تجربه‌ی من از دریافت اقامت در کشور کره جنوبی

کرۀ جنوبی در عین نگهداری از زیبایی‌های گذشته، بسیار مدرن و پیشرفته است. اکثر افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند با کار و یا تحصیل به این کشور می آیند. در این مقاله قصد داریم تجربه زندگی در کره جنوبی و جوانب مختلف آن را با یکدیگر بررسی کنیم تا بدانید جهت دریافت وقت سفارت بلژیک اقدام کنید یا وقت سفارت کره جنوبی؟ پس تا انتها با ما باشید.

آسیا |آموزش

تجربه زندگی در کرۀ جنوبی برای مهاجران

پایتخت کرۀ جنوبی «شهر سئول» است. شهر سئول یکی از مهم‌ترین مراکز مالی و تجاری در جنوب شرق آسیا می باشد. شهرهای تائگو، پوسان، ایچون، سئول و کوانگجو از مهم‌ترین شهرهای کرۀ جنوبی هستند. جمعیت کرۀ جنوبی به بیش از ۵۰ میلیون نفر می‌رسد که حدود ۳ میلیون نفر آن‌ها مهاجران خارجی می باشند. این کشور دارای جمهوری دموکراتیک است. زبان رسمی این کشور «کره‌ای» می‌باشد و زبان انگلیسی به‌عنوان زبان دوم آن‌ها شناخته نمی‌شود. وجود شرکت‌های مختلفی مانند سامسونگ، ال جی یا هیوندای در سال‌های اخیر باعث شده تا کرۀ جنوبی رشد اقتصادی سریعی داشته باشد. در ادامه جوانب مختلف زندگی در این کشور را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

آب و هوای کشور کرۀ جنوبی

این کشور در فصل تابستان آب و هوای گرم و مرطوب و در فصل‌های طولانی زمستان آب و هوای سرد و خشکی دارد. برای مهاجران خارجی و افرادی که قصد گردش در این کشور را دارند، فصل‌های پاییز و بهار بسیار مناسب است.

فرهنگ کرۀ جنوبی

کرۀ جنوبی دارای فرهنگ غنی می‌باشد. در این کشور افراد مختلفی با فرهنگ‌ها و ادیان متفاوت در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند. بر اساس آمارهای به دست آمده حدود ۴۶ درصد از مردم کره، بدون دین هستند. در این کشور مردم برای افراد پیر یا بزرگان خانواده اهمیت زیادی قائل هستند. در میان خانواده‌ها ارزش افراد بر اساس «سن آن‌ها» تعیین می‌شود. مردمان این کشور به مفهوم خانواده اهمیت زیادی می‌دهند. مردم کره ارتباط خوبی با مهاجران خارجی برقرار می‌کنند و برای آشنایی با آن‌ها سؤالات مختلفی می‌پرسند.

شهروندان کره‌ای نسبتاً قدکوتاه بوده و به غذاهای دریایی علاقۀ زیادی دارند. این کشور برای تحصیل و آموزش ارزش زیادی قائل است و اکثر جوانان در زمینۀ ریاضیات استعداد خوبی دارند. مردم کره به لباس‌های مارک و برندهای آمریکایی علاقۀ زیادی دارند. ظاهر آراسته برای کره‌ای‌ها اهمیت زیادی دارد. این مسئله باعث می‌شود تا شما افراد شلخته یا چاق کمی در این کشور ببینید. کره‌ای‌ها معمولاً دارای لباس‌های تمیز و اتو کرده، هستند و مرتباً از کرم استفاده می‌کنند. توجه به آرایش و زیبایی موها علاوه بر خانم‌ها در آقایان کره‌ای نیز دیده می‌شود.

اهمیت بهداشت دندان در کشور کرۀ جنوبی

کره‌ای‌ها به بهداشت دندان خود اهمیت زیادی می‌دهند. اغلب آن‌ها بعد از هر وعدۀ غذایی از مسواک استفاده می‌کنند. این مسئله به حدی برای آن‌ها اهمیت دارد که در مکان‌های عمومی، کافی‌شاپ‌ها، بیمارستان‌ها یا رستوران‌ها مسواک رایگان در اختیار مشتریان قرار می‌دهند.

آشنایی با نحوۀ آداب و معاشرت در میان کره‌ای‌ها

تجربۀ زندگی در کرۀ جنوبی نشان می‌دهد که یکی از رفتارهای عادی در این کشور «تعظیم کردن» است. کره‌ای‌ها برای تشکر، معذرت خواهی، خداحافظی یا نشان دادن موافقت خود از تعظیم کردن، استفاده می‌کنند. گاهی اوقات برخی از آن‌ها در یک مکالمۀ کوتاه 3 یا 4 بار تعظیم می‌کنند. لبخند زدن یک امر رایج در میان مردمان کره است. یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث زیبایی پوست کره‌ای‌ها می‌شود همین عادت خوب می‌باشد. گاهی اوقات این لبخند نشانۀ خونگرمی نیست اما نسبت به اخم آلود بودن، بهتر است.

هزینۀ زندگی در کرۀ جنوبی

آگاهی در خصوص هزینه‌ها به مهاجران کمک می‌کند تا برنامه ریزی بهتری برای ادامۀ زندگی خود داشته باشند. هزینه‌های زندگی با توجه به محل اقامت و عادات افراد متفاوت خواهد بود. بخش اصلی این هزینه‌ها مربوط به حمل و نقل، خورد و خوراک، پوشاک و لباس، ورزش و تفریح، خرید خانه یا اجارۀ مسکن است.

وضعیت اشتغال در کرۀ جنوبی

افرادی که قصد مهاجرت کاری به کرۀ جنوبی را دارند و به دنبال پیدا کردن یک شغل مناسب هستند، می‌توانند با شرکت در همایش‌ها و نمایشگاه‌های مختلف، گشتن در روزنامه یا اینترنت و مراجعه به سایت‌های کاریابی شغل مناسب خود را پیدا کنند.

تجربه زندگی در کرۀ جنوبی برای دانشجویان بین‌المللی

تعداد دانشگاه‌های معتبر کرۀ جنوبی بسیار زیاد است و به ۱۲۰ مورد می‌رسد. در چند دهۀ گذشته این کشور به دلیل نظام خوب تحصیلی، سیستم آموزشی معتبر، ارائۀ تسهیلات و وام‌های مختلف به دانشجویان بین‌المللی محبوبیت زیادی در میان دانشجویان پیدا کرده است. این کشور به دلیل اقتصاد خوب و صنعت قدرتمند خود در چند سال گذشته پیشرفت زیادی داشته است. دانشگاه‌های کرۀ جنوبی با ارائۀ بورسیه‌های مختلف و ارائۀ دروس به زبان انگلیسی شرایط تحصیل را برای دانشجویان بین‌المللی راحت‌تر می‌کنند. تحصیل در مقطع کارشناسی بین 3 تا 4 سال، در مقطع کارشناسی ارشد 2 سال، در مقطع دکتری بین 2 تا 3 سال و در مقطع پزشکی ۶ سال طول می‌کشد‌. در ادامه شرایط مختلف برای زندگی دانشجویان بین‌المللی در کرۀ جنوبی را بررسی خواهیم کرد.

زبان تحصیل

در اکثر شهرهای کرۀ جنوبی، زبان انگلیسی به‌عنوان زبان دوم شناخته نمی‌شود. یادگیری زبان کره‌ای و آشنایی با قواعد آن کار زمان بری است. معمولاً دانشجویان بین‌المللی به زبان کره‌ای مسلط نیستند در صورتی که یادگیری نکات اصلی این زبان به آن‌ها کمک زیادی در ارتباطات و یادگیری دروس می‌کند. اکثر دانشگاه‌های این کشور دروس را به زبان کره‌ای ارائه می‌دهند همچنین افراد بالای ۳۵ تا ۴۰ سال این کشور آشنایی زیادی با زبان انگلیسی ندارند.

وضعیت مسکن در کرۀ جنوبی

دانشگاه‌های کرۀ جنوبی معمولاً خوابگاه‌های خوب و ارزان قیمتی را در اختیار دانشجویان بین‌المللی قرار می‌دهند. اغلب دانشجویان با یک یا چند دانشجو در یک فضای مشخص زندگی می‌کنند. مردمان کرۀ جنوبی محافظه کار هستند، این امر باعث می‌شود تا اقامت در خوابگاه‌ها برای دانشجویان بین‌المللی و مهاجران سخت باشد. تجربه زندگی در کره جنوبی نشان می‌دهد افراد می‌توانند از طریق سایت‌های مختلف اینترنتی، مکان‌های مناسبی را برای زندگی خود انتخاب کنند. دانشجویان بین‌المللی علاوه بر خوابگاه‌ها می‌توانند از (goshiwon) و (hasukjip) استفاده کنند. (goshiwon) ارزان و بسیار کوچک هستند و یک حمام مشترک دارند. (hasukjip) کمی بزرگ تر بوده و گاهی اوقات غذا هم می دهند.

وضعیت خورد و خوراک برای دانشجویان بین‌المللی در کرۀ جنوبی

تجربۀ زندگی در کره جنوبی نشان می‌دهد که اکثر آپارتمان‌های این کشور به اجاق گاز یا فر مجهز نیستند. این امر باعث می‌شود تا بیشتر دانشجویان از غذای بیرون استفاده کنند. غذاهای این کشور یا بسیار کم ادویه و یا بیش از اندازه پر ادویه هستند. مکان‌های محلی در کرۀ جنوبی، غذاهای مختلف با قیمت‌های پایینی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند.

نحوه صحیح برخورد با شهروندان کره‌ای

تجربۀ زندگی در کره جنوبی، دانشجویان تازه وارد را با برخی از بایدها و نبایدهای زندگی در این کشور آشنا می‌کند. رفتار محافظه کارانۀ کره‌ای‌ها باعث می‌شود تا دانشجویان بین‌المللی به راحتی با آن‌ها رابطه برقرار نکنند. عادت به خلق و خوی دانشجویان بومی این کشور و برقراری ارتباط با شهروندان کره‌ای در ابتدا کمی دشوار است. دانشگاه‌های کره زمان آزاد زیادی را در اختیار دانشجویان خود قرار می‌دهند. این موقعیت به دانشجویان بین‌المللی کمک می‌کند تا با شرکت در دوره‌های کارآموزی یا انجام کارهای داوطلبانه رزومۀ خود را قوی‌تر کنند. انعام دادن در این کشور یک کار توهین آمیز است و مهاجران نباید این کار را انجام دهند.

جذابیت‌های شهر سئول، تجربیات جدیدی را برای مهاجران رقم می‌زند. شهر سئول برای فعالیت‌های اینترنتی بسیار مناسب است. در اکثر رستوران‌ها، کافه‌ها، مراکز و هتل‌ها وای فای رایگان وجود دارد. هزینۀ اینترنت در این شهر بسیار ارزان می باشد. کشور کرۀ جنوبی از این قاعده مستثنا نیست. پیشرفت تکنولوژی در این کشور باعث شده تا بیشتر لوازم خانگی مانند تلویزیون‌ها یا یخچال‌ها به اینترنت دسترسی داشته باشند.

مهم‌ترین مشکلات و معایب زندگی در کرۀ جنوبی

تجربه زندگی در کره جنوبی نشان می‌دهد که مهاجرت به این کشور مشکلات و معایبی دارد که در ادامه بررسی خواهیم کرد.

هزینۀ بالای مسکن

جذابیت‌های زیاد کرۀ جنوبی باعث شده هر ساله این کشور گردشگران و مهاجران زیادی داشته باشد. یکی از مشکلات مهم مهاجران خارجی در کرۀ جنوبی، هزینۀ بالای مسکن در برخی از محله‌های این کشور است. هزینۀ مسکن در ایالت متحدۀ آمریکا با هزینۀ مسکن در شهر سئول برابری می‌کند. این مشکل باعث می‌شود تا افراد زیادی مجبور به زندگی در آپارتمان‌های کوچک، با حداکثر متراژ ۳۰ متر شوند.

مشکل اشتغال و کار

کرۀ جنوبی جمعیت زیادی دارد و این ازدحام و شلوغی باعث می‌شود تا پیدا کردن کار کمی دشوار باشد. حجم بالای متقاضیان جویای کار باعث می‌شود تا افرادی که تخصص و مهارت‌های زیادی دارند، شغل مناسبی پیدا کنند‌. پایبندی به تعهدات و قوانین کاری در این کشور کمی دشوار است. برخی از افراد تعهد می‌دهند که در هفته بیشتر از ۵۰ ساعت کار کنند در صورتی که این ساعت در اکثر کشورها بین ۳۵ تا ۴۰ ساعت می باشد. رقابت و فشار کاری در کرۀ جنوبی شرایط را برای مهاجرت کاری و اشتغال دشوارتر می‌کند.

سیستم غذایی متفاوت

سیستم غذایی در این کشور بسیار متفاوت است و تحمل آن برای مهاجران خارجی کمی دشوارست. اغلب افرادی که در این کشور تازه وارد هستند به سختی با سیستم غذایی کره ای ارتباط برقرار می‌کنند. سیستم غذایی متفاوت کره‌ای‌ها باعث می‌شود تا در اکثر خیابان‌ها و محله‌های آن، بوی خاصی وجود داشته باشد. برخی از مهاجران خارجی معتقد هستند نفس کشیدن در این کشور مانند نفس کشیدن در آزمایشگاه است. توجه به این نکته برای افرادی که قصد مهاجرت دائمی به این کشور را دارند بسیار مهم است.

تبعیض بسیار در کرۀ جنوبی

به عقیده‌ی کره‌ای‌ها نژاد و ملت آن‌ها نسبت به سایر افراد برتر است. عده‌ای از شهروندان کره‌ای رابطۀ خوبی را با مهاجران خارجی برقرار نمی‌کنند و‌ رفتار تحقیرآمیزی نسبت به مهاجران خارجی یا دانشجویان بین‌المللی دارند.

روش‌های مختلف مهاجرت و اقامت در کرۀ جنوبی

برای مهاجرت به کرۀ جنوبی روش‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه به تفکیک هر کدام از آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

مهاجرت از طریق ازدواج یا تولد فرزند

تجربۀ زندگی در کره جنوبی نشان می‌دهد که مهاجرت از طریق ازدواج، یکی از روش‌های راحت و کم هزینه برای اقامت است. تمکن مالی و سلامت طرفین جزء شروط مهم این ویزا می‌باشد. کرۀ جنوبی بر اساس سیستم خون می باشد. اگر کودکی در این کشور متولد شود که پدر و مادر آن تابع کرۀ جنوبی هستند، کودک نیز تابعیت این کشور را به دست می‌آورد.

مهاجرت تحصیلی

یکی از روش‌های آسان برای مهاجرت به کرۀ جنوبی «مهاجرت تحصیلی» است. دانشجویان بین‌المللی می‌توانند در مقاطع مختلف تحصیلی به زبان کره‌ای و انگلیسی تحصیلات خود را ادامه دهند. فقط کافی است را بدانند. دانشجویانی که به زبان کره‌ای تسلط کافی ندارند، می‌توانند در دوره‌های قبل از دانشگاه شرکت کنند. هزینۀ ادامۀ تحصیل در این کشور نسبتاً ارزان است. فارغ‌التحصیلان بین‌المللی در صورتی که بعد از اتمام تحصیل خود شغل مناسبی پیدا کنند، می‌توانند اقامت دائم این کشور را به دست آورند. برای پذیرش از دانشگاه‌های این کشور می‌توانید با موسسات مشورت کنید.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت از این طریق در سال‌های اخیر رشد زیادی داشته است. حداقل سرمایۀ لازم برای راه اندازی یک کسب و کار در این کشور حدود 270000 دلار آمریکا خواهد بود. متقاضیان این شیوه باید کسب و کاری را راه اندازی کرده و حداقل 2 فرد کره‌ای را استخدام کنند. افرادی که قصد سرمایه گذاری در کرۀ جنوبی را دارند باید تحصیلات دانشگاهی داشته باشند.

مهاجرت کاری

ویزای کاری در کرۀ جنوبی انواع مختلفی دارد‌. متقاضیان می‌توانند متناسب با هر کدام از این ویزاها به سفارت کرۀ جنوبی در کشور خود مراجعه کرده و درخواست ویزای خود را ثبت کنند. هنگامی که چند سال از زندگی و کار این افراد در کرۀ جنوبی بگذرد، می‌توانند برای اقامت دائم درخواست دهند.

جمع بندی

تجربه زندگی در کرۀ جنوبی نشان می‌دهد که این کشور به دلیل بازار کار مناسب، امنیت بالا، امکانات تحصیلی مختلف، هزینه‌های پایین زندگی و فرهنگ غنی یک انتخاب خوب برای مهاجرت خواهد بود. کرۀ جنوبی خدمات درمانی باکیفیتی دارد. برای مهاجرت به این کشور روش‌های مختلفی وجود دارد که تمام آن‌ها قابل تمدید هستند. در صورتی که افراد بیشتر از ۸ سال در کرۀ جنوبی زندگی کرده باشند، می‌توانند پاسپورت دریافت کنند.

منبع:

www.vfsglobal.com

diplomatie.belgium.be

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا