بررسی خدمات شتابدهی هلدینگ پیشگامان، شرکت سرمایه گذاری خطر پذیر

شتابدهنده برای استارتاپ مثل سوخت جت عمل می‌کند. چنین مرکزی می‌تواند به کارآفرین‌های جوان کمک کند تا ایده‌هایشان را در کوتاه‌ترین زمان ممکن اجرا کنند و کسب و کاری سودآور داشته باشند. البته هر شتابدهنده‌ای نمی‌تواند برای کمک به استارتاپ‌ها مناسب نیست؛ تخصص مشاوران و تجربه آن‌ها نقش مهمی در این زمینه ایفا می‌کند.

مراکز غیرحرفه‌ای، نه تنها سرعت رشد استارتاپ را افزایش نمی‌دهند، بلکه ممکن است بنیانگذاران را به بیراهه بکشانند و آن‌ها را از مسیر اصلی رشد کسب و کارشان دور کنند. اگر یک ایده استارتاپی دارید و به دنبال مرکز معتبری برای دریافت حمایت‌‌های مادی و معنوی هستید، شرکت شتاب دهنده پیشگامان با بیش از 10 سال سابقه و تعداد زیادی پروژه‌های به سرانجام رسیده، برای کمک به شما حاضر است!

ارتباط با سرمایه گذاران |اقتصاد

هلدینگ پیشگامان سال هاست که در راستای تحقق عدالت در زیست بوم تجاری سازی خدمات متفاوتی را ارائه می‌دهند. در ادامه توضیح می‌دهیم که چطور می‌توانید در این مرکز عضو شوید و ایده استارتاپیتان را به کمک کارشناسان، رشد بدهید.

خدمات شتابدهنده پیشگامان چیست؟

رشد یک استارتاپ از زمانی آغاز می‌شود که ایده آن به ذهن بنیانگذار می‌رسد و او تصمیم می‌گیرد روی توسعه این ایده زمان بگذارد تا آن را به مرحله اجرا برساند. شتابدهنده پیشگامان از همان گام‌های ابتدایی ایده‌پردازی همراه شماست و خدمات مختلفی را ارائه می‌دهد. در این مرکز شما یاد می‌گیرید چطور ایده‌تان را به یک طرح کسب و کار تبدیل کنید، مراحل تجاری سازی آن را پیش ببرید و در نهایت با جذب سرمایه گذار و منابع انسانی مورد نیاز، کسب و کار خودتان را راه‌اندازی کنید. در ادامه جزئیات بیشتری درباره خدمات شتابدهی این مجموعه ارائه خواهیم داد.

۱. خدمات شتابدهی

استارتاپ‌ها در ابتدای مسیر، زمان کم و کارهای بسیاری دارند. به همین دلیل است که از خدمات شتابدهی پیشگامان استفاده می‌کنند. این خدمات به معنی ارائه مشاوره و آموزش‌های لازم برای توسعه ایده است؛ این فرایند معمولا در زمان کوتاهی طی می‌شود تا بنیانگذاران استارتاپ برای راه‌اندازی کسب و کارشان یا ارائه آن به سرمایه‌ گذار آماده شوند.

پیشگامان در این مسیر همراه کارآفرین‌های جوان است تا ایده‌هایشان را به طرح‌های تجاری و بیزینس پلن تبدیل کنند، آموزش‌های لازم را فرا بگیرند و برای آغاز آماده شوند. در این مرکز همچنین، نیروی انسانی مورد نیاز برای پردازش ایده، در اختیار شما قرار می‌گیرد تا با کمک آن‌ها، توسعه ایده برایتان ساده‌تر باشد. استارتاپ‌ا بر مبنای کار تیمی راه‌اندازی می‌شوند و پیدا کردن افراد درست برای تیم‌سازی، نقش مهمی در بقای آن‌ها ایفا می‌کند.

۲. تجاری سازی محصولات دانش بنیان

محصولاتی که در شرکت‌های دانش بنیان تولید می‌شود، تاحدودی با محصولات استارتاپ‌های معمولی تفاوت دارد. شرکت‌های دانش بنیان برای توسعه خدمات یا محصولاتشان، به تکنولوژی‌ها و تجهیزات پیشرفته‌ نیاز دارند که فراهم کردن آن‌ها، مستلزم تأمین سرمایه است. این کسب و کارها معمولا به سرمایه و منابع بیشتری نسبت به استارتاپ‌های معمولی نیاز دارند؛ به همین دلیل دولت و ارگان‌های مربوطه، تسهیلاتی به آن‌ها ارائه می‌دهند.

ارتباط با سرمایه گذاران |اقتصاد

محصولات دانش بنیان، مبتنی بر علم و نتایج تحقیقات هستند و توسعه‌دهندگان آن‌ها، با مراکز علمی کشور مانند دانشگاه‌ها ارتباط دارند (دانشجو، استاد یا محقق). تجاری سازی محصولات دانش بنیان از دیگر خدمات شتابدهنده پیشگامان است. شرکت‌های دانش بنیان، معمولا به بازارسازی نیاز دارند و فرایندهای پیچیده‌تری برای تجاری سازی محصولاتشان طی می‌کنند. به همین دلیل حضور تیم حرفه‌ای برای شتابدهی و مشاوره به این شرکت‌ها، اهمیت بسیاری دارد.

به‌طور مثال شرکت دانش بنیانی را در نظر بگیرید که برچسب‌های هوشمندی را برای مواد شیمیایی طراحی کرده و اکنون به یک نتیجه غایی دست یافته است. این شرکت تصمیم دارد تا این برچسب‌ها را به آزمایشگاه‌ها که جامعه هدف کسب و کار خود است، عرضه کند و از این طریق محصول خود را به بازار ارائه دهد. به این پروسه، یعنی ایده‌پردازی، طراحی اولیه، ارزیابی تولید، انتخاب بازار هدف و عرضه به بازار تجاری سازی طرح های دانش بنیان گفته می‌شود.

بسیاری از افراد به دنبال توسعه ایده‌هایشان به شکل دانش بنیان هستند تا بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند. اگر هنوز نمی‌دانید که ایده‌تان در دسته دانش بنیان قرار می‌گیرد یا خیر، می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید. آن‌ها شما را به صورت کامل در این زمینه راهنمایی می‌کنند. همچنین اگر ایده شما شرایط دانش بنیان شدن را داشته باشد، امکان استفاده از خدمات تجاری سازی محصولات دانش بنیان پیشگامان نیز وجود دارد.

۲.  تجاری سازی محصول

خدمات تجاری سازی شتابدهنده برای استارتاپ، به شرکت‌های دانش بنیان محدود نمی‌شود. سایر استارتاپ‌های توسعه‌دهنده محصول نیز می‌توانند از پیشگامان برای تجاری سازی محصول راهنمایی بگیرند. در فرایند تجاری‌سازی، ایده اولیه به طرح کسب و کار تبدیل می‌شود، سپس برآوردهای مالی و اقتصادی انجام می‌شود و طرح توجیهی مالی آن را می‌نویسید. در مراحل بعدی، طرح‌ها اجرا می‌شوند، مدل کسب و کار مشخص می‌شود، خروجی به دست بازار مصرف می‌رسد و بازاریابی و تبلیغات هم آغاز خواهد شد.

در جریان تجاری سازی فناوری های نوآورانه، از ایده‌ها به محصولات و خدمات متفاوتی می‌رسیم که تاکنون در سطح جامعه وجود نداشته‌اند و اکنون با ورود آن‌ها، بخشی از نیاز افراد برطرف خواهد شد. این محصولات ماحصل مدت زیادی تلاش، تحقیق، نیازشناسی و بررسی جامعه هدف بوده است. کشورهایی که بتوانند با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، فرایند تجاری سازی فناوری را انجام دهند، در واقع به توسعه اقتصاد دانش‌محور و رونق تجاری خود کمک کرده‌اند. به همین علت امروزه نقش حمایتی دولت‌ها در تجاری کردن تکنولوژی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

۳. جذب سرمایه گذار

بسیاری از افراد بر این باورند که راه‌اندازی کسب و کار بدون سرمایه ممکن نیست. نمی‌توان به صورت کامل با این حرف مخالفت کرد، اما نداشتن سرمایه نباید مانع از راه‌اندازی استارتاپ و تبدیل ایده‌های خلاقانه به کسب و کار شود! کمک به جذب سرمایه گذار، یکی از مهم‌ترین خدمات شتابدهنده پیشگامان است که به استارتاپ‌ها ارائه می‌شود.

بسیاری از بنیان‌گذارهای استارتاپ جهت توسعه کسب‌وکار خود نیاز به سرمایه‌های قابل توجهی دارند تا بتوانند در جهات مناسب و بدون دغدغه مالی افکار خود را پیاده کنند و بتوانند استارتاپ خود را به خوبی مدیریت کنند. در ادامه‌ی مطلب روش‌های مختلف جذب سرمایه گذار برای ایده کسب و کار را توضیح می‌دهیم.

ارتباط با سرمایه گذاران |اقتصاد

در پیشگامان شما با سرمایه‌گذاران خطرپذیر آشنا خواهید شد. آن‌ها با بررسی طرح کسب و کار شما و اهداف و برنامه‌هایی که دارید، سرمایه مورد نیاز را در اختیارتان قرار می‌دهند و به تجاری سازی محصول شما کمک می‌کنند.

البته پیشگامان، خدمات دیگری هم برای تأمین مالی پروژه‌ها دارد. با عضویت در این مرکز، می‌توانید از تسهیلات مالی و وام‌هایی که در اختیار کارآفرین‌های جوان قرار می‌گیرد، بهره ببرید.

سایر خدمات شتابدهنده پیشگامان

خدمات شتابدهنده برای استارتاپ، تنوع بسیاری دارد. هرکدام از کسب و کارهای نوپا، از جوانب مختلف به حمایت نیاز دارند؛ به همین دلیل نمی‌توان به صورت دقیق مشخص کرد که شتابدهنده پیشگامان، چطور می‌تواند به رشد استارتاپ شما کمک کند. آنچه در قسمت‌های قبل گفتیم نیز توضیحاتی کلی برای شناخت این مجموعه بود؛ هرکدام از موارد بالا جزئیات بسیاری دارند که در فرایند کار در جریان آن‌ها قرار خواهید گرفت.

با عضویت در پیشگامان، کارشناسان این مرکز همگام با شما مسیر رشد استارتاپ را طی می‌کنند و هرجایی که به حمایت نیاز داشته باشید، حضور دارند. ما هر استارتاپ را با توجه به شرایطی که دارد، حمایت می‌کنیم تا بیشترین بازدهی را به دست آورد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، به اهدافی که تعیین کرده، دست پیدا کند.

به عنوان مثال اگر یک کسب و کار نوپا به حمایت مالی نیاز داشته باشد،‌ کارشناسان پیشگامان روی توسعه طرح کسب و کار و ارائه به سرمایه‌گذار تمرکز می‌کنند. اما اگر استارتاپ به تیم‌سازی نیاز داشته باشد، کارشناسان روی معرفی افراد به بنیانگذاران متمرکز می‌شوند تا تیم مورد نیاز ساخته شود.

چطور از خدمات شتابدهنده پیشگامان استفاده کنیم؟

تا اینجا خدمات شتابدهنده پیشگامان برای استارتاپ‌ها را توضیح دادیم. اگر ایده‌ای دارید که با تبدیل شدن به یک کسب و کار،‌ یکی از مزیت‌های زیر را فراهم می‌کند، جای شما در هلدینگ پیشگامان خالی است:

  • با توسعه ایده،‌ کشور از واردات یک یا چند محصول بی‌نیاز می‌شود.
  • دانش‌بنیان و نوین است.
  • تکمیل‌کننده زنجیره ارزش تولید است و می‌تواند بخشی از فرایند تولید کشور را از رکود خارج کند.
  • در منطقه آزاد برای آن تقاضا وجود دارد و می‌توان آن را صادر کرد.

اگر تصور می‌کنید ایده یا طرح کسب و کار شما، هرکدام از ویژگی‌های بالا را دارد، وارد سایت پیشگامان شوید و از طریق راه‌های ارتباطی موجود در سایت، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

کلام آخر

استارتاپ‌ها با استفاده از خدمات شتابدهی، دیگر نیازی به آزمون و خطا ندارند، می‌توانند منابع مورد نیازشان را تأمین کنند و ارتباطات گسترده‌تری برای ایجاد تیم نهایی خود به دست می‌آورند. این مزیت‌ها، احتمال بقای استارتاپ در بازار رقابت و تبدیل شدن به یک کسب و کار پرسود را افزایش می‌دهد. در این مطلب خدمات شتابدهنده پیشگامان را بررسی کردیم و نحوه پیوستن به این مرکز را نیز توضیح دادیم. برای اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت پیشگامان مراجعه کنید یا با تماس با شماره ۰۲۱۶۶۰۰۱۲۴۹ با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

سایت شتابدهنده پیشگامان: pishgaman.com
آدرس پیشگامان: تهران خیابان آزادی، حبیب الله جنوبی، روبه روی ثبت احوال منطقه غرب
شماره تماس: ۰۲۱۶۶۰۰۱۲۴۹

منبع: سایت اسمارت تک نیوز

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا