کردم) و بعد پودر قند را اضافه کرده و هم بزنید. این کار را سریع انجام بدهید تا مواد سرد نشود، سرد شد دوباره روی حرارت قرار بدهید و آن را گرم کنید. زیرا اگر مواد سرد باشد لایه های نان بهم نمی چسبد.

در آخر چند قطره اسانس یا پودر کاکائو به آن اضافه کنید و از روی حرارت بر دارید و مواد را روی نان ها بریزید و با لیسک پهن کنید تا نازک شود، یک لایه نان روی آن بگذارید و به آرامی فشار بدهید و باز روی آن مواد بریزید، این کار را تا زمانی که نان ها تمام شود ادامه بدهید.

برای اینکه لایه ها خوب بهم بچسبند بعد از اتمام کار یک سینی روی نان بگذارید و بعد روی سینی یک جسم سنگین بگذارید تا خوب بهم بچسبند و پرس شوند.

بعد از یک ساعت امادست و به روش دلخواه برش بزنید می توانید میزان آن را چند برابر کنید. و به صورت چند طعم استفاده کنید.

از هر طعمی برای اسانس می توانید استفاده کنید.

خروج از نسخه موبایل