تابلوسازی و نکات طلایی در این صنعت

نکات طلایی در انتخاب بهترین تابلو تبلیغاتی

به طور حتم می‌ توان گفت تابلوسازی یکی از بهترین ابزارهای تبلیغاتی هستند که می ‌توانند روی حافظه بصری مخاطبان تاثیر زیادی داشته باشند. معمولاً افراد حافظه تصویری بهتری داشته و می‌ توانند حتی با یک نگاه گذرا آرم، لوگو، برند تجاری و یا یک شعار تبلیغاتی کوتاه را به خوبی به ذهن، بسپارند.

بنابراین منطقی است که قبل از صرف هزینه های گزاف برای شیوه ‌های دیگر تبلیغات؛ یک تابلوی چلنیوم مدرن و منحصر به فرد سفارش دهید تا بتوانید به راحتی روی جنبه تبلیغات محیطی هم کار کنید. هر چقدر بتوانید مشتریان بیشتری را جذب کنید؛ در نهایت فروش بالاتر و حاشیه سود بیشتری، خواهید داشت. در زمینه تابلو سازی برخی از نکات طلایی وجود دارد که حتماً باید به هنگام طراحی و ساخت تابلو، مد نظر قرار گیرد.

انتظار |بهترین تابلوسازی در تهران

نکات طلایی در صنعت تابلو سازی

شاید در ظاهر کار ساخت تابلو ساین ساده‌ به نظر برسد؛ اما این گونه نیست. این صنعت هم همانند دیگر صنایع با چالش های متفاوتی روبه روست. بنابراین اگر در این زمینه فعالیت دارید و علاقه مند هستید یک کار باکیفیت و البته زیبا به مشتری تحویل دهید؛ بهتر است نکاتی که در ادامه ذکر می ‌کنیم حتماً مد نظر، قرار دهید:

تناسب تابلو با نوع کسب و کار

آنچه که در صنعت تابلوسازی اهمیت زیادی دارد؛ تناسب تابلو با نوع کسب و کار است. کسب و کار می‌ تواند به صورت تولیدی و یا خدماتی باشد. بنابراین تابلو باید به گونه ای باشد که بتواند موقعیت شغلی را به طور کامل، معرفی کند و از طرفی با آن تناسب زیادی داشته باشد. به طور مثال تابلویی که برای خدمات پس از فروش خودرو نصب می شود؛ مسلماً با تابلوی نصب شده برای یک شهربازی متفاوت است.

پس از اینکه ابعاد یک تابلو مشخص شد؛ حتماً باید تناسب آن با شغل و یا نوع محصولات و خدمات ارائه شده در آن مکان، لحاظ گردد. ممکن است نیاز باشد از متریال چوب به میزان بیشتری برای تابلو استفاده شود و یا متریال هایی با رنگ های شاد و زننده برای حروف برجسته، به کار برده شود. برخی از تابلوها به متریال استیل نیازمند هستند و برخی دیگر به متریال پلکسی گلاس. تمامی این موارد حتی قبل از آغاز به کار ساخت تابلو، باید در نظر گرفته شوند.

رعایت سادگی در عین شکیل بودن

یک تابلو باید در عین سادگی کاملا شکیل و زیبا باشد. اصلاً استفاده از طرح های پیچیده توصیه نمی ‌شود؛ چرا که جنبه منفی داشته و با حوصله مخاطب، سازگار نیست. بنابراین توصیه می شود از گرافیک مطلوب و زیبا و رنگ های مکمل برای معرفی کسب و کار استفاده شود، چرا که تاثیرگذاری آن به مراتب بیشتر است. در صورت امکان بهتر است از یک تصویر منحصر به فرد برای معرفی استفاده شود، به گونه ای که بیننده با اولین نگاه متوجه نوع کسب و کار مربوطه بشود.

استفاده از المان های مناسب

استفاده از یک المان ساده باعث می شود که شغل مورد نظر به خوبی، معرفی شود. معمولاً در تابلوسازی باید نوع شغل به طور واضح در معرض دید افراد، قرار گیرد. المان ها به صورت ساده و بدون هیچ‌ گونه پیچیدگی خاصی، استفاده می شوند. تاثیری که المان ها می توانند روی جذب مشتری داشته باشند حتی از نوشته های درج شده روی تابلو هم بیشتر است، بنابراین منطقی است که تا جای امکان از اشکال ساده و البته تاثیرگذار، استفاده شود.

بکارگیری ترکیب رنگ هوشمندانه

استفاده از ترکیب های رنگی علاوه بر جنبه زیبایی؛ باید با توجه به روانشناسی رنگ ها، صورت گیرد. انتخاب ترکیب رنگ باید با توجه به مخاطبین و جامعه هدف، صورت گیرد. به عنوان مثال، ترکیب رنگ استفاده شده برای معرفی یک شهربازی قطعا با معرفی یک آرایشگاه مردانه، متفاوت است. برخی از رنگ ها هم حس اعتماد را در بیننده، ایجاد می ‌کنند. رنگ هایی مثل سبز و آبی از این دسته هستند. بنابراین ترکیب رنگ استفاده شده هم باید متناسب با کسب و کار و هم هماهنگ با سلیقه مشتری، باشد.

