وکالت بلاعزل در طلاق در قبال بخشش مهریه

بخشش مهریه در ازای حق طلاق

در موارد بسیاری مشاهده شده که زوجین با بخشش مهریه در ازای حق طلاق تصمیم به جدایی می گیرند. این روش از جهاتی مطمئن ترین روش برای است تا طرفین نسبت به حقوق مالی خود اطمینان داشته باشند. در این روش باید زوجین همزمان با مدارک شناسایی به یکی از دفاتر ثبت اسناد رسمی مراجعه کنند و به صورت همزمان آقا به خانم وکالت در طلاق بدهد و خانم هم مهریه اش را ببخشد.

توصیه جدی وکیل چی این است که این کار همزمان انجام شود. تجربه نشان داده در برخی مواقع یکی از طرفین بعد از دریافت اسناد مورد نیاز، برای امضای سند طرف مقابل همکاری های لازم را بعمل نیاورده است. در این مقاله شما را با شرایط دادن حق طلاق به زن در ازای بخشیدن مهریه خواهیم کرد ولی به شما پیشنهاد می‌کنیم قبل از هر نوع اقدام در این زمینه با وکیل چی تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت نمایید. در صورتی هم که تمایل به حضور در مسیر بخشیدن مهریه در ازای حق طلاق و ابرا مهریه در قبال طلاق در کنار خود دارید، بهترین وکیل در ساری گروه وکیل چی این مشکل را برای شما حل کرده است.

ایران |بهار

حق طلاق بهتر است یا مهریه؟

طبق قانون حق طلاق در ایران با آقا است. ولی زوج می‌تواند این حق را به همسر خود نیز واگذار کند. این واگذاری به این معنا نیست که آقا دیگر حق طلاق نخواهد داشت. در صورتی که آقا به خانم حق طلاق بدهد هر دو نفر دارای حق طلاق هستند و این حق از آقا ساقط نمی‌شود. با بخشیدن در ازای حق طلاق می‌شود طلاق گرفت؟

زمانی که خانم از همسرش وکالت بلاعزل در طلاق در قبال بخشش مهریه دارد به این معنا است که از او وکالت دارد تا به جای او یک وکیل پایه یک دادگستری انتخاب کند تا به جای همسرش در مراحل مختلف طلاق حضور داشته باشد و در این حالت عدم رضایت آقا در طلاق تاثیری در مسیر پرونده نخواهد داشت ولی مهریه‌ای بر عهده آقا نیست.

تفاوت حق طلاق و وکالت در طلاق

حق طلاق یک کلمه عامیانه است که در قانون و مراجع قضایی با عنوان از آن یاد می‌شود. عملا تفاوتی بین کلمه حق طلاق و وکالت در طلاق وجود ندارد و این عنوان یکی هستند. بخشش مهریه در ازای حق طلاق یکی از پرتکرار ترین اسناد در حوزه خانواده است. اما زوجه می‌تواند حق طلاق و مهریه را در کنارهم داشته باشد.

بهترین روش برای گرفتن حق طلاق

حق طلاق هم به مانند مهریه حتما باید به صورت رسمی در یکی از دفاتر ثبت اسناد رسمی تنظیم شده باشد و تنظیم دستی آن حتی در صورت امضای شاهد هم وجاهت قانونی ندارد. اما طلاق توافقی در هر زمانی که زوجین در ورد کلیه مسائل به توافق برسند امکان‌پذیر خواهد بود. پس این نکته را به یاد داشته باشید. بخشیدن مهریه و گرفتن حق طلاق امکان‌پذیر است؟ گاهی زوجه برای گرفتن حق طلاق حاضر است کل مهریه خود را ببخشد.

برای گرفتن حق طلاق حتما باید آقا و خانم به همراه کارت ملی و سند ازدواج به یکی از دفاتر قبت اسناد رسمی مراجعه کنند و آقا وکالت در طلاق را به خانم بدهد. برای کسب اطلاعات بیش‌تر درباره پیشنهاد می‌کنیم مقاله را مطالعه کنید.

داشتن حق طلاق و گرفتن همزمان مهریه

در بسیاری از مواقع آقایان فقط با بخشیدن کامل مهریه حاضر به دادن وکالت در طلاق یا همان حق طلاق به خانم می‌شوند. ولی این مسئله اجبار نیست و زوجین به هر صورتی که مایل باشند میتوانند با همدیگر به توافقی برسند و بذل مهریه در قبال طلاق به هر نوعی که مایل باشند اجرا شود.

متن دقیق حق طلاق

متن حق طلاق نسبت به متن بخشیدن مهریه طولانی‌تر و دارای جزئیات بسیاری است و به خانم‌های عزیز توصیه می‌کنیم که حتما قبل از امضای بخشیدن مهریه در ازای گرفتن حق طلاق حتما با همکاران ما در وکیل چی تماس بگیرند و مشاوره رایگان حقوقی دریافت کنند.

نمونه متن بخشش مهریه بدون بازگشت به شرح زیر است:

اینجانب ….. فرزند ….. دارنده شماره شناسنامه ….. صادره از …. متولد …. به شماره ملی …. ساکن ….. با طبیب خاطر و رضایت کامل اقرار و اعتراف می‌نمایم مبنی بر اینکه از تمامی و کل مهریه خود که عبارت است از تعداد/مبلغ …. موضوع قباله نکاحیه ثبت شده تحت شماره …. دفتر ازدواج شماره …. می‌باشد

فقط و منحصرا تعداد ….. تمام سکه بهار آزادی را به شوهرم آقای …. فرزند …. به شماره شناسنامه …. صادره از …. متولد …. ساکن …. بذل و بخشش نموده‌ام و مقدار عندالمطالبه …. حق اخذ و دریافت آن را دارم و در رابطه با موارد یاد شده هیچ گونه ادعایی از شوهرم با مشخصات بالا ندارم.

تجربه ما در این سال ها نشان داده که خانم‌های بسیاری بدون مشورت با کارشناسان حقوقی در ازای گرفتن حق طلاق، مهریه‌شان را به صورت کامل بخشیده‌اند و زمانی که برای طلاق اقدام کردهاند متوجه شده‌اند که سند وکالت در طلاقشان ناقص است و متاسفانه نمی‌توانند بدون رضایت همسرشان اقدام به طلاق کنند.

از این رو پیشنهاد ما به شما استفاده از مشاوره‌های تلفنی رایگان وکیل چی است تا هم آقایان خیالشان از بخشیده شده مهریه راحت شود و هم خانم ها از اعتبار حق طلاقی که گرفته‌اند مطمئن باشند.

ویژگی های مهم حق طلاق که حتما باید داشته باشد

  • اولین نکته این است که حق طلاق باید به صورت بلاعزل باشد تا آقا هیچ وقت نتواند این حق را ساقط کند.
  • نکته دوم این است که باید دارای توکیل به غیر باشد تا خانم بتواند وکالتی که از همسرش دارد را به یک وکیل پایه یک دادگستری بدهد.
  • نکته سوم این است که باید حتما دارای حق اسقاط در تجدید نظرخواهی و فرجام خواهی باشد تا بعد از صدور رای توسط دادگاه آقا حق اعتراض نسبت به رای و باطل کردن آن را نداشته باشد.

در صورتی که این سه ویژگی در سند وجود داشته باشد می‌تواندید بخشش مهریه در ازای حق طلاق را با خیال راحت انجام دهید.

بخشیدن مهریه در ازای حق طلاق

مهریه حقی است که بر گردن آقا است و تا زمانی که خانم مهریه را نبخشیده باشد، هیچ راهی به جز پرداخت مهریه وجود ندارد. بخشش مهریه هم مانند مطالبه مهریه حق قانونی خانم است و در هر زمانی که مایل باشد می تواند مهریه‌اش را به همسرش ببخشد. بخشیدن مهریه الزاما ارتباطی با طلاق ندارد و زوجه می‌تواند هر زمان که مایل بود مهریه‌اش را به همسرش ببخشد، بدون آنکه نیازی به طلاق باشد.

بهترین روش برای بذل مهریه در قبال طلاق

بهترین روش برای بخشیدن مهریه این است که خانم و آقا به اتفاق هم به یکی از دفاتر ثبت اسناد رسمی مراجعه کنند و طی یک سند رسمی خانم مهریه را به آقا ببخشد. تاثیر کلمات در بخشیده شدن مهریه و امکان برگرداندن آن بسیار زیاد است و در صورتی که تمایل به چنین کاری دارید، حتما با یک یا مشاور حقوقی مشورت نمایید. این مشاوره خصوصا در بخشش مهریه در ازای حق طلاق بسیار اهمیت دارد.

متن ابرا مهریه در قبال طلاق

نسخه‌های متفاوتی برای سند بخشیدن مهریه می‌توان تنظیم کرد. ولی بهترین روش این است که یک وکیل طلاق توافقی این کار را برای شما انجام بدهد. ابرا کردن مهریه یکی از روش‌هایی است که می‌تواند خیال شما را نسبت به بخشیده شدن مهریه راحت کند. در قسمت پایین یک نمونه از متن بخشیدن مهریه را که به طور خلاصه بیان شده و کامل است را نوشته ایم:

در تاریخ تحریر حاضر گردید:……” با مشخصات فوق الذکر” و بعد الحضور در دفترخانه اقرار و اعتراف صریح نمود براینکه تمامی مهریه مندرج در نکاحیه بشماره ترتیب…….مورخ…… دفتر رسمی ثبت ازدواج شماره……. تهران که به وی تعلق گردید را تا تاریخ تحریر ابراء نموده و هیچگونه طلبی در خصوص مهریه همسرش …….”با مشخصات فوق الذکر” ندارد و ذمه زوج در اثر ابراء مهریه به زوجه بری گردیده است و زوجه حق هر گونه ایراد و اعتراضی را در آینده در این خصوص از خود سلب و ساقط نمود.

بخشیدن نصف مهریه

یکی از سوالات پرتکرار همراهان وکیل چی در مشاوره تلفنی رایگان، میزان بخشش مهریه است. در این باره باید بگوییم که خانم حق دارد هر میزان از مهریه‌اش را که تمایل دارد ببخشد. یعنی برای بخشیدن مهریه نیازی نیست که همه مهریه بخشیده شود. زوجه می‌تواند بخشی از مهریه‌اش را ببخشد. به طور مثال مهریه خانم ۱۱۰ سکه تمام بهار آزادی است و با مراجعه به یکی از دفاتر ثبت اسناد رسمی ۵۰ سکه تمام بهار آزادی را به همسرش می‌بخشد. (ابرا می‌کند) در این صورت ۵۰ سکه بخشیده شده و ۶۰ سکه مهریه خانم باقی می‌‎ماند. پیشنهاد می کنیم قبل از اقدام حتما از یک مشورت بگیرید.

جمع بندی

بخشیدن مهریه در ازای حق طلاق راه‌حلی قانونی است که برخی از زوجین از آن استفاده می‌کنند. خانم با داشتن حق طلاق نیاز به موافقت زوج برای طلاق ندارد و می‌تواند طلاق را همراه با یک وکیل پیش ببرد در عین حال توافق می‌کند که مهریه‌ خود را به‌طور کامل ببخشد.

بسیاری از آقایان به این امر برای داشتن جدایی بی دردسر رضایت می‌دهند. برای وکالت بلاعزل در طلاق در قبال بخشش مهریه لازم است که خانم متنی را امضا کند و دفترخانه به ثبت برساند. حق طلاق نیز باید در دفترخانه شکل رسمی به‌خود بگیرد.

منبع:

Thomson Reuters

سایت دفتر پیشگیری و مبارزه با فساد

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا