کیف ابزار بخریم یا جعبه ابزار ؟

در این روزها با توجه به عرضه ابزار و وسایل مختلف در بازار، هر فرد نیاز دارد تا یک نوع کیف ابزار را برای خود تهیه نماید. چون واقعا نمی توان بدون داشتن چنین کیفی، تمام ابزارها را به راحتی حمل و جا به جا کرد. در این روزها حتی دندانپزشکان نیز از نوعی جعبه یا کیف ابزار برای حمل وسایل خود بهره می برند. البته به یاد داشته باشید که چنین محصولی در مدل ها و اندازه های مختلفی عرضه می شود و شما باید حتما نیاز خود را هنگام خرید آن، در نظر داشته باشید. در این مقاله، به بررسی کامل و جامع این محصول پر کاربرد خواهیم پرداخت.

امنیت |پلاستیک

کیف ابزار چیست؟

کیف ابزار در صنایع مختلف به منظور نگهداری و حمل و نقل وسایل مختلف به کار می رود. به علاوه، چنین می تواند به سازماندهی و در دسترس نگه داشتن وسایل و ابزارآلات شما کمک شایانی کند. به طور کلی، کیف های ابزار به گونه ای تولید و عرضه می شوند که وسایل شما را به خوبی ایمن و آماده برای استفاده نگه دارند. این محصولات با در دست گرفتن وسایل ضروری، راحتی و سهولت را به مشاغل می افزایند و در انواع و اندازه های مختلف از جمله کیف دستی، کیف های روی شانه، کوله پشتی و چرخ دار در دسترس هستند. آنها همچنین در طیف وسیعی از جنس های مختلف از جمله چرم، فلز، پارچه و پلاستیک در دسترس هستند.

کیف ابزار بهتر است یا جعبه ابزار؟

از آنجایی که کیف ابزار از پارچه یا چرم نرم ساخته شده است، می تواند ابزارهای تیز کمی را حمل کند و حمل آن در هر محل کار آسان است. در حالی که جعبه ابزار از فلز سنگین یا پلاستیک ساخته شده است، به همین دلیل است که می تواند هر ابزار بزرگ و سنگینی را حمل کند. کیف ابزار از نایلون، پلی استر و یاچرم ساخته شده است. کیف ابزار واقعا دوام قابل قبولی دارد اما خطر پاره شدن در حین حمل ابزارهای سنگین و تیز همچنان وجود دارد. جعبه ابزار با مقداری فلز مانند آلومینیوم، آهن، فولاد ضد زنگ یا پلاستیک ساخته می شود. با توجه به این موضوع، می توانید لوازم جانبی سنگین را در جعبه ابزار حمل کنید.

امنیت |پلاستیک

اما اگر بخواهیم از نظر سنگینی این دو را با هم مقایسه کنیم، می توان گفت که کیف ابزار به نسبت جعبه ابزار گزینه مناسب تری است. در واقع به دلیل این که جعبه ابزار معمولا از جنس فلز و یا پلاستیک ساخته می شود، معمولا بدون قرار دادن هیچ ابزاری داخل آن، از وزن نسبتا سنگینی برخودار است. همین مسئله می تواند در دراز مدت بسیار آزار دهنده باشد. اما آن طرف ماجرا، کیف ابزار قرار دارد که معمولا از جنس پارچه و چرم ساخته می شود. با توجه به این موضوع، می توان نتیجه گرفت که کیف ابزار گزینه بهتری از نظر سبکی و راحتی شما در حمل و نقل است.

نحوه سازماندهی ابزارها و سخت افزارها

این نکته را در نظر داشته باشید زمانی که ابزارها به درستی نگهداری شوند، برای مدت طولانی دوام خواهند داشت؛ زیرا در مقایسه با زمانی که در اطراف شما رها باشند، در معرض خطر آسیب یا گم شدن نیستند. از نظر فضای ذخیره سازی، کیف های ابزار اغلب دارای یک جیب داخلی بزرگ، چندین جیب داخلی کوچک و جیب های خارجی مختلف برای نگهداری وسایل با اندازه های مختلف هستند. با این حال، در حالی که آنها ظرفیت ذخیره تعداد زیادی ابزار را دارند، همیشه بهترین سازمان دهی را ارائه نمی دهند؛ به این معنی که افراد به قرار دادن ابزارها در هر جیب یا محفظه ای که مناسب هستند متوسل می شوند. این می تواند منجر به بی نظمی شود و اقلام یا گم شوند یا آسیب ببینند.

امنیت |پلاستیک

بهترین کیف ابزار

برای خرید بهترین کیف ابزار، باید حتما به یکسری ویژگی ها توجه داشته باشید. ما در ادامه این مقاله، به برخی از ویژگی هایی یک کیف ابزار باید داشته باشد، اشاره می کنیم.

1- ساختاری که کیف ابزار دارد

هر کیف ابزار بسته به مدل و نوعی که دارد، یک ساختار به خصوصی هم خواهد داشت. به عنوان مثال، کیف های ابزاری که به صورت کوله پشتی در طراحی می شوند، معمولا در کف خود یک صفحه مستحکم دارند. وجود این صفحه برای مقاومت سازی این نوع محصول بسیار ضروری است؛ زیرا در صورت عدم به کارگیری چنین صفحه ای، ابزارهای سنگین بر کف کیف فشار وارد کرده و سبب پارگی آن خواهند شد. همچنین، برخی از مدل های کیف ابزار طوری طراحی شده اند که در قسمت بالایی خود، از نوعی زبانه بهره گرفته اند. وجود چنین قسمتی به شما این اجازه را می دهد تا زمانی که درب کیف را باز می کنید، بتوانید راحت تر با آن کار کنید. در واقع چون کیف های ابزار از نوعی پارچه ساخته می شوند، باید چنین زبانه ای داشته باشند تا بتوان درب آن را باز نگه داشت.

2- جنس کیف ابزار

به یاد داشته باشید که هنگام خرید بهترین کیف ابزار، باید حتما به جنس و متریالی که برای ساخت آن به کار رفته است، دقت کنید. معمولا کیف های ابزار موجود در بازار از جنس نایلون و یا پارچه برزنت هستند. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که بخش زیادی از دوام و کیفیت کیف ابزار شما، به همین جنس و متریال وابسته است. به علاوه، قیمت کیف ابزار هم معمولا بسته به جنس پارچه ای که برای آن به کار گرفته شده است، متغیر است.

3- ضد آب بودن کیف ابزار

یکی از ویژگی هایی که یک کیف ابزار می تواند داشته باشد، خاصیت ضد آب بودن آن است. این ویژگی را نمی توان در تمام کیف های ابزار موجود در بازار پیدا کرد. اما آن دسته از محصولاتی که از چنین ویژگی برخوردار اند، یکی از بهترین گزینه های ممکن برای شما به حساب می آیند؛ زیرا دیگر هیچ جای نگرانی از نفوذ آب به داخل کیف و زنگ زدگی وسایل وجود نخواهد داشت.

4- جیب های تعبیه شده برای کیف ابزار

از دیگر نکاتی که هنگام خرید کیف ابزار باید به آن توجه کنید، تعداد جیب هایی است که برای آن تعبیه شده است. به علاوه، باید به مکانی که این جیب ها تعبیه شده اند نیز دقت کنید. همانطور که پیش تر هم اشاره شد، معمولا تعدادی از جیب در خارج از کیف و تعدادی از آن ها در داخل کیف ابزار تعبیه می شوند. هر کدام از این ها مزایا و معایب خود را دارند. به عنوان مثال، جیب های خارج از کیف امنیت کمتری دارند. اما از آن طرف هم به عنوان یک آپشن و فضای اضافی برای کیف شما در نظر گرفته می شوند.

5- بندهای کیف ابزار

یکی دیگر از نکاتی که هنگام خرید کیف ابزار باید به آن دقت کنید، نوع بندهای کیف است. همانطور که می دانید، با توجه به سنگینی ابزاری که در کیف قرار می دهید، در دراز مدت می تواند یکسری آسیب هایی به شانه و کمر شما وارد کند. به همین دلیل، توصیه می شود کیف هایی را انتخاب کنید که از بندهای عریض تر بهره می برند. زیرا هرچه عرض بند کیف بیش تر باشد، سبب می شود تا فشاری که به شانه و کمر شما وارد شود، به همان نسبت کاهش داشته باشد و آسیب کم تری هم در دراز مدت به شما وارد شود.

جهت خرید کیف ابزار مناسب و مشاوره قبل از خرید ، فروشگاه ابزار میهن می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

خبرهای کسب و کار

علاقمند به جدیدترین مقالات روز کسب و کارها در ایران و جهان با رویکرد علمی و فرهنگی، علاقمند به فناوری های روز و حمایت از پلتفرمهای جدید که خدماتی به مردم جهت رفاه و آسایش آنها میدهد.
دکمه بازگشت به بالا