نورپردازی زیبا

برخی از تابلوها مثل تابلو چلنیوم و یا تابلو لایت باکس قطعاً از نظر نورپردازی بسیار قوی هستند. نورپردازی در ایجاد زیبایی و نمای تابلو اهمیت زیادی دارد. بنابراین پیشنهاد می ‌شود اگر کسب و کار شما به گونه ای است که در شب هنگام هم فعالیت دارید؛ بهتر است روی نورپردازی تابلو حتما سرمایه گذاری کنید.

شعارهای تبلیغاتی؛ کوتاه اما پربازده

اگر تابلو را با استفاده از متریال باکیفیتی تهیه کرده اما نوشته خوبی برای آن انتخاب نکرده باشید؛ نمی توانید انتظار بازخورد بالایی از آن، داشته باشید. دقت مشتریان در وهله اول روی طرح و یا نوشته یک تابلوست. بنابراین متن تبلیغاتی نباید زیاد طولانی و زیاد کوتاه باشد. همچنین بهتر است که لغات تکراری در آن وجود نداشته باشد و از نظر فرمت و سایز هم متناسب باشد.

مکان نصب تابلو

تمامی کارهایی که برای طراحی و ساخت یک تابلو انجام می ‌دهیم تنها با هدف دیده شدن می باشد. بنابراین باید توجه داشته باشید که عناصر فرعی شما را از اصل موضوع، بازندارد. بهتر است تابلو در مکان و موقعیتی قرار گیرد که از تمامی جهت ها دید کافی را داشته باشد. به گونه‌ ای که رهگذران و مخاطبان بتوانند بدون هیچ زحمتی تابلو و نوشته های روی آن را ببینند. توصیه می شود کار نصب تابلو را حتماً به تابلوسازان باتجربه، بسپارید. آن ها تمامی زوایا را بررسی کرده و بهترین نقطه را برای نصب، انتخاب می ‌کنند.

استفاده از حروف برجسته

به کار بردن حروف برجسته و یا حروف حجم دار در تابلو سازی می تواند یکی از نکات مهم محسوب شود چراکه حالت سه بعدی تابلوها می تواند تاثیر فوق العاده ای در جذب نگاه مشتریان داشته باشد. تابلوهای حروف برجسته آنقدر مشهور شدند که امروزه اکثر تابلو های سفارشی از این دست هستند.

استفاده از گرافیک جذاب

اگر بخواهید از سبک های قدیمی در تابلوسازی استفاده کنید؛ نباید از تکراری بودن آن، شاکی باشید. خوشبختانه امروزه با استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری می توان طرح های گرافیکی بسیار خلاقانه و خاصی، ایجاد کرد. دنیای پررقابت امروزی گرافیک جذاب و نوآورانه را به شدت، می پسندد. به همین دلیل است که به تابلوسازان توصیه می شود حتما روی گرافیک و طرح انتخابی، بیشترین توجه را داشته باشند.

نکاتی که در این مقاله ذکر شد، تنها بخشی از نکات طلایی مربوط به صنعت تابلوسازی، می باشد. مسلما تابلوسازان به موارد دیگری هم توجه دارند که ذکر تمامی آن ها در این مقاله، نمی گنجد. تابلوسازانی که کار طراحی و ساخت تابلو را انجام می دهند؛ به خوبی می‌ دانند که برای چه نوع کسب و کاری از چه متریال و چه ترکیب رنگی استفاده کنند تا بیشترین بازدهی را به دنبال داشته باشد.

استفاده از گرافیک جذاب

در کنار توجه به نکات ذکر شده در این مقاله؛ استفاده از متریال باکیفیت هم موضوع مهمی است، چرا که یک تابلو هرچقدر خلاقانه و منحصر به فرد طراحی و تولید شده باشد اما نتواند در برابر شرایط محیطی مثل تابش نور آفتاب و یا بارش باران مقاومت لازم را داشته باشد؛ به سرعت دچار آسیب شده و جذابیت اولیه خود را از دست، می دهد. قطعا هیچ کس از مشاهده یک تابلوی رنگ پریده و یا زنگ زده، به وجد نمی آید. به همین دلیل است که توصیه می ‌شود در کنار در نظر گرفتن تمامی این موارد؛ به جنس متریال استفاده شده برای ساخت تابلو هم توجه داشته باشید.

به منظور دریافت مشاوره و راهنمایی در زمینه انتخاب نوع تابلوی تبلیغاتی؛ می توانید با کارشناسان مجموعه تابلوسازی تهران لایت باکس از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید.

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا