شرکت تولید کننده کانکس ساندویچ پانل

همه چیز درباره نحوه ساخت کانکس با ساندویچ پانل

کانکس Sandwich panel shed Company به عنوان یک سازه از پیش ساخته شده است که برای سکونت موقت در محل خاصی مستقر می شود. این سازه متشکل از چهار دیوار، یک سقف و یک کف است و دارای کاربردهای متعددی می باشد. این سازه ها از جنس های مختلف در ابعاد و ضخامت های متغیر تولید و به بازار عرضه می شوند. یکی از مهمترین ویژگی های کانکس، قابلیت جابجایی و حمل و نقل آسان و سریع آن است. این تجهیزات به سبب اینکه از مصالح سبک ساخته شده، وزن آن اندک است و به آسانی می توان به جابجایی آنها اقدام نمود.

انرژی |پوشش

ساندویچ پانل چیست؟

ساندویچ پانل یکی از مصالح منحصر به فرد و نوین ساختمانی است که از مواد کامپوزیت ساخته شده است. این محصول به دو نوع دیواری و سقفی تقسیم می شود و مناسب ترین جایگزین برای دیوارها و تیغه های آجری و سفالی به شمار می رود. لازم به ذکر است بدانید ساندویچ پانل به عنوان یکی از مصالح مورد نیاز در ساخت کانکسها کاربرد دارد. این مصالح متشکل از ورق های فلزی نظیر ورق گالوانیزه، آلوزینک، آلومینیوم می باشد به همین سبب مقاومت و استحکام آنها به صورت فوق العاده می باشد.

مواد ساخته شده در ساخت کانکس ساندویچ پانل چیست؟

مهمترین و اصلی ترین مواد به کار رفته در ساخت کانکس با ساندویچ پانل، عایق پلی یورتان و… است. به همین سبب این تجهیزات از مقاومت و استحکام فوق العاده ای برخوردار هستند. از مهمترین دلایل استفاده از ساندویچ پانل برای ساخت این نوع سازه آن است که این تجهیزات علاوه بر مقاومت و دوام بالا، دارای وزن سبک و اندک می باشند. کانکس ساندویچ پانل، ساختاری سبک است که از دو طرف محدود به دو لایه است و در مرکز آن یک لایه نرم و سبک به عنوان عایق قرار دارد.

نحوه ساخت کانکس با استفاده از ساندویچ پانل به چه صورتی می باشد؟

همانطور که میدانید کانکس ها، تجهیزات ویلایی هستند که در ابعاد و ساختارهای متعدد ساخته می شوند. برای ساخت کانکس ها ابتدا باید سایز و ابعاد دلخواه در نظر گرفته شود و امکانات مورد نیاز آن تعیین شود. لازم به ذکر است بدانید ساخت کانکس با ساندویچ پانل در خلال مراحلی صورت میگیرد که به شرح ذیل می باشند:

    طراحی و ساخت کانکس

این کار اغلب به واسطه طراحان با استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری و طراحی دو بعدی و سه بعدی صورت می گیرد.

    ساخت اسکلت و اسکلت بندی آن

اسکلت این تجهیزات از دو قسمت اصلی به نام شاسی و استراکچر از جنس تیرآهن و پروفیل های آهنی ساخته شده است. در پاره ای از اوقات نیز از نبشی و ناودانی در ساخت این سازه ها استفاده می شود.

    نصب دیوارپوش

در این مرحله از ساخت کانکس با استفاده از ساندویچ پانل، نصب دیوارها و روکش کاری آنها انجام می شود. دیوارپوش دارای انواع مختلفی است که عبارتند از: معمولی، چاپی، روکش دار.

    عایق کاری سقف و بین دیواره آن

    نصب و اجرای تجهیزات داخلی آن (کف، نمای داخلی، سیستم روشنایی و …)

نکته: افراد می توانند کانکس را در ابعاد و طرح ها و رنگ های دلخواه خود تهیه کنند. نکته قابل توجه این است که امکانات داخلی و نوع مصالح به کار رفته در این سازه ها با یکدیگر متفاوت می باشد.

به طور کلی، پرکاربردترین و رایج ترین متریال هایی که در ساخت این نوع سازه مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از : ورقه های فولادی، کامپوزیت آلومینیومی، چوب، پروفیل های آهنی، مواد پلی اورتان و … یکی از مهمترین مزایای ساخت کانکس با ساندویچ پانل، صرفه جویی در زمان و هزینه است. به گونه ای که افراد می توانند بدون صرف هزینه، مکانی برای سکونت و استراحت خود بیابند.

تولید و ساخت کانکس با ساندویچ پانل چه مزایایی دارد؟

همانطور که اشاره کردیم یکی از مهمترین مواد و مصالح در ساخت کانکس، ساندویچ پانل است. که از بادوام ترین و مقاوم ترین مصالح ساختمانی است و اغلب در پروژه های عظیم مورد استفاده قرار می گیرد. این پانل ها در اشکال و طرح های مختلف تولید شده و هر یک از آنها از کارایی و کاربرد خاصی برخوردار می باشد. برخی از مهمترین و برجسته ترین مزایای ساندویچ پانل به عنوان یکی از مواد اولیه در تولید کانکس عبارتند از:

  • وزن سبک و اندک
  • قابلیت حمل و نقل آسان
  • خاصیت ضد زلزله
  • قابلیت نصب آسان و اجرای سریع
  • مقرون به صرفه بودن
  • عایق حرارتی و صوتی مناسب
  • جلوگیری از اتلاف انرژی
  • مقاومت بالا در برابر ضربه و تغییرات جوی
  • دوام و طول عمر بالا
  • قابلیت تعمیر و شستشو
  • ضد خوردگی و پوشیدگی
  • زیبایی و جذابیت فوق العاده
  • فاقد بو و مواد شیمیایی

نقش ساندویچ پانل ها در معماری

با پیشرفت علم و تکنولوژی ساخت ساندویچ پانل و ساخت کانکس ها دچار تغییرات و تحولات اساسی شده است. امروزه در اکثر بناهای ساختمانی از این پانل ها استفاده می شود که دارای انواع مختلف می باشد. ساندویچ پانل با توجه به کاربرد و مزایای آن، در زمره مناسب ترین جایگزین برای مصالح سنتی در ساختمان سازی به شمار می رود. علاوه بر کانکس، امروزه معماران برای افزایش مقاومت سازه ها در پروژه های خود از این پانل ها استفاده می کنند.

در روزگاران گذشته برای ساخت کانکسها از ورق های گالوانیزه استفاده می شد. با پیشرفت تکنولوژی برای ساخت این سازه ها از ساندویچ پانل استفاده می شود چرا که مقاومت و استحکام آنها بسیار بالا می باشد. نصب و اجرای ساندویچ پانل اقدامی کاملا تخصصی و مستلزم دانش و مهارت است.

مراحل نصب و اجرای ساندویچ پانل به چه شکلی می باشد؟

ساندویچ پانل به عنوان یکی از متریال های مهم و پرکاربرد در ساخت و اجرای کانکس مورد استفاده قرار می گیرد. این تجهیزات در دو نوع سقفی و دیواری موجود است که هر یک از آنها دارای کاربرد و کارایی و زیبایی ظاهری خاصی می باشند. لازم به ذکر است بدانید به هنگام نصب، اجرا و ساخت کانکس ساندویچ پانلی به موارد ذیل توجه می شود:

  • نحوه نصب و اجرای ساندویچ پانل ها با یکدیگر متفاوت است. انتخاب نوع پانل در نحوه نصب و اجرای این سازه ها تاثیر فوق العاده ای دارد.
  • نصب و اجرای ساندویچ پانل های نر و مادگی با استفاده از پیچ های مخصوص صورت می گیرد. در این مرحله درزهای ایجاد شده به واسطه عایق به خوبی پوشش داده می شوند.
  • عرض کلیه ساندویچ پانل ها به صورت مشترک حدود 1.8 متر است. اما طول این پانل ها به صورت متغیر از 2 الی 12 متر است و به سلیقه مشتری بستگی دارد.
  • انواع فوم مصرفی در هر پانل تا حد زیادی به محل نصب و نوع کانکس بستگی دارد. اندازه این فوم ها از 4 الی 15 سانتی متر است.
  • مرحله نهایی نصب و اجرای کانکس ساندویچ پانل، عایق بندی آن است. این کار مانع اتلاف انرژی می شود.

دیواره های بیرونی و درونی این تجهیزات از ورق گالوانیزه ساخته شده است که در برابر تغییرات جوی مقاوم هستند. به عبارتی، برجسته ترین دلیل مقاومت این نوع سازه آن است که در ساخت آن از پانل با عایق پلی اورتان استفاده شده است. از کاربردهای متداول و رایج ساخت کانکس با ساندویچ پنل استفاده در فضاهای مسکونی و اداری است. این سازه دارای مزایای بسیاری است که مهمترین آنها عبارتند از:

  1. صرفه جویی در مصرف انرژی
  2. مقرون به صرفه بودن و اقتصادی بودن

برگرفته از: شرکت کانکس ساندویچ پانل

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